NOVINKY

Suzuki Kizashi dvakrát inak

Japonská značka Suzuki na autosalóne v New Yorku predstavila dve charakterom značne odlišné štúdie, postavené na báze sedanu Kizashi - športovú a ekologicky ladenú.

(Zdroj: Suzuki)

BRATISLAVA. Japonská značka Suzuki na autosalóne v New Yorku predstavila dve charakterom značne odlišné štúdie, postavené na báze sedanu Kizashi.

Prvá nesie označenie Apex a sústredí sa na dynamiku a jazdné zážitky. Dizajnéri Kizashi farebne zladili s cestným motocyklom Suzuki GSX-R. Zároveň pridali tmavé koncové svetlá, diódové hmlovky a modro-čierne čalúnenie interiéru.

Turbo doping

To najlepšie sa ukrýva pod kapotou. Štandardný zážihový štvorvalec s objemom 2,4 litra dopuje turbodúchadlo Garrett. V závislosti od hodnoty plniaceho tlaku, sa výkon agregátu pohybuje od 202 do 221 kW (275-300 k).

Montáž turba si vyžiadala prítomnosť aj ďalších špecifických komponentov, ako medzichladič stlačeného vzduchu alebo preprogramovanú riadiacu jednotku. Posilnený agregát spolupracuje so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Suzuki Kizashi Apex jazdí na 19-palcových diskoch, obutých do pneumatík rozmeru 245/35. Dynamické parametre však výrobca nezverejnil.

Pre „ekológov“

Prototyp Suzuki Kizashi EcoCharge Concept mieri na úplne iný typ potenciálnych zákazníkov. Ide o predzvesť budúcej sériovej hybridnej verzie. Techniku v útrobách auta tvorí zážihový dvojliter (106 kW/144 k) a elektromotor, ktorý môže pracovať aj ako generátor (11,2 kW/15 k - 15 kW/20 k). Napája ho kompaktný lítiovo-iónový akumulátor s kapacitou 0,5 kWh.

Krútiace momenty oboch agregátov na kolesá prenáša šesťstupňová automatická prevodovka. Šetriť pohonné hmoty okrem elektromotora pomáha aj systém štart/stop, rekuperačná funkcia zasa premieňa kinetickú energiu na elektrickú.

Suzuki neuviedlo, či sa Kizashi EcoCharge dokáže pohybovať v elektrickom režime, ani to, koľko benzínu v priemere spotrebuje. Vystačiť si musíme s vyhlásením, že hybridná verzia je v porovnaní so zážihovou o 25 percent úspornejšia.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naučme sa správne dochucovať ryby
  2. Od septembra opäť po starom
  3. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  4. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  5. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  6. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  7. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  8. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  9. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  10. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  1. Naučme sa správne dochucovať ryby
  2. 10 vecí, ktoré môžete dostať od zdravotnej poisťovne zadarmo
  3. Úspech na Majstrovstvách sveta v Quadrathlone
  4. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  5. Od septembra opäť po starom
  6. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš?
  7. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  8. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  9. Business Smartphones Connected to Public Wi-Fi Can Be in Danger
  10. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 992
  2. Od septembra opäť po starom 5 937
  3. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd 4 708
  4. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom? 3 129
  5. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte 1 835
  6. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 734
  7. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 202
  8. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš? 1 124
  9. Ako sme jazdili v socializme 1 091
  10. Leto nekončí! 1 037

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Odchod z koalície? Názory sú pol na pol, hovorí poslanec SNS

Fico ustúpil Dankovi a vláda v stredu nerokovala. Mandát premiéra do Salzburgu ministri nakoniec odsúhlasili na diaľku, Fico neprišiel na ohlásenú tlačovú besedu.

KOMENTÁRE

Fico môže stratiť viac než Danko

V prípade vabanku môže Smer stratiť viac než SNS. Už teraz má preň kauza nepríjemné dôsledky.

KOMENTÁRE

Podomový šmejd s jadrom Únie

Žiadna „super EÚ“ s jedným pevným jadrom sa nechystá.

Neprehliadnite tiež

Volkswagen ukázal svoje najmenšie SUV, volá sa T-Roc

Už v základe ponúkne bohatú výbavu a možnosti individualizácie.

Ferrari nečakane nahrádza Californiu modelom Portofino

Maximálna rýchlosť sa zvýšila na 320 kilometrov za hodinu.

Legendárny mikrobus od Volkswagenu sa vráti do výroby

Prví zákazníci sa ho dočkajú v roku 2022 v podobe elektromobilu.

Apple už nechce vyrobiť autonómne vozidlo

Spoločnosť sa chce sústrediť na samotnú technológiu autonómneho riadenia.