BRATISLAVA. Japonská značka Suzuki na autosalóne v New Yorku predstavila dve charakterom značne odlišné štúdie, postavené na báze sedanu Kizashi.
Prvá nesie označenie Apex a sústredí sa na dynamiku a jazdné zážitky. Dizajnéri Kizashi farebne zladili s cestným motocyklom Suzuki GSX-R. Zároveň pridali tmavé koncové svetlá, diódové hmlovky a modro-čierne čalúnenie interiéru.
Turbo doping
To najlepšie sa ukrýva pod kapotou. Štandardný zážihový štvorvalec s objemom 2,4 litra dopuje turbodúchadlo Garrett. V závislosti od hodnoty plniaceho tlaku, sa výkon agregátu pohybuje od 202 do 221 kW (275-300 k).
Montáž turba si vyžiadala prítomnosť aj ďalších špecifických komponentov, ako medzichladič stlačeného vzduchu alebo preprogramovanú riadiacu jednotku. Posilnený agregát spolupracuje so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Suzuki Kizashi Apex jazdí na 19-palcových diskoch, obutých do pneumatík rozmeru 245/35. Dynamické parametre však výrobca nezverejnil.
Pre „ekológov“
Prototyp Suzuki Kizashi EcoCharge Concept mieri na úplne iný typ potenciálnych zákazníkov. Ide o predzvesť budúcej sériovej hybridnej verzie. Techniku v útrobách auta tvorí zážihový dvojliter (106 kW/144 k) a elektromotor, ktorý môže pracovať aj ako generátor (11,2 kW/15 k - 15 kW/20 k). Napája ho kompaktný lítiovo-iónový akumulátor s kapacitou 0,5 kWh.
Krútiace momenty oboch agregátov na kolesá prenáša šesťstupňová automatická prevodovka. Šetriť pohonné hmoty okrem elektromotora pomáha aj systém štart/stop, rekuperačná funkcia zasa premieňa kinetickú energiu na elektrickú.
Suzuki neuviedlo, či sa Kizashi EcoCharge dokáže pohybovať v elektrickom režime, ani to, koľko benzínu v priemere spotrebuje. Vystačiť si musíme s vyhlásením, že hybridná verzia je v porovnaní so zážihovou o 25 percent úspornejšia.
Autor: fg