NOVINKY

Suzuki Kizashi dvakrát inak

Japonská značka Suzuki na autosalóne v New Yorku predstavila dve charakterom značne odlišné štúdie, postavené na báze sedanu Kizashi - športovú a ekologicky ladenú.

(Zdroj: Suzuki)

BRATISLAVA. Japonská značka Suzuki na autosalóne v New Yorku predstavila dve charakterom značne odlišné štúdie, postavené na báze sedanu Kizashi.

Prvá nesie označenie Apex a sústredí sa na dynamiku a jazdné zážitky. Dizajnéri Kizashi farebne zladili s cestným motocyklom Suzuki GSX-R. Zároveň pridali tmavé koncové svetlá, diódové hmlovky a modro-čierne čalúnenie interiéru.

Turbo doping

To najlepšie sa ukrýva pod kapotou. Štandardný zážihový štvorvalec s objemom 2,4 litra dopuje turbodúchadlo Garrett. V závislosti od hodnoty plniaceho tlaku, sa výkon agregátu pohybuje od 202 do 221 kW (275-300 k).

Montáž turba si vyžiadala prítomnosť aj ďalších špecifických komponentov, ako medzichladič stlačeného vzduchu alebo preprogramovanú riadiacu jednotku. Posilnený agregát spolupracuje so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Suzuki Kizashi Apex jazdí na 19-palcových diskoch, obutých do pneumatík rozmeru 245/35. Dynamické parametre však výrobca nezverejnil.

Pre „ekológov“

Prototyp Suzuki Kizashi EcoCharge Concept mieri na úplne iný typ potenciálnych zákazníkov. Ide o predzvesť budúcej sériovej hybridnej verzie. Techniku v útrobách auta tvorí zážihový dvojliter (106 kW/144 k) a elektromotor, ktorý môže pracovať aj ako generátor (11,2 kW/15 k - 15 kW/20 k). Napája ho kompaktný lítiovo-iónový akumulátor s kapacitou 0,5 kWh.

Krútiace momenty oboch agregátov na kolesá prenáša šesťstupňová automatická prevodovka. Šetriť pohonné hmoty okrem elektromotora pomáha aj systém štart/stop, rekuperačná funkcia zasa premieňa kinetickú energiu na elektrickú.

Suzuki neuviedlo, či sa Kizashi EcoCharge dokáže pohybovať v elektrickom režime, ani to, koľko benzínu v priemere spotrebuje. Vystačiť si musíme s vyhlásením, že hybridná verzia je v porovnaní so zážihovou o 25 percent úspornejšia.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  2. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  3. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  4. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Stanovisko Klubu pre Bratislavu k zákazu hazardu v Bratislave
  10. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 11 722
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 6 566
  3. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 6 271
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 044
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 5 734
  6. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 5 558
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 339
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 868
  9. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 619
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 994

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Křetínský: Desím sa, aby napätie v koalícii neohrozilo Slovensko

Prevážil podľa mňa konsenzus, že problematika je natoľko zložitá, že politická reprezentácia nie je schopná objektívne vyhodnotiť, čo by sa jednotlivým klientom stalo.

PLUS

Nespávajú, aby mohli prekladať titulky. Zadarmo a za pár hodín

I love you, povie filmová postava a v titulkoch sa objaví: Ja láska vy.

TECH

Vytvorili prvú farbu na vlasy, ktorá dokáže meniť odtiene

Farby sa testujú pre komerčné použitie.

Neprehliadnite tiež

Koľko stojí liter batožinového priestoru?

Objem kufra je dôležitý pre marketing auta, no čísla hovoria len polovicu pravdy.

Skupina PSA prisľúbila spolkovej vláde, že zachová nemecké závody Opelu

Automobilka PSA Group prisľúbila, že v prípade prevzatia európskych operácií General Motors bude naďalej prevádzkovať všetky nemecké závody.

Sauber predstavil nový monopost, s ktorým chce potrápiť konkurenciu

Stajňa formuly 1 Sauber predstavila v pondelok nový monopost C36-Ferrari.

Spolupráca Peugeot-Citroen-Toyota priniesla praktické dodávky (test)

Konštruktéri vyťažili z pohonu prednej nápravy maximum. Výjazd na zasnežený kopec tak nebude problémom.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop