SME
Streda, 8. február, 2023 | Meniny má Zoja

Suzuki Kizashi dvakrát inak

Japonská značka Suzuki na autosalóne v New Yorku predstavila dve charakterom značne odlišné štúdie, postavené na báze sedanu Kizashi - športovú a ekologicky ladenú.

(Zdroj: Suzuki)

BRATISLAVA. Japonská značka Suzuki na autosalóne v New Yorku predstavila dve charakterom značne odlišné štúdie, postavené na báze sedanu Kizashi.

Prvá nesie označenie Apex a sústredí sa na dynamiku a jazdné zážitky. Dizajnéri Kizashi farebne zladili s cestným motocyklom Suzuki GSX-R. Zároveň pridali tmavé koncové svetlá, diódové hmlovky a modro-čierne čalúnenie interiéru.

Turbo doping

To najlepšie sa ukrýva pod kapotou. Štandardný zážihový štvorvalec s objemom 2,4 litra dopuje turbodúchadlo Garrett. V závislosti od hodnoty plniaceho tlaku, sa výkon agregátu pohybuje od 202 do 221 kW (275-300 k).

Montáž turba si vyžiadala prítomnosť aj ďalších špecifických komponentov, ako medzichladič stlačeného vzduchu alebo preprogramovanú riadiacu jednotku. Posilnený agregát spolupracuje so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Suzuki Kizashi Apex jazdí na 19-palcových diskoch, obutých do pneumatík rozmeru 245/35. Dynamické parametre však výrobca nezverejnil.

Pre „ekológov“

Prototyp Suzuki Kizashi EcoCharge Concept mieri na úplne iný typ potenciálnych zákazníkov. Ide o predzvesť budúcej sériovej hybridnej verzie. Techniku v útrobách auta tvorí zážihový dvojliter (106 kW/144 k) a elektromotor, ktorý môže pracovať aj ako generátor (11,2 kW/15 k - 15 kW/20 k). Napája ho kompaktný lítiovo-iónový akumulátor s kapacitou 0,5 kWh.

Krútiace momenty oboch agregátov na kolesá prenáša šesťstupňová automatická prevodovka. Šetriť pohonné hmoty okrem elektromotora pomáha aj systém štart/stop, rekuperačná funkcia zasa premieňa kinetickú energiu na elektrickú.

Suzuki neuviedlo, či sa Kizashi EcoCharge dokáže pohybovať v elektrickom režime, ani to, koľko benzínu v priemere spotrebuje. Vystačiť si musíme s vyhlásením, že hybridná verzia je v porovnaní so zážihovou o 25 percent úspornejšia.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  2. Európu sužuje chrípka nebývalých rozmerov. Ako sa chrániť?
  3. Nový diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  4. INDEX: Prečo stále nemáme diaľnicu do Košíc
  5. Vyšlo februárové Doma v záhrade
  6. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu
  7. Turisti ešte v Egypte neobjavili veľa miest, hovorí delegátka
  8. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  1. Chýbajúce zuby? Toto je trvácne riešenie, ktoré nebolí
  2. Na bezpečnom internete záleží
  3. Ako vyzerá inteligentný bytový dom? Tajomstvo je v technológiách
  4. Podporujme imunitu aj vysokočistým beta glukánom
  5. Môjobchod posilňuje svoju pozíciu v Košickom kraji
  6. Európu sužuje chrípka nebývalých rozmerov. Ako sa chrániť?
  7. Nový diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  8. O2 predstavilo novú generáciu O2 Paušálov
  1. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 5 843
  2. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu 3 936
  3. Dodajte vašej pokožke šťavu 3 263
  4. Chýbajúce zuby? Toto je trvácne riešenie, ktoré nebolí 3 098
  5. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery 883
  6. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model 695
  7. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka 658
  8. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 400
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Tupou Ceruzou: Norbert Bödör je obžalovaný v ďalšej kauze
  2. Jozef Stasík: EU a roboty
  3. Júlia Piraňa Mikolášiková: Prišiel si pozrieť korupčný prípad Lipšicovho nominanta. Súd mu nariadil sledovať kauzy
  4. Roman Daniel Baranek: Varíme s Medveďom - Tekvica + cuketa v jednom jedle
  5. Marek Mačuha: Falošný poplach - 2. Klimatické modely
  6. Pavel Macko: 8. február - deň, ktorý mal vojsť do dejín.
  7. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými Kalváriami - Nitrianska Blatnica
  8. Tomáš Vodvářka: Morálka nebo prachy?
  1. Peter Sarkocy: 4 dôvody prečo by som si už nekúpil Škodu Enyaq 30 009
  2. Štefan Vrátny: Pohľad zvonku na Budajove vzťahy s ŠtB 18 377
  3. Richard Sulík: Ako sme vyriešili najväčší problém tejto krajiny a teraz ponúkame reštart 9 325
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 7 059
  5. Jana Melišová: Vdýchava drevu nový život a dušu 4 611
  6. Igor André: Dve poznámky ku „rómskemu Kanaánu“ vo Veľkej Británii 3 267
  7. Rastislav Jusko: Krvavá minulosť komunistickej prokuratúry. Je nám súdené prežiť ju znova? 2 595
  8. Helena Smihulova Laucikova: Predtým ako som zostarla 2 315
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Východniarom tu čas beží rýchlejšie
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 56. - Arktída - Edmund Hillary, Neil Armstrong a ich výlet na severný pól (1985)
  3. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  4. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  5. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  7. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
SkryťZatvoriť reklamu