SME

Suzuki Kizashi dvakrát inak

Japonská značka Suzuki na autosalóne v New Yorku predstavila dve charakterom značne odlišné štúdie, postavené na báze sedanu Kizashi - športovú a ekologicky ladenú.

(Zdroj: Suzuki)

BRATISLAVA. Japonská značka Suzuki na autosalóne v New Yorku predstavila dve charakterom značne odlišné štúdie, postavené na báze sedanu Kizashi.

Prvá nesie označenie Apex a sústredí sa na dynamiku a jazdné zážitky. Dizajnéri Kizashi farebne zladili s cestným motocyklom Suzuki GSX-R. Zároveň pridali tmavé koncové svetlá, diódové hmlovky a modro-čierne čalúnenie interiéru.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Turbo doping

To najlepšie sa ukrýva pod kapotou. Štandardný zážihový štvorvalec s objemom 2,4 litra dopuje turbodúchadlo Garrett. V závislosti od hodnoty plniaceho tlaku, sa výkon agregátu pohybuje od 202 do 221 kW (275-300 k).

SkryťVypnúť reklamu

Montáž turba si vyžiadala prítomnosť aj ďalších špecifických komponentov, ako medzichladič stlačeného vzduchu alebo preprogramovanú riadiacu jednotku. Posilnený agregát spolupracuje so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Suzuki Kizashi Apex jazdí na 19-palcových diskoch, obutých do pneumatík rozmeru 245/35. Dynamické parametre však výrobca nezverejnil.

Pre „ekológov“

Prototyp Suzuki Kizashi EcoCharge Concept mieri na úplne iný typ potenciálnych zákazníkov. Ide o predzvesť budúcej sériovej hybridnej verzie. Techniku v útrobách auta tvorí zážihový dvojliter (106 kW/144 k) a elektromotor, ktorý môže pracovať aj ako generátor (11,2 kW/15 k - 15 kW/20 k). Napája ho kompaktný lítiovo-iónový akumulátor s kapacitou 0,5 kWh.

Krútiace momenty oboch agregátov na kolesá prenáša šesťstupňová automatická prevodovka. Šetriť pohonné hmoty okrem elektromotora pomáha aj systém štart/stop, rekuperačná funkcia zasa premieňa kinetickú energiu na elektrickú.

SkryťVypnúť reklamu

Suzuki neuviedlo, či sa Kizashi EcoCharge dokáže pohybovať v elektrickom režime, ani to, koľko benzínu v priemere spotrebuje. Vystačiť si musíme s vyhlásením, že hybridná verzia je v porovnaní so zážihovou o 25 percent úspornejšia.

Autor: fg

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  2. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  3. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  4. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  5. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 99 246
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 21 150
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 875
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 462
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 6 106
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 243
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 888
  8. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 4 717
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu