SME

TEST: Peugeot 508 SW ukázal dve tváre

S jazdnými vlastnosťami na našich cestách a mechanickým zladením komponentov sme si nesadli. Priestorom a interiérom dokáže podkúriť Mondeu.

Dokonalá symbióza praktickosti a dizajnu. Peugeot 508 SW zaujme priestorom a pohodlím sedenia.Dokonalá symbióza praktickosti a dizajnu. Peugeot 508 SW zaujme priestorom a pohodlím sedenia. (Zdroj: autor)

BRATISLAVA, BREZNO. Peugeot 508 SW je presne ten druh auta, ktoré mnohých presvedčí skôr než sa ho odomknú. Našťastie, pretože potom si už srdce motoristu získava ťažšie. Teda aj druhý pohľad do interiéru ešte magnetizuje. Nehovoriac o tom ak pred nasadnutím ešte otvoríte batožinový priestor alebo nakuknete na zadné sedadlá.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Možno to bolo konkrétnym autom, ktoré malo za sebou novinárske prezentácie, ale prvé kilometre v meste neurobili dojem. Kombi v bielej perleti sa nenormálne reprezentačne šinulo ulicami hlavného mesta, avšak hrdosť šoféra klesala každou nerovnosťou a každým preradením.

SkryťVypnúť reklamu

Radosť razom opadla Na základe prvého dojmu z dizajnu a interiéru boli veľké očakávania, chceli sme presné radenie, brutálne odhlučnenie od podvozka a vibrácií a skok smerom hore v mechanickej kvalite radenia. Pocit z jazdy pripomínal ktorýkoľvek kompakt, akoby niekto na mechaniku nižšej strednej triedy nastokol veľkú karosériu.

Presný opak Toyoty Avensis, ktorú zvonku prehliadnete a nad interiérom a plastmi znechutene pokrčíte nos, ale jazda a mechanické zladenie so šepotavým nafťákom pripomenie Lexus.

Konečne je tu ďalšie kombi, ktoré patrí medzi "nákladiaky" strednej triedy a je verné poslaniu karosérie.

Opadnuté nadšenie sme si vysvetľovali 18 palcovými kolesami, našimi zlými cestami alebo ťažkým životom testovacieho auta. Avšak 4401 km pri prevzatí nie je ani zábeh a stredná trieda musí byť príjemná aj pri pohýnaní v kolóne.

SkryťVypnúť reklamu

V takomto prípade je dobre auto zamknúť, dať si časový odstup a vziať 508 SW do prostredia, kde sa bude cítiť ako ryba vo vode.

Noc mu pristane Druhý dotyk mal presne kopírovať scenár v akom sa kombi strednej triedy neraz ocitne. Tesne pred polnocou začína cesta z Bratislavy domov. Po celodennom trmácaní sa na českej D1 a filmovaní naložiť krámy, sadnúť za volant, hoci proti srsti, ale predsa zájsť na McDrive a vyraziť na posledných 260 kilometrov.

Klavírový lak je v móde.

Len nesmiete mať alergiu na „packy“ alebo viditeľný prach.

A na svete je ďalší problém, kde uložiť poživeň, lebo odkladacie priestory okolo vodiča nie sú na poháre a drobnosti stavané a skrinka pod lakťovou opierkou nie je dosť veľká.

Napokon, niečo zlé je na niečo dobré, pretože nebudete jesť počas jazdy, ale pred ňou. Teraz prichádza svetlá chvíľa nového modelu. Palubný systém je oproti predchodcovi dokonale prepracovaný s ovládačom na stredovom tuneli.

SkryťVypnúť reklamu

Dbá na intuíciu Testovací Peugeot 508 SW Allure 1,6 THP mal vo výbave takmer všetko, čo automobilka ponúka. Aj navigáciu WIP NAV RT6 s veľmi intuitívnym zadávaním cieľov. Celkovo pri minimálnych skúsenostiach s týmto modelom a v noci vbehnete do ovládania rovnými nohami.

Navigácia ma zmapovaný úplne detailne aj koniec sveta.

Narába sa s ňou úžasne.

Cieľavedomá práca značky na ergonómii sa odzrkadlila na centrálnom ovládači hneď za radiacou pákou. Rovnako ovládanie na volantu je na pulze doby a po tejto stránke je Peugeot o míle ďalej ako Mondeo, Legacy a C5 aj Avensis.

Konečne sú užitočné Kombi karosérie prešli vo všeobecnosti rôznymi fázami vývoja. Z najskôr dizajnovo nepríťažlivých, ale nesmierne praktických áut sa stali štýlové autá na predvádzanie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Menil sa bočný profil zadnej časti, strechy začali klesať, aby symbolizovali športové kupé a zadky sa zaoblili. Alfa Romeo to dotiahla až tak ďaleko, že využiteľnosť kufra kombi verzie sa takmer nelíšila od sedanu.

Kameň úrazu - zlé slovenské cesty a neistý podvozok na nich.

Na hladučkom asfalte štvorprúdovky ide Peugeot famózne.

S príchodom Mondea a nového Subaru Legacy nastal návrat k niekdajšiemu poslaniu Station Wagon. Navyše sa ukázalo, že aj praktické kombi môže byť vzhľadovo príťažlivé.

Na obzore je ďalší dôkaz s levom na kapote a označením 508 SW, ktorý veľkosťou a miestom na sedenie konkuruje Mondeu. V niečom má centimeter k dobru a inde zasa stráca.

Učarovali nám sedadlá, nastupovanie dozadu, takmer rovná podlaha vzadu a prípadnému tretiemu pasažierovi nahráva špeciálny výrez pod stredovým boxom s ovládaním štvorzónovej klimatizácie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Mysleli na nohy pasažierov vzadu. Okrem nízkeho tunela aj vybraním pod masívom stredovej opierky.

Z praktického hľadiska poteší sklápanie operadiel z priestoru kufra a veľký odkladací priestor pod dnom. Je podstatne zmysluplnejší ako často používané plytké boxy. Praktickú stránku a interiér považujeme za vrchol triedy a zrejme právom.

Malé turbo pre veľké auto Downsizeing nepozná hranice, pretože preplňovaný benzínový štvorvalec notoricky známy z iných áut koncernu PSA sa teraz okrem malých, kompaktných ocitol aj v karosérii na hornej hranici strednej triedy.

V malých športových žihadlách až zázračne úsporný a silný agregát s výkonom 115 kW má s poldruhatonovým kombi dosť práce, lebo cestou z Bratislavy dosiahol spotrebu 9,3 litra.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dostali ste už päsťou na oko?

Asi tak vyzerajú LED v peknom dizajne svetiel.

Prvých 70 kilometrov v meste zvládol za 11,5 litra. Celkový priemer v teste 9,8 nie je na motor v zábehu zlý.

Peugeot 508 SW s benzínovým motorom nenaplnil očakávania snáď len preto, že mal čiastočne zastúpiť aj sedan 607. Priestorom ich predčil, akurát mechanická kvalita jazdy nebola to pravé orechové. Možno je to záležitosť verzie a preto sa tešíme na silný diesel a verziu GT.

Kupujem – nekupujem

Nie, nekupujem, lebo ma neoslovili jazdné vlastnosti. Mondeo má horší interiér, neprehľadnejšie ovládanie palubného systému a horšie sedadlá, ale riadenie, radenie a pocit z jazdy sú podstatne lepšie. Peugeot dostane ešte jednu šancu s podvozkom GT. (Rasťo Chvála)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Porovnanie s konkurenciou Parameter/vozidlo Ford Mondeo Peugeot 508 SW Škoda Superb

Nakladacia hrana – von 58 64 61

Šírka kufra – min. 114 112 101,5

Dĺžka kufra – základná 113 108 112

Dĺžka kufra - po sklopení sedadiel 202 185 201

Výška nakladacieho otvoru 75,5 74 75

Šírka nakladacieho otvoru 111 109 105

Miesto na sedenie - - -

Šírka pre ramená vzadu 142,5 138 139,5

Výška pre hlavu vzadu 96 95 92

Šírka pre lakte vzadu 149 150 145,5

Šírka pre ramená vpredu 144,5 147 142,5

Šírka pre lakte vpredu 148,5 154 146,5

* všetky údaje sú v centimetroch

Motor 1,6 THP

Zdvihový objem [cm3] 1598

Výkon [kW/k] 115/156

SkryťVypnúť reklamu
reklama

pri otáčkach [1/min] 6000

Krútiaci moment [Nm] 240

pri otáčkach [1/min] 1400-4000

Prevodovka 6-st. man.

Pohotovostná hmotnosť [kg] 1596

Palivová spotreba - mesto [l/100 km] 9,3

Palivová spotreba - mimomesto(l/100km) 5,0

Komb. palivová spotreba (l/100km) 6,5

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s] 8,8

Maximálna rýchlosť [km/h] 200

dĺžka 4813 mm

šírka 1853 mm

výška 1487 mm

rázvor náprav 2817 mm

objem batožinového priestoru 560 l

Peugeot

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Firmy otvorene o tom, kam AI pustia a kam už nie
  2. Nie je zlato ako zlato, nájdete ho pri bežnom nákupe potravín
  3. Oliver Oswald prezradil, po čom túžil už celé roky
  4. Ako zvládnuť krádež či stratu dokladov na dovolenke bez stresu
  5. Dubaj: Viac než letovisko – priestor pre život a investície
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Expert varuje: Takto vás podvodníci oberú o všetky úspory
  8. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  1. Nie je zlato ako zlato, nájdete ho pri bežnom nákupe potravín
  2. Oliver Oswald prezradil, po čom túžil už celé roky
  3. Dajte zabrať vášmu mozgu, preverí ho Tréning pamäti
  4. Dubaj: Viac než letovisko – priestor pre život a investície
  5. Ako zvládnuť krádež či stratu dokladov na dovolenke bez stresu
  6. Prečo les potrebuje aj výrub, nie len ochranu
  7. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  8. Letná háčkovaná móda a kúsok mora u vás doma
  1. Expert varuje: Takto vás podvodníci oberú o všetky úspory 14 365
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 5 635
  3. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 3 980
  4. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku? 3 473
  5. Firmy otvorene o tom, kam AI pustia a kam už nie 3 115
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 2 334
  7. Dajte zabrať vášmu mozgu, preverí ho Tréning pamäti 2 188
  8. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 2 011
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Marcel Rebro: Deti z Nikopola túžia po tábore. Autobusy však nejdú, vodiči majú strach z dronov
  2. Jozef Maťaše: Ako dobre bolo za socializmu!
  3. Jaroslav Liptak: Fico nie je Slovensko: Prečo premiér blokuje sankcie, ktoré sme ako krajina nikdy neodmietli
  4. Michal Porubän: Kamoši s RuZZkým režimom na Slovensku - Matúš Zataj Rusko
  5. Martin Fronk: Kráľ maďarského pera zo Sklabinej: Kálmán Mikszáth, na ktorého sme doma skoro zabudli
  6. Zuzana Valachovičová: David Nicholls – Tu a teraz
  7. Irena Šimuneková: Liptov – Važec a Važecká jaskyňa
  8. Radovan Čipka: Nemoderne, nedemokraticky, nekresťansky, ale aspoň s Ficom
  1. Ivan Čáni: Blaha a Kaliňák junior narazili ale napriek tomu ďalej ohlupujú svoj už aj tak dostatočne ohlúpený fan club. 22 620
  2. Věra Tepličková: Vážený pán premiér 8 440
  3. Marcel Rebro: Matúš Šutaj Eštok zachraňuje východ po povodniach: z pláže na Sardínii 6 154
  4. Marcel Rebro: Dúhová facka pre červených: Ako si Smeráci vylámali zuby na Volkswagene 5 291
  5. Daniel Guľaš: Hlina preberá štafetu opozičného lídra. PS stagnuje a stráca momentum 5 107
  6. Marcel Rebro: Dobrý vojak Pellegriny: Poslušne hlásim, že idem do vojny! 5 079
  7. Dávid Polák: Pohoda je v pohode, nebláznite. 4 571
  8. Radovan Čipka: Skutok sa stal 4 536
  1. Marcel Rebro: Deti z Nikopola túžia po tábore. Autobusy však nejdú, vodiči majú strach z dronov
  2. Marcel Rebro: Majú dvadsaťštyri. Namiesto vysokej školy žijú v diere na fronte a eliminujú Rusov.
  3. Roman Kebísek: Po vyše sto rokoch preložili z francúzštiny životopis Štúra od Turcerovej
  4. Marcel Rebro: "Nas mnogo": Od Stalingradu po Bachmut — 80 rokov tej istej ruskej taktiky
  5. Monika Nagyova: Ako ma rozplakala umelá inteligencia
  6. Marcel Rebro: Fico pomáha Putinovi. Slováci pomáhajú Ukrajine.
  7. Věra Tepličková: Trenčín alebo Stará Bystrica? Kde by ste radšej strávili sobotný večer... ?
  8. Věra Tepličková: Vážený pán premiér
SkryťZatvoriť reklamu