SME
Pondelok, 4. júl, 2022 | Meniny má Prokop

TEST: Peugeot 508 SW ukázal dve tváre

S jazdnými vlastnosťami na našich cestách a mechanickým zladením komponentov sme si nesadli. Priestorom a interiérom dokáže podkúriť Mondeu.

Dokonalá symbióza praktickosti a dizajnu. Peugeot 508 SW zaujme priestorom a pohodlím sedenia.Dokonalá symbióza praktickosti a dizajnu. Peugeot 508 SW zaujme priestorom a pohodlím sedenia. (Zdroj: autor)

BRATISLAVA, BREZNO. Peugeot 508 SW je presne ten druh auta, ktoré mnohých presvedčí skôr než sa ho odomknú. Našťastie, pretože potom si už srdce motoristu získava ťažšie. Teda aj druhý pohľad do interiéru ešte magnetizuje. Nehovoriac o tom ak pred nasadnutím ešte otvoríte batožinový priestor alebo nakuknete na zadné sedadlá.

Možno to bolo konkrétnym autom, ktoré malo za sebou novinárske prezentácie, ale prvé kilometre v meste neurobili dojem. Kombi v bielej perleti sa nenormálne reprezentačne šinulo ulicami hlavného mesta, avšak hrdosť šoféra klesala každou nerovnosťou a každým preradením.

Radosť razom opadla

Na základe prvého dojmu z dizajnu a interiéru boli veľké očakávania, chceli sme presné radenie, brutálne odhlučnenie od podvozka a vibrácií a skok smerom hore v mechanickej kvalite radenia. Pocit z jazdy pripomínal ktorýkoľvek kompakt, akoby niekto na mechaniku nižšej strednej triedy nastokol veľkú karosériu.

Presný opak Toyoty Avensis, ktorú zvonku prehliadnete a nad interiérom a plastmi znechutene pokrčíte nos, ale jazda a mechanické zladenie so šepotavým nafťákom pripomenie Lexus.

61_peu_male_big.JPG

Konečne je tu ďalšie kombi, ktoré patrí medzi "nákladiaky" strednej triedy a je verné poslaniu karosérie.

Opadnuté nadšenie sme si vysvetľovali 18 palcovými kolesami, našimi zlými cestami alebo ťažkým životom testovacieho auta. Avšak 4401 km pri prevzatí nie je ani zábeh a stredná trieda musí byť príjemná aj pri pohýnaní v kolóne.

V takomto prípade je dobre auto zamknúť, dať si časový odstup a vziať 508 SW do prostredia, kde sa bude cítiť ako ryba vo vode.

Noc mu pristane

Druhý dotyk mal presne kopírovať scenár v akom sa kombi strednej triedy neraz ocitne. Tesne pred polnocou začína cesta z Bratislavy domov. Po celodennom trmácaní sa na českej D1 a filmovaní naložiť krámy, sadnúť za volant, hoci proti srsti, ale predsa zájsť na McDrive a vyraziť na posledných 260 kilometrov.

64_peu_male_big.JPG
Klavírový lak je v móde.
Len nesmiete mať alergiu na „packy“ alebo viditeľný prach.

A na svete je ďalší problém, kde uložiť poživeň, lebo odkladacie priestory okolo vodiča nie sú na poháre a drobnosti stavané a skrinka pod lakťovou opierkou nie je dosť veľká.

Napokon, niečo zlé je na niečo dobré, pretože nebudete jesť počas jazdy, ale pred ňou. Teraz prichádza svetlá chvíľa nového modelu. Palubný systém je oproti predchodcovi dokonale prepracovaný s ovládačom na stredovom tuneli.

Dbá na intuíciu

Testovací Peugeot 508 SW Allure 1,6 THP mal vo výbave takmer všetko, čo automobilka ponúka. Aj navigáciu WIP NAV RT6 s veľmi intuitívnym zadávaním cieľov. Celkovo pri minimálnych skúsenostiach s týmto modelom a v noci vbehnete do ovládania rovnými nohami.

65_peu_male_big.JPG

Navigácia ma zmapovaný úplne detailne aj koniec sveta.
Narába sa s ňou úžasne.

Cieľavedomá práca značky na ergonómii sa odzrkadlila na centrálnom ovládači hneď za radiacou pákou. Rovnako ovládanie na volantu je na pulze doby a po tejto stránke je Peugeot o míle ďalej ako Mondeo, Legacy a C5 aj Avensis.

Konečne sú užitočné

Kombi karosérie prešli vo všeobecnosti rôznymi fázami vývoja. Z najskôr dizajnovo nepríťažlivých, ale nesmierne praktických áut sa stali štýlové autá na predvádzanie.

Menil sa bočný profil zadnej časti, strechy začali klesať, aby symbolizovali športové kupé a zadky sa zaoblili. Alfa Romeo to dotiahla až tak ďaleko, že využiteľnosť kufra kombi verzie sa takmer nelíšila od sedanu.

62_peu_male_big.JPG
Kameň úrazu - zlé slovenské cesty a neistý podvozok na nich.
Na hladučkom asfalte štvorprúdovky ide Peugeot famózne.

S príchodom Mondea a nového Subaru Legacy nastal návrat k niekdajšiemu poslaniu Station Wagon. Navyše sa ukázalo, že aj praktické kombi môže byť vzhľadovo príťažlivé.

Na obzore je ďalší dôkaz s levom na kapote a označením 508 SW, ktorý veľkosťou a miestom na sedenie konkuruje Mondeu. V niečom má centimeter k dobru a inde zasa stráca.

Učarovali nám sedadlá, nastupovanie dozadu, takmer rovná podlaha vzadu a prípadnému tretiemu pasažierovi nahráva špeciálny výrez pod stredovým boxom s ovládaním štvorzónovej klimatizácie.

63_peu_male_big.JPG

Mysleli na nohy pasažierov vzadu. Okrem nízkeho tunela aj vybraním pod masívom stredovej opierky.

Z praktického hľadiska poteší sklápanie operadiel z priestoru kufra a veľký odkladací priestor pod dnom. Je podstatne zmysluplnejší ako často používané plytké boxy. Praktickú stránku a interiér považujeme za vrchol triedy a zrejme právom.

Malé turbo pre veľké auto

Downsizeing nepozná hranice, pretože preplňovaný benzínový štvorvalec notoricky známy z iných áut koncernu PSA sa teraz okrem malých, kompaktných ocitol aj v karosérii na hornej hranici strednej triedy.

V malých športových žihadlách až zázračne úsporný a silný agregát s výkonom 115 kW má s poldruhatonovým kombi dosť práce, lebo cestou z Bratislavy dosiahol spotrebu 9,3 litra.

66_peu_male_big.JPG
Dostali ste už päsťou na oko?
Asi tak vyzerajú LED v peknom dizajne svetiel.

Prvých 70 kilometrov v meste zvládol za 11,5 litra. Celkový priemer v teste 9,8 nie je na motor v zábehu zlý.

Peugeot 508 SW s benzínovým motorom nenaplnil očakávania snáď len preto, že mal čiastočne zastúpiť aj sedan 607. Priestorom ich predčil, akurát mechanická kvalita jazdy nebola to pravé orechové. Možno je to záležitosť verzie a preto sa tešíme na silný diesel a verziu GT.

Kupujem – nekupujem

Nie, nekupujem, lebo ma neoslovili jazdné vlastnosti. Mondeo má horší interiér, neprehľadnejšie ovládanie palubného systému a horšie sedadlá, ale riadenie, radenie a pocit z jazdy sú podstatne lepšie. Peugeot dostane ešte jednu šancu s podvozkom GT. (Rasťo Chvála)

Porovnanie s konkurenciou
Parameter/vozidlo Ford Mondeo Peugeot 508 SW Škoda Superb
Nakladacia hrana – von 58 64 61
Šírka kufra – min. 114 112 101,5
Dĺžka kufra – základná 113 108 112
Dĺžka kufra - po sklopení sedadiel 202 185 201
Výška nakladacieho otvoru 75,5 74 75
Šírka nakladacieho otvoru 111 109 105
Miesto na sedenie - - -
Šírka pre ramená vzadu 142,5 138 139,5
Výška pre hlavu vzadu 96 95 92
Šírka pre lakte vzadu 149 150 145,5
Šírka pre ramená vpredu 144,5 147 142,5
Šírka pre lakte vpredu 148,5 154 146,5

* všetky údaje sú v centimetroch

Motor 1,6 THP
Zdvihový objem [cm3] 1598
Výkon [kW/k] 115/156
pri otáčkach [1/min] 6000
Krútiaci moment [Nm] 240
pri otáčkach [1/min] 1400-4000
Prevodovka 6-st. man.
Pohotovostná hmotnosť [kg] 1596
Palivová spotreba - mesto [l/100 km] 9,3
Palivová spotreba - mimomesto(l/100km) 5,0
Komb. palivová spotreba (l/100km) 6,5
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s] 8,8
Maximálna rýchlosť [km/h] 200
dĺžka 4813 mm
šírka 1853 mm
výška 1487 mm
rázvor náprav 2817 mm
objem batožinového priestoru 560 l
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu
  2. Slovákovi sa podaril zázračný vynález. Môže zmeniť predpovede počasia
  3. Spoločnosť Mars inšpiruje: Lepší svet pre domácich miláčikov
  4. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  5. Vypnite si reklamu na SME.sk a odomknite všetky články
  6. Foodblogerka Nikoleta Kováčová: Prečo nechcem deti
  7. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  8. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  1. Nadšenie zo skúsenosti prenášajú v dm na zákazníka
  2. Vypnite si reklamu na SME.sk a odomknite všetky články
  3. Foodblogerka Nikoleta Kováčová: Prečo nechcem deti
  4. Kamery do auta: Čo dokážu a akú by ste si mali vybrať?
  5. Meranie rýchlosti v úsekoch už nebude pre vodičov problémom
  6. Ocenená 4K autokamera Mio má aj 2K so 60 snímkami a FHD so 120!
  7. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  8. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  1. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí! 15 987
  2. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 12 847
  3. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu 11 440
  4. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 9 430
  5. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami 5 396
  6. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov 4 896
  7. Foodblogerka Nikoleta Kováčová: Prečo nechcem deti 3 737
  8. Na obed mu nestačilo ani 50 miliárd dolárov 2 199
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

MG ZS a MG EHS

Cenník vyzerá ako pred vlnou zdražovania.


4 h
Suzuki Vitara Strong Hybrid

Systém nie je zďaleka taký účinný ako pri Toyote.


30. jún
Honda Civic

Bohatá výbava sa stala štandardom.


1. júl

Klimatizáciu treba používať efektívne a s rozvahou.


31. júl

Blogy SME

  1. Naďa Serafínová: Ako si rýchlo a jednoducho zarobiť. A iné rozprávky z paralelného vesmíru.
  2. Eka Balašková: Viete požiadať o pomoc?
  3. Michal Rodziňák: VC Británie F1: Dráma v troch dejstvách
  4. Vladimír Krátky: Wiener šniceľ je 100 x väčší ako bryndzáky ( II. )
  5. Lea Linerová: Feminizmus na pätnásť minút
  6. Andrej Hossa: Tenisky ako životný štýl: Viete, kto sú to sneakerheadi?
  7. Andrej Hossa: Zdokonaľte sa v jazykoch a otvorte si dvere k množstvu ďalších príležitostí
  8. Marián Kozák: Stretnutie s mojimi spolužiakmi z vysokej školy v Nitre po 16 rokoch
  1. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodského.(Oprava mena). 23 220
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 13 057
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 11 157
  4. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 10 024
  5. Post Bellum SK: Návrat mohol byť ťažší ako útek 4 765
  6. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 054
  7. Martin Greguš: Ministerka Remišová s notebookom s nalepeným heslom na obrazovke...Je toto normálne? 2 926
  8. Monika Kusendová: Bežky-pešky po Chorvátsku: Od Cresu, cez Krk, Rab až do Národného parku Velebit 2 911
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťZatvoriť reklamu