Nedá sa všade zabrániť, aby zvieratá vstupovali na cestu

Zabrániť zrážke so zvieraťom, ktoré sa ocitne na vozovke, vodiči často nemajú šancu. Len v minulom roku došlo podľa policajných štatistík k 723 dopravným nehodám s účasťou lesnej a domácej zveri.

Rok predtým ich bolo takmer 1000 a 6 ľudí sa pri nich ťažko zranilo.

BRATISLAVA. Podľa Ivety Fedorovej zo Slovenskej správy ciest (SSC), ktorá má v správe vyše 3000 kilometrov ciest I. triedy, nie je možné urobiť popri všetkých cestách opatrenia na zamedzenie vstupu zveri na vozovku. "Pri výstavbe nových ciest, v lokalitách, kde sa môže vyskytnúť prechod zveri cez cestu, osádzame plašiče zveri na smerové stĺpiky," povedala Fedorová. SSC upozorňuje vodičov na možný výskyt zveri na ceste dopravnými značkami.

Najvyššie riziko zrážky auta a zveri hrozí v ranných a večerných hodinách a hlavne na jar. Poľovníci na Záhorí, ale aj na Orave už použili takzvané pachové ohradníky. Zábrana pozostáva z kolov, ktoré sú rozmiestnené popri ceste. Na nich je pena, ktorá svojím pachom odpudzuje zver.

Celková dopravná nehodovosť z pohľadu dní

Najkritickejším dňom na slovenských cestách je sobota. Vlani pri sobotných dopravných nehodách zomrelo 62 ľudí, rok predtým 78 a v roku 2008 o desať viac. Vyplýva to z policajných štatistík.

Najkritickejším dňom z pohľadu počtu dopravných nehôd je piatok. V roku 2009 sa stalo 4253 dopravných nehôd, vlani ich počet klesol o vyše 600.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  2. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  3. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  4. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  5. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  6. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  7. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  10. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou
  1. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  2. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  3. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  4. 5 hviezdičkové apartmány priamo na pobreží - Dubrovník
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  6. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  7. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  8. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  9. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 14 218
  2. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 9 478
  3. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 9 240
  4. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 195
  5. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 6 084
  6. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 5 117
  7. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 5 065
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 4 993
  9. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 4 484
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 4 363

Hlavné správy zo Sme.sk

ŽENA

Chcete vyzerať atraktívnejšie? Mali by ste sa vyspať

Vedci oficiálne potvrdili, že dostatok spánku súvisí s tým, ako pôsobí náš výzor na ostatných.

KOMENTÁRE

Máme na viac, než zborovičkovaní bliakať Slovenskoooo

Slovensko má potenciál byť jednou z najlepších krajín sveta. Čo sme pre to urobili, aby sa ňou stalo?

DOMOV

Právnik z Via Iuris: Sudcovia vyslali prekvapivý signál

Vo voľbách neuspeli kandidáti reformného združenia.

DOMOV

Lunter: Strava pomohla matke z rakoviny, no šarlatánov neuznávam

Kandidát na župana šarlatánov neuznáva.

Neprehliadnite tiež

Volkswagen na stretnutí fanúšikov GTI predviedol práce svojich učňov

Už desať rokov Volkswagen pravidelne ukazuje svetu projekty svojich mladých učňov.

Čo je to Atkinsonov cyklus motora a prečo majú vďaka nemu hybridy nižšiu spotrebu?

S Atkinsonovým cyklom sa v dnešných motoroch stretávame čoraz častejšie.