SME
Utorok, 7. december, 2021 | Meniny má AmbrózKrížovkyKrížovky

Prvá jazda: Najlacnejší hybrid na trhu

Honda uviedla na trh tretieho člena hybridnej rodiny. Malý Jazz vybavený rovnakým systémom IMA, aký poháňa modely Insight aj CR-Z je s cenou od 16.990 € najdostupnejším hybridným autom na trhu.

(Zdroj: Honda)

MĚLNÍK, NERATOVICE. Honda uviedla na trh tretieho člena hybridnej rodiny. Malý Jazz vybavený rovnakým systémom IMA, aký poháňa modely Insight aj CR-Z je s cenou od 16.990 € najdostupnejším hybridným autom na trhu a zároveň najzábavnejšou verziou tohto modelového radu.

S novinkou, ktorá prichádza v rámci inovácie modelového radu sme si zajazdili po nádherných okresných cestách v okolí českého zámku Liblice.

IMA v kompaktnejšom balení

Skladba systému IMA (Integrated Motor Assist) je rovnaká ako v sesterských vozidlách Insight a CR-Z. Primárnu úlohu hrá 1,3-litrový zážihový štvorvalec i-VTEC s výkonom 65 kW/ 88 k a krútiacim momentom 121 Nm, ktorému v energeticky náročných momentoch ako napríklad pri rozbiehaní asistuje elektromotor s výkonom 10,3 kW/14 k a krútiacim momentom 78,5 Nm.

Oba agregáty prenášajú silu na prednú nápravu cez prevodovku s plynulo meniteľným prevodom (CVT). Ide o rovnaký systém IMA, ktorý Honda použila ešte v roku 2000 v prvej generácii modelu Insight a potom vo vozidlách Civic IMA, Civic Hybrid, Insight 2009 a CR-Z.

42_honda_male_big.JPG

Režim ECON zníži výkon aj krútiaci moment približne o 4%. Reakcie motora na akcelerátor sú po jeho aktivovaní ospalejšie. To všetko kvôli lepšej spotrebe.

Počas rokov vývoja sa však zmenšovali jeho rozmery, hmotnosť a znižovali náklady na výrobu. V súčasnosti je o 24% menší, čo konštruktérom umožnilo umiestniť ho aj do najmenšieho modelu Jazz bez toho, aby prišiel o niektorý zo svojich benefitov. Okrem nevyhnutného ukrojenia z batožinového priestoru, ktorý prišiel o 37 litrov objemu (300 l vs. 337 l).

Súčasťou aplikácie do najmenšieho modelu Hondy bol tiež vývoj odlišného, kompaktnejšieho chladiaceho systému batérii. Vďaka pokročilejšiemu vývoju systému IMA tak Jazz ani v hybridnej verzii neprišiel o jeden z najobľúbenejších prvkov tohto modelového radu, ktorým sú tzv. magické zadné sedadlá.

Vyklopením sedákov zadných sedadiel smerom k operadlu vznikne priestor, v ktorom môžete prepravovať predmety vysoké až 1280 mm. Rôzne rastliny, dva horské bicykle s odmontovanými prednými kolesami a pod., ktorých ukladanie do auta vám uľahčia zadné bočné dvere otvárateľné až do 80-stupňového uhla.

Impozantná je tiež prepravná dĺžka interiéru po sklopení zadných sedadiel. Do priestoru dlhého 1720 mm bez problémov vraj dostanete na stojato až tri horské bicykle s rámom veľkosti 26 palcov a bez potreby odmontovať predné koleso.

V prípade potreby prepravovania ešte dlhších predmetov je možné sklopiť aj operadlo spolujazdca, kedy dnu odveziete predmety dlhé až 2,4 m.

Pestrejšia kabína

Interiér dostal v rámci modernizácie celého modelového radu tmavšie plasty, v kontraste s ktorými lepšie vynikne pestrejšie sfarbený prístrojový panel hybridu.

Aj tu podobne ako v modeli Insight sa farba podsvietenia prístrojov mení z modrej na zelenú v závislosti od jazdného štýlu a režimu a na malom displeji v strede prístrojového panelu môžete rovnako pestovať „kvetinky“, pokiaľ jazdíte úsporne a ekologicky.

41_honda_male_big.JPG
Zeleno-modré podsvietenie prístrojov robí kokpit pestrejším.


Na výber sú dve úrovne výbavy. Už základná obsahuje všetko najpodstatnejšie vrátane plnej bezpečnostnej výbavy a klimatizácie. Vo vyššej za 18.990 € dostanete aj panoramatickú strechu, multifunkčný volant, dažďový senzor, tempomat a iné. Za príplatok je možné objednať si dokonca kožené čalúnenie sedadiel.

Jazdili SME...

Na prvú jazdu som sa vybral do oblasti s množstvom krásnych, zatočených vidieckych cestičiek v okolí zámku Liblice. A práve v tomto prostredí som si Jazz Hybrid nesmierne užil, hlavne po dynamickej stránke.

V porovnaní s klasickým Jazzom 1.4 i-VTEC je hybrid síce ťažší o 111 kg, ale zároveň o 70 kg ľahší než Insight, z ktorého vychádza. Technici sa netaja, že vzhľadom na vyššiu pohotovostnú hmotnosť v porovnaní so štandardným Jazzom upravili naladenie podvozka. Predovšetkým zosilnili predný aj zadný stabilizátor a osadili pneumatiky s nízkym valivým odporom.

A keď sa k tomu pridá dobre rozložená hmotnosť s motorom vpredu, nádržou pod prednými sedadlami a batériami pod batožinovým priestorom a krátke previsy, môžete si staviť na to, že hybridný Jazz jazdí určite lepšie než Insight a zároveň lepšie a kultivovanejšie než klasický benzínový Jazz.

Hoci hybrid zrýchľuje z 0 na 100 km/h o 0,8 s pomalšie než 1.4 i-VTEC, vďaka asistencii elektromotora, ktorého pomoc navyše využíva citeľne viac a lepšie než Insight, ostrejšie a bezprostrednejšie reaguje odspodu, čo oceníte pri akcelerácii v kopcoch.

Pod lepší ťah v nízkych otáčkach sa podpisuje tiež prevodovka s plynulo meniteľným prevodovom, ktorá sa neustále stará o optimálny prísun krútiaceho momentu. To znamená, že na dosiahnutie rovnakej dynamiky potrebujete hybrid točiť do nižších otáčok a kratšie než 1.4 i-VTEC.

K vychutnaniu si športovej jazdy prispieva tiež manuálne radenie sedem elektronicky prednastavených stupňov páčkami pod volantom. Len tá spotreba keby bola nižšia. Tentokrát som vyskúšal extrém a s oboma modelmi (Jazz Hybrid aj 1.4 i-VTEC/manuál) som absolvoval tú istú trasu, s rovnako ťažkou nohou na plyne.

Rozdiel nebol žiaden. S oboma som dosiahol priemer 7,5 l/100 km, pričom rovnaký priemer svietil aj na palubnom počítači, keď som na jazdu vyrážal po mojich kolegoch (5,5 l/100 km).

Keby som nemusel pozerať na peniaze s rozhodoval by som sa podľa srdca, z týchto dvoch verzií by som si vybral hybrid, pretože je s ním viac zábavy a má veselšie osvetlený interiér. S ušetrenými 2000 eurami vo vrecku by som bol maximálne spokojný aj s Jazzom 1.4 i-VTEC.

Technické parametre vozidla Honda Jazz Hybrid
Motor 1.3 i-VTEC
Zdvihový objem [cm3] 1339
Výkon [kW/k] 65/88
pri otáčkach [1/min] 5800
Krútiaci moment [Nm] 121
pri otáčkach [1/min] 4500
Elektromotor [kW/k] 10,3/14
pri otáčkach [1/min] 1500
Krútiaci moment [Nm] 78
pri otáčkach [1/min] 1000
Maximálna rýchlosť [km/h] 175
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s] 12,2
Spotreba [l/100 km] 4,5
Emisie CO2 [g/km] 104
Pohotovostná hmotnosť [kg] 1234

Rozmery:

dĺžka 3900 mm
šírka 1695 mm
výška 1525 mm
rázvor náprav 2495 mm
objem batožinového priestoru 300 l
objem palivovej nádrže 40 l

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť
  2. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu
  3. Získaj náskok pred štartom
  4. Pomáhajú firmám zarábať viac. Polepšili si aj živnostníci
  5. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  6. Diplom, na ktorý budeš právom hrdý. Študuj u nás
  7. O prideľovanie štátnych grantov sa môže starať softvér
  8. Vytvor si svoju budúcnosť podľa vlastných predstáv!
  9. Nadácia Orange s neziskovakmi pomôže na Vianoce ľuďom v núdzi
  10. Budúcnosť je v komplexnej ponuke financovania a v digitalizácii.
  1. Kvalitná divina na pár klikov. LESY SR spúšťajú e-shop
  2. Ako uľahčiť opatrovanie seniorov doma
  3. METROPOLIS bude postavený podľa japonského know-how
  4. Rekonštrukcia prsníka po chirurgickej liečbe
  5. Zázračné účinky Arónie na zdravie
  6. PPA CONTROLL: Zamestnanecká privatizácia štartom úspešnej éry
  7. Nadácia Orange s neziskovakmi pomôže na Vianoce ľuďom v núdzi
  8. Budúcnosť je v komplexnej ponuke financovania a v digitalizácii.
  9. PUR pena či minerálna vlna: ktorou zatepliť šikmú strechu?
  10. Ako sa obliekať štýlovo a zároveň udržateľne?
  1. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie 19 274
  2. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos 12 537
  3. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 5 323
  4. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 4 609
  5. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 4 416
  6. Kto sú páni slovenskej zimy? Niektorí z nich sa ukrývajú 4 134
  7. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené 3 196
  8. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 2 824
  9. Konope lieči veľa chorôb. Nebojte sa ho, dbajte však na kvalitu 2 301
  10. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 2 286
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Pre zaočkovaných a tých, ktorí ochorenie Covid-19 prekonali, sa otvoria všetky obchody už v piatok 10. decembra.

Od pondelka ostane doma druhý stupeň a stredné školy.


3 h
Zuzana Kepplová, komentátorka denníka SME.

Minister financií v parlamente odohral partičku binga s dôchodcami.


4 h
Mesto chce medzi Hornádom a Prešovskou cestou nové úrady, bývanie, parky, ale aj promenádu pri rieke.

Primátora inšpiroval známy pamiatkar.


a 1 ďalší 4 h

Neprehliadnite tiež

Suzuki S-Cross

Jediný motor sa dá kombinovať s automatom aj pohonom 4x4.


6 h
Mazda 2 Hybrid

Spolupráce pri znižovaní emisií budú čoraz častejšie.


6. dec
Mercedes-Benz S400d Long 4Matic a BMW 740Ld xDrive

Víťaz závisí aj od toho, či radšej sedíte vzadu, alebo za volantom.


a 1 ďalší 3. dec

Blogy SME

  1. Otilia Horrocks: Aký je Váš plán B?
  2. Víťazoslav Würschner: Vážení redaktori Plus JEDEN DEŇ
  3. Jano Richter: Dnešnému jubilantovi
  4. Martin Sukupčák: Máme sprostý národ, aspoň značnú časť.
  5. Sylvia Smatanová: Máme predsa lockdown
  6. Martina Paulenová: Najlepší budík
  7. Elena Antalová: Giordano Bruno nie je prášok na pranie
  8. Branislav Maček: Riešenie: akceptujte vôľu pacienta !
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook 17 359
  2. Mišo Šesták: V duši sedliaka žije pohanský duch 4 971
  3. Zuzana Rattajová: Juraj Droba, dnes si opustil ľudí 4 464
  4. Tereza Krajčová: Paríž: Mesto dychberúcej architektúry a nestarnúceho umenia 3 974
  5. Vanda Tuchyňová: "Spod zadku“ nám berú vlastné pozemky, rozoberajú majetok Žiliny a mesto sa len prizerá ! 3 786
  6. Věra Tepličková: Je Igor nenormálny, alebo si iba vychutnávame dôsledky rozhodnutí primitívneho národa? 3 564
  7. Radovan Kazda: TOP 7 dôvodov, prečo 500 miliónov pre seniorov nie je dobrý nápad 2 953
  8. Pavol Ondreáš: Vypneme Európu 2 768
  1. Pavol Koprda: Zas to dopadlo tak, že deti sú doma. Pripravili sme online súťaž, ktorá deťom ukáže krásu matematiky!
  2. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  3. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  4. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  5. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  6. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  7. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  8. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
Skryť Zatvoriť reklamu