Kamión sa zasekol na koľajniciach, vlak ho z nich dostal

Za posledné tri dni sa v Prešovskom kraji stali dve dopravné nehody na železničných priecestiach. V jednom prípade sa náves zachytil o koľajisko, v druhom sa vodič auta nevenoval riadeniu.

Zaseknutý kamión

V sobotu ráno sa na železničnom priecestí v Poprade doslova zasekol kamión.

"V čase o 9:09 h vošiel na železničné priecestie, opatrené zvukovým a signalizačným zariadením a rampou, na Teplickej ulici v Poprade ťahač s prázdnym návesom. Jazdná súprava pri prejazde zvýšeného železničného priecestia ostala stáť na koľajisku a to v dôsledku zachytenia podporných nôh návesu o zem," informoval Daniel Džobanik z Krajského riaditeľstva Policajného zboru v Prešove.

Hneď nato sa závory spustili a zapla sa signalizácia. Vodič z Popradu (38 r.) sa však s autom nedokázal pohnúť a tak o 9:11 h došlo k zrážke s prichádzajúcim rýchlikom, ktorý išiel v smere od Svitu do Popradu," uviedol Džobanik a doplnil, že sa nikto nezranil.

Článok pokračuje pod video reklamou

Náraz poškodil rušeň, ťahač, náves a aj dva stykové transformátory, trakčnú podporu - stĺp s elektrickým rozvodom. Škoda bola predbežne vyčíslená na 80 000 eur.

Vodič nedal prednosť vlaku

V pondelok večer sa dodávka blížila k nechránenému železničnému priecestiu. Vodič si pravdepodobne nevšimol vlak, ktorý do jeho auta narazil zboku a tlačil ho približne 80 metrov.

"41 ročný muž zo Stakčína viedol v čase okolo 18:50 h v smere na Sninu dodávkové auto Ford Transit. Pri prejazde nechráneného železničného priecestia, označeného výstražným krížom pre železničné priecestie jednokoľajové, v dôsledku nevenovania sa situácii v cestnej premávke nedal prednosť tam idúcemu osobnému vlaku, následkom čoho došlo k zrážke," uviedol Džobanik.

Vlak narazil do pravej bočnej strany auta a tlačil ho približne 80 metrov.

"Spolujazdec (38r.) z dodávky sediaci vedľa vodiča utrpel pri nehode ťažké zranenia s predbežnou dobou liečenia nad 42 dní.

Nehodu vyšetruje humenský policajný vyšetrovateľ, ktorý vodiča dodávky obvinil z prečinu ublíženia na zdraví.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  2. S dobrým pivom leto chutí
  3. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  4. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  5. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  6. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  7. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  1. Spomaľovači internetu v mobile – 5 tipov ako s nimi zatočíte
  2. Create your own map in a new museum
  3. Ako bojovať proti plesniam v interiéri
  4. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  5. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  6. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  7. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  8. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  9. S dobrým pivom leto chutí
  10. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  1. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 25 205
  2. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 24 477
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 22 339
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 10 764
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 8 168
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 578
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 993
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 270
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 004
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 948

Hlavné správy zo Sme.sk

AUTORSKÁ STRANA PETRA TKAČENKA

Tri mýty o brexite

Briti už si hrozienka vyberať nebudú.

Píše Vladimír Bednár

Potrebujeme 14 strojov. Ale najmä kvalitnú diskusiu

Vôbec nejde o počet stíhačiek. Ale o to, či obranu riadia kompetentní ľudia.

Neprehliadnite tiež

Kontroverzný šéf Fiatu je vážne chorý a predčasne končí vo funkcii

Zdravotný stav Sergia Marchionneho sa rapídne zhoršil.

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.