SME
Utorok, 20. október, 2020 | Meniny má VendelínKrížovkyKrížovky

Autodopravcovia chcú zmeniť schválenú novelu zákona

Združenie cestných dopravcov Česmad Slovakia naďalej kritizuje novelu zákona o cestnej premávke, zakazujúcu jazdenie kamiónov nad 12 ton po cestách druhej a tretej triedy.

Autodopravcom sa nepáči, že novela zakazuje jazdenie kamiónov nad 12 ton po cestách druhej a tretej triedy. Prezident Združenia cestných dopravcov Česmad Slovakia Pavol Jančovič na stretnutí s ministrom dopravy Jánom Figeľom kritizoval novelu zákona o cestnej premávke.

BRATISLAVA 3. mája (SITA) -

Novelu zákona, ktorú vláda schválila vo štvrtok 28. apríla na návrh ministra vnútra Daniela Lipšica s pripomienkou ministerstva dopravy, chcú dopravcovia zmeniť, v opačnom prípade budú trvať na jej zrušení. Prezident Česmadu Pavol Jančovič sa kvôli tomu v utorok stretol s ministrom dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Jánom Figeľom (KDH).

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Čo vadí autodopravcom?

"Na stretnutí s pánom ministrom som bol nútený konštatovať, že tento zákon je zlý a nepripravený a cestní dopravcovia s takýmto znením nemôžu súhlasiť. Preto obe strany hľadali prijateľné riešenie, ktoré sa pokúsia do uvedenej novely v najbližších dňoch zapracovať", informoval Jančovič.

Pokiaľ by sa takéto riešenie nenašlo, Česmad bude podľa neho trvať na zrušení novely a navrhne predmetný zámer rezortu dopravy riešiť jednoduchými dopravnými značkami. "Tie by mohli na objektívne zdôvodniteľných úsekoch ciest inštalovať vyššie územné celky, ktoré cesty II. a III. triedy majú v územnej správe a vyberajú dane z motorových vozidiel," uzavrel Jančovič.

Vláda zapracovala do novely zákona o cestnej premávke technickú pripomienku, týkajúcu sa obmedzenia využívania ciest druhej a tretej triedy kamiónmi. Podľa pôvodného návrhu mali mať vodiči kamiónov nad 12 ton právo použiť nevyhnutné úseky týchto ciest len ak sa pri nich nachádza miesto nakládky alebo vykládky tovaru.

Skryť Vypnúť reklamu

Podľa schválenej pripomienky to bude aj v prípade, ak by sa na danom úseku nenachádzala cesta prvej triedy a využitie zvyšných ciest by predstavovalo veľké predĺženie trasy.

Ministerstvo chce chrániť cesty

Ministerstvo dopravy považuje za potrebné ochranu ciest druhej a tretej triedy. Tie sú od zavedenia mýta začiatkom roka 2010 enormne zaťažované nákladnou dopravou, vyhýbajúcej sa spoplatnenej cestnej sieti. Podľa rezortu dopravy to spôsobuje veľké problémy samosprávnym krajom, ako správcom regionálnych ciest. Musia tak vynakladať nemalé finančné prostriedky na opravu týchto ciest, keďže nie sú na veľkú záťaž konštruované.

Prejazd nákladnej dopravy cez obce zároveň narúša statiku nehnuteľností obyvateľov a tiež negatívne vplýva na bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky v obciach.

Skryť Vypnúť reklamu

Ministerstvo dopravy preto v medzirezortnom pripomienkovom konaní k návrhu novely zákona o cestnej premávke navrhlo ministerstvu vnútra doplniť právnu úpravu tak, aby v stanovených prípadoch obmedzovala prejazd ťažkej nákladnej dopravy s hmotnosťou vozidiel nad 12 ton po cestách druhej a tretej triedy.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  2. Home (ale aj) Office
  3. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  4. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  5. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  6. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  7. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  8. Zelená Bratislava
  9. Znečistenie riek už možno nebude možné zastaviť
  10. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  1. Bezbariérové vozidlo
  2. Na NFŠ môže byť rýchlo 72 špeciálnych lôžok pre COVID 19
  3. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  4. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  5. Zelená Bratislava
  6. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  7. Ruža zmeny
  8. Úpravy automobilov pre ZŤP
  9. No Finish Line v Bratislave sa presúva do virtuálneho priestoru
  10. Mladí ľudia vstupujú do druhého piliera už aj cez internet
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 28 622
  2. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 16 092
  3. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 14 621
  4. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 13 668
  5. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 11 998
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 976
  7. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 030
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 9 023
  9. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 008
  10. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 8 917
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Doprava

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Doprava (Zvolen), Zmena dopravných pravidiel 2011, Doprava (Senec)
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Koronavírus na Slovensku: Prezidentka nepodporuje sankcie za odmietnutie testovania (minúta po minúte)

Pribudlo ďalších šesť úmrtí na Covid-19, zomrel aj lekár z Oravy.

Prezidentka Zuzana Čaputová na rokovaní bezpečnostnej rady.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Premiér nie je Ali paša

Matovič si zasa nesplnil politickú úlohu.

Peter Tkačenko

Matovič hovorí o dobrovoľnosti. Kto však nebude mať test, hrozí mu karanténa

Na test stačí prísť na najbližšie odberné miesto.

Premiér Igor Matovič počas tlačovej konferencie.
Jan Tratnik vyhral 16. etapu na Giro d'Italia 2020.
CYNICKÁ OBLUDA

Matovičova predstava dobrovoľnosti

Ak premiér hovorí, že plošné testovanie bude dobrovoľné, tak jednoducho klame.

Neprehliadnite tiež

Hyundai Tucson
Renault Mégane eVision Concept
Nový Ford Kuga PHEV zhorel len deň po registrácií v nemeckom Wiesbadene.

Dacia Spring sa stane najlacnejším elektromobilom

Zo začiatku nebude v predaji pre bežných zákazníkov.

Dacia Spring Electric