Autodopravcovia chcú zmeniť schválenú novelu zákona

Združenie cestných dopravcov Česmad Slovakia naďalej kritizuje novelu zákona o cestnej premávke, zakazujúcu jazdenie kamiónov nad 12 ton po cestách druhej a tretej triedy.

Autodopravcom sa nepáči, že novela zakazuje jazdenie kamiónov nad 12 ton po cestách druhej a tretej triedy. Prezident Združenia cestných dopravcov Česmad Slovakia Pavol Jančovič na stretnutí s ministrom dopravy Jánom Figeľom kritizoval novelu zákona o cestnej premávke.

BRATISLAVA 3. mája (SITA) -

Novelu zákona, ktorú vláda schválila vo štvrtok 28. apríla na návrh ministra vnútra Daniela Lipšica s pripomienkou ministerstva dopravy, chcú dopravcovia zmeniť, v opačnom prípade budú trvať na jej zrušení. Prezident Česmadu Pavol Jančovič sa kvôli tomu v utorok stretol s ministrom dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Jánom Figeľom (KDH).

Čo vadí autodopravcom?

"Na stretnutí s pánom ministrom som bol nútený konštatovať, že tento zákon je zlý a nepripravený a cestní dopravcovia s takýmto znením nemôžu súhlasiť. Preto obe strany hľadali prijateľné riešenie, ktoré sa pokúsia do uvedenej novely v najbližších dňoch zapracovať", informoval Jančovič.

Pokiaľ by sa takéto riešenie nenašlo, Česmad bude podľa neho trvať na zrušení novely a navrhne predmetný zámer rezortu dopravy riešiť jednoduchými dopravnými značkami. "Tie by mohli na objektívne zdôvodniteľných úsekoch ciest inštalovať vyššie územné celky, ktoré cesty II. a III. triedy majú v územnej správe a vyberajú dane z motorových vozidiel," uzavrel Jančovič.

Vláda zapracovala do novely zákona o cestnej premávke technickú pripomienku, týkajúcu sa obmedzenia využívania ciest druhej a tretej triedy kamiónmi. Podľa pôvodného návrhu mali mať vodiči kamiónov nad 12 ton právo použiť nevyhnutné úseky týchto ciest len ak sa pri nich nachádza miesto nakládky alebo vykládky tovaru.

Podľa schválenej pripomienky to bude aj v prípade, ak by sa na danom úseku nenachádzala cesta prvej triedy a využitie zvyšných ciest by predstavovalo veľké predĺženie trasy.

Ministerstvo chce chrániť cesty

Ministerstvo dopravy považuje za potrebné ochranu ciest druhej a tretej triedy. Tie sú od zavedenia mýta začiatkom roka 2010 enormne zaťažované nákladnou dopravou, vyhýbajúcej sa spoplatnenej cestnej sieti. Podľa rezortu dopravy to spôsobuje veľké problémy samosprávnym krajom, ako správcom regionálnych ciest. Musia tak vynakladať nemalé finančné prostriedky na opravu týchto ciest, keďže nie sú na veľkú záťaž konštruované.

Prejazd nákladnej dopravy cez obce zároveň narúša statiku nehnuteľností obyvateľov a tiež negatívne vplýva na bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky v obciach.

Ministerstvo dopravy preto v medzirezortnom pripomienkovom konaní k návrhu novely zákona o cestnej premávke navrhlo ministerstvu vnútra doplniť právnu úpravu tak, aby v stanovených prípadoch obmedzovala prejazd ťažkej nákladnej dopravy s hmotnosťou vozidiel nad 12 ton po cestách druhej a tretej triedy.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 13 714
  2. Moskva alebo Petrohrad? 6 853
  3. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 5 256
  4. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 2 857
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 320
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 022
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 942
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 571
  9. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 1 537
  10. Chcela vyliečiť syna, vyvinula prírodnú kozmetiku Ťuli a Ťuli 1 477

Téma: Cesta pod Strečnom


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Lesník: Tetrov z lesov nemizne preto, že tam ťažíme

Riaditeľ odštepného závodu Lesov SR v Liptovskom Hrádku JÁN VRBENSKÝ hovorí, že za holé časti národných parkov môžu kalamity, nie lesníci.

KOMENTÁRE

Už opäť Air Kiska

Kiskov portrét zaujíma v obrazárni nepriateľov Fica (Smeru a SNS) stále popredné miesto.

DOMOV

Ochranár, pred ktorým cúvli lesníci aj štát

Za dlhodobý prínos získal Bielu vranu Erik Baláž.

ŠPORT

Dvaja hráči dali hetrik. Diváci v Bratislave videli 22 gólov

Oba tímy delia dve miesta v tabuľke.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.