Autodopravcovia chcú zmeniť schválenú novelu zákona

Združenie cestných dopravcov Česmad Slovakia naďalej kritizuje novelu zákona o cestnej premávke, zakazujúcu jazdenie kamiónov nad 12 ton po cestách druhej a tretej triedy.

Autodopravcom sa nepáči, že novela zakazuje jazdenie kamiónov nad 12 ton po cestách druhej a tretej triedy. Prezident Združenia cestných dopravcov Česmad Slovakia Pavol Jančovič na stretnutí s ministrom dopravy Jánom Figeľom kritizoval novelu zákona o cestnej premávke.

BRATISLAVA 3. mája (SITA) -

Novelu zákona, ktorú vláda schválila vo štvrtok 28. apríla na návrh ministra vnútra Daniela Lipšica s pripomienkou ministerstva dopravy, chcú dopravcovia zmeniť, v opačnom prípade budú trvať na jej zrušení. Prezident Česmadu Pavol Jančovič sa kvôli tomu v utorok stretol s ministrom dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Jánom Figeľom (KDH).

Čo vadí autodopravcom?

"Na stretnutí s pánom ministrom som bol nútený konštatovať, že tento zákon je zlý a nepripravený a cestní dopravcovia s takýmto znením nemôžu súhlasiť. Preto obe strany hľadali prijateľné riešenie, ktoré sa pokúsia do uvedenej novely v najbližších dňoch zapracovať", informoval Jančovič.

Pokiaľ by sa takéto riešenie nenašlo, Česmad bude podľa neho trvať na zrušení novely a navrhne predmetný zámer rezortu dopravy riešiť jednoduchými dopravnými značkami. "Tie by mohli na objektívne zdôvodniteľných úsekoch ciest inštalovať vyššie územné celky, ktoré cesty II. a III. triedy majú v územnej správe a vyberajú dane z motorových vozidiel," uzavrel Jančovič.

Vláda zapracovala do novely zákona o cestnej premávke technickú pripomienku, týkajúcu sa obmedzenia využívania ciest druhej a tretej triedy kamiónmi. Podľa pôvodného návrhu mali mať vodiči kamiónov nad 12 ton právo použiť nevyhnutné úseky týchto ciest len ak sa pri nich nachádza miesto nakládky alebo vykládky tovaru.

Podľa schválenej pripomienky to bude aj v prípade, ak by sa na danom úseku nenachádzala cesta prvej triedy a využitie zvyšných ciest by predstavovalo veľké predĺženie trasy.

Ministerstvo chce chrániť cesty

Ministerstvo dopravy považuje za potrebné ochranu ciest druhej a tretej triedy. Tie sú od zavedenia mýta začiatkom roka 2010 enormne zaťažované nákladnou dopravou, vyhýbajúcej sa spoplatnenej cestnej sieti. Podľa rezortu dopravy to spôsobuje veľké problémy samosprávnym krajom, ako správcom regionálnych ciest. Musia tak vynakladať nemalé finančné prostriedky na opravu týchto ciest, keďže nie sú na veľkú záťaž konštruované.

Prejazd nákladnej dopravy cez obce zároveň narúša statiku nehnuteľností obyvateľov a tiež negatívne vplýva na bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky v obciach.

Ministerstvo dopravy preto v medzirezortnom pripomienkovom konaní k návrhu novely zákona o cestnej premávke navrhlo ministerstvu vnútra doplniť právnu úpravu tak, aby v stanovených prípadoch obmedzovala prejazd ťažkej nákladnej dopravy s hmotnosťou vozidiel nad 12 ton po cestách druhej a tretej triedy.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. Už aj seniori presadajú do SUV
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  7. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  8. Stavebný úrad neoprávnene predĺžil americkej ambasáde lehotu
  9. Grantová výzva na vykonávanie činností centier Europe Direct
  10. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 26 368
  2. Ako sme jazdili v socializme 3 070
  3. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 768
  4. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me 1 569
  5. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 428
  6. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 187
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 129
  8. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 041
  9. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 1 005
  10. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 004

Téma: Cesta pod Strečnom


Pozrite si tiež články z hlavnej témy Cesta pod Strečnom  na domov.sme.sk

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Nemajú nič, čo si nedopestujú. Život na lazoch je zložitý

Čo sa kachliar z Brdárky naučil od Siouxov.

DOMOV

Tak to už nie, Béla, odkazuje Bugárovi Paška z SNS

Pašku hnevá, že ombudsmanka podporila Dúhový pochod.

DOMOV

Plavčan oznámil abdikáciu, z tlačovky opäť ušiel

Plavčan odstúpil z postu ministra deň po výzve Roberta Fica.

KOMENTÁRE

Politiku som si predstavovala inak

Dnes je politika, ak poviete, že ubližovať ľuďom pre inakosť nie je v poriadku.

Neprehliadnite tiež

Porsche 911 dostalo špeciálnu metalízu, ktorá stojí ako nové Porsche 911

Jedinečnosť je zaručená, v špeciálnych farbách Chromaflair sa vyrobí maximálne päť kusov za rok.

Volkswagen láka na štýlový crossover. Svetu ho predstaví o týždeň

Model T-Roc dizajnovo nadviaže na koncept z roku 2014.

S novým asfaltom vydržia cesty dlhšie, sú v ňom magnetické nanočastice

Rozpraskaný asfalt sa môže zahojiť, stačí pridať teplo a magnetickú silu.