SME
Pondelok, 6. december, 2021 | Meniny má MikulášKrížovkyKrížovky

Rekordný autoslalom v Piešťanoch

Tretie preteky autoslalomu sa už nejaký čas konajú počas Veľkej noci. Aj tento rok to bolo v Piešťanoch a akcia dopadla mimoriadne úspešne.

(Zdroj: autoslalom.sk)

Tretie preteky seriálu AZ-pneu AutoSlalom už nejaký čas patria kombinácii Veľkonočného pondelka, letisku v Piešťanoch a hlavnému partnerovi, prekladateľskej a tlmočníckej agentúre TRANSLATA. Kombinácia je to mimoriadne úspešná. Seriál zaznamenal v oblasti záujmu o preteky hneď dva rekordy. Prišli bezprostredne po sebe.

Najrýchlejšia trať láka

Prvým rekordom bolo 100 prihlásených jazdcov už po 17,5 hodinách od spustenia registrácie. Druhým zas bolo celkovo presne 130 registrovaných jazdcov za prvých 24 h.

Na štart sa na letisku, napriek nie práve najlichotivejšej predpovedi počasia, postavilo 128 jazdcov. To je dorovnaný rekordný počet štartujúcich z rovnakého miesta z minulej sezóny.

Trať v Piešťanoch charakterizujú nasledovné čísla: dĺžka 1 950 m, 61 bránok, max. rýchlosť vyše 150 km/h, jazda na II. a III. prevodovom stupni a najlepšie časy na úrovni 75 sekúnd. Naozaj riadny adrenalín.

Rekord trate 1:14.800 síce nepadol, no jeho držiteľ Tonda Červenka z Moravy na Peugeote 205 GTI dominoval aj týmto pretekom. Na ostatných pozíciách to však bolo veľmi pestré.

Preteky mali hladký priebeh

AZ-pneu AutoSlalom TRANSLATA 2011 sa radí medzi organizačne najlepšie hodnotené podujatia. A to napriek tomu, že v konečnom dôsledku sa v prístupe a priebehu od iných pretekov seriálu veľmi nelíšil.

Jazdci aj návštevníci ho však oceňujú hlavne v súvislosti s počtom jázd a množstvom áut. 128 štartujúcich pri systéme jázd 1+3 (tréning+3 ostré) znamená slušne cez 500 štartov za deň. Zefektívnenie priniesli organizátori ďalším zaujímavým riešením.

Viacerým slalomárom sa stávalo, že na registráciu prichádzali neskôr. Ovplyvňovalo to celé podujatie, pretože neskončená registrácia, samozrejme, nemôže posunúť preteky do ďalšej fázy. Riešenie s hrozbou o 10 € vyšším štartovným pre všetkých, ktorí prídu na registráciu po 8.30 h zafungovalo úžasne.

Registrácia začala o 7.30 a posledného, 128 jazdca, registrovali o 8.34 h. Nik z jazdcov pokutu neplatil, no preteky konečne začali presne podľa plánu. Tento spôsob „motivácie“ v deň pretekov nevyspávať dlho bude AS tím určite používať aj v budúcnosti.

Víťazi už pred pretekmi

Hra 3x VIP je medzi slalomármi veľmi obľúbená. Hrá sa už niekoľko sezón a aktuálne sa do nej zapojí 4/5 štartovného poľa. Ide o možnosť vyhrať bezplatné garantované štartovné na každé preteky.

Náhodné losovanie deň pred pretekmi vždy vyberie troch šťastlivcov, ktorí ušetria 30 €.

Deň pred pretekmi v Piešťanoch boli na www.sportoveauta.sk vylosovaní: Marek Moravčík na Citroene Saxo VTS, Erik Uhrín na Peugeot 306 S16 a Rasťo Šimon na FIAT 127.

Nové tváre na debne

Po väčšinu dňa bolo teplo, s miernym vetrom a pod mrakmi. Pretekársku idylku zmenila až krátka no intenzívna sprcha. Trvala síce len asi polhodinku, no jej následky pocítila väčšina jazdcov v druhej ostrej jazde. Niektorých jazdcov chytil dážď až v cieli, niektorí dabléri sa v rámci taktizovania popredbiehali, aby to stihli ešte za sucha.

Možno nie práve najférovejší spôsob, ako bojovať o prvé priečky, ale motoršport bol vždy aj o taktike a špekulovaní... Práve mokrý povrch riadne premiešal predpokladané poradie a niektorým jazdcom sa už na podstatne chladnejšom povrchu v tretej ostrej jazde nepodarilo jazdiť časy ako dopoludnia.

Aj to prinieslo na debnu viacero nových tvári, ktoré si za svoj výkon zaslúžia poklonu. Rozoberme si to jednotlivo po kategóriách:

S1 do 1 400 ccm

Úspech kariéry, na ktorý čakal jazdec Adam Čanecký na Suzuki Swift viac než dve sezóny sa konečne dostavil. Adam nebol medzi ocenenými žiadnym nováčikom, no I. miesto v kategórii mu už takmer tri roky unikalo.

Jeho veľmi dobrú formu sezóny 2011 potvrdzuje to, že už v predošlých pretekoch ho od prvenstva delil len jeden zvalený kužeľ, nie samotný časový rozostup medzi ním a prvým jazdcom.

Na druhom mieste sa tu umiestnil už tradične pohárový Zoltán Lovász na Peugeote 106 Rally. Na tretie miesto sa aj na svoje veľké prekvapenie postavil Stano Krivák na aute rovnakej značky a modelu.

S2 do 1 600 ccm

Tu po celý deň bežali o prvú dvojku tvrdé boje medzi Jurajom Kóssim na Honda Civic Vti Mugen a Michalom Novákom na Citroene Saxo VTS. Pohľad na časy jasne vravel, že títo dvaja si jazdili v triede svoje vlastné preteky, pretože na trati mali v priemere o 4 s lepšie časy v cieli ako ďalší konkurenti.

Na prvé miesto sa po drobnom nedorozumení s omylom zapísaným trestom za vynechanie jednej bránky postavil Juraj na Honde, Mišo so Saxom skončil len o 0,6 s na druhom mieste. Bronz si vybojoval Tomáš Komár na Honda CRX.

S3 do 2 000 ccm

Podobné ako v S2 to bolo aj o triedu vyššie. V nej tiež dvaja jazdci, Tomáš Krchnavý na Clio Sport 182 a Marian Bielený na Fiesta ST150 jazdili v triede svoje vlastné preteky.

Na konci s rozdielom len 0,9 s skončil na prvom mieste Tomáš pred Marianom, pre ktorého to však bola pódiová premiéra. Na tretie miesto doviezla Honda Civic Michala Žiaka.

S4 nad 2 000 ccm

Na Mitsubishi Lancer Evo IX bojoval Tomáš Polerecký o absolútne prvenstvo s tými najlepšími jazdcami. Triedu S4 mal od rána prakticky istú. Jeho dominancia potvrdzujú časy v cieli, kde vo svojej kategórii nechal druhého Vila Zmetáka na Lotuse Exige za sebou o celých 5 s.

Tretí v triede, Štefan Heveši na Renaulte Mégane Sport dCi vo svojej premiére na stupienkoch víťazov bol veľmi spokojný, aj keď zaostal o ďalších 3,5 s. Tak veľké rozdiely v tejto triede v PN panovali.

SS2 do 1600 ccm

Za pozornosť opäť stojí výkon mladučkej Lucky Červenkovej na Citroene Saxo VTS. V tejto kategórii, kam vďaka úpravám na aute patrí, vyjazdila 4. miesto v tvrdej konkurencii chlapov.

Tretí bol Martin Pikus na Honde Civic Vti. Pred ním len o 0,7 s skončil Miki Čambal na Saxe VTS a prvé miesto na aute rovnakej značky a modelu, no podstatne väčších úprav sa postavil Michal Kašpar.

SS3 nad 1600 ccm

Tonda Červenka je už niekoľko sezón pojem. Prakticky vždy keď príde na preteky je jasné, kto bude prvý. Tentokrát bol prvý o takmer 6 s od ďalšieho jazdca. V jeho triede sú teda vždy otázne ďalšie miesta.

Druhé si vybojoval Ľuboš Čelín jazdiaci na upravenom neslalomovom BMW 330d a tretím bol tiež v pódiovej premiére Juraj Kocár ml. na domácej stavbe vozidla Lotus 7.

D - dámy

Zdalo by sa, že v kategórii dievčat je to ťažká nuda a poradie je jasné už pred pretekmi. No v Piešťanoch to nebola pravda. Na prvé miesto sa totiž po dlhšej dobe znovu postavila Lucka Červenková, ktorú ostatné dve podujatia porazila výborne jazdiaca Martina Kašparová.

Obe sedlajú Saxo VTS, ale rozdiel v ich úpravách je očividný. Tretie miesto si zabezpečila oddaná jazdkyňa Monika Weisová jazdiaca na Honde Prelude.

J – Juniori

V kategórii mladých jazdcov vo veku do 21 rokov to bolo trošku biednejšie. Na štart sa ich podstavilo len šesť. Ostatní mladí asi dali prednosť šibačke a oblievačke. Tí, ktorí prišli si iste dobre zajazdili.

Prvé miesto si na veľmi špeciálnom Saxe VTS vybojoval Aleš Konečný, ktorý na slalomoch bojuje spoločne s otcom. Druhé a tretie miesto si rozdelili bratia Demeterovci jazdiaci na Suzuki Swift GTO. Lepší bol Matej, Štefan zaostal v konečnom hodnotení o čosi vyše 2 sekundy.

Víťazi III. AZ-pneu AutoSlalom TRANSLATA 2011
25.04.2011 letisko Piešťany

S1 – 1400 ccm

I. miesto št. č. 088 Adam ČANECKÝ Suzuki Swift 2:50.029
II. miesto št. č. 905 Zoltán LOVÁSZ Peugeot 106 Rallye 2:51.491
III. miesto št. č. 306 Stanislav KRIVÁK Peugeot 106 Rallye 2:52.932

S2 – 1600 ccm

I. miesto št. č. 902 Juraj KÓSSI Honda Civic VTi 2:42.631
II. miesto št. č. 456 Michal NOVÁK Citroen Saxo VTS 2:43.235
III. miesto št. č. 311 Tomáš KOMÁR Honda CRX ED9 2:51.348

S3 – 2000 ccm

I. miesto št. č. 082 Tomáš KRCHNAVÝ Renault Clio RS 182 2:47.090
II. miesto št. č. 186 Marian BIELENÝ Ford Fiesta ST150 2:47.184
III. miesto št. č. 267 Michal ŽIAK Honda Civic Type R 2:50.280

S4 + 2000 ccm;

I. miesto št. č 098 Tomáš POLERECKÝ Mitsubishi Evo IX 2:34.825
II. miesto št. č.727 Viliam ZMETAK Lotus Exige 2:39.414
III. miesto št. č. 076 Štefan HEVEŠI Renault Megane RSd 2:43.906

SS2 – 1600 ccm

I. miesto št. č. 176 Michal KAŠPAR Citroen Saxo VTS 2:36.699
II. miesto št. č. 007 Miki ČAMBAL Citroen Saxo VTS 2:38.119
III. miesto št. č. 095 Martin PIKUS Honda Civic VTi 2:38.834

SS3 + 1600 ccm

I. miesto št. č. 777 Tonda ČERVENKA Peugeot 205 GTI 2:32.000
II. miesto št. č. 330 Ľuboš ČELÍN BMW 330d e46 2:37.632
III. miesto št. č. 134 Juraj KOCAR ml. Lotus 7 replika 2:37.800

D - dámy

I. miesto št. č. 021 Lucka ČERVENKOVÁ Citroen Saxo VTS 2:41.332
II. miesto št. č. 182 Martina KAŠPAROVÁ Citroen Saxo VTS 2:49.164
III. miesto št. č. 300 Monika WEISOVÁ Honda Prelude 2:53.413

J – juniori

I. miesto št. č. 169 Aleš KONEČNÝ Citroen Saxo VTS 2:47.618
II. miesto št. č. 221 Matej DEMETER Suzuki Swift GTO 2:54.455
III. miesto št. č. 907 Štefan DEMETER Suzuki Swift GTO 2:56.647

Seriál AZ pneu AutoSlalom pokračuje štvrtým podujatím sezóny na druhej najrýchlejšej trati seriálu na letisku v Trenčíne. Preteky IV. AZ pneu AutoSlalom AUTOGLYM 2011 sa konajú 21.05.2011 a online predregistrácia začína vždy sedem dní vopred na www.autoslalom

Podrobnejšie info, fotoalbumy, videá z pretekov a profily jazdcov hľadajte na www.autoslalom.sk

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako vychovávať deti aby boli odolnejšie
  2. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije?
  3. Domáci pomocníci, ktorí skvalitnia život a dbajú o vaše zdravie
  4. Štúdium ekológie, dizajnu či tech. inovácií je životný štýl?
  5. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu
  6. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  7. Študuj, čo ťa baví na Trenčianskej univerzite!
  8. O prideľovanie štátnych grantov sa môže starať softvér
  9. Konope lieči veľa chorôb. Nebojte sa ho, dbajte však na kvalitu
  10. Vieme, ako si môžete dopriať a nezaťažiť pritom rodinný rozpočet
  1. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  2. Nadácia Orange podporí digitálne zručnosti učiteľov a žiakov
  3. Changes to the System of Remedies, Procurement Law Amendment
  4. Ako zvýšiť produktivitu vašej prevádzky?
  5. Compliance – who should be responsible?
  6. Employee's age as a new ground for notice of termination
  7. Ako podnikať na internete. V Košiciach sa to naučíte zadarmo
  8. Buďte o krok napred voči konkurencií so štúdiom MBA
  9. O prideľovanie štátnych grantov sa môže starať softvér
  10. Domáci pomocníci, ktorí skvalitnia život a dbajú o vaše zdravie
  1. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie 19 152
  2. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos 10 766
  3. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 7 902
  4. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 5 903
  5. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 5 297
  6. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 4 313
  7. Kto sú páni slovenskej zimy? Niektorí z nich sa ukrývajú 3 602
  8. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené 3 162
  9. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 3 144
  10. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 3 047
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Otvorené obchody po uvoľnení opatrení v čase pandémie koronavírusu.

Očkovaní a vyzdravení by mohli nakupovať darčeky.


a 1 ďalší 23m
Štát, resp. štátne organizácie sa zbavujú množstva nehnuteľností či ďalšieho majetku.

Môžete kúpiť košickú nemocnicu, vranovskú vežu i herliansku poštu.


5. dec
Jakub Filo.

Minister neráta, s kým sedí vo vláde.


1 h

Neprehliadnite tiež

Mazda 2 Hybrid

Spolupráce pri znižovaní emisií budú čoraz častejšie.


6 h
Mercedes-Benz S400d Long 4Matic a BMW 740Ld xDrive

Víťaz závisí aj od toho, či radšej sedíte vzadu alebo za volantom.


a 1 ďalší 3. dec
Toyota Corolla Cross

Prvé autá prídu majiteľom budúci rok na jeseň.


3. dec

Blogy SME

  1. Pavol Horňák: Keď sa vonku zjesení #3 - O ambicióznom liste
  2. Ján Rudolf: Zastavme korupciu, ale aj krvavé oči!
  3. Jana Hanuliaková: Ku komu sa prihovárate pán Mazurek?
  4. Ján Šeďo: Preventívna prehliadka u lekára skončila kolonoskopiou - moje skúsenosti.
  5. Soňa Bulbeck: O umení prepojiť staré a nové...
  6. Martin Zachar: Dočkáme sa debutu slovenského brankára v NHL po viac než 14 rokoch?
  7. Andrej Hossa: Fenomén s názvom repasovanie: Prečo si kúpiť repasované produkty?
  8. Toto je rovnosť: Inštruktori sebaobrany: O násilí sa v minulosti nehovorilo. Teraz je to na nás.
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook 17 233
  2. Radovan Kazda: TOP 7 dôvodov, prečo 500 miliónov pre seniorov nie je dobrý nápad 5 396
  3. Tomáš Sedliačik: Ako sa baviť s konšpirátorom 4 933
  4. Mišo Šesták: V duši sedliaka žije pohanský duch 4 875
  5. Martin Greguš: Istropolis zbúrajú...starosta Kusý obrátil kabát...Je to vôbec možné? Architekt a primátor Vallo mlčí... 4 775
  6. Zuzana Rattajová: Juraj Droba, dnes si opustil ľudí 4 410
  7. Vanda Tuchyňová: "Spod zadku“ nám berú vlastné pozemky, rozoberajú majetok Žiliny a mesto sa len prizerá ! 3 748
  8. Tereza Krajčová: Paríž: Mesto dychberúcej architektúry a nestarnúceho umenia 3 736
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  2. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  3. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  4. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  5. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  6. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  7. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  8. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
Skryť Zatvoriť reklamu