Ministerstvo plánuje menej mýtnych úsekov

Ministerstvo dopravy plánuje zmeniť sadzby mýtneho a rozsah platenej siete, znížiť počet úsekov a spoplatniť viac ciest I. triedy.

(Zdroj: Ilustračné - TASR)

Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja plánuje zmeniť sadzby mýtneho a rozsah platenej siete, znížiť počet úsekov a spoplatniť viac ciest I. triedy. Tieto zmeny chce ministerstvo pripraviť do konca júna tohto roka. Plán rezortu však dnes vláda SR vypustila z rokovania.

BRATISLAVA. Dôležitým zámerom je okresať počet spoplatnených úsekov ciest od začiatku júla tohto roka. Ako uvádza ministerstvo, dôvodom je znížiť náklady na systém, ktoré sa v roku 2010 zvýšili takmer o 2 milióny eur pre rozdelenie siete z 1000 na viac ako 1600 úsekov.

"Pripravujeme kompletný návrh, chceme sceliť úseky, aby sa náklady na mýto zredukovali," uviedol dnes pre médiá šéf rezortu Ján Figeľ (KDH). Aký bude ich výsledný počet, ešte povedať nevedel.

Ďalšou z iniciatívnych úloh ministerstva je zavedenie nových mýtnych sadzieb od januára 2012, avšak v materiáli sa neuvádza, akým spôsobom.

"Sadzby mýta vychádzajú z jednotkových nákladov na infraštruktúru v členení na investičné náklady, náklady na údržbu, stavebné opravy a náklady na vybudovanie, prevádzku, riadenie a výber mýta. V záujme ekonomickej únosnosti mýta pre dopravcov sú však sadzby nastavené tak, že výnosy z mýta kryjú len pomerne malú časť nákladov na údržbu, opravy a výstavbu spoplatnených ciest," upozorňuje.

Ministerstvo zároveň plánuje natrvalo ponechať ticketing. Ten funguje na princípe vydania časovo obmedzeného ticketu na tranzitnom hraničnom priechode. Túto formu platby možno využiť pri prejazde 12 vymedzených tranzitných úsekov. Mýto sa v takýchto prípadoch vyberá vopred a možno ho uhradiť v hotovosti alebo platobnou kartou.

Elektronický systém výberu mýta funguje na Slovensku od januára 2010 pre vozidlá nad 3,5 tony a jeho prevádzkovateľom je spoločnosť SkyToll. Spoplatnených je v súčasnosti 391 km diaľnic, 181 km rýchlostných ciest a 1385 km ciest I. triedy, čo spolu tvorí 1957 km. Celkovo je stanovených 1631 vymedzených úsekov.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  2. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  3. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  4. Top First moment dovolenky na leto 2018
  5. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  6. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  7. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok
  8. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a.
  9. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať
  10. Slováci triedia lepšie
  1. Ako sa zmenili autá za štvrťstoročie?
  2. Accessible Urban Living
  3. RPSP – A good intention ruined by execution
  4. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  5. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  6. Riešenia pre hnedú planétu
  7. Veľtrh vzdelávania v Srbsku
  8. Exkurzia študijných programov AKP a PSA SvF STU v Bratislave
  9. Top First moment dovolenky na leto 2018
  10. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  1. Top First moment dovolenky na leto 2018 16 010
  2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 6 652
  3. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 5 324
  4. Ako pôjdu vlaky po novom? Mení sa cestovný poriadok 3 125
  5. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 2 416
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a. 1 914
  7. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 662
  8. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 1 577
  9. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová 1 465
  10. Slováci triedia lepšie 1 127

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Rok 1992: Bleskový rozvod a každý iným smerom. Ako si nás Mečiar s Klausom delili

Rozdelenie Českej a Slovenskej federatívnej republiky nebolo ani zďaleka ľahké.

EKONOMIKA

V roku 2060 pôjdu Dáni na dôchodok ako 74-roční. Kedy Slováci?

Súčasný limit im vzrastie o deväť rokov.

ŠPORT

Ramsay: Či Slovensko nevypadne do béčka? To nemôžem sľúbiť

Hokejistov chce naučiť hrať s rozumom.

KOMENTÁRE

SME vás prevedie cez štvrťstoročie

Významné dni si pamätáme aj cez vlastné príbehy.

Neprehliadnite tiež

Škoda Superb Sportline je ako klaun v obleku (test)

Vďaka upravenému pruženiu ešte lepšie sedí na cestách.

Londýnske čierne taxíky začali jazdiť na elektrinu

Na jedno nabitie prejdú 130 kilometrov, potom sa zapne vstavaný generátor.

Seat Arona patrí k najlepším malým crossoverom (test)

Malé SUV od Seatu vyniká jazdnou dynamikou v segmente, kde by sme ju väčšinou hľadali len ťažko.

Ako prevážať vianočný stromček na aute, aby neuletel

Pri nesprávnom prevážaní nákladu vám hrozí pokuta vo výške päťdesiat eur.