SME
Sobota, 4. február, 2023 | Meniny má Veronika

Ministerstvo plánuje menej mýtnych úsekov

Ministerstvo dopravy plánuje zmeniť sadzby mýtneho a rozsah platenej siete, znížiť počet úsekov a spoplatniť viac ciest I. triedy.

(Zdroj: Ilustračné - TASR)

Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja plánuje zmeniť sadzby mýtneho a rozsah platenej siete, znížiť počet úsekov a spoplatniť viac ciest I. triedy. Tieto zmeny chce ministerstvo pripraviť do konca júna tohto roka. Plán rezortu však dnes vláda SR vypustila z rokovania.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

BRATISLAVA. Dôležitým zámerom je okresať počet spoplatnených úsekov ciest od začiatku júla tohto roka. Ako uvádza ministerstvo, dôvodom je znížiť náklady na systém, ktoré sa v roku 2010 zvýšili takmer o 2 milióny eur pre rozdelenie siete z 1000 na viac ako 1600 úsekov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

"Pripravujeme kompletný návrh, chceme sceliť úseky, aby sa náklady na mýto zredukovali," uviedol dnes pre médiá šéf rezortu Ján Figeľ (KDH). Aký bude ich výsledný počet, ešte povedať nevedel.

Ďalšou z iniciatívnych úloh ministerstva je zavedenie nových mýtnych sadzieb od januára 2012, avšak v materiáli sa neuvádza, akým spôsobom.

"Sadzby mýta vychádzajú z jednotkových nákladov na infraštruktúru v členení na investičné náklady, náklady na údržbu, stavebné opravy a náklady na vybudovanie, prevádzku, riadenie a výber mýta. V záujme ekonomickej únosnosti mýta pre dopravcov sú však sadzby nastavené tak, že výnosy z mýta kryjú len pomerne malú časť nákladov na údržbu, opravy a výstavbu spoplatnených ciest," upozorňuje.

Ministerstvo zároveň plánuje natrvalo ponechať ticketing. Ten funguje na princípe vydania časovo obmedzeného ticketu na tranzitnom hraničnom priechode. Túto formu platby možno využiť pri prejazde 12 vymedzených tranzitných úsekov. Mýto sa v takýchto prípadoch vyberá vopred a možno ho uhradiť v hotovosti alebo platobnou kartou.

SkryťVypnúť reklamu

Elektronický systém výberu mýta funguje na Slovensku od januára 2010 pre vozidlá nad 3,5 tony a jeho prevádzkovateľom je spoločnosť SkyToll. Spoplatnených je v súčasnosti 391 km diaľnic, 181 km rýchlostných ciest a 1385 km ciest I. triedy, čo spolu tvorí 1957 km. Celkovo je stanovených 1631 vymedzených úsekov.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vyšlo februárové Doma v záhrade
  2. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu
  3. Turisti ešte v Egypte neobjavili veľa miest, hovorí delegátka
  4. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  5. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  6. Dodajte vašej pokožke šťavu
  7. Vica Kerekes: Som väčší introvert, ako sa zdá
  8. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  1. Vyšlo februárové Doma v záhrade
  2. Tím súťažného kvízu Riskuj! vyráža za fanúšikmi do Košíc
  3. Viete, kto je Najzamestnávateľ vo finančných službách?
  4. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu
  5. Turisti ešte v Egypte neobjavili veľa miest, hovorí delegátka
  6. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  7. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  8. Vica Kerekes: Som väčší introvert, ako sa zdá
  1. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 12 920
  2. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 3 924
  3. Dodajte vašej pokožke šťavu 3 062
  4. Zdravie bez liekov. Lekár namiesto nich predpisuje studenú vodu 2 212
  5. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 1 796
  6. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu 1 782
  7. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 1 524
  8. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery 1 100
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

DS 9 E-Tense 4x4

Výkon aj výbava na prvý pohľad vyzerajú lákavo.


13 h
Budúce modely Peugeotu už rátajú s dlhšou životnosťou.

Nová éra áut je už teraz vo vývoji.


3. feb
Lightyear 0

Od decembra vzniklo len zopár kusov.


2. feb

Ročnú na jar zrušia, neskôr pribudne jednodňová.


a 1 ďalší 1. feb

Blogy SME

  1. Jozef Kozár: Výber z výskumu Marsu: Január 2023
  2. Martin Šuraba: Hrobárov almanach
  3. Robert Štepaník: diel 82 - rubrika: moje najhranejšie (v septembri 2022) - časť 2
  4. Ján Škerko: „Múdry“ Sulík spoluvytváral negatívny obraz o Matovičovi a dal ho „dole“
  5. Aliancia NIE RAKOVINE: Svetový deň proti rakovine
  6. Alec Borový: Autonómne systémy ako budúcnosť slovenskej armády
  7. Veronika Mešková: ŽENA, KTOREJ POČAROVAL ORIENT
  8. Tupou Ceruzou: Iveta
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 7 189
  2. Peter Sarkocy: 4 dôvody prečo by som si už nekúpil Škodu Enyaq 6 506
  3. Rastislav Puchala: Starosta je ruský troll 4 045
  4. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 4 004
  5. Rastislav Jusko: Krvavá minulosť komunistickej prokuratúry. Je nám súdené prežiť ju znova? 3 442
  6. Ján Šeďo: "Ja nechcem byť ako moji rodičia", vypadlo z rómskeho chlapca. 3 127
  7. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 2 621
  8. Simona Kyselicová: Ako sa najhorší rok v mojom živote stal najlepším učiteľom. 2022, dámy a páni! 2 375
  1. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  2. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  3. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  5. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  6. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  8. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
SkryťZatvoriť reklamu