SME

Ministerstvo plánuje menej mýtnych úsekov

Ministerstvo dopravy plánuje zmeniť sadzby mýtneho a rozsah platenej siete, znížiť počet úsekov a spoplatniť viac ciest I. triedy.

(Zdroj: Ilustračné - TASR)

Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja plánuje zmeniť sadzby mýtneho a rozsah platenej siete, znížiť počet úsekov a spoplatniť viac ciest I. triedy. Tieto zmeny chce ministerstvo pripraviť do konca júna tohto roka. Plán rezortu však dnes vláda SR vypustila z rokovania.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

BRATISLAVA. Dôležitým zámerom je okresať počet spoplatnených úsekov ciest od začiatku júla tohto roka. Ako uvádza ministerstvo, dôvodom je znížiť náklady na systém, ktoré sa v roku 2010 zvýšili takmer o 2 milióny eur pre rozdelenie siete z 1000 na viac ako 1600 úsekov.

SkryťVypnúť reklamu

"Pripravujeme kompletný návrh, chceme sceliť úseky, aby sa náklady na mýto zredukovali," uviedol dnes pre médiá šéf rezortu Ján Figeľ (KDH). Aký bude ich výsledný počet, ešte povedať nevedel.

Ďalšou z iniciatívnych úloh ministerstva je zavedenie nových mýtnych sadzieb od januára 2012, avšak v materiáli sa neuvádza, akým spôsobom.

"Sadzby mýta vychádzajú z jednotkových nákladov na infraštruktúru v členení na investičné náklady, náklady na údržbu, stavebné opravy a náklady na vybudovanie, prevádzku, riadenie a výber mýta. V záujme ekonomickej únosnosti mýta pre dopravcov sú však sadzby nastavené tak, že výnosy z mýta kryjú len pomerne malú časť nákladov na údržbu, opravy a výstavbu spoplatnených ciest," upozorňuje.

Ministerstvo zároveň plánuje natrvalo ponechať ticketing. Ten funguje na princípe vydania časovo obmedzeného ticketu na tranzitnom hraničnom priechode. Túto formu platby možno využiť pri prejazde 12 vymedzených tranzitných úsekov. Mýto sa v takýchto prípadoch vyberá vopred a možno ho uhradiť v hotovosti alebo platobnou kartou.

SkryťVypnúť reklamu

Elektronický systém výberu mýta funguje na Slovensku od januára 2010 pre vozidlá nad 3,5 tony a jeho prevádzkovateľom je spoločnosť SkyToll. Spoplatnených je v súčasnosti 391 km diaľnic, 181 km rýchlostných ciest a 1385 km ciest I. triedy, čo spolu tvorí 1957 km. Celkovo je stanovených 1631 vymedzených úsekov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  1. Musí veda odpovedať na všetky naše otázky?
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  3. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  4. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  5. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  6. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  8. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 17 827
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 626
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 520
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 3 174
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 143
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 835
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 755
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 735
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Juraj Tušš: Dobro vs. zlo
  2. Rado Surovka: Zrátali to korupčníkom
  3. Peter Blaškovitš: Čo dnes hýbe spoločnosťou
  4. Miroslav Daniš: NESÚHLASÍM s návrhom Urbanistickej štúdie zóny Staré letisko Vajnory
  5. Peter Lacina: Toskánsko za humnami: Spring '25
  6. Eva Bachletová: Naše svetlo
  7. Štefan Šturdzík: Hamas vs Izrael.
  8. Viktor Pamula: Pieseň IMT Smile je stále aktuálnejšia
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 31 126
  2. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 474
  3. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 881
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 594
  5. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 18 473
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 209
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 9 697
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 6 749
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
reklama
SkryťZatvoriť reklamu