Prieskum: väčšina vodičov sa o svoje auto stará

Slovenskí šoféri sú voči svojim automobilom zodpovední. Vyplynulo to z prieskumu, ktorý sa uskutočnil v apríli na reprezentatívnej vzorke aktívnych vodičov z celého Slovenska.

Výsledky prieskumu, ktorú robila spoločnosť GfK pre spoločnosť Shell, preukázali, že až 56 % aktívnych vodičov kladie dôraz na kvalitnú údržbu a starostlivosť o automobil, používa značkové náhradné diely, kvalitné palivo a stará sa o dobrý technický stav vozidla i jeho vzhľad.

Polovica aktívne šoférujúcich ľudí pozná rozdiel medzi bežným a prémiovým palivom a až 62 % opýtaných si je ochotných priplatiť za kvalitnejšie palivo.

Viac ako polovica vodičov sa považuje za starostlivých

Z prieskumu vyplynulo, že až 85 % vodičov šoféruje každý alebo takmer každý deň, pričom ďalších 12 % šoféruje minimálne 2 až 3 krát za týždeň.

Článok pokračuje pod video reklamou

Nadpolovičná väčšina, celkovo až 56 % opýtaných, sa považuje za starostlivých vodičov. Ide o šoférov, ktorí kladú dôraz na kvalitnú údržbu a starostlivosť o svoje vozidlo. Používajú značkové a kvalitné náhradné diely, palivo a starajú sa o dobrý vzhľad a technický stav vozidla.

Pravidelne podstupujú s vozidlom technické prehliadky. V danom segmente sú vo väčšej miere zastúpení najmä starší ľudia, ženy, majitelia novších áut, pre ktorých je šoférovanie zároveň záľubou.

Väčšina vodičov sa snaží znižovať spotrebu

V prieskume až 93,5 % vodičov uviedlo, že pozná svoju priemernú spotrebu paliva a 75 % z nich realizuje kroky na jej zníženie.

Medzi najčastejšie kroky patrí plynulá jazda a predvídanie vývoja dopravnej situácie či vyhýbanie sa vysokým otáčkam a prudkej akcelerácii. Takmer všetci vodiči sú ochotní zmeniť štýl svojej jazdy i tankovať špeciálne palivo, aby znížili spotrebu svojho vozidla.

Viac ako polovica vodičov deklaruje, že vie rozoznať bežné palivo od prémiového. Ako dôvod pre jeho tankovanie uvádzajú vyšší výkon motora a ochranu pred usadeninami v motore. Dve tretiny všetkých vodičov sú ochotní zaplatiť za kvalitnejšie palivo viac.

Takmer všetci vodiči sa starajú o svoje auto

O svoj automobil sa stará a údržbu realizuje včas až 94,5 % slovenských vodičov. Podstatnej väčšine tak záleží na dobrom technickom stave vozidla bez ohľadu na vek, skúsenosti, počet najazdených kilometrov či vek automobilu.

V prípade poruchy či údržby automobilu sa približne 60 % spolieha na odbornú pomoc profesionálnych servisov.

Nezávislý prieskum vypracovala spoločnosť GfK exkluzívne pre spoločnosť Shell Slovakia na reprezentatívnej vzorke 800 aktívnych šoférov, ktorí najazdia ročne aspoň 7 500 kilometrov a šoférujú častejšie ako raz za mesiac.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  4. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  5. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  6. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  8. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  10. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  1. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. S dobrým pivom leto chutí
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  10. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 36 907
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 787
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 21 017
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 707
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 153
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 6 011
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 644
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 586
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 350
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 759

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kaliňáka k únosu Vietnamca doteraz nikto nevypočul

Bývalého ministra vnútra ani nepredvolali.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Prečo sa gang financovaný Kremľom usídlil na Slovensku

Aké je posolstvo Nočných vlkov u nás.

ŠPORT

Šliapať v úniku? Je to nudné, vraví Sagan

Cez víkend nelenil. Majster sveta najazdil za dva dni dvesto kilometrov v únikoch.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.