SME
Utorok, 31. január, 2023 | Meniny má Emil

Volkswagen bude jazdiť rely. S Polom R WRC

Nemci potvrdili svoj vstup do kolotoča majstrovstiev sveta v automobilových súťažiach. Hoci pri premiére nechýbala ani maketa špeciálu, veľká časť vývoja auta je ešte pred nimi. Prvý štart prebehne v roku 2013.

(Zdroj: VW)

BRATISLAVA. Dnes vo večerných hodinách wolfsburská automobilka oznámila to, o čom verejnosť špekulovala už niekoľko mesiacov. So špeciálom Polo R WRC sa bude zúčastňovať majstrovstiev sveta v automobilových súťažiach. Prvé ostré nasadenie továrenského tímu Volkswagen Motorsport príde v roku 2013.

Kráľovská disciplína motoristického športu tak dostane nový impulz. Po odchode japonských značiek Mitsubishi, Subaru a Suzuki, kvôli finančnej kríze, zostali v boji o svetové vavríny iba dvaja výrobcovia - Citroën a Ford. V týchto chvíľach na Rely Sardínia absolvuje súťažiarsky návrat legendárne Mini s technologickým zázemím spoločností BMW a Prodrive.

Pomôže Škoda

Aj Volkswagen sa má o čo oprieť, o úspechy svojej koncernovej „ovečky“ Škody. Česi aktuálne zbierajú jeden úspech za druhým s modelom Fabia Super 2000. VW Polo R WRC z neho preberie isté know-how, hoci pod kapotou bude mať iný motor i značnú časť techniky.

V súlade s predpismi dostane prepĺňaný zážihový agregát s objemom 1,6 litra, vybavený priamym vstrekovaním paliva. Výkon sa bude pohybovať okolo hodnoty 221 kW (300 k) a na všetky štyri kolesá ho prenesie poloautomatická (sekvenčná) prevodovka. Automobil na obrázkoch je iba štúdiou, do reálneho špeciálu má ešte ďaleko.

Prišli Sainz, Vatanen i Schwarz

O jazdeckom zložení nového tímu je asi priskoro špekulovať. Premiéry prototypu Polo R WRC sa zúčastnili strojcovia úspechov Volkswagenu na Rely Dakar - Carlos Sainz, Nasser Al-Attiyah. Prišla aj rely legenda Ari Vatanen a Armin Schwarz. Vo všetkých prípadoch ide o „starých pánov“, ktorí dokážu prispieť k vývoju auta svojimi skúsenosťami.

Kandidátmi na továrenskú sedačku sú Hänninen i Loeb

Najmladší z nich je Katarčan Al-Attiyah (*1970). Má na konte titul majstra sveta v rely v kategórii produkčných vozidiel a prvenstvo na tohtoročnom Dakare. Továrenskú sedačku by si možno zaslúžil.

Najhorúcejším kandidátom je však Juho Hänninen. Tento Fín momentálne reprezentuje Škodu a zaznamenáva fantastický vzostup formy. Hovorí sa však napríklad aj o sedemnásobnom šampiónovi, Francúzovi Sebastienovi Loebovi.

Budúcnosť Volkswagenu Motorsport je na najbližšie obdobie zrejmá. Nielen českí priaznivci sa ale pýtajú, čo bude so Škodou Motorsport. Nemci zatiaľ túto otázku nezodpovedali.

VW už jeden titul z MS má

Volkswagen nevstupuje do kolotoča automobilových súťaží po prvýkrát. V minulosti už predviedol niekoľko pokusov a nie neúspešných. Švéd Kenneth Eriksson za volantom Golfa II GTI 16V získal titul majstra sveta, hoci „len“ v skupine A.

Nemecká značka na seba upozornila aj v deväťdesiatych rokoch, keď nasadzovala špeciál Golf IV Kit-Car. Členom vtedajšieho továrenského tímu bol Alister McRae, mladší brat slávnejšieho a úspešnejšieho Colina McRae.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  2. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  3. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  4. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  5. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  6. SCANDI 2023: prehliadka súčasného severského filmu
  7. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska
  8. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia
  1. Ako možno získať prídavky na dieťa v Nemecku?
  2. Kupujete balenú vodu? Vypočítajte si, koľko za ňu ročne miniete!
  3. Táto váha berie vaše chudnutie vážne: Kalórie počíta za vás!
  4. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  5. Svalovice sa netreba obávať
  6. Students today, innovators tomorrow, learners forever
  7. Study program MANAGEMENT in English language
  8. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 11 700
  2. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 7 007
  3. Zdravie bez liekov. Lekár namiesto nich predpisuje studenú vodu 2 206
  4. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 2 058
  5. Košičanom budeme dodávať teplo za tretinové ceny aj tento rok 1 589
  6. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 1 581
  7. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska 1 490
  8. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 723
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Toyota RAV4 Adventure

Na výsledku sa podpisuje hmotnosť auta.


21 h
Toyota GR86

Malé kupé má všetky predpoklady pre dokonalé šoférske auto.


27. jan
Renault Austral

Od kúpy môže odradiť len cena vyšších výbav.


27. jan
Nové MG HS.

Ide o posledný model značky s benzínovým motorom.


24. jan

Blogy SME

  1. Irena Šimuneková: Keď sme na SME
  2. Ján Škerko: Všetko ide podľa plánu, Putinovi sa kráti čas
  3. Otilia Horrocks: Šetríte? Šetríme, šetria.
  4. Marek Brenčič: Pár kilometrov od agresora, dva týždne na Ukrajine
  5. Vladimír Krátky: Ako to dopadne na Ukrajine ?
  6. Jano Kováčik: Nové hlavné mestá vznikajú aj v 21. storočí
  7. Lubo Repka: Dostali sa plavebné spoločnosti z krízy?
  8. Tupou Ceruzou: Tanky pre Ukrajinu
  1. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 12 245
  2. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 11 643
  3. Martin Plesch: Pán primátor, načo vlastne máme Mestskú políciu v Bratislave? 6 370
  4. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 4 691
  5. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 4 680
  6. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 3 847
  7. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 607
  8. Dušan Koniar: Dzurindov projekt valcuje čítanosť aj diskusie 3 280
  1. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  3. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  6. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  7. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 53. - Antarktída - Druhá Byrdova antarktická expedícia (1933 - 1935)
SkryťZatvoriť reklamu