BRATISLAVA. Dnes vo večerných hodinách wolfsburská automobilka oznámila to, o čom verejnosť špekulovala už niekoľko mesiacov. So špeciálom Polo R WRC sa bude zúčastňovať majstrovstiev sveta v automobilových súťažiach. Prvé ostré nasadenie továrenského tímu Volkswagen Motorsport príde v roku 2013.
Kráľovská disciplína motoristického športu tak dostane nový impulz. Po odchode japonských značiek Mitsubishi, Subaru a Suzuki, kvôli finančnej kríze, zostali v boji o svetové vavríny iba dvaja výrobcovia - Citroën a Ford. V týchto chvíľach na Rely Sardínia absolvuje súťažiarsky návrat legendárne Mini s technologickým zázemím spoločností BMW a Prodrive.
Pomôže Škoda
Aj Volkswagen sa má o čo oprieť, o úspechy svojej koncernovej „ovečky“ Škody. Česi aktuálne zbierajú jeden úspech za druhým s modelom Fabia Super 2000. VW Polo R WRC z neho preberie isté know-how, hoci pod kapotou bude mať iný motor i značnú časť techniky.
V súlade s predpismi dostane prepĺňaný zážihový agregát s objemom 1,6 litra, vybavený priamym vstrekovaním paliva. Výkon sa bude pohybovať okolo hodnoty 221 kW (300 k) a na všetky štyri kolesá ho prenesie poloautomatická (sekvenčná) prevodovka. Automobil na obrázkoch je iba štúdiou, do reálneho špeciálu má ešte ďaleko.
Prišli Sainz, Vatanen i Schwarz
O jazdeckom zložení nového tímu je asi priskoro špekulovať. Premiéry prototypu Polo R WRC sa zúčastnili strojcovia úspechov Volkswagenu na Rely Dakar - Carlos Sainz, Nasser Al-Attiyah. Prišla aj rely legenda Ari Vatanen a Armin Schwarz. Vo všetkých prípadoch ide o „starých pánov“, ktorí dokážu prispieť k vývoju auta svojimi skúsenosťami.
Kandidátmi na továrenskú sedačku sú Hänninen i Loeb
Najmladší z nich je Katarčan Al-Attiyah (*1970). Má na konte titul majstra sveta v rely v kategórii produkčných vozidiel a prvenstvo na tohtoročnom Dakare. Továrenskú sedačku by si možno zaslúžil.
Najhorúcejším kandidátom je však Juho Hänninen. Tento Fín momentálne reprezentuje Škodu a zaznamenáva fantastický vzostup formy. Hovorí sa však napríklad aj o sedemnásobnom šampiónovi, Francúzovi Sebastienovi Loebovi.
Budúcnosť Volkswagenu Motorsport je na najbližšie obdobie zrejmá. Nielen českí priaznivci sa ale pýtajú, čo bude so Škodou Motorsport. Nemci zatiaľ túto otázku nezodpovedali.
VW už jeden titul z MS má |
![]() |
Volkswagen nevstupuje do kolotoča automobilových súťaží po prvýkrát. V minulosti už predviedol niekoľko pokusov a nie neúspešných. Švéd Kenneth Eriksson za volantom Golfa II GTI 16V získal titul majstra sveta, hoci „len“ v skupine A. Nemecká značka na seba upozornila aj v deväťdesiatych rokoch, keď nasadzovala špeciál Golf IV Kit-Car. Členom vtedajšieho továrenského tímu bol Alister McRae, mladší brat slávnejšieho a úspešnejšieho Colina McRae. |
Autor: fg