SME V RELY

Volkswagen bude jazdiť rely. S Polom R WRC

Nemci potvrdili svoj vstup do kolotoča majstrovstiev sveta v automobilových súťažiach. Hoci pri premiére nechýbala ani maketa špeciálu, veľká časť vývoja auta je ešte pred nimi. Prvý štart prebehne v roku 2013.

(Zdroj: VW)

BRATISLAVA. Dnes vo večerných hodinách wolfsburská automobilka oznámila to, o čom verejnosť špekulovala už niekoľko mesiacov. So špeciálom Polo R WRC sa bude zúčastňovať majstrovstiev sveta v automobilových súťažiach. Prvé ostré nasadenie továrenského tímu Volkswagen Motorsport príde v roku 2013.

Kráľovská disciplína motoristického športu tak dostane nový impulz. Po odchode japonských značiek Mitsubishi, Subaru a Suzuki, kvôli finančnej kríze, zostali v boji o svetové vavríny iba dvaja výrobcovia - Citroën a Ford. V týchto chvíľach na Rely Sardínia absolvuje súťažiarsky návrat legendárne Mini s technologickým zázemím spoločností BMW a Prodrive.

Pomôže Škoda

Aj Volkswagen sa má o čo oprieť, o úspechy svojej koncernovej „ovečky“ Škody. Česi aktuálne zbierajú jeden úspech za druhým s modelom Fabia Super 2000. VW Polo R WRC z neho preberie isté know-how, hoci pod kapotou bude mať iný motor i značnú časť techniky.

V súlade s predpismi dostane prepĺňaný zážihový agregát s objemom 1,6 litra, vybavený priamym vstrekovaním paliva. Výkon sa bude pohybovať okolo hodnoty 221 kW (300 k) a na všetky štyri kolesá ho prenesie poloautomatická (sekvenčná) prevodovka. Automobil na obrázkoch je iba štúdiou, do reálneho špeciálu má ešte ďaleko.

Prišli Sainz, Vatanen i Schwarz

O jazdeckom zložení nového tímu je asi priskoro špekulovať. Premiéry prototypu Polo R WRC sa zúčastnili strojcovia úspechov Volkswagenu na Rely Dakar - Carlos Sainz, Nasser Al-Attiyah. Prišla aj rely legenda Ari Vatanen a Armin Schwarz. Vo všetkých prípadoch ide o „starých pánov“, ktorí dokážu prispieť k vývoju auta svojimi skúsenosťami.

Kandidátmi na továrenskú sedačku sú Hänninen i Loeb

Najmladší z nich je Katarčan Al-Attiyah (*1970). Má na konte titul majstra sveta v rely v kategórii produkčných vozidiel a prvenstvo na tohtoročnom Dakare. Továrenskú sedačku by si možno zaslúžil.

Najhorúcejším kandidátom je však Juho Hänninen. Tento Fín momentálne reprezentuje Škodu a zaznamenáva fantastický vzostup formy. Hovorí sa však napríklad aj o sedemnásobnom šampiónovi, Francúzovi Sebastienovi Loebovi.

Budúcnosť Volkswagenu Motorsport je na najbližšie obdobie zrejmá. Nielen českí priaznivci sa ale pýtajú, čo bude so Škodou Motorsport. Nemci zatiaľ túto otázku nezodpovedali.

VW už jeden titul z MS má

Volkswagen nevstupuje do kolotoča automobilových súťaží po prvýkrát. V minulosti už predviedol niekoľko pokusov a nie neúspešných. Švéd Kenneth Eriksson za volantom Golfa II GTI 16V získal titul majstra sveta, hoci „len“ v skupine A.

Nemecká značka na seba upozornila aj v deväťdesiatych rokoch, keď nasadzovala špeciál Golf IV Kit-Car. Členom vtedajšieho továrenského tímu bol Alister McRae, mladší brat slávnejšieho a úspešnejšieho Colina McRae.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  3. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  4. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  5. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  6. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  7. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  9. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  10. Rastie nám pokrivená generácia?
  1. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  2. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  4. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  5. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  6. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  7. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  8. Detské zúbky sú veda
  9. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  10. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 7 213
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 3 313
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 3 138
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 625
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 856
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 190
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 115
  8. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 111
  9. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 1 061
  10. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície? 936

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Milióny na jeho plat? Výskumy ukázali, že Sagan sa oplatí

Tím Bora-Hansgrohe má za sebou prvú sezónu v najvyššej lige. Očakávali sme viac, ale nebolo to zlé, hovorí šéf tímu Ralph Denk.

KOMENTÁRE

Menej rande, alkoholu aj sexu. Súčasná doba predlžuje dospievanie

Vek 25 rokov je akoby 18 z minulosti.

Neprehliadnite tiež

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole?

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole? (riešenie)

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Nový vynález môže výrazne zlepšiť opravu výtlkov

Mestá by ušetrili na drahej údržbe ciest aj na čase opráv.

Autá z emisnej kauzy ročne spôsobujú 5-tisíc úmrtí, hovorí nová štúdia

Štyrom pätinám úmrtí by sa dalo zabrániť, keby sme jazdili na benzín.