Rarita v Púchove. Parkovné sa platí aj v sobotu večer

Parkovacie lístky si budú musieť vodiči kupovať už od šiestej hodiny ráno. Predĺžil sa aj čas večerného plateného parkovania. Do ôsmej hodiny večer si musia zaplatiť vodiči aj v sobotu.

Parkovanie v Púchove.(Zdroj: MK)

PÚCHOV. Prevádzka regulovaného státia vozidiel bola spustená v meste 1. septembra 2008. Ide o parkovanie vozidiel v centrálnej mestskej zóne.

Prevádzkový poriadok a cenník regulovaného státia schvaľuje valné zhromaždenie Mestských športových klubov (MŠK). Cenník sa od apríla nezmenil, zmenili sa však hodiny, keď sa za parkovanie na označených plochách platí.

MŠK sú stopercentnou mestskou organizáciou. Mesto na valnom zhromaždení zastupuje primátor Marián Michalec.

Žiadali zmenu už na predchádzajúcom zasadnutí

Platené parkovacie hodiny sa v meste zmenili od 1. apríla tohto roka. Poslancov tento fakt zaskočil. Tvrdia, že na valnom zhromaždení MŠK sa odhlasovalo o niečom, o čom nevedeli.

Na časovo rozdielny výber parkovného v meste upozornil na predchádzajúcom zastupiteľstve Ivan Záhradový.

„V celom meste by to malo byť rovnaké. Bohužiaľ, parkovacie lístky musia kupovať aj rodičia, ktorí chodia do centra voľného času a na športoviská v sobotu popoludní," tvrdil poslanec.

Odpovedala mu konateľka MŠK Katarína Bradáčová, ktorá skonštatovala, že pre športovcov a návštevníkov areálu je určená karta S, ktorá stojí päť eur na rok. Dodala, že na úpravu areálu vynaložilo mesto nemalé prostriedky.

K návrhu Záhradového sa pripojili viacerí poslanci. Tí napokon uznesením uložili primátorovi mesta hlasovať na valnom zhromaždení MŠK za zjednotenie času regulovaného státia v centrálnej mestskej zóne.

parkovaniepu2.jpg

Takú zmenu nechceli

Poslanci chceli zmenu, ale tvrdia, že inak. Valné zhromaždenie MŠK rozhodlo, že parkovacie hodiny budú od šiestej hodiny ráno do dvadsiatej hodiny večer.

„Môže mi niekto vysvetliť, kto a prečo rozhodol o tom, že v Púchove sú dlhšie parkovacie hodiny ako v Bratislave?" pýtala sa poslankyňa Eva Kvocerová.

„Čo má robiť nečakaná návšteva, ktorá príde večer? Ako sa má zachovať, aby nemala ráno na aute papuču?" pridal ďalšiu otázku Rudolf Marman. Navrhol, aby sa rozšíril aj predaj kariet na parkovanie.

Kvocerová dodala, že ľudia sú pohoršení a avizujú petície. Podľa Marmana stojí mesto nemalé úsilie jeho budovanie a rozvoj, no na druhej strane vyháňa návštevníkov a zákazníkov.

Je to slovenská rarita

Poslanec Rado Varga upozornil, že spoplatnené hodiny nie sú iba do 20. hodiny večer.

„Ak ste si nevšimli, platí sa už od šiestej hodiny ráno. V Púchove máme raritu. Naša MŠK je jedinou organizáciou na Slovensku, ktorá nevykonáva športovú činnosť. Ďalším rekordom sú hodiny, ktoré sa nastavili po valnom zhromaždení. A nielen to. Tou najväčšou je fakt, že v sobotu sa platí parkovné do ôsmej hodiny večer!" vymenoval zaujímavosti Púchova Varga.

Ideálny stav by podľa neho nastal, ak by sa situácia vrátila do pôvodného stavu, alebo ak by mesto malo ďalší rekord. „Sobotňajšie parkovanie zadarmo. Želal by som si to, pretože takých miest nie je veľa," dodal Varga.

So zmenou sa údajne rátalo

Prevádzka regulovaného státia vozidiel bola spustená v Púchove 1. septembra 2008. Centrálna mestská zóna v meste siahala od Ulice Športovcov po Dvory a od Župného námestia po Ulicu Komenského.

„Regulované státie sa rozšírilo o vyhradené miesta na ďalších uliciach po rekonštrukciách parkovacích plôch. O zmene sa hovorilo ešte minulý rok s tým, že začne platiť od jari 2011. Išlo o skĺbenie regulovaného státia s úpravou otváracích hodín obchodov a rôznych reštauračných zariadení. Preto sa čas posunul na ôsmu hodinu večernú. Tento model schválila aj dopravná komisia. Ďalším dôvodom je napríklad zjednotenie pri príprave a tlači parkovacích kariet," povedal primátor Marián Michalec.

Problém s parkovacími kartami

Poslanci chcú nápravu. „Treba posunúť aj čas predaja parkovacích kariet," tvrdila Irena Kováčiková. Bradáčová uviedla, že karty sa dajú zakúpiť iba na krytej plavárni. Cez pracovný týždeň od deviatej hodiny ráno do tretej popoludní, vo štvrtok je otvorené o dve hodiny dlhšie.

„Keď si MŠK posunulo regulované státie o štyri hodiny, malo by si prispôsobiť aj predaj kariet," dodal Varga, ku ktorému sa pridal poslanec Jaroslav Hupka.

„Valné zhromaždenie si v podstate ty, pán primátor! Čierny Peter zostal v tvojich rukách. Nikto z poslancov nemohol tušiť, čo sa po schválení uznesenia stane. Naším úmyslom bolo státie skrátiť a zjednodušiť, nie naopak," skonštatoval Miroslav Kubičár.

Názory sa rôznia

Predĺženie platenia parkovného sa stretlo v meste s rôznou odozvou. „Podľa mňa si nechajú peniaze na odmeny," skonštatoval pán Miroslav.

„Ja auto nemám, no parkovanie by sa platiť malo. Časovo by to malo byť ako v okolitých, menších mestách," tvrdil Peter Hucko.

„Mne je to jedno. Vždy si kúpim kartu, ktorá mi platí na celý rok. Platí sa v Bratislave, Trnave i Považskej Bystrici. Prečo by sa nemalo v Púchove?" spýtal sa pán Jozef.

Stretnutie s dozornou radou MŠK

To sľúbil primátor Marián Michalec. Počas rokovania mala, okrem iných tém, prebrať aj tento problém, ale nestalo. „Riešili sme množstvo iných záležitostí, podobne ako neskôr na valnom zhromaždení. Primátor povedal, že k tejto téme si musíme sadnúť špeciálne a venovať sa iba jej," povedala Bradáčová.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  4. Moskva alebo Petrohrad?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nový Jaguar XF Sportbrake
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  2. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  3. Modern luxury next to the Blue Church
  4. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  5. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  6. Moskva alebo Petrohrad?
  7. Zóna Nové Nivy splnila kvalifikačné podmienky pre registráciu
  8. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  9. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  10. HB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  1. Moskva alebo Petrohrad? 9 724
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 237
  3. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 2 189
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 166
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 599
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 415
  7. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 403
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 105
  9. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 080
  10. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 886

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Prečo by sa mali Slováci začať báť Čechov

Slovensko bude musieť vynaložiť viac úsilia a vynaliezavosti, aby ho Brusel v zhluku „podivných“ demokracií na východ od Nemecka rozpoznal

KOMENTÁRE

Fico útokom na Kisku škodí hlavne sebe

Všetky pokusy o priamu konfrontáciu sa doteraz vždy skončili porážkou Fica.

EKONOMIKA

V Belgicku zadržali 112 slovenských kamiónov pre možné vykorisťovanie vodičov

Polícia skúma, či nedošlo k sociálnemu dumpingu.

Neprehliadnite tiež

Renault po cestách už jazdí s autom pre rok 2023

Experimentálny koncept ukazuje, ako budú vyzerať Renaulty o niekoľko rokov.

Londýnske autobusy budú jazdiť na kávu

Už dnes jazdia na použitý olej na varenie či loj zo spracovaného mäsa.

Ford predstavil šiltovku pre kamionistov, ktorá má zachraňovať životy

Keď je vodič unavený, šiltovka zabliká a zavibruje.

Britskí vodiči sa neboja šoférovať so zhoršeným zrakom

Oční lekári navrhujú povinné vyšetrenia.