SME
Nedeľa, 29. január, 2023 | Meniny má Gašpar

Volkswagen začne vyrábať plug-in hybridy

Nemecká automobilka na viedenskom sympóziu venovanom motorizmu predstavila plán začiatku predajov plug-in hybridov a ukázala dva známe agregáty upravené tak, aby boli šetrnejšie k životnému prostrediu.

(Zdroj: (ilustračné) autor)

BRATISLAVA. Šéf koncernu VW Group, Martin Winterkorn, na sympóziu vo Viedni vyhlásil, že jeho konštruktéri usilovne pracujú na vývoji hybridných technológií s akumulátormi, ktoré je možné dobíjať z bežnej elektrickej siete. Prvé plug-in hybridy Volkswagen vraj verejnosti predstavia na prelome rokov 2013 a 2014.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Plug-in hybrid ponúka to, čo naši zákazníci chcú - výhodný dojazd a výkon spaľovacieho motora, v kombinácii s atraktívnou elektrickou mobilitou,“ povedal Winterkorn. Ďalej podotkol, že technológia plug-in má veľký potenciál pri ďalšom znižovaní produkcie emisií CO2.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

1,4 TSI pre Škandináviu

Volkswagen vo Viedni predstavil aj kompresorom i turbodúchadlom prepĺňaný zážihový štvorvalec 1,4 TSI (118 kW/160 k), upravený tak, aby mohol spaľovať aj palivo E85 na báze etanolu. Tento agregát dokáže v útrobách VW Passat a v kombinácii so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG jazdiť v priemere za 8,8 litra E85 na sto kilometrov.

Do ovzdušia pritom vypustí 144 gramov emisií CO2, čo je o sedem percent menej než vyprodukuje Passat 1,4 TSI spaľujúci klasický benzín. Volkswagen plánuje predávať Passat E85 najmä v Škandinávii, kde sa palivo na báze etanolu teší veľkej obľube.

Turbodiesel pre Ameriku

Ďalšou novinkou, ktorú nemecká automobilka ukázala vo Viedni, je druhá generácia vznetového motora 2,0 TDI, určená pre severoamerický trh. Poháňaciu jednotku doplnil systém selektívnej katalytickej redukcie, ktorý výrazne znižuje množstvo oxidov dusíka vo výfukových plynoch. Agregát vďaka nemu plní prísne emisné normy BIN5/ULEV v USA.

SkryťVypnúť reklamu

Výkonovými parametrami sa nelíši od európskej verzie. Dosahuje 103 kW (140 k) a 320 Nm krútiaceho momentu. Pod kapotou amerického Passatu si v priemere vypýta 6,7 l/100 km.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  2. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  3. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  4. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  5. SCANDI 2023: prehliadka súčasného severského filmu
  6. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska
  7. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia
  8. Máme 30 rokov, vy môžete mať predplatné na rok len za 30 eur
  1. Svalovice sa netreba obávať
  2. Students today, innovators tomorrow, learners forever
  3. Study program MANAGEMENT in English language
  4. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  5. Bude rok 2023 naozaj náročný na osobné financie?
  6. Nadácia COOP Jednota zatraktívňuje regióny
  7. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  8. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 8 303
  2. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 5 782
  3. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska 2 932
  4. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 2 195
  5. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 1 884
  6. Košičanom budeme dodávať teplo za tretinové ceny aj tento rok 1 544
  7. Radi čítate a ešte radšej tvoríte? Toto je 40 dôvodov pre Vás 1 308
  8. Sardínia ukáže iné Taliansko. Oviec má raz toľko než obyvateľov 1 247
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Lubomír Kopeček

Politológ hodnotí výsledok českých prezidentských volieb.


11 h
Paul Kristofic.

O rekordoch v tíme nehovoria.


Nikola Baďová 7 h
Ilustračná snímka.

Je najvyšší čas napadnúť exkluzivitu heterosexuálnych manželstiev na Ústavnom súde.


Daniel Podolský 27. jan
Milan Škriniar

Kapitán slovenskej futbalovej reprezentácie bude najneskôr od leta hráčom PSG.


Sportnet 4 h

Neprehliadnite tiež

Toyota GR86

Malé kupé má všetky predpoklady pre dokonalé šoférske auto.


27. jan
Renault Austral

Od kúpy môže odradiť len cena vyšších výbav.


27. jan
Nové MG HS.

Ide o posledný model značky s benzínovým motorom.


24. jan
Honda Civic

V meste jazdí pod štyri litre.


24. jan

Blogy SME

  1. Katarína Cerchlanová: Ana Fuck(t) nato občas kašle.
  2. Helena Michlíková: Dúha
  3. Miroslav Lisinovič: Putovanie po slovenských Kalváriách (48) - Strekov (I)
  4. Ctirad Klimčík: Od Havla do Pavla
  5. Tupou Ceruzou: Prezident Pavel
  6. Anna Miľanová: Konvencie a jednotlivec...
  7. Ján Škerko: Čo je hlavnou chybou Progresívneho Slovenska?
  8. Ján Šeďo: On to tak nemyslel, to médiá nepochopili...no nazdar.
  1. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 30 483
  2. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 16 183
  3. Martin Plesch: Pán primátor, načo vlastne máme Mestskú políciu v Bratislave? 8 113
  4. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles 7 005
  5. Rastislav Čurma: Divotvorný Kráľovský Chlmec - Maďar, maďarský, najmaďarskejší 4 261
  6. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 3 778
  7. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 713
  8. Ján Valchár: Jedenásť mesiacov štvordňovej operácie (Moskvu ale ubránime!) 3 482
  1. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  3. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  6. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  7. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 53. - Antarktída - Druhá Byrdova antarktická expedícia (1933 - 1935)
SkryťZatvoriť reklamu