BRATISLAVA. Šéf koncernu VW Group, Martin Winterkorn, na sympóziu vo Viedni vyhlásil, že jeho konštruktéri usilovne pracujú na vývoji hybridných technológií s akumulátormi, ktoré je možné dobíjať z bežnej elektrickej siete. Prvé plug-in hybridy Volkswagen vraj verejnosti predstavia na prelome rokov 2013 a 2014.
„Plug-in hybrid ponúka to, čo naši zákazníci chcú - výhodný dojazd a výkon spaľovacieho motora, v kombinácii s atraktívnou elektrickou mobilitou,“ povedal Winterkorn. Ďalej podotkol, že technológia plug-in má veľký potenciál pri ďalšom znižovaní produkcie emisií CO2.
1,4 TSI pre Škandináviu
Volkswagen vo Viedni predstavil aj kompresorom i turbodúchadlom prepĺňaný zážihový štvorvalec 1,4 TSI (118 kW/160 k), upravený tak, aby mohol spaľovať aj palivo E85 na báze etanolu. Tento agregát dokáže v útrobách VW Passat a v kombinácii so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG jazdiť v priemere za 8,8 litra E85 na sto kilometrov.
Do ovzdušia pritom vypustí 144 gramov emisií CO2, čo je o sedem percent menej než vyprodukuje Passat 1,4 TSI spaľujúci klasický benzín. Volkswagen plánuje predávať Passat E85 najmä v Škandinávii, kde sa palivo na báze etanolu teší veľkej obľube.
Turbodiesel pre Ameriku
Ďalšou novinkou, ktorú nemecká automobilka ukázala vo Viedni, je druhá generácia vznetového motora 2,0 TDI, určená pre severoamerický trh. Poháňaciu jednotku doplnil systém selektívnej katalytickej redukcie, ktorý výrazne znižuje množstvo oxidov dusíka vo výfukových plynoch. Agregát vďaka nemu plní prísne emisné normy BIN5/ULEV v USA.
Výkonovými parametrami sa nelíši od európskej verzie. Dosahuje 103 kW (140 k) a 320 Nm krútiaceho momentu. Pod kapotou amerického Passatu si v priemere vypýta 6,7 l/100 km.
Autor: fg