SPRÁVY

Volkswagen začne vyrábať plug-in hybridy

Nemecká automobilka na viedenskom sympóziu venovanom motorizmu predstavila plán začiatku predajov plug-in hybridov a ukázala dva známe agregáty upravené tak, aby boli šetrnejšie k životnému prostrediu.

(Zdroj: (ilustračné) autor)

BRATISLAVA. Šéf koncernu VW Group, Martin Winterkorn, na sympóziu vo Viedni vyhlásil, že jeho konštruktéri usilovne pracujú na vývoji hybridných technológií s akumulátormi, ktoré je možné dobíjať z bežnej elektrickej siete. Prvé plug-in hybridy Volkswagen vraj verejnosti predstavia na prelome rokov 2013 a 2014.

„Plug-in hybrid ponúka to, čo naši zákazníci chcú - výhodný dojazd a výkon spaľovacieho motora, v kombinácii s atraktívnou elektrickou mobilitou,“ povedal Winterkorn. Ďalej podotkol, že technológia plug-in má veľký potenciál pri ďalšom znižovaní produkcie emisií CO2.

1,4 TSI pre Škandináviu

Volkswagen vo Viedni predstavil aj kompresorom i turbodúchadlom prepĺňaný zážihový štvorvalec 1,4 TSI (118 kW/160 k), upravený tak, aby mohol spaľovať aj palivo E85 na báze etanolu. Tento agregát dokáže v útrobách VW Passat a v kombinácii so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG jazdiť v priemere za 8,8 litra E85 na sto kilometrov.

Do ovzdušia pritom vypustí 144 gramov emisií CO2, čo je o sedem percent menej než vyprodukuje Passat 1,4 TSI spaľujúci klasický benzín. Volkswagen plánuje predávať Passat E85 najmä v Škandinávii, kde sa palivo na báze etanolu teší veľkej obľube.

Turbodiesel pre Ameriku

Ďalšou novinkou, ktorú nemecká automobilka ukázala vo Viedni, je druhá generácia vznetového motora 2,0 TDI, určená pre severoamerický trh. Poháňaciu jednotku doplnil systém selektívnej katalytickej redukcie, ktorý výrazne znižuje množstvo oxidov dusíka vo výfukových plynoch. Agregát vďaka nemu plní prísne emisné normy BIN5/ULEV v USA.

Výkonovými parametrami sa nelíši od európskej verzie. Dosahuje 103 kW (140 k) a 320 Nm krútiaceho momentu. Pod kapotou amerického Passatu si v priemere vypýta 6,7 l/100 km.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  2. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  3. Top First moment dovolenky na leto 2018
  4. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  5. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  6. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  7. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok
  8. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a.
  9. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať
  10. Slováci triedia lepšie
  1. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  2. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  3. Riešenia pre hnedú planétu
  4. Veľtrh vzdelávania v Srbsku
  5. Exkurzia študijných programov AKP a PSA SvF STU v Bratislave
  6. Top First moment dovolenky na leto 2018
  7. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  8. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  9. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a.
  1. Top First moment dovolenky na leto 2018 19 017
  2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 6 939
  3. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 5 996
  4. Ako pôjdu vlaky po novom? Mení sa cestovný poriadok 3 134
  5. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 2 461
  6. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 2 000
  7. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a. 1 982
  8. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 743
  9. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová 1 611
  10. Slováci triedia lepšie 1 212

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

SME vás prevedie cez štvrťstoročie

Významné dni si pamätáme aj cez vlastné príbehy. Rozmýšľame, kde sme boli v 1989, komu sme v 1993 tlieskali a čoho sme sa v 1995 báli.

DOMOV

Dobré ráno: Privítajte nových pánov, singularita je tu

O nových pokrokoch vo vývoji umelej inteligencie.

KOMENTÁRE

Mobilizácia Smeru. Kto ďalej dohodí kameňom

Kamene ako najlepšia formu sebaobrany.

Neprehliadnite tiež

Škoda Superb Sportline je ako klaun v obleku (test)

Vďaka upravenému pruženiu ešte lepšie sedí na cestách.

Londýnske čierne taxíky začali jazdiť na elektrinu

Na jedno nabitie prejdú 130 kilometrov, potom sa zapne vstavaný generátor.

Seat Arona patrí k najlepším malým crossoverom (test)

Malé SUV od Seatu vyniká jazdnou dynamikou v segmente, kde by sme ju väčšinou hľadali len ťažko.

Ako prevážať vianočný stromček na aute, aby neuletel

Pri nesprávnom prevážaní nákladu vám hrozí pokuta vo výške päťdesiat eur.