SME

Volkswagen začne vyrábať plug-in hybridy

Nemecká automobilka na viedenskom sympóziu venovanom motorizmu predstavila plán začiatku predajov plug-in hybridov a ukázala dva známe agregáty upravené tak, aby boli šetrnejšie k životnému prostrediu.

(Zdroj: (ilustračné) autor)

BRATISLAVA. Šéf koncernu VW Group, Martin Winterkorn, na sympóziu vo Viedni vyhlásil, že jeho konštruktéri usilovne pracujú na vývoji hybridných technológií s akumulátormi, ktoré je možné dobíjať z bežnej elektrickej siete. Prvé plug-in hybridy Volkswagen vraj verejnosti predstavia na prelome rokov 2013 a 2014.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Plug-in hybrid ponúka to, čo naši zákazníci chcú - výhodný dojazd a výkon spaľovacieho motora, v kombinácii s atraktívnou elektrickou mobilitou,“ povedal Winterkorn. Ďalej podotkol, že technológia plug-in má veľký potenciál pri ďalšom znižovaní produkcie emisií CO2.

SkryťVypnúť reklamu

1,4 TSI pre Škandináviu

Volkswagen vo Viedni predstavil aj kompresorom i turbodúchadlom prepĺňaný zážihový štvorvalec 1,4 TSI (118 kW/160 k), upravený tak, aby mohol spaľovať aj palivo E85 na báze etanolu. Tento agregát dokáže v útrobách VW Passat a v kombinácii so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG jazdiť v priemere za 8,8 litra E85 na sto kilometrov.

Do ovzdušia pritom vypustí 144 gramov emisií CO2, čo je o sedem percent menej než vyprodukuje Passat 1,4 TSI spaľujúci klasický benzín. Volkswagen plánuje predávať Passat E85 najmä v Škandinávii, kde sa palivo na báze etanolu teší veľkej obľube.

Turbodiesel pre Ameriku

Ďalšou novinkou, ktorú nemecká automobilka ukázala vo Viedni, je druhá generácia vznetového motora 2,0 TDI, určená pre severoamerický trh. Poháňaciu jednotku doplnil systém selektívnej katalytickej redukcie, ktorý výrazne znižuje množstvo oxidov dusíka vo výfukových plynoch. Agregát vďaka nemu plní prísne emisné normy BIN5/ULEV v USA.

SkryťVypnúť reklamu

Výkonovými parametrami sa nelíši od európskej verzie. Dosahuje 103 kW (140 k) a 320 Nm krútiaceho momentu. Pod kapotou amerického Passatu si v priemere vypýta 6,7 l/100 km.

Autor: fg

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 17 167
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 557
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 373
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 160
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 3 021
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 756
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 753
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 823
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Peter Blaškovitš: Čo dnes hýbe spoločnosťou
  2. Miroslav Daniš: NESÚHLASÍM s návrhom Urbanistickej štúdie zóny Staré letisko Vajnory
  3. Peter Lacina: Toskánsko za humnami: Spring '25
  4. Eva Bachletová: Naše svetlo
  5. Štefan Šturdzík: Hamas vs Izrael.
  6. Viktor Pamula: Pieseň IMT Smile je stále aktuálnejšia
  7. Milan Buno: Prečo odovzdávame moc zlým a skazeným ľuďom?! | 7 knižných tipov
  8. Aleksander Prętnicki: Cena úspechu - Bratislavský expres
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 31 014
  2. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 23 774
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 448
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 854
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 512
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 161
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 9 867
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 7 624
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
reklama
SkryťZatvoriť reklamu