BRATISLAVA. Mníchovská automobilka zverejnila prvý obrázok, aby pritiahla pozornosť potenciálnych zákazníkov. Pod modrou a červenou plachtou sa ukrýva druhá generácia BMW radu 1, pravdepodobne v troj- a päťdverovej karosárskej verzii hatchback.
Zábery testovacích prototypov, ktoré sa už niekoľko mesiacov pohybujú po európskych cestách, naznačili, že ak ide o dizajn, nová Jednotka rozhodne neprinesie žiadnu revolúciu. Pôjde skôr o doladenie vzhľadu v podobe novej prednej a upravenej zadnej časti. Typický profil auta s dlhou prednou kapotou a dozadu posunutou kabínou zostane zachovaný.
Priestrannejší a s podvozkom novej Trojky
To však neznamená, že by BMW pripravilo iba facelift súčasného modelu. Konštruktéri si údajne dali záležať na tom, aby dopriali - predovšetkým cestujúcim na zadných sedadlách - viac priestoru. Zároveň kabína má byť zhotovená z kvalitnejších materiálov.
Súčasná Jednotka vytŕča z davu najmä pohonom zadných kolies. Tento charakteristický prvok zostane zachovaný aj v novinke. Tá ale dostane novú platformu - odvodenú od pripravovaného BMW radu 3. Paleta poháňacích jednotiek sa spočiatku bude opierať o známe prepĺňané zážihové štvorvalce s objemom 1,6 litra, ktoré BMW vyvinulo v spolupráci s francúzskym koncernom PSA. Medzi vznetovými motorizáciami majú dominovať dvojlitre.
Nástup trojvalcov i crossoveru
S bližšie nešpecifikovaným časovým odstupom sa ráta s nasadením dlho očakávanej novej generácie agregátov BMW. Okrem prepĺňania je pre ne typická trojvalcová koncepcia. Tieto motory údajne budú mať objem 1,3 až 1,5 litra, no dosiahnu výkony v rozsahu 100 - 135 kW (136 - 184 k). Ráta sa dokonca aj s nasadením trojvalcového turbodiesela.
Ešte do konca tohto roka absolvuje výstavnú premiéru nové BMW radu 1 hatchback. Na budúci rok ho doplní kupé a kabriolet. Na rok 2013 je naplánovaný debut absolútnej novinky - BMW 1 GT. Päťdverový crossover bude zameraný na rodinné využitie. Okrem iného dostane vlastnú platformu a pohon predných alebo všetkých štyroch kolies.
Autor: fg