SME
Piatok, 23. október, 2020 | Meniny má AlojziaKrížovkyKrížovky

Londýnsky taxík pre Čínu

Čínska automobilka Geely predstavila v Šanghaji vlastnú verziu v britskej licencii vyrábaného taxíka. V porovnaní s londýnskym originálom TX4, nazývaným londýnsky cab je Geely Englong SC7-RV menší a hlavne neporovnateľne lacnejší.

(Zdroj: Geely)

ŠANGHAJ, BRATISLAVA. Keď čínska automobilka Geely vstúpila majetkovo do holdingu Manganese Bronze, ktorá je matkou spoločnosti London Taxis International a teda výrobcom ikonických londýnskych taxíkov, jej cieľom bolo licenčne vyrábať a predávať britské taxíky priamo v Číne.

Geely kúpila 23% akcií Manganese Bronze Holdings a postavila spoločný podnik s London Taxis International , kde vlastní podiel 48%. Optimistický scenár predávať 3000 až 5000 týchto taxíkov v Číne ročne sa však nenaplnil. Dôvodov bolo niekoľko.

Patentovanú platformu nahradila lacnejšia čínska

Aktuálny model TX4 bol priveľmi veľký a drahý pre čínsky trh. Britský taxík stál trikrát viac než medzi čínskymi taxikármi obľúbené modely Volkswagen.

Drahá bola aj jeho výroba, keďže vozidlo je postavené na patentovanej platforme, ktorá nemohla byť nahradená ničím z ponuky skupiny Geely.

Preto sa čínska automobilka rozhodla prerobiť čierny londýnsky cab špeciálne pre čínsky trh a postaviť ho na existujúcej platforme z jej portfólia. Výsledok odprezentovala na autosalóne v Šanghaji.

Volá sa Geely Englong SC7-RV a v karosérii s rázvorom náprav 2715 mm ponúka päť miest na sedenie. Vozidlo má celkovú dĺžku 4390 mm, predná náprava využíva zavesenie McPherson, vzadu má torznú priečku a jazdí na 16-palcových kolesách.

Viac sme sa z čínskeho letáku o tomto aute nedozvedeli.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  2. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  3. Vitajte v postapokalyptickom svete
  4. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  5. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  6. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  7. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  8. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  9. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  10. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  1. Tesco prináša zákazníkom potraviny za každých okolností
  2. Vedeli ste, že jablká majú svoj medzinárodný deň?
  3. Zostáva už len 7 dní na predloženie žiadosti o grant
  4. Svet môžeme zlepšiť dobrými skutkami
  5. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  6. Najnovšie technológie a inovácie na Gemeri? Normálka
  7. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  8. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  9. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  10. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  1. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 16 970
  2. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 14 942
  3. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 12 964
  4. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 014
  5. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 11 880
  6. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 10 615
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 10 369
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 651
  9. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 9 615
  10. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 554
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Hrozby zabrali, ľudia prišli. Oravčania stáli v radoch už pred testovaním

Tri a pol percentu doteraz testovaných odhalili nákazu.

Čakanie na testovanie na Orave.
Hornádska ulica v Krompachoch v piatok 10. apríla.

Kotlebu nemá kto postihnúť za nenosenie rúška

Kotleba oznámil, že je nakazený, vo štvrtok večer.

Marian Kotleba ma koronavírus.

Neprehliadnite tiež

Po nastúpení do auta chytáme pri zatváraní dverí vnútornú kľučku. Na jej čistenie nepoužívajte agresívnu chémiu.
Volkswagen ID.3 1st

Seat Tarraco FR je skvelé SUV, ktoré si zaslúži lepší motor (test)

Testovaný motor už v cenníku nahrádza výkonnejšia verzia.

Seat Tarraco FR
Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.