Londýnsky taxík pre Čínu

Čínska automobilka Geely predstavila v Šanghaji vlastnú verziu v britskej licencii vyrábaného taxíka. V porovnaní s londýnskym originálom TX4, nazývaným londýnsky cab je Geely Englong SC7-RV menší a hlavne neporovnateľne lacnejší.

(Zdroj: Geely)

ŠANGHAJ, BRATISLAVA. Keď čínska automobilka Geely vstúpila majetkovo do holdingu Manganese Bronze, ktorá je matkou spoločnosti London Taxis International a teda výrobcom ikonických londýnskych taxíkov, jej cieľom bolo licenčne vyrábať a predávať britské taxíky priamo v Číne.

Geely kúpila 23% akcií Manganese Bronze Holdings a postavila spoločný podnik s London Taxis International , kde vlastní podiel 48%. Optimistický scenár predávať 3000 až 5000 týchto taxíkov v Číne ročne sa však nenaplnil. Dôvodov bolo niekoľko.

Patentovanú platformu nahradila lacnejšia čínska

Aktuálny model TX4 bol priveľmi veľký a drahý pre čínsky trh. Britský taxík stál trikrát viac než medzi čínskymi taxikármi obľúbené modely Volkswagen.

Drahá bola aj jeho výroba, keďže vozidlo je postavené na patentovanej platforme, ktorá nemohla byť nahradená ničím z ponuky skupiny Geely.

Preto sa čínska automobilka rozhodla prerobiť čierny londýnsky cab špeciálne pre čínsky trh a postaviť ho na existujúcej platforme z jej portfólia. Výsledok odprezentovala na autosalóne v Šanghaji.

Volá sa Geely Englong SC7-RV a v karosérii s rázvorom náprav 2715 mm ponúka päť miest na sedenie. Vozidlo má celkovú dĺžku 4390 mm, predná náprava využíva zavesenie McPherson, vzadu má torznú priečku a jazdí na 16-palcových kolesách.

Viac sme sa z čínskeho letáku o tomto aute nedozvedeli.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  2. Ako na refinancovanie hypotéky
  3. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  4. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  5. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  6. Splnený sen
  7. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne
  8. Majte všetky svoje účty za energie pod kontrolou
  9. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur
  10. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman
  1. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  2. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  3. Top Ten najviac prehliadaných vozidiel na trhu
  4. Vysoká hra o súdne trovy
  5. Pozvánka na verejnú diskusiu o obnove Pisztoryho paláca
  6. 60 rokov európskej integrácie: úspechy a výzvy
  7. Návšteva zo Southwestern University of Finance and Economics
  8. Medzinárodná letná škola EDGE 2017
  9. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  10. Ako na refinancovanie hypotéky
  1. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 12 765
  2. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 12 728
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 4 279
  4. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman 3 377
  5. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne 3 120
  6. Títo Slováci sa rozhodli zveľadiť svoje okolie 2 527
  7. Splnený sen 1 994
  8. 3 slovenské projekty, ktoré sa nestratia ani vo svete 1 628
  9. Zaparkujte tak, aby ste s vaším vozidlom odišli vy, a nie iný 1 391
  10. Koniec štátnym príspevkom pre mladých 1 157

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Odsúdili prvých exministrov. Za nástenku dostali dlhoročné tresty Janušek a Štefanov

EXministri výstavby za SNS budú jediní odsúdení za kauzu nástenkový tender.

ŠPORT

Necítim hnev ani nenávisť, tvrdí Tóth

Olympijský víťaz v chôdzi priznal, že musí naháňať stratenú formu.

DOMOV

Ftáčnik neodmietol podporu od spojenca Kotlebovho hovorcu

Blaško kandidoval na kandidátke strany neskoršieho Kotlebovho hovorcu.

Neprehliadnite tiež

Volvo spúšťa značku športových áut Polestar, prvý model je hybrid

Športový hybrid Polestar 1 prichádza s výkonom 600 koní a karbónovou karosériou.

Výber malých SUV sa stále rozrastá. Aká je ponuka na našom trhu?

Segment malých SUV je stále populárnejší, budúci rok by mali predaje pokoriť hranicu dvoch miliónov.

Japonská oceliareň klamala o kvalite kovov, diely sú v autách aj lietadlách

Rozsah škôd ani miera nedostatkov zatiaľ nie sú známe.

Dopravná hádanka: Ako by ste vyriešili túto križovatku?

Keď sa pravidlo pravej ruky stáva rébusom.