SME
Nedeľa, 29. január, 2023 | Meniny má Gašpar

Londýnsky taxík pre Čínu

Čínska automobilka Geely predstavila v Šanghaji vlastnú verziu v britskej licencii vyrábaného taxíka. V porovnaní s londýnskym originálom TX4, nazývaným londýnsky cab je Geely Englong SC7-RV menší a hlavne neporovnateľne lacnejší.

(Zdroj: Geely)

ŠANGHAJ, BRATISLAVA. Keď čínska automobilka Geely vstúpila majetkovo do holdingu Manganese Bronze, ktorá je matkou spoločnosti London Taxis International a teda výrobcom ikonických londýnskych taxíkov, jej cieľom bolo licenčne vyrábať a predávať britské taxíky priamo v Číne.

Geely kúpila 23% akcií Manganese Bronze Holdings a postavila spoločný podnik s London Taxis International , kde vlastní podiel 48%. Optimistický scenár predávať 3000 až 5000 týchto taxíkov v Číne ročne sa však nenaplnil. Dôvodov bolo niekoľko.

Patentovanú platformu nahradila lacnejšia čínska

Aktuálny model TX4 bol priveľmi veľký a drahý pre čínsky trh. Britský taxík stál trikrát viac než medzi čínskymi taxikármi obľúbené modely Volkswagen.

Drahá bola aj jeho výroba, keďže vozidlo je postavené na patentovanej platforme, ktorá nemohla byť nahradená ničím z ponuky skupiny Geely.

Preto sa čínska automobilka rozhodla prerobiť čierny londýnsky cab špeciálne pre čínsky trh a postaviť ho na existujúcej platforme z jej portfólia. Výsledok odprezentovala na autosalóne v Šanghaji.

Volá sa Geely Englong SC7-RV a v karosérii s rázvorom náprav 2715 mm ponúka päť miest na sedenie. Vozidlo má celkovú dĺžku 4390 mm, predná náprava využíva zavesenie McPherson, vzadu má torznú priečku a jazdí na 16-palcových kolesách.

Viac sme sa z čínskeho letáku o tomto aute nedozvedeli.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  2. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  3. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  4. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  5. SCANDI 2023: prehliadka súčasného severského filmu
  6. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska
  7. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia
  8. Máme 30 rokov, vy môžete mať predplatné na rok len za 30 eur
  1. Svalovice sa netreba obávať
  2. Students today, innovators tomorrow, learners forever
  3. Study program MANAGEMENT in English language
  4. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  5. Bude rok 2023 naozaj náročný na osobné financie?
  6. Nadácia COOP Jednota zatraktívňuje regióny
  7. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  8. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 8 379
  2. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 5 788
  3. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska 2 880
  4. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 2 175
  5. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 1 887
  6. Košičanom budeme dodávať teplo za tretinové ceny aj tento rok 1 546
  7. Radi čítate a ešte radšej tvoríte? Toto je 40 dôvodov pre Vás 1 292
  8. Sardínia ukáže iné Taliansko. Oviec má raz toľko než obyvateľov 1 222
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Lubomír Kopeček

Politológ hodnotí výsledok českých prezidentských volieb.


14 h
Paul Kristofic.

O rekordoch v tíme nehovoria.


Nikola Baďová 10 h
Ilustračná snímka.

Je najvyšší čas napadnúť exkluzivitu heterosexuálnych manželstiev na Ústavnom súde.


Daniel Podolský 27. jan
Milan Škriniar

Kapitán slovenskej futbalovej reprezentácie bude najneskôr od leta hráčom PSG.


Sportnet 7 h

Neprehliadnite tiež

Toyota GR86

Malé kupé má všetky predpoklady pre dokonalé šoférske auto.


27. jan
Renault Austral

Od kúpy môže odradiť len cena vyšších výbav.


27. jan
Nové MG HS.

Ide o posledný model značky s benzínovým motorom.


24. jan
Honda Civic

V meste jazdí pod štyri litre.


24. jan

Blogy SME

  1. Katarína Cerchlanová: Ana Fuck(t) nato občas kašle.
  2. Helena Michlíková: Dúha
  3. Miroslav Lisinovič: Putovanie po slovenských Kalváriách (48) - Strekov (I)
  4. Ctirad Klimčík: Od Havla do Pavla
  5. Tupou Ceruzou: Prezident Pavel
  6. Anna Miľanová: Konvencie a jednotlivec...
  7. Ján Škerko: Čo je hlavnou chybou Progresívneho Slovenska?
  8. Ján Šeďo: On to tak nemyslel, to médiá nepochopili...no nazdar.
  1. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 30 486
  2. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 16 136
  3. Martin Plesch: Pán primátor, načo vlastne máme Mestskú políciu v Bratislave? 8 117
  4. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles 7 007
  5. Rastislav Čurma: Divotvorný Kráľovský Chlmec - Maďar, maďarský, najmaďarskejší 4 151
  6. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 3 778
  7. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 715
  8. Ján Valchár: Jedenásť mesiacov štvordňovej operácie (Moskvu ale ubránime!) 3 491
  1. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  3. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  6. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  7. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 53. - Antarktída - Druhá Byrdova antarktická expedícia (1933 - 1935)
SkryťZatvoriť reklamu