Londýnsky taxík pre Čínu

Čínska automobilka Geely predstavila v Šanghaji vlastnú verziu v britskej licencii vyrábaného taxíka. V porovnaní s londýnskym originálom TX4, nazývaným londýnsky cab je Geely Englong SC7-RV menší a hlavne neporovnateľne lacnejší.

(Zdroj: Geely)

ŠANGHAJ, BRATISLAVA. Keď čínska automobilka Geely vstúpila majetkovo do holdingu Manganese Bronze, ktorá je matkou spoločnosti London Taxis International a teda výrobcom ikonických londýnskych taxíkov, jej cieľom bolo licenčne vyrábať a predávať britské taxíky priamo v Číne.

Geely kúpila 23% akcií Manganese Bronze Holdings a postavila spoločný podnik s London Taxis International , kde vlastní podiel 48%. Optimistický scenár predávať 3000 až 5000 týchto taxíkov v Číne ročne sa však nenaplnil. Dôvodov bolo niekoľko.

Patentovanú platformu nahradila lacnejšia čínska

Aktuálny model TX4 bol priveľmi veľký a drahý pre čínsky trh. Britský taxík stál trikrát viac než medzi čínskymi taxikármi obľúbené modely Volkswagen.

Drahá bola aj jeho výroba, keďže vozidlo je postavené na patentovanej platforme, ktorá nemohla byť nahradená ničím z ponuky skupiny Geely.

Preto sa čínska automobilka rozhodla prerobiť čierny londýnsky cab špeciálne pre čínsky trh a postaviť ho na existujúcej platforme z jej portfólia. Výsledok odprezentovala na autosalóne v Šanghaji.

Volá sa Geely Englong SC7-RV a v karosérii s rázvorom náprav 2715 mm ponúka päť miest na sedenie. Vozidlo má celkovú dĺžku 4390 mm, predná náprava využíva zavesenie McPherson, vzadu má torznú priečku a jazdí na 16-palcových kolesách.

Viac sme sa z čínskeho letáku o tomto aute nedozvedeli.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naučme sa správne dochucovať ryby
  2. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  3. Od septembra opäť po starom
  4. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  5. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  6. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  7. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  8. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  9. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  10. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  1. Naučme sa správne dochucovať ryby
  2. 10 vecí, ktoré môžete dostať od zdravotnej poisťovne zadarmo
  3. Úspech na Majstrovstvách sveta v Quadrathlone
  4. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  5. Od septembra opäť po starom
  6. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš?
  7. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  8. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  9. Business Smartphones Connected to Public Wi-Fi Can Be in Danger
  10. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 986
  2. Od septembra opäť po starom 5 944
  3. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd 4 711
  4. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom? 3 152
  5. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte 1 834
  6. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 736
  7. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 199
  8. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš? 1 129
  9. Ako sme jazdili v socializme 1 091
  10. Leto nekončí! 1 039

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Odchod z koalície? Názory sú pol na pol, hovorí poslanec SNS

Fico ustúpil Dankovi a vláda v stredu nerokovala. Mandát premiéra do Salzburgu ministri nakoniec odsúhlasili na diaľku, Fico neprišiel na ohlásenú tlačovú besedu.

KOMENTÁRE

Fico môže stratiť viac než Danko

V prípade vabanku môže Smer stratiť viac než SNS. Už teraz má preň kauza nepríjemné dôsledky.

KOMENTÁRE

Podomový šmejd s jadrom Únie

Žiadna „super EÚ“ s jedným pevným jadrom sa nechystá.

Neprehliadnite tiež

Volkswagen ukázal svoje najmenšie SUV, volá sa T-Roc

Už v základe ponúkne bohatú výbavu a možnosti individualizácie.

Ferrari nečakane nahrádza Californiu modelom Portofino

Maximálna rýchlosť sa zvýšila na 320 kilometrov za hodinu.

Legendárny mikrobus od Volkswagenu sa vráti do výroby

Prví zákazníci sa ho dočkajú v roku 2022 v podobe elektromobilu.

Apple už nechce vyrobiť autonómne vozidlo

Spoločnosť sa chce sústrediť na samotnú technológiu autonómneho riadenia.