ŠANGHAJ, BRATISLAVA. Keď čínska automobilka Geely vstúpila majetkovo do holdingu Manganese Bronze, ktorá je matkou spoločnosti London Taxis International a teda výrobcom ikonických londýnskych taxíkov, jej cieľom bolo licenčne vyrábať a predávať britské taxíky priamo v Číne.
Geely kúpila 23% akcií Manganese Bronze Holdings a postavila spoločný podnik s London Taxis International , kde vlastní podiel 48%. Optimistický scenár predávať 3000 až 5000 týchto taxíkov v Číne ročne sa však nenaplnil. Dôvodov bolo niekoľko.
Patentovanú platformu nahradila lacnejšia čínska
Aktuálny model TX4 bol priveľmi veľký a drahý pre čínsky trh. Britský taxík stál trikrát viac než medzi čínskymi taxikármi obľúbené modely Volkswagen.
Drahá bola aj jeho výroba, keďže vozidlo je postavené na patentovanej platforme, ktorá nemohla byť nahradená ničím z ponuky skupiny Geely.
Preto sa čínska automobilka rozhodla prerobiť čierny londýnsky cab špeciálne pre čínsky trh a postaviť ho na existujúcej platforme z jej portfólia. Výsledok odprezentovala na autosalóne v Šanghaji.
Volá sa Geely Englong SC7-RV a v karosérii s rázvorom náprav 2715 mm ponúka päť miest na sedenie. Vozidlo má celkovú dĺžku 4390 mm, predná náprava využíva zavesenie McPherson, vzadu má torznú priečku a jazdí na 16-palcových kolesách.
Viac sme sa z čínskeho letáku o tomto aute nedozvedeli.