SME
Streda, 8. február, 2023 | Meniny má Zoja

Na safari treba ísť potichu: Land Rover postavil elektrický Defender

Elektrická verzia legendárneho vyhliadkového Defendera má turistom sprostredkovať väčšie zážitky a zvieratám čistejší vzduch.

(Zdroj: Land Rover)

BRATISLAVA. Auto na obrázku vyzerá, ako vyhliadkový Defender, ktorých je v Afrike mnoho. Slúžia na vozenie turistov, hladných po stretnutí s divočinou. Tento konkrétny kus je však prototyp, pod kapotou totiž nemá zážihový ani vznetový agregát, ale elektromotor.

Nehučí a „nesmrdí“

Podľa automobilky, je elektrický typ pohonu pre podobné vozidlá ideálny. Vďaka výrazne nižšej produkcii hluku v porovnaní s verziami vybavenými spaľovacími motormi, by Land Rover Defender Safari Game Viewer teoreticky mal byť schopný, viac sa priblížiť k zvieratám, bez toho, aby ich vyrušil. Druhá výhoda má ekologický podtext, keďže toto auto pri jazde nevypúšťa do ovzdušia emisie CO2.

Prototyp vyvinul Land Rover v spolupráci so svojimi partnermi z Južnej Afriky. Ako základ poslúžil legendárny vyhliadkový Defender s otvorenou karosériou, sklopným čelným sklom a jednoduchým prístreškom. Pod prednou kapotou pracuje vzduchom chladený asynchrónny elektromotor s výkonom 59 kW (80 k). 330 Nm krútiaceho momentu sa štandardne distribuuje na všetky štyri kolesá.

100 km na jedno nabitie

Sadu lítiovo-fosfátových akumulátorov s kapacitou 27 kWh dodala spoločnosť Axeon. Defender Safari Game Viewer vďaka nim prejde na jedno nabitie najviac 80 kilometrov maximálnou rýchlosťou 60 km/h. Podľa výrobcu ide o dojazd trikrát prekračujúci vzdialenosť, akú auto bežne absolvuje pri výlete na safari. Ak by došlo k výnimočnej situácii, batérie obsahujú aj rezervnú kapacitu na prejdenie ďalších asi 20 km.

Na dobitie akumulátorov slúži jednofázová nabíjačka. Vozidlo však môže byť vybavené aj solárnymi článkami, ktoré vyprodukujú časť energie.

Novinku prvýkrát predstavia na výstave venovanej cestovnému ruchu Indaba 2011 v juhoafrickom Durbane. O prípadnej výrobe väčšieho množstva exemplárov sa Land Rover zatiaľ nezmienil. Uviedol však, že auto absolvovalo všetky potrebné testy. Na ťahu sú teraz potenciálni záujemci.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  2. Európu sužuje chrípka nebývalých rozmerov. Ako sa chrániť?
  3. Nový diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  4. INDEX: Prečo stále nemáme diaľnicu do Košíc
  5. Vyšlo februárové Doma v záhrade
  6. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu
  7. Turisti ešte v Egypte neobjavili veľa miest, hovorí delegátka
  8. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  1. Chýbajúce zuby? Toto je trvácne riešenie, ktoré nebolí
  2. Na bezpečnom internete záleží
  3. Ako vyzerá inteligentný bytový dom? Tajomstvo je v technológiách
  4. Podporujme imunitu aj vysokočistým beta glukánom
  5. Môjobchod posilňuje svoju pozíciu v Košickom kraji
  6. Európu sužuje chrípka nebývalých rozmerov. Ako sa chrániť?
  7. Nový diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  8. O2 predstavilo novú generáciu O2 Paušálov
  1. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 5 843
  2. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu 3 936
  3. Dodajte vašej pokožke šťavu 3 263
  4. Chýbajúce zuby? Toto je trvácne riešenie, ktoré nebolí 3 098
  5. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery 883
  6. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model 695
  7. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka 658
  8. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 400
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Tupou Ceruzou: Norbert Bödör je obžalovaný v ďalšej kauze
  2. Jozef Stasík: EU a roboty
  3. Júlia Piraňa Mikolášiková: Prišiel si pozrieť korupčný prípad Lipšicovho nominanta. Súd mu nariadil sledovať kauzy
  4. Roman Daniel Baranek: Varíme s Medveďom - Tekvica + cuketa v jednom jedle
  5. Marek Mačuha: Falošný poplach - 2. Klimatické modely
  6. Pavel Macko: 8. február - deň, ktorý mal vojsť do dejín.
  7. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými Kalváriami - Nitrianska Blatnica
  8. Tomáš Vodvářka: Morálka nebo prachy?
  1. Peter Sarkocy: 4 dôvody prečo by som si už nekúpil Škodu Enyaq 30 009
  2. Štefan Vrátny: Pohľad zvonku na Budajove vzťahy s ŠtB 18 360
  3. Richard Sulík: Ako sme vyriešili najväčší problém tejto krajiny a teraz ponúkame reštart 9 309
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 7 087
  5. Jana Melišová: Vdýchava drevu nový život a dušu 4 611
  6. Igor André: Dve poznámky ku „rómskemu Kanaánu“ vo Veľkej Británii 3 239
  7. Rastislav Jusko: Krvavá minulosť komunistickej prokuratúry. Je nám súdené prežiť ju znova? 2 631
  8. Helena Smihulova Laucikova: Predtým ako som zostarla 2 306
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Východniarom tu čas beží rýchlejšie
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 56. - Arktída - Edmund Hillary, Neil Armstrong a ich výlet na severný pól (1985)
  3. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  4. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  5. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  7. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  8. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
SkryťZatvoriť reklamu