SME
Sobota, 28. január, 2023 | Meniny má Alfonz

Vládny bavorák parkoval pred ministerstvom v rozpore s predpismi

Aj parkovanie má určené pravidlá. Aby sa nestalo, že niekto zablokuje iných účastníkov cestnej premávky prípadne spôsobí inú spoločensky neprípustnú udalosť. Nie všetci však takéto pravidlá rešpektujú.

Využívajú rôzne okolnosti na ospravedlnenie čo najpohodlnejšie zaparkovanie auta, ktoré vyhovuje väčšinou len vodičovi. Do redakcie sme dostali fotografie, na ktorých vidno parkovať vozidlá, ktorých vodiči majú čo-to spoločného so strážením dodržiavania dopravných pravidiel.

Vládny bavorák a niekoľko porušení dopravných pravidiel

Matúš nám poslal fotografiu "vládneho bavoráka", ktoré parkovalo na vyhradených parkovacích miestach. Celkovo zablokoval 3 miesta. Auto na fotke z 29. apríla čakalo pravdepodobne na vysokého predstaviteľa ministerstva kultúry. Vyhradené parkovacie miesta sú práve pri budove ministerstva kultúry.

Kliknutím na fotku sa vám zväčší:

Odfotili ste dopravný priestupok? Vložte ho do mapy

Možno si poviete, veď bol večer, nikomu to auto nemohlo zavadzať, keďže pravdepodobnosť toho, že by chcel niekto zaparkovať na jedno z odfotených miest, je málo pravdepodobná. Lenže, auto stálo (vo vozidle nevidno šoféra) tak, že zasahovalo do vozovky, pričom s veľkou pravdepodobnosťou nenechalo pre každý smer premávky aspoň jeden 3 metre široký jazdný pruh voľný.

Ďalšou pripomienkou by mohlo byť to, že je to policajné auto, ktoré smie šoférovať len policajt. Áno, to je pravda. A treba dodať, že policajt si smie udeliť výnimku z takmer všetkých dopravných pravidiel. Lenže smie to spraviť jedine vtedy, ak je to okamžite potrebné v cestnej premávke. Čakanie na predstaviteľa ministerstva kultúry takúto podmienku nespĺňa.

  • ak sú na parkovisku vyznačené parkovacie miesta, vodič smie stáť len na nich,
  • vodič nesmie zastaviť a stáť na vyhradenom parkovisku, ak nejde o vozidlo, pre ktoré je parkovisko vyhradené,
  • pri státí musí zostať voľný aspoň jeden jazdný pruh široký najmenej 3 m pre každý smer jazdy,
  • vodič nesmie zastaviť a stáť na mieste, kde by medzi vozidlom a najbližšou električkovou koľajnicou nezostal voľný jazdný pruh široký najmenej 3, 5 m,
  • pri zastavení a státí je vodič povinný čo najlepšie využiť parkovacie miesto.

Odťahovka, ktorá by si zaslúžila odtiahnuť

Na ďalší dopravný priestupok nás upozornil Peter. Na jeho fotke vidno vozidlo odťahovej služby, ktoré zastavilo na šikmých rovnobežných čiarach.

02.jpg

§ 41, zákon č. 8/2009 Z.z.:

(1) Vodič vozidla vybaveného zvláštnym výstražným svetlom oranžovej farby je povinný toto svetlo používať, ak by mohol svojou jazdou alebo pracovnou činnosťou ohroziť bezpečnosť alebo plynulosť cestnej premávky alebo na označenie prekážky cestnej premávky.

(2) Vodič vozidla podľa odseku 1 nie je povinný dodržiavať ustanovenia tejto hlavy a § 59, ak to povaha jeho jazdy alebo činnosti vyžaduje; pritom musí dbať na potrebnú opatrnosť.

Zaujímavý spôsob zastavenia si vybralo vozidlo odťahovej služby v Bratislave. Podľa fotky to dokonca vyzerá tak, že nemá zapnuté ani oranžové majáky. Vodičovi by však nepomohlo ani to, ak by ich mal zapnuté.

Majáky síce oprávňujú vodiča ignorovať niektoré dopravné predpisy, ak je to nevyhnutné, nesmie však ignorovať dopravné značenie.

Všimnite si, že pod autom sa nachádza vodorovné značenie Šikmé rovnobežné čiary (č. V 13). Takéto značenie vyznačuje priestor, do ktorého je zakázané vchádzať alebo doň nákladom presahovať, ak to nie je potrebné na obchádzanie, odbočovanie na miesto mimo cesty alebo na poľnú cestu, lesnú cestu, cestičku pre cyklistov alebo do obytnej zóny alebo do pešej zóny.

Ešte je možné, že vozidlo odťahovky má udelenú výnimku zo značiek, z ktorých vyplýva zákaz. Potom by nestálo v rozpore s predpismi. Je to ale spravodlivé?

Poradňa pre vás: Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?
Spýtajte sa v našej Poradni alebo nám píšte na magazin@natankuj.sk.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  2. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  3. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  4. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  5. SCANDI 2023: prehliadka súčasného severského filmu
  6. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska
  7. Už len dnes: Predplatné SME.sk za jedinečnú cenu 30 eur
  8. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia
  1. Svalovice sa netreba obávať
  2. Students today, innovators tomorrow, learners forever
  3. Study program MANAGEMENT in English language
  4. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  5. Bude rok 2023 naozaj náročný na osobné financie?
  6. Nadácia COOP Jednota zatraktívňuje regióny
  7. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  8. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  1. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 5 355
  2. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 4 591
  3. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska 4 377
  4. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 2 331
  5. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 1 598
  6. Sardínia ukáže iné Taliansko. Oviec má raz toľko než obyvateľov 1 550
  7. Radi čítate a ešte radšej tvoríte? Toto je 40 dôvodov pre Vás 1 508
  8. Košičanom budeme dodávať teplo za tretinové ceny aj tento rok 1 500
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Toyota GR86

Malé kupé má všetky predpoklady pre dokonalé šoférske auto.


16 h
Renault Austral

Od kúpy môže odradiť len cena vyšších výbav.


21 h
Nové MG HS.

Ide o posledný model značky s benzínovým motorom.


24. jan
Honda Civic

V meste jazdí pod štyri litre.


24. jan

Blogy SME

  1. Ľuboš Vodička: Kostoly za hradbami: Malá Mača
  2. Dušan Koniar: Dzurindov projekt valcuje čítanosť aj diskusie
  3. Elena Antalová: "Kecy a fakty o tzv.demokracii". Kniha Karola Ondriaša vyšla síce v roku 2004, no chcela by udávať smer Smeru.
  4. Anton Kovalčík: Afganské fiasko ZSSR 3.
  5. Adam Austera: Ako budú farmaceutickí giganti bojovať proti COVID v roku 2023?
  6. Lucia Žárska: Microsoft masovo prepúšťa zamestnancov, na výsledkoch to zatiaľ nevidno
  7. Radoslav Medzihradský: Novoročný výstup na Turniansky hrad
  8. Irena Šimuneková: Čierno biely svet
  1. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 30 479
  2. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 17 234
  3. Martin Plesch: Pán primátor, načo vlastne máme Mestskú políciu v Bratislave? 8 025
  4. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles 6 939
  5. Rastislav Čurma: Divotvorný Kráľovský Chlmec - Maďar, maďarský, najmaďarskejší 4 755
  6. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 3 724
  7. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 694
  8. Ján Valchár: Jedenásť mesiacov štvordňovej operácie (Moskvu ale ubránime!) 3 395
  1. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  3. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  6. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  7. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 53. - Antarktída - Druhá Byrdova antarktická expedícia (1933 - 1935)
SkryťZatvoriť reklamu