SME
Štvrtok, 9. február, 2023 | Meniny má Zdenko

Hawtai B35 - čínsky plagiát Porsche Cayenne

Na šanghajskom autosalóne nemohla európskych novinárov nezaujať čínska kópia Porsche Cayenne. Jej autorom je čínsky výrobca SUV a autobusov Hawtai Motor.

(Zdroj: autor)

Medzi množstvom vystavených modelov na šanghajskom autosalóne nemohla európskych novinárov nezaujať čínska kópia Porsche Cayenne.

Jej autorom je čínsky výrobca SUV a autobusov Hawtai Motor, o ktorom sa v posledných dňoch veľa píše v súvislosti so záchranou švédskej automobilky Saab.

Hawtai B35 je čínska kópia Porsche Cayenne prvej generácie. Číňania sa nemeckým SUV inšpirovali iba pri navrhovaní karosérie, pretože auto postavili na podlahe Hyundai Santa Fe prvej generácie s rázvorom náprav predĺženým na 2620 mm, ktorú Hawtai kúpil od svojho partnera Hyundai.

Poháňa ho 1,8-litrový turbo motor od čínskeho výrobcu SAIC, s výkonom navlas podobným agregátu 1.8 TSI od VW (118 kW/160 k). S motorom 1.8 TSI však nemá nič spoločné.

Rovnaký motor poháňa aj Roewe 550 a MG6 z dielne SAIC (Shanghai Automotive Industry Corporation je najväčšou čínskou automobilkou a zároveň majiteľom práv na výrobu automobilov značiek Rover a MG).

Tento rok rozšíria ponuku aj naftové motory 2.0 TD a 2.8 TD. Na výber sú manuálne aj automatické prevodovky.

Kto je Hawtai Motor?

Túto otázku si v poslednej dobe kladie čoraz viac novinárov. Deje sa tak odvtedy, čo vyšla správa, že práve čínsky výrobca Hawtai Motor Group má byť záchrancom švédskej automobilky Saab, ktorá kvôli nedostatku financií už vyše mesiaca nevyrába.

Číňania plánujú zainvestovať 150 miliónov eur, z toho 120 miliónov výmenou za 29,9% podiel v Saabe a 30 miliónov poskytnú švédskej automobilke v podobe úveru so šesťmesačnou splatnosťou, ktorý je možné konvertovať na akcie pri cene 4,88 eura za kus.

Hawtai Motor je veľmi mladá čínska automobilka, ktorá je pomerne skúpa na svoju históriu aj na vlastnej internetovej stránke. Tam sa dočítate, že v roku 2000 otvorila prvú fabriku v Rongcheng, provincii Shandong.

V roku 2001 uviedla na trh prvý SUV model, ktorý bol nasledujúce dva roky najpredávanejším SUV z produkcie domácich značiek na čínskom trhu. V roku 2002 podpísala spoluprácu s automobilkou Hyundai a postavila fabriku na výrobu autobusov v Yanbian.

O rok na to pridala linku pre licenčne vyrábaný Hyundai Terrcan, ku ktorému v roku 2005 pribudol aj Hyundai Santa Fe. Hawtai Motor tiež vlastní technológiu na výrobu naftových motorov od talianskeho výrobcu VM motory a rovnako technológiu na produkciu automatických prevodoviek od firmy ZF.

Jej ambície expandovať sú veľké. Zatiaľ čo v tomto roku chce vyrobiť 350.000 vozidiel, 300.000 ekologických naftových motorov a 450.000 automatických prevodoviek, do roku 2015 plánuje túto kapacitu strojnásobiť.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  2. Lesníctvo, drevárstvo, ekológia a technika sú životný štýl!
  3. Sme Univerzita, ktorá nosí úspech v mene
  4. SME ženy a Jamie Oliver: Toto menu platí iba vo februári
  5. Európu sužuje chrípka nebývalých rozmerov. Ako sa chrániť?
  6. Nový diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  7. INDEX: Prečo stále nemáme diaľnicu do Košíc
  8. Vyšlo februárové Doma v záhrade
  1. Bezpečnosť pri šoférovaní vychádza z dobrého videnia
  2. Lesníctvo, drevárstvo, ekológia a technika sú životný štýl!
  3. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  4. Sme Univerzita, ktorá nosí úspech v mene
  5. SME ženy a Jamie Oliver: Toto menu platí iba vo februári
  6. Chýbajúce zuby? Toto je trvácne riešenie, ktoré nebolí
  7. Na bezpečnom internete záleží
  8. Ako vyzerá inteligentný bytový dom? Tajomstvo je v technológiách
  1. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 4 816
  2. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu 4 029
  3. Chýbajúce zuby? Toto je trvácne riešenie, ktoré nebolí 3 382
  4. Dodajte vašej pokožke šťavu 3 204
  5. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery 833
  6. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model 709
  7. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka 681
  8. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 342
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Matúš Lazúr: Teplý obed je mýtus. V bohatom Nórsku deti v škole obed nemajú.
  2. Tupou Ceruzou: Norbert Bödör je obžalovaný v ďalšej kauze
  3. Jozef Stasík: EU a roboty
  4. Júlia Piraňa Mikolášiková: Prišiel si pozrieť korupčný prípad Lipšicovho nominanta. Súd mu nariadil sledovať kauzy
  5. Roman Daniel Baranek: Varíme s Medveďom - Tekvica + cuketa v jednom jedle
  6. Marek Mačuha: Falošný poplach - 2. Klimatické modely
  7. Pavel Macko: 8. február - deň, ktorý mal vojsť do dejín.
  8. Tomáš Vodvářka: Morálka nebo prachy?
  1. Peter Sarkocy: 4 dôvody prečo by som si už nekúpil Škodu Enyaq 30 042
  2. Štefan Vrátny: Pohľad zvonku na Budajove vzťahy s ŠtB 18 555
  3. Richard Sulík: Ako sme vyriešili najväčší problém tejto krajiny a teraz ponúkame reštart 9 492
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 6 830
  5. Jana Melišová: Vdýchava drevu nový život a dušu 4 611
  6. Igor André: Dve poznámky ku „rómskemu Kanaánu“ vo Veľkej Británii 3 388
  7. Ľudmila Križanovská: Veľká Británia a USA sú najväčšie zlo na svete 2 525
  8. Helena Smihulova Laucikova: Predtým ako som zostarla 2 394
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Východniarom tu čas beží rýchlejšie
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 56. - Arktída - Edmund Hillary, Neil Armstrong a ich výlet na severný pól (1985)
  3. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  4. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  5. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  7. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
SkryťZatvoriť reklamu