BRATISLAVA. Výstavnú premiéru absolvoval vlani na jeseň, no predávať ho začnú až na budúci rok. Reč je o športovej verzii nového Fordu Focus s tradičným označením ST.
Automobilka uviedla, že vývojové práce sú už na konci a aktuálne prebieha testovacia fáza. Až 60 predsériových prototypov jazdí po európskych a severoamerických cestách. Skúšky vraj prebiehajú v „mučivých podmienkach“ a ich cieľom je vyladenie výkonu a jazdných vlastností auta.
Na diaľnici i okruhu
„Brúsime každý detail - jemne doladíme, potom testujeme a znova jemne doladíme veľa malých, no veľmi dôležitých detailov, aby sme mali istotu, že si vozidlo zaslúži označenie ST,“ povedal Matthias Tonn, hlavný konštruktér programu výkonných vozidiel Ford of Europe.
Keďže vizáž Focusu ST už bola odhalená, Ford ochotne zverejnil aj fotografie z testov. Prototypy sa objavujú v Kalifornii, na legendárnom okruhu Nordschleife, brázdia po britských okreskách i nemeckých diaľniciach.
Výkonnejší než predchodca
Výrobca k novinke už dávnejšie uviedol aj základné technické údaje. Poháňa ju zážihový štvorvalec EcoBoost, vybavený prepĺňaním i priamym vstrekovaním paliva. Agregát produkuje výkon 184 kW (250 k), teda o 18 kW viac, než dosahoval päťvalec pod kapotou predchádzajúceho Focusu ST. Ford prezradil, že nový model ponúkne nadšeným vodičom opojný kokteil výkonu, ovládateľnosti a návykového zvuku.
Karosériu športového variantu od bežného Focusu odlišujú najmä nárazníky. Predný obsahuje neprehliadnuteľný otvor pre prívod vzduchu do motorového priestoru. V rohu sa nachádza logo ST. Štandardné svetlomety dopĺňajú diódy určené pravdepodobne pre denné svietenie.
Agresívne krivky charakterizujú aj zadný nárazník. Spod neho vytŕča centrálna koncovka výfuku. Na piatych dverách tróni veľký spojler.
Autor: fg