SME

Vodič sa zrazil s medveďom na rýchlostnej ceste R1

Krátko po polnoci sa dnes zrazilo vozidlo BMW X5 s medveďom. Vozidlo šlo po rýchlostnej ceste R1 v smere Zvolen - Žiar nad Hronom, keď sa mladý medveď rozhodol prebehnúť cez cestu.

Krátko po polnoci sa dnes zrazilo vozidlo BMW X5 s medveďom. Vozidlo šlo po rýchlostnej ceste R1 v smere Zvolen - Žiar nad Hronom, keď sa mladý medveď rozhodol prebehnúť cez cestu pri obci Jalná (222. kilometer).

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Podľa slov vodiča bolo jediné šťastie, že nešiel veľmi rýchlo, takže zo zrážky vyviazol bez zranenia. Jedinou obeťou dopravnej nehody bol mladý maco ktorý za svoju mladícku nerozvážnosť zaplatil životom. Vozidlo bolo odtiahnuté do servisu a medveďa si prišli zobrať poľovníci miestneho poľovného združenia," informoval Ivan Vlkovič zo združenia ASOS.

SkryťVypnúť reklamu

Na mieste zasahovali aj hasiči z Hasičského a záchranného zboru Žiar nad Hronom ktorí zabezpečili miesto dopravnej nehody, očistili vozovku od vytekajúcich prevádzkových kvapalín a zabezpečili vozidlo proti požiaru.

Zrazený medveď pri Žiari je raritou

Podľa odťahovkára zo Žiaru nad Hronom je tam medveď skôr raritou. "V minulosti už k podobnej zrážke s medveďom na tomto úseku došlo a to zhruba pred 14. rokmi, kedy dospelého medveďa zrazil kamión." Podľa odťahovkára, ak ide o zver, väčšinou sa tam autá zrážajú so srnami, jeleňmi, diviakmi alebo líškami. "V okolí Žiaru nad Hronom bol zrazený aj rys ostrovid."

V neskorých nočných a v skorých ranných hodinách je presun zveri cez cesty častý, keďže takto zvyčajne migruje na pastviny a k vode. Podľa odborníkov by preto mali vodiči zvýšiť pozornosť a prispôsobiť tomu aj svoju rýchlosť. Aj keď sa nie vždy dá zabrániť zrážke s lesnou zverou, primeraná rýchlosť môže znížiť následky.

SkryťVypnúť reklamu

Čo robiť, keď je zrážka so zverou nevyhnutná

Keď už nie je možne zrážke s lesnou zverou zabrániť, odporúča sa núdzové brzdenie, teda zošliapnuť brzdový pedál celou silou a čakať, čo sa bude diať ďalej. Zver je totiž svojím správaním nevypočítateľná a nikdy dopredu neviete, ktorým smerom sa rozbehne a či sa vôbec pohne. Najmä, keď je oslepená svetlami vozidla, stráca orientáciu. Potom nepomáha ani trúbenie.

Odborníci neodporúčajú pri vyšších rýchlostiach vyhnúť sa za každú cenu lesnej zveri, lebo vyhýbanie sa pri veľkej rýchlosť a súčasnom prudkom brzdení môže mať oveľa vážnejšie následky, ako keď zver zrazíte. Zver sa tiež môže rozbehnúť práve tým smerom, kam sa jej snažíte vyhnúť. Vozidlo sa potom pri zrážke so zverou ľahko môže úplne vymknúť spod kontroly a stane sa neovládateľné.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Union drží prvenstvo v dostupnosti zdravotnej starostlivosti
  2. Praskajúca stena nie je len estetický problém. Čo je za tým?
  3. Prvý mobil ako skúška dôvery medzi rodičom a dieťaťom
  4. Rozvrh hodín s kalendárom prázdnin v denníkoch SME a Korzár
  5. Na potulkách chuťami: od zemiakov po syry, všetko je doma
  6. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať
  7. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia
  8. Dieťa, ktoré cíti záujem, má odvahu učiť sa
  1. Rozvrh hodín s kalendárom prázdnin v denníkoch SME a Korzár
  2. Prvý mobil ako skúška dôvery medzi rodičom a dieťaťom
  3. Zuzana Porubjaková a Miro Jaroš v naozaj otvorených rozhovoroch
  4. Na potulkách chuťami: od zemiakov po syry, všetko je doma
  5. Prvý mobil je tu: tipy, ako ho využiť zodpovedne
  6. Dieťa, ktoré cíti záujem, má odvahu učiť sa
  7. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať
  8. Ako naši krajania v Amerike začínali od nuly
  1. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 9 665
  2. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú 6 009
  3. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus 5 991
  4. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame 4 853
  5. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí 4 746
  6. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby 4 692
  7. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať 4 482
  8. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 3 646
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ján Komrska: West Spanish Peak, Colorado
  2. Ernest Klotton: Politika dnes: Služba verejnosti alebo boj o moc?
  3. Martin Klein: Sedembolestná NUDA? - Radšej rozkoš zo sedemhrčatého kyjaka!
  4. Jozef Drahovský: Predné brzdové svetlo zelenej farby - analýza
  5. Vladimír Bojničan: Kto tu skutočne zabíja demokraciu?
  6. Dušan Piršel: Nespolupráca negatívne vplýva na reformu školstva
  7. Jozef Javurek: Jacqueline a Lucia
  8. Irena Šimuneková: Topoľčiansky hrad
  1. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS 15 013
  2. Ivan Mlynár: Je Šutaj Eštok úplný kretén ? Nie, je to génius. Ak to niekto nechápe, je to jeho problém. 11 899
  3. Rado Surovka: Matovičove bomby sú späť 8 425
  4. Radoslav Záhumenský: Rozhľadňa, ktorú takmer nikto nepozná, a pritom z nej Malá Fatra ukazuje svoju pravú krásu! 7 800
  5. Daniel Guľaš: Svetový šašo 6 431
  6. Ján Šeďo: To dopravní inžinieri všetko posr**i ! 6 066
  7. Ján Valchár: Ešte jeden večerný blog 4 578
  8. Matej Galo: List Robertovi Ficovi: Režim, ktorý obdivujete, za korupciu popravuje! 3 726
  1. Marian Nanias: Jadrové zariadenia, doteraz použité na Mesiaci.
  2. Post Bellum SK: Začiatok konca pre desaťtisíce slovenských Židov: 9. september 1941
  3. Radko Mačuha: Pre Ficových šimpanzizantov.
  4. Marcel Rebro: Diplomacia podľa Fica: úsmevy v Pekingu a Užhorode, dym v Kyjive
  5. Marian Nanias: Jadrové reaktory použité v kozmickom prieskume.
  6. Radko Mačuha: Fico nás posiela na výlet do Číny.
  7. Marian Nanias: Atómová elektráreň na Mesiaci?
  8. Věra Tepličková: Naša Cecilia, že nie je naša Cecília?
SkryťZatvoriť reklamu