Kopciari začínali na vode. Koiš vyhrával

Extrémne zmeny počasia, chaos v organizácii a havárie poznačili prvé podujatie pretekov automobilov do vrchu v Rakúsku. Sledujte spolu s nami ako jazdí Focus s výkonom 650 koní v prietrži mračien.

Martin Koiš bol najrýchlejší na suchu aj v daždi.(Zdroj: autosportfoto - Tibor Szabosi)

BRATISLAVA, ST. ANTON. Seriál Majstrovstiev Slovenska pretekov automobilov do vrchu začal už tradične v zahraničí, konkrétne v malebnom údolí rakúskeho St. Antonu.

Podmienky na ťažkej trati s dĺžkou 3235 m a priemerným stúpaním 6,43 % j, ktorú v spodnej časti lemujú zvodidlá a skalné bralá, ešte zhoršilo vrtkavé počasie. Niektorí jazdci štartovali doslova v prietrži mračien.

Nebezpečenstvom druhej otvorenej časti trate je množstvo stromov, šmykľavý asfalt a veľmi zradné rýchle výmeny zákrut. Práve tu čakalo na mnohých jazdcov roztrhnuté nebo a hektolitre vody na ceste.

Smoliarom víkendu bol Jaro Homola, ktorý doplatil na nesústredenie vyplývajúce z organizácie pretekov. Nestihol sa pripraviť na druhú súťažnú jazdu slovenských majstrovstiev a v spodnej časti trate okúsil tvrdosť zvodidiel aj kamenného múru.

Citroen C2 S 1600 bol tak zničený, že do ďalších bojov ho nemohli nasadiť. „Do jazdy som odštartoval dosť nervózny. Hneď v prvej polovici trate som po štarte urobil jazdeckú chybu - v nájazde do technickej časti som bol príliš rýchly a následne som po kontakte so zvodidlom skončil v múre,“ konštatoval Jaro Homola.

Naopak, veľmi úspešný víkend má za sebou Ford Team RS Slovakia, pretože Martin Koiš so špeciálom Ford Focus RS zvíťazil po oba dni v absolútnom hodnotení.

Na mokrej trati porazil veľkého rivala Igora Drotára, ktorý so Subaru Impreza WRC skončil hneď za ním. Martin Koiš však dominoval aj na suchej trati kde sa mu podarilo predstihnúť formulový špeciál Andreja Krajčiho.

„V tíme vládne spokojnosť, hoci nezabúdame, že to bol veľmi zvláštny víkend. Menilo sa počasie, raz sa jazda rušila, potom sa zase išlo, celé to bolo veľmi chaotické,“ komentoval úvodné podujatie Martin Koiš.

Napriek radosti z dvojitého víťazstva si Martin Koiš nemyslí, že ide o smerodajný výsledok k pokračovaniu sezóny. „Je to skreslený výsledok, pretože podmienky sa neustále menili. Jednoducho som mal aj šťastie. Rovnako mohol mať také šťastie niekto iný.“

Gabika potom zvoľnila

O nepriazni počasia a prudkých zmenách v organizácii hovorí aj Gabika Andrišeková, ktorá bola v kategórii historikov so Škodou 130 RS v sobotu druhá a v nedeľu svoju triedu a skupinu vyhrala.

„Škoda, že v sobotu mi ušlo prvé miesto, lebo v daždi som získala náskok dve sekundy.“ Gabiku však s trojsekundovým náskokom v druhej jazde predbehol Franišek Oravec a v súčte jázd získal prvé miesto.

„Sama seba sa pýtam, čo sa stalo. Dali sme suché pneumatiky a miestami bol ešte vlhký asfalt…No zjavne dalo sa ísť rýchlejšie,“ skonštatovala Andrišeková.

Rondíkov návrat po havárii

Na zahraničnej trati absolvoval návrat medzi kopciarov po ťažkej autonehode aj Martin Rondík z Robus Racing teamu. Premiéra bola o to krajšia, že štartoval s novým náradím, prenajatou Škodou Fabia WRC.

V prvom rade išlo o zoznámenie s technikou a opätovný návrat za volant, hoci nedeľné časy sa zlepšovali. Rovnakým dielom sa zlepšoval na rakúskej trati Marián Gróf so špeciálom Suzuki Swift a v nedeľných pretekoch oplatil Rondíkovi sobotnú prehru.

14_KOIS_big.jpg
Traja najrýchlejší Slováci na pretekoch v Rakúsku. Igor Drotár (zľava), Martin Koiš a Martin Rondík budú zrejme zvádzať súboje o víťazstvo počas celej sezóny. Koišov Ford Focus musé odolať náporu dvoch vozidiel kategórie WRC. Drotár má Subaru Impreza a Rondík Fabiu WRC s ktorou kedysi jazdil aj Igor Drotár.

Pobijú sa v Čechách a potom na Jahodnej

Seriál pretekov automobilov do vrchu pokračuje posledný májový víkend v susedných Čechách Ústeckou 21a hneď prvý júnový víkend sa dianie pretekov automobilov do vrchu presunie blízko Košíc na Jahodnú, kde zrejme uvidíme početné štartové pole.

Ozdobou podujatia bude zrejme súboj Drotár – Koiš o post najrýchlejšieho plechového auta.

Drotár to berie športovo

Slovenský špecialista na rely štartuje aj v pretekoch automobilov do vrchu a dianie v St. Antone berie s nadhľadom. "Organizátori chcú udržať preteky a neprísť o možnosť ich organizácie v horskom prostredí, preto sa veľmi snažia neurobiť chybu, všetko preverujú a v snahe urobiť veci čo najlepšie im to nevyšlo vždy ako pretekári čakali.

Každý môže spraviť chybu," povedal na margo pretekov Drotár, ktorý si z dažďa ťažkú hlavu nerobí. "Pršalo, čo rely jazdcom ani pri takom množstve vody nevadí, pretože naše autá sú na to stavané. Naopak kopcové špeciály a formulové autá mali problém."

Igor Drotár skončil na mokrej trati tesne za Martinom Koišom, na suchom povrchu ho predstihol Andrej Krajči na monoposte Lola 96/50.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  2. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  3. Top First moment dovolenky na leto 2018
  4. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  5. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  6. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  7. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a.
  8. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať
  9. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok
  10. Slováci triedia lepšie
  1. Do zóny Nové Nivy v Bratislave pribudne projekt
  2. Ako sa zmenili autá za štvrťstoročie?
  3. Accessible Urban Living
  4. RPSP – A good intention ruined by execution
  5. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  6. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  7. Riešenia pre hnedú planétu
  8. Veľtrh vzdelávania v Srbsku
  9. Exkurzia študijných programov AKP a PSA SvF STU v Bratislave
  10. Top First moment dovolenky na leto 2018
  1. Top First moment dovolenky na leto 2018 13 858
  2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 6 481
  3. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 4 893
  4. Ako pôjdu vlaky po novom? Mení sa cestovný poriadok 3 119
  5. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 2 381
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a. 1 893
  7. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 596
  8. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová 1 445
  9. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 1 188
  10. Slováci triedia lepšie 1 077

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Prečo sú v novembri prázdniny? Lebo ľudí už na čiare netrhajú psy

Pred 28 rokmi padla aj na Slovensku železná opona. Tí, ktorí ju strážili, dodnes oslavujú.

DOMOV

Župní poslanci sa pozrú na Kotlebov predaj majetku

S niektorými kusmi techniky sa namiesto likvidácie ďalej obchoduje.

Neprehliadnite tiež

Škoda Superb Sportline je ako klaun v obleku (test)

Vďaka upravenému pruženiu ešte lepšie sedí na cestách.

Londýnske čierne taxíky začali jazdiť na elektrinu

Na jedno nabitie prejdú 130 kilometrov, potom sa zapne vstavaný generátor.

Seat Arona patrí k najlepším malým crossoverom (test)

Malé SUV od Seatu vyniká jazdnou dynamikou v segmente, kde by sme ju väčšinou hľadali len ťažko.

Ako prevážať vianočný stromček na aute, aby neuletel

Pri nesprávnom prevážaní nákladu vám hrozí pokuta vo výške päťdesiat eur.