Kopciari začínali na vode. Koiš vyhrával

Extrémne zmeny počasia, chaos v organizácii a havárie poznačili prvé podujatie pretekov automobilov do vrchu v Rakúsku. Sledujte spolu s nami ako jazdí Focus s výkonom 650 koní v prietrži mračien.

Martin Koiš bol najrýchlejší na suchu aj v daždi.(Zdroj: autosportfoto - Tibor Szabosi)

BRATISLAVA, ST. ANTON. Seriál Majstrovstiev Slovenska pretekov automobilov do vrchu začal už tradične v zahraničí, konkrétne v malebnom údolí rakúskeho St. Antonu.

Podmienky na ťažkej trati s dĺžkou 3235 m a priemerným stúpaním 6,43 % j, ktorú v spodnej časti lemujú zvodidlá a skalné bralá, ešte zhoršilo vrtkavé počasie. Niektorí jazdci štartovali doslova v prietrži mračien.

Nebezpečenstvom druhej otvorenej časti trate je množstvo stromov, šmykľavý asfalt a veľmi zradné rýchle výmeny zákrut. Práve tu čakalo na mnohých jazdcov roztrhnuté nebo a hektolitre vody na ceste.

Smoliarom víkendu bol Jaro Homola, ktorý doplatil na nesústredenie vyplývajúce z organizácie pretekov. Nestihol sa pripraviť na druhú súťažnú jazdu slovenských majstrovstiev a v spodnej časti trate okúsil tvrdosť zvodidiel aj kamenného múru.

Citroen C2 S 1600 bol tak zničený, že do ďalších bojov ho nemohli nasadiť. „Do jazdy som odštartoval dosť nervózny. Hneď v prvej polovici trate som po štarte urobil jazdeckú chybu - v nájazde do technickej časti som bol príliš rýchly a následne som po kontakte so zvodidlom skončil v múre,“ konštatoval Jaro Homola.

Naopak, veľmi úspešný víkend má za sebou Ford Team RS Slovakia, pretože Martin Koiš so špeciálom Ford Focus RS zvíťazil po oba dni v absolútnom hodnotení.

Na mokrej trati porazil veľkého rivala Igora Drotára, ktorý so Subaru Impreza WRC skončil hneď za ním. Martin Koiš však dominoval aj na suchej trati kde sa mu podarilo predstihnúť formulový špeciál Andreja Krajčiho.

„V tíme vládne spokojnosť, hoci nezabúdame, že to bol veľmi zvláštny víkend. Menilo sa počasie, raz sa jazda rušila, potom sa zase išlo, celé to bolo veľmi chaotické,“ komentoval úvodné podujatie Martin Koiš.

Napriek radosti z dvojitého víťazstva si Martin Koiš nemyslí, že ide o smerodajný výsledok k pokračovaniu sezóny. „Je to skreslený výsledok, pretože podmienky sa neustále menili. Jednoducho som mal aj šťastie. Rovnako mohol mať také šťastie niekto iný.“

Gabika potom zvoľnila

O nepriazni počasia a prudkých zmenách v organizácii hovorí aj Gabika Andrišeková, ktorá bola v kategórii historikov so Škodou 130 RS v sobotu druhá a v nedeľu svoju triedu a skupinu vyhrala.

„Škoda, že v sobotu mi ušlo prvé miesto, lebo v daždi som získala náskok dve sekundy.“ Gabiku však s trojsekundovým náskokom v druhej jazde predbehol Franišek Oravec a v súčte jázd získal prvé miesto.

„Sama seba sa pýtam, čo sa stalo. Dali sme suché pneumatiky a miestami bol ešte vlhký asfalt…No zjavne dalo sa ísť rýchlejšie,“ skonštatovala Andrišeková.

Rondíkov návrat po havárii

Na zahraničnej trati absolvoval návrat medzi kopciarov po ťažkej autonehode aj Martin Rondík z Robus Racing teamu. Premiéra bola o to krajšia, že štartoval s novým náradím, prenajatou Škodou Fabia WRC.

V prvom rade išlo o zoznámenie s technikou a opätovný návrat za volant, hoci nedeľné časy sa zlepšovali. Rovnakým dielom sa zlepšoval na rakúskej trati Marián Gróf so špeciálom Suzuki Swift a v nedeľných pretekoch oplatil Rondíkovi sobotnú prehru.

14_KOIS_big.jpg
Traja najrýchlejší Slováci na pretekoch v Rakúsku. Igor Drotár (zľava), Martin Koiš a Martin Rondík budú zrejme zvádzať súboje o víťazstvo počas celej sezóny. Koišov Ford Focus musé odolať náporu dvoch vozidiel kategórie WRC. Drotár má Subaru Impreza a Rondík Fabiu WRC s ktorou kedysi jazdil aj Igor Drotár.

Pobijú sa v Čechách a potom na Jahodnej

Seriál pretekov automobilov do vrchu pokračuje posledný májový víkend v susedných Čechách Ústeckou 21a hneď prvý júnový víkend sa dianie pretekov automobilov do vrchu presunie blízko Košíc na Jahodnú, kde zrejme uvidíme početné štartové pole.

Ozdobou podujatia bude zrejme súboj Drotár – Koiš o post najrýchlejšieho plechového auta.

Drotár to berie športovo

Slovenský špecialista na rely štartuje aj v pretekoch automobilov do vrchu a dianie v St. Antone berie s nadhľadom. "Organizátori chcú udržať preteky a neprísť o možnosť ich organizácie v horskom prostredí, preto sa veľmi snažia neurobiť chybu, všetko preverujú a v snahe urobiť veci čo najlepšie im to nevyšlo vždy ako pretekári čakali.

Každý môže spraviť chybu," povedal na margo pretekov Drotár, ktorý si z dažďa ťažkú hlavu nerobí. "Pršalo, čo rely jazdcom ani pri takom množstve vody nevadí, pretože naše autá sú na to stavané. Naopak kopcové špeciály a formulové autá mali problém."

Igor Drotár skončil na mokrej trati tesne za Martinom Koišom, na suchom povrchu ho predstihol Andrej Krajči na monoposte Lola 96/50.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  2. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  3. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  4. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  5. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  7. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  9. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  10. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  1. Neviete si rady s vaším ročným vyúčtovaním? Pomôže vám FiiFree
  2. Nadácia Orange ocenila Detský čin roka
  3. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  4. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  5. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  6. Aj vy môžete mať pekný trávnik, poradí vám expert
  7. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  8. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  9. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  10. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal? 16 602
  2. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy) 15 427
  3. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 13 325
  4. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 9 915
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 8 012
  6. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 449
  7. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 6 398
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 6 274
  9. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke? 3 564
  10. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 3 027

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Sudca Hrubala: Neviem, či bol Procházka politická objednávka. Vyzerá to tak

Združenie Za otvorenú justíciu sa zrejme zmení na think-tank.

DOMOV

Kaliňák nechal schátrať ubytovňu pre policajtov. Teraz sa jej chce zbaviť

Ministerstvo zaplatilo 175-tisíc za projekt, ktorý skončil v koši.

KULTÚRA

Nie je to dosť dobré. Slovenským filmárom chýba niekto, kto by im to povedal

Režisér György Kristóf oslávil úspech v Cannes v policajnej cele.

KOMENTÁRE

Kto robí Slovensku v Amerike reklamu? Aj statočný pes a splašený medveď

Krajinu často zviditeľnia iba virály.

Neprehliadnite tiež

F1: V Monaku vyhral Vettel na Ferrari, tretina jazdcov pretek nedokončila

Po deviatich rokoch Raikonnen opäť štartoval z pole position.

Tesla začala vysvetľovať, že Model 3 je horší ako Model S

Jedno z najočakávanejších áut nakoniec nie je také skvelé.

BMW oživuje ikonu deväťdesiatych rokov, luxusné kupé radu 8

Novinka využíva tradičné dizajnové prvky novým spôsobom.

Na rakúskej výstave sa veterány naživo reštaurovali

Organizátori vymysleli spôsob, ako prilákať čo najviac veteránov.