GARÁŽ

Špeciál VW Polo WRC možno dostane sériového súrodenca. Polo R

Volkswagen pôvodne vznik ultimatívneho športového hatchbacku, postaveného na báze Pola zavrhol. Dnes o ňom opäť uvažuje.

VW Polo WRC(Zdroj: Volkswagen)

BRATISLAVA. Volkswagen pôvodne vznik ultimatívneho športového hatchbacku, postaveného na báze Pola zavrhol. Údajne by bol projekt príliš drahý, takže si zákazníci musia vystačiť s verziou GTI.

Po odhalení súťažného špeciálu VW Polo WRC, ktorý nemecká automobilka začne o dva roky nasadzovať do majstrovstiev sveta v rely, sa úvahy o sériovom Pole R vynorili opäť.

Nie skôr ako v roku 2013

Volkswagen ich už tak tvrdohlavo neodmieta. Člen predstavenstva Ulrich Hackenberg pre britský Autocar dokonca pripustil, že by toto auto skutočne mohlo reálne vzniknúť. Avšak nie skôr, ako v roku 2013.

Článok pokračuje pod video reklamou

Dovtedy bude najšportovejším variantom Polo GTI so zážihovým štvorvalcom 1,4 TSI, ktorý prepĺňa kompresor i turbodúchadlo (132 kW/180 k), sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG a pohonom predných kolies.

Kedysi musela každá značka vyrobiť určitý počet sériových modelov, ktoré mali rovnakú špecifikáciu motora, pohonu i aerodynamických doplnkov ako súťažný špeciál. Vďaka tomu vznikali - hoci len v obmedzených sériách - autá ako Peugeot 205 T16 (motor uprostred, pohon 4x4). S nástupom kategórie WRC v polovici deväťdesiatych rokov minulého storočia však toto pravidlo zaniklo.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  4. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  5. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  6. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  10. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  1. Ako bojovať proti plesniam v interiéri
  2. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  3. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  4. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  5. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  6. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  7. S dobrým pivom leto chutí
  8. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  10. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 31 116
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 25 069
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 21 366
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 188
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 8 816
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 881
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 731
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 462
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 250
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 809

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Slobodníka za šéfa polície odmietli, ako pridelenec neprekáža

Marian Slobodník by ako šéf polície podľa premiéra Pellegriniho vzbudzoval pochybnosti. Obával sa prepojení na Bašternáka.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Nábor agentov aj získavanie informácii. To sú Noční vlci

Aké je posolstvo Nočných vlkov u nás.

SVET

Biele prilby boli hrdinami Sýrie, dnes ich vyháňa aj propaganda

Niektorí v nich vidia záchrancov, iní teroristov.

SVET

Scenár ako na Kryme? Putin chce referendum na Donbase

Trump sa má rozhodnúť, čo si myslí o referende na Ukrajine.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.