BRATISLAVA. Volkswagen pôvodne vznik ultimatívneho športového hatchbacku, postaveného na báze Pola zavrhol. Údajne by bol projekt príliš drahý, takže si zákazníci musia vystačiť s verziou GTI.
Po odhalení súťažného špeciálu VW Polo WRC, ktorý nemecká automobilka začne o dva roky nasadzovať do majstrovstiev sveta v rely, sa úvahy o sériovom Pole R vynorili opäť.
Nie skôr ako v roku 2013
Volkswagen ich už tak tvrdohlavo neodmieta. Člen predstavenstva Ulrich Hackenberg pre britský Autocar dokonca pripustil, že by toto auto skutočne mohlo reálne vzniknúť. Avšak nie skôr, ako v roku 2013.
Dovtedy bude najšportovejším variantom Polo GTI so zážihovým štvorvalcom 1,4 TSI, ktorý prepĺňa kompresor i turbodúchadlo (132 kW/180 k), sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG a pohonom predných kolies.
Kedysi musela každá značka vyrobiť určitý počet sériových modelov, ktoré mali rovnakú špecifikáciu motora, pohonu i aerodynamických doplnkov ako súťažný špeciál. Vďaka tomu vznikali - hoci len v obmedzených sériách - autá ako Peugeot 205 T16 (motor uprostred, pohon 4x4). S nástupom kategórie WRC v polovici deväťdesiatych rokov minulého storočia však toto pravidlo zaniklo.
Autor: fg