GARÁŽ

Špeciál VW Polo WRC možno dostane sériového súrodenca. Polo R

Volkswagen pôvodne vznik ultimatívneho športového hatchbacku, postaveného na báze Pola zavrhol. Dnes o ňom opäť uvažuje.

VW Polo WRC(Zdroj: Volkswagen)

BRATISLAVA. Volkswagen pôvodne vznik ultimatívneho športového hatchbacku, postaveného na báze Pola zavrhol. Údajne by bol projekt príliš drahý, takže si zákazníci musia vystačiť s verziou GTI.

Po odhalení súťažného špeciálu VW Polo WRC, ktorý nemecká automobilka začne o dva roky nasadzovať do majstrovstiev sveta v rely, sa úvahy o sériovom Pole R vynorili opäť.

Nie skôr ako v roku 2013

Volkswagen ich už tak tvrdohlavo neodmieta. Člen predstavenstva Ulrich Hackenberg pre britský Autocar dokonca pripustil, že by toto auto skutočne mohlo reálne vzniknúť. Avšak nie skôr, ako v roku 2013.

Dovtedy bude najšportovejším variantom Polo GTI so zážihovým štvorvalcom 1,4 TSI, ktorý prepĺňa kompresor i turbodúchadlo (132 kW/180 k), sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG a pohonom predných kolies.

Kedysi musela každá značka vyrobiť určitý počet sériových modelov, ktoré mali rovnakú špecifikáciu motora, pohonu i aerodynamických doplnkov ako súťažný špeciál. Vďaka tomu vznikali - hoci len v obmedzených sériách - autá ako Peugeot 205 T16 (motor uprostred, pohon 4x4). S nástupom kategórie WRC v polovici deväťdesiatych rokov minulého storočia však toto pravidlo zaniklo.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Aký bude váš doplnkový dôchodok
  2. Vydanie denníka SME spolu s knihou Ľubomíra Feldeka
  3. Premýšľate nad kúpou last minute dovolenky v Egypte?
  4. Vaginálne mykózy – ako sa im brániť?
  5. Bolesti hlavy, brucha či únava? Môžu za to možno aj parazity!
  6. Neviete si vybrať správne miesto na dovolenku v Grécku?
  7. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  8. Jednoduchá mobilná tlač z vášho smartfónu, alebo tabletu?
  9. Vďaka úveru na rekonštrukciu môžete ušetriť tisícky EUR
  10. Zažite vašu vysnívanú dovolenku na Bali
  1. Prémiovosť slovenského trhu rastie, dovozová Metaxa je na čele
  2. Neseďte doma, cestujte z Košíc do sveta
  3. Vydanie denníka SME spolu s knihou Ľubomíra Feldeka
  4. Kŕčové žily: nepekné a nebezpečné
  5. Študenti obhajovali návrhy na využitie Pisztoryho paláca
  6. Turistický nosič pre malého dobrodruha?
  7. Kúpte si nehnuteľnosť v 5* luxusnom rezorte v zálive Sistiana
  8. Odmeny za diplomové práce na Stavebnej fakulte STU v Bratislave
  9. Zmluva o nájme pre ambasádu USA neoprávnene zaradená do programu
  10. 4* projekt víl a apartmánov priamo na pobreží, Chorvátsko
  1. Aký bude váš doplnkový dôchodok 10 311
  2. Od 1. júla už prestanete chodiť na poštu! 4 876
  3. Bolesti hlavy, brucha či únava? Môžu za to možno aj parazity! 4 826
  4. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a. 3 754
  5. Vaginálne mykózy – ako sa im brániť? 3 587
  6. Jarabinky Grande odštartovali predaj zaujímavými cenami bytov 3 255
  7. Neviete si vybrať správne miesto na dovolenku v Grécku? 3 195
  8. Premýšľate nad kúpou last minute dovolenky v Egypte? 3 155
  9. V Prešove sa dnes tankuje za euro. Aj prémiové palivá 2 561
  10. Neobvyklý objav, ktorý umožňuje zvládnuť angličtinu za 2 týždne 2 514

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Nacionalistický kňaz pomáha šíriť propagandu ĽSNS

Ján Košiar, ktorý otvorene podporuje kotlebovcov, píše pre časopis Zväzu protikomunistického odboja. Magazín platí ministerstvo vnútra.

KOMENTÁRE

Antifašisti ani antikomunisti to nepochopili

Neexistuje sloboda len pre jednu vybranú skupinu.

EKONOMIKA

Volkswagen: Odborári dostali to, čo sme im núkali pred štrajkom

Na jar ponúkal Volkswagen zvýšenie platov o 12 percent.

KOMENTÁRE

Domáci násilník Danko

Reči, akože „nesystémové strany nevedia riadiť štát“, sú z úst „systémovej“ SNS dokonalou fraškou.

Neprehliadnite tiež

Aj so štvorvalcom je BMW 420i Cabrio veľmi zábavné auto (test)

BMW ukázalo, že stále dokáže vyrobiť príťažlivé a dynamické auto i bez strechy.

Veteránistov pod Tatrami neodradilo počasie

Na Ružomberskej ruži sa zišlo 142 posádok.

Prieskum: Nové autá sú najspoľahlivejšie, aké kedy boli

Zákazníkov hnevá autorádio aj adaptívny tempomat.

Tesla najala Slováka ako šéfa pre systém Autopilot

Priamym nadriadeným Andreja Karpathyho bude Elon Musk.