BRATISLAVA. Dacia prekvapila, keď skôr ako sériový Duster, uzrel svetlo sveta na jeho báze postavený špeciál, určený pre francúzsku sériu pretekov na ľade Trophée Andros. Tým však angažovanie rumunského SUV v motoristickom športe nekončí. Technici Renault Sport Technologies a Tork Engineering aktuálne finišujú s prípravou ďalšieho špeciálu, tentokrát určeného pre legendárne preteky do vrchu - Pikes Peak.
850 koní a 900 kilogramov
Prvé snímky auta zverejnil na svojej internetovej stránke Jean-Philippe Dayraut. Úlohou tohto francúzskeho jazdca, ktorý má na konte niekoľko úspechov za volantom vozidiel GT i v spomínanom seriáli Trophée Andros, bude doviesť Daciu Duster na vrchol Pikes Peak v čo najkratšom čase a vyhrať prestížnu kategóriu Unlimited.
V nej súťažia ozajstné štvorkolesové „beštie“, ktoré majú so sériovými vozidlami spoločný len názov a základnú siluetu karosérie. Taký je aj Duster. Základ špeciálu tvorí rurkový rám, poháňacia jednotka je umiestnená uprostred.
Konštruktéri si zvolili zážihový šesťvalec bi-turbo z Nissanu GT-R. Má objem 3,8 litra a po úpravách dosahuje približne 625 kW (850 k). Výkon je prenášaný na všetky štyri kolesá. Ďalšie podrobnosti k technike zatiaľ nie sú známe. Hmotnosť auta sa však má pohybovať okolo hranice 900 kilogramov.
Riedky vzduch uberá z kondície motora i jazdca
Prípravy vyvrcholia 26. júna, kedy odštartujú boje v hlavných automobilových kategóriách podujatia Pikes Peak International Hill Climb v americkom štáte Colorado. Na jazdcov čaká trať dlhá necelých 20 kilometrov, so 156 zákrutami.
Štartuje sa v nadmorskej výške 1439 metrov, cieľ je vytýčený v 4301 m.n.m. Autá pri šplhaní sa na vrchol stratia až 30 percent z výkonu motora kvôli rednúcemu vzduchu. Veľké prevýšenie sa údajne podpisuje aj na momentálnej kondícii pilotov.
Trieda Unlimited je pravidelne v hľadáčiku viacerých továrenských tímov. Tohto roku by sa o víťazstvo mali okrem Dacie, pobiť aj Hyundai a Suzuki.
Autor: fg