SME
Nedeľa, 29. január, 2023 | Meniny má Gašpar

Prvé foto: Dacia Duster s motorom z Nissanu GT-R mieri na Pikes Peak

Legendárne preteky do vrchu sú lákadlom pre mnohé automobilky. Tohto roku sa 20 km dlhú trať so 156 zákrutami bude v čo najkratšom čase snažiť pokoriť aj Dacia Duster.

(Zdroj: jph-dayraut.com)

BRATISLAVA. Dacia prekvapila, keď skôr ako sériový Duster, uzrel svetlo sveta na jeho báze postavený špeciál, určený pre francúzsku sériu pretekov na ľade Trophée Andros. Tým však angažovanie rumunského SUV v motoristickom športe nekončí. Technici Renault Sport Technologies a Tork Engineering aktuálne finišujú s prípravou ďalšieho špeciálu, tentokrát určeného pre legendárne preteky do vrchu - Pikes Peak.

850 koní a 900 kilogramov

Prvé snímky auta zverejnil na svojej internetovej stránke Jean-Philippe Dayraut. Úlohou tohto francúzskeho jazdca, ktorý má na konte niekoľko úspechov za volantom vozidiel GT i v spomínanom seriáli Trophée Andros, bude doviesť Daciu Duster na vrchol Pikes Peak v čo najkratšom čase a vyhrať prestížnu kategóriu Unlimited.

V nej súťažia ozajstné štvorkolesové „beštie“, ktoré majú so sériovými vozidlami spoločný len názov a základnú siluetu karosérie. Taký je aj Duster. Základ špeciálu tvorí rurkový rám, poháňacia jednotka je umiestnená uprostred.

Konštruktéri si zvolili zážihový šesťvalec bi-turbo z Nissanu GT-R. Má objem 3,8 litra a po úpravách dosahuje približne 625 kW (850 k). Výkon je prenášaný na všetky štyri kolesá. Ďalšie podrobnosti k technike zatiaľ nie sú známe. Hmotnosť auta sa však má pohybovať okolo hranice 900 kilogramov.

Riedky vzduch uberá z kondície motora i jazdca

Prípravy vyvrcholia 26. júna, kedy odštartujú boje v hlavných automobilových kategóriách podujatia Pikes Peak International Hill Climb v americkom štáte Colorado. Na jazdcov čaká trať dlhá necelých 20 kilometrov, so 156 zákrutami.

Štartuje sa v nadmorskej výške 1439 metrov, cieľ je vytýčený v 4301 m.n.m. Autá pri šplhaní sa na vrchol stratia až 30 percent z výkonu motora kvôli rednúcemu vzduchu. Veľké prevýšenie sa údajne podpisuje aj na momentálnej kondícii pilotov.

Trieda Unlimited je pravidelne v hľadáčiku viacerých továrenských tímov. Tohto roku by sa o víťazstvo mali okrem Dacie, pobiť aj Hyundai a Suzuki.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  2. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  3. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  4. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  5. SCANDI 2023: prehliadka súčasného severského filmu
  6. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska
  7. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia
  8. Eurohub Rokycany posilňuje a zrýchľuje spojenie s Nemeckom
  1. Svalovice sa netreba obávať
  2. Students today, innovators tomorrow, learners forever
  3. Study program MANAGEMENT in English language
  4. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  5. Bude rok 2023 naozaj náročný na osobné financie?
  6. Nadácia COOP Jednota zatraktívňuje regióny
  7. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  8. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 8 549
  2. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 5 813
  3. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska 2 775
  4. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 2 155
  5. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 1 895
  6. Košičanom budeme dodávať teplo za tretinové ceny aj tento rok 1 546
  7. Radi čítate a ešte radšej tvoríte? Toto je 40 dôvodov pre Vás 1 276
  8. Sardínia ukáže iné Taliansko. Oviec má raz toľko než obyvateľov 1 192
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Lubomír Kopeček

Politológ hodnotí výsledok českých prezidentských volieb.


16 h
Paul Kristofic.

O rekordoch v tíme nehovoria.


Nikola Baďová 12 h
Ilustračná snímka.

Je najvyšší čas napadnúť exkluzivitu heterosexuálnych manželstiev na Ústavnom súde.


Daniel Podolský 27. jan
Milan Škriniar

Kapitán slovenskej futbalovej reprezentácie bude najneskôr od leta hráčom PSG.


Sportnet 9 h

Neprehliadnite tiež

Toyota GR86

Malé kupé má všetky predpoklady pre dokonalé šoférske auto.


27. jan
Renault Austral

Od kúpy môže odradiť len cena vyšších výbav.


27. jan
Nové MG HS.

Ide o posledný model značky s benzínovým motorom.


24. jan
Honda Civic

V meste jazdí pod štyri litre.


24. jan

Blogy SME

  1. Katarína Cerchlanová: Ana Fuck(t) nato občas kašle.
  2. Helena Michlíková: Dúha
  3. Miroslav Lisinovič: Putovanie po slovenských Kalváriách (48) - Strekov (I)
  4. Ctirad Klimčík: Od Havla do Pavla
  5. Tupou Ceruzou: Prezident Pavel
  6. Anna Miľanová: Konvencie a jednotlivec...
  7. Ján Škerko: Čo je hlavnou chybou Progresívneho Slovenska?
  8. Ján Šeďo: On to tak nemyslel, to médiá nepochopili...no nazdar.
  1. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 30 487
  2. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 16 076
  3. Martin Plesch: Pán primátor, načo vlastne máme Mestskú políciu v Bratislave? 8 122
  4. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles 7 009
  5. Rastislav Čurma: Divotvorný Kráľovský Chlmec - Maďar, maďarský, najmaďarskejší 3 914
  6. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 3 779
  7. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 715
  8. Ján Valchár: Jedenásť mesiacov štvordňovej operácie (Moskvu ale ubránime!) 3 496
  1. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  3. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  6. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  7. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 53. - Antarktída - Druhá Byrdova antarktická expedícia (1933 - 1935)
SkryťZatvoriť reklamu