NOVINKY

Nový Opel Zafira Tourer chce okrem praktickosti, zaujať aj dizajnom

Zafira medzigeneračne výrazne narástla, je krajšia a podľa výrobcu pohodlnejšia. Ponúkne variabilný interiér a výhradne prepĺňané motory.

(Zdroj: Opel)

BRATISLAVA. Preč sú časy, keď rodinné vany boli akýmisi pojazdnými škatuľami na ľudí a ich batožinu. Podobne ako konkurenti, aj Zafira Tourer sa chce páčiť. Preto dizajnéri značky Opel namiešali kokteil z tvarov Insignie, Merivy či štúdie Zafira Tourer Concept a pridali niekoľko zaujímavých detailov.

Medzi ne patria predné svetlomety, ktoré tvoria jeden celok s oterovou lištou a hmlovkami. Výsledok pripomína bumerang, aký Opel použil aj na modeli Ampera. Na karosérii dominujú oblé krivky, nechýba typický prelis v spodnej časti bočných dverí alebo zdvojené predné stĺpiky. Koncové svetlá čiastočne pozostávajú z diód.

Stará Zafira zostáva v ponuke

Novinka meria na dĺžku 4660 mm, o 190 mm viac než predchádzajúca Zafira, ktorá zostáva v ponuke paralelne so svojou modernejšou sestrou Zafirou Tourer a bude predstavovať cenovo výhodnú alternatívu. Medzigeneračne došlo aj k nárastu rázvoru o 57 mm (Zafira Tourer: 2760 mm), i rozchodu predných a zadných kolies o 96, resp. 78 mm (1584/1588 mm).

Palubná doska Zafiry Tourer využíva množstvo komponentov z iných áut Opel. Ide o prístrojový panel, volant, páčky, stredovú konzolu,... Výrobca sľubuje špičkovú kvalitu a najmä variabilitu. Auto je štandardne sedemmiestne, pričom systém Flex7 dovolí sklopiť lavicu v treťom rade do jednej roviny s dnom batožinového priestoru.

Variabilita podľa systému Flex7

V druhom rade sa nachádzajú tri samostatné sedadlá. S každým z nich je možné manipulovať zvlášť a každé z nich môžete pozdĺžne posúvať v rozsahu 210 mm. Ak budú v druhom rade sedieť iba dvaja pasažieri, prostrednú sedačku môžu sklopiť a obe krajné posunúť v priečnom smere, čím vznikne viac miesta na lakte a ramená.

V päťmiestnej konfigurácii má kufor Zafiry Tourer objem 710 litrov, v dvojmiestnej až 1860 l. Jeho kapacitu pri sedemmiestnom usporiadaní interiéru však Opel nezverejnil. Nový van dostane aj niekoľko ďalších praktických prvkov. Napríklad novú generáciu nosiča bicyklov FlexFix, ktorý je zabudovaný do zadného nárazníka.

Veľa elektronických pomocníkov

Platforma kombinuje známe prvky. Predná náprava so vzperami McPherson a priečnymi spodnými ramenami pochádza z Insignie, zadnú charakterizuje jednoduchá konštrukcia s vlečemými ramenami, ktoré dopĺňa Wattov priamovod. K dispozícii sú adaptívne tlmiče FlexRide a tromi režimami nastavenia: Standard, Tour a Sport.

Opel montuje do novej Zafiry Tourer celý rad elektronických pomocníkov. Vďaka nim auto dokáže rozpoznávať dopravné značky, varuje vodiča pred nechceným opustením jazdného pruhu, upravuje svetelný lúč predných svetlometov tak, aby neoslňovalo vodiča pred ním, varuje vodiča pred hroziacou kolízou a keď radar zaznamená, že sa auto rúti k prekážke, ktorej sa už nedá vyhnúť, automaticky začne brzdiť.

Iba turbo

Pre novinku sú na teraz pripravené dve poháňacie jednotky. Zážihový štvorvalec 1,4 Turbo dosahuje - v závislosti od verzie - výkon 88 kW (120 k) alebo 103 kW (140 k). Turbodiesel 2,0 CDTI je dostupný hneď v troch výkonových variantoch - 81 kW (110 k), 96 kW (130 k) a 121 kW (165 k).

Novinka absolvuje výstavnú premiéru na jesennom autosalóne vo Frankfurte.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  3. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  4. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  6. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018
  9. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  3. Vianočný bázar chalaňov
  4. Vianočné mecheche 2017
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  7. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  8. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  9. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  10. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 27 428
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 6 959
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 3 813
  4. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 2 897
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 690
  6. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 426
  7. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 386
  8. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 327
  9. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 1 106
  10. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať 977

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Obľúbenejší ako Maradona v Neapole nikto nebol. Hamšík dokázal nevídanú vec

Slovák Marek Hamšík vyrovnal klubový rekord Diega Maradonu.

SVET

Brexit pokračuje. Druhá fáza môže skončiť aj referendom

Začínajú najväčšie obchodné rokovania histórie.

KOMENTÁRE

Pointou lyžovačky nie je obrat vlekárov

Keby sa Smer držal v týchto limitoch, žili by sme v šťastnej krajine.

EKONOMIKA

Premiér Fico otáča, odchod do penzie má dostať strop

V roku 2012 štát nastavil vek odchodu do dôchodku na strednú dĺžku dožitia.

Neprehliadnite tiež

Čo je to norma i-Size a ako si mám vybrať autosedačku (otázky a odpovede)

Budúci rok možno zakážu predaj starších sedačiek.

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.

Študenti z STU postavili auto so zrýchlením superšportu

Cenový odhad tohtoročného modelu je vyše 120-tisíc eur.