NOVINKY

Nový Opel Zafira Tourer chce okrem praktickosti, zaujať aj dizajnom

Zafira medzigeneračne výrazne narástla, je krajšia a podľa výrobcu pohodlnejšia. Ponúkne variabilný interiér a výhradne prepĺňané motory.

(Zdroj: Opel)

BRATISLAVA. Preč sú časy, keď rodinné vany boli akýmisi pojazdnými škatuľami na ľudí a ich batožinu. Podobne ako konkurenti, aj Zafira Tourer sa chce páčiť. Preto dizajnéri značky Opel namiešali kokteil z tvarov Insignie, Merivy či štúdie Zafira Tourer Concept a pridali niekoľko zaujímavých detailov.

Medzi ne patria predné svetlomety, ktoré tvoria jeden celok s oterovou lištou a hmlovkami. Výsledok pripomína bumerang, aký Opel použil aj na modeli Ampera. Na karosérii dominujú oblé krivky, nechýba typický prelis v spodnej časti bočných dverí alebo zdvojené predné stĺpiky. Koncové svetlá čiastočne pozostávajú z diód.

Stará Zafira zostáva v ponuke

Novinka meria na dĺžku 4660 mm, o 190 mm viac než predchádzajúca Zafira, ktorá zostáva v ponuke paralelne so svojou modernejšou sestrou Zafirou Tourer a bude predstavovať cenovo výhodnú alternatívu. Medzigeneračne došlo aj k nárastu rázvoru o 57 mm (Zafira Tourer: 2760 mm), i rozchodu predných a zadných kolies o 96, resp. 78 mm (1584/1588 mm).

Palubná doska Zafiry Tourer využíva množstvo komponentov z iných áut Opel. Ide o prístrojový panel, volant, páčky, stredovú konzolu,... Výrobca sľubuje špičkovú kvalitu a najmä variabilitu. Auto je štandardne sedemmiestne, pričom systém Flex7 dovolí sklopiť lavicu v treťom rade do jednej roviny s dnom batožinového priestoru.

Variabilita podľa systému Flex7

V druhom rade sa nachádzajú tri samostatné sedadlá. S každým z nich je možné manipulovať zvlášť a každé z nich môžete pozdĺžne posúvať v rozsahu 210 mm. Ak budú v druhom rade sedieť iba dvaja pasažieri, prostrednú sedačku môžu sklopiť a obe krajné posunúť v priečnom smere, čím vznikne viac miesta na lakte a ramená.

V päťmiestnej konfigurácii má kufor Zafiry Tourer objem 710 litrov, v dvojmiestnej až 1860 l. Jeho kapacitu pri sedemmiestnom usporiadaní interiéru však Opel nezverejnil. Nový van dostane aj niekoľko ďalších praktických prvkov. Napríklad novú generáciu nosiča bicyklov FlexFix, ktorý je zabudovaný do zadného nárazníka.

Veľa elektronických pomocníkov

Platforma kombinuje známe prvky. Predná náprava so vzperami McPherson a priečnymi spodnými ramenami pochádza z Insignie, zadnú charakterizuje jednoduchá konštrukcia s vlečemými ramenami, ktoré dopĺňa Wattov priamovod. K dispozícii sú adaptívne tlmiče FlexRide a tromi režimami nastavenia: Standard, Tour a Sport.

Opel montuje do novej Zafiry Tourer celý rad elektronických pomocníkov. Vďaka nim auto dokáže rozpoznávať dopravné značky, varuje vodiča pred nechceným opustením jazdného pruhu, upravuje svetelný lúč predných svetlometov tak, aby neoslňovalo vodiča pred ním, varuje vodiča pred hroziacou kolízou a keď radar zaznamená, že sa auto rúti k prekážke, ktorej sa už nedá vyhnúť, automaticky začne brzdiť.

Iba turbo

Pre novinku sú na teraz pripravené dve poháňacie jednotky. Zážihový štvorvalec 1,4 Turbo dosahuje - v závislosti od verzie - výkon 88 kW (120 k) alebo 103 kW (140 k). Turbodiesel 2,0 CDTI je dostupný hneď v troch výkonových variantoch - 81 kW (110 k), 96 kW (130 k) a 121 kW (165 k).

Novinka absolvuje výstavnú premiéru na jesennom autosalóne vo Frankfurte.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  2. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  3. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  4. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  5. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  6. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  7. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  8. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  9. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  10. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  1. Ktorý odšťavovač má najvyššiu výťažnosť?
  2. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  3. Ako si vybrať wc a umývadlo?
  4. Poslanec M. Borguľa bojuje proti netransparentnému tendru
  5. Grantová výzva na vykonávanie činností informačných centier
  6. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  7. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  8. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  9. BILLA a ÚNSS skontrolovali zrak 10 380 slovenským deťom
  10. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  1. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 5 461
  2. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 5 152
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 4 125
  4. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 3 386
  5. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 3 138
  6. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou 2 183
  7. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 039
  8. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 212
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 204
  10. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 1 141

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Tomanová nám viac škodí ako pomáha, hovoria niektorí rodičia

Súdneho znalca odvolávajúceho sa na komisárku pre deti Vieru Tomanovú stiahli z prípadu.

PLUS

Miro Jaroš: Prekážajú mi rodičia niektorých detí

Spevák má niekedy pocit, že detské pesničky sú jeho jediný svet.

DOMOV

Ministerstvo čudné rozdeľovanie eurofondov netrápi

Dotované firmy si vedcov kúpia.

Neprehliadnite tiež

Šéf Dacie prezradil, aká bude budúcnosť automobilky

S väčšími ani menšími Daciami sa už nepočíta.

Za tunelom Sitina sa zrazil karavan s dvoma nákladiakmi

Na mieste zasahujú bratislavskí hasiči.

Sandracer je výkonný špeciál pre arabských šejkov

Luxusné auto do púšte aj na cesty bude stáť 370-tisíc eur.