NOVINKY

Nový Opel Zafira Tourer chce okrem praktickosti, zaujať aj dizajnom

Zafira medzigeneračne výrazne narástla, je krajšia a podľa výrobcu pohodlnejšia. Ponúkne variabilný interiér a výhradne prepĺňané motory.

(Zdroj: Opel)

BRATISLAVA. Preč sú časy, keď rodinné vany boli akýmisi pojazdnými škatuľami na ľudí a ich batožinu. Podobne ako konkurenti, aj Zafira Tourer sa chce páčiť. Preto dizajnéri značky Opel namiešali kokteil z tvarov Insignie, Merivy či štúdie Zafira Tourer Concept a pridali niekoľko zaujímavých detailov.

Medzi ne patria predné svetlomety, ktoré tvoria jeden celok s oterovou lištou a hmlovkami. Výsledok pripomína bumerang, aký Opel použil aj na modeli Ampera. Na karosérii dominujú oblé krivky, nechýba typický prelis v spodnej časti bočných dverí alebo zdvojené predné stĺpiky. Koncové svetlá čiastočne pozostávajú z diód.

Stará Zafira zostáva v ponuke

Novinka meria na dĺžku 4660 mm, o 190 mm viac než predchádzajúca Zafira, ktorá zostáva v ponuke paralelne so svojou modernejšou sestrou Zafirou Tourer a bude predstavovať cenovo výhodnú alternatívu. Medzigeneračne došlo aj k nárastu rázvoru o 57 mm (Zafira Tourer: 2760 mm), i rozchodu predných a zadných kolies o 96, resp. 78 mm (1584/1588 mm).

Palubná doska Zafiry Tourer využíva množstvo komponentov z iných áut Opel. Ide o prístrojový panel, volant, páčky, stredovú konzolu,... Výrobca sľubuje špičkovú kvalitu a najmä variabilitu. Auto je štandardne sedemmiestne, pričom systém Flex7 dovolí sklopiť lavicu v treťom rade do jednej roviny s dnom batožinového priestoru.

Variabilita podľa systému Flex7

V druhom rade sa nachádzajú tri samostatné sedadlá. S každým z nich je možné manipulovať zvlášť a každé z nich môžete pozdĺžne posúvať v rozsahu 210 mm. Ak budú v druhom rade sedieť iba dvaja pasažieri, prostrednú sedačku môžu sklopiť a obe krajné posunúť v priečnom smere, čím vznikne viac miesta na lakte a ramená.

V päťmiestnej konfigurácii má kufor Zafiry Tourer objem 710 litrov, v dvojmiestnej až 1860 l. Jeho kapacitu pri sedemmiestnom usporiadaní interiéru však Opel nezverejnil. Nový van dostane aj niekoľko ďalších praktických prvkov. Napríklad novú generáciu nosiča bicyklov FlexFix, ktorý je zabudovaný do zadného nárazníka.

Veľa elektronických pomocníkov

Platforma kombinuje známe prvky. Predná náprava so vzperami McPherson a priečnymi spodnými ramenami pochádza z Insignie, zadnú charakterizuje jednoduchá konštrukcia s vlečemými ramenami, ktoré dopĺňa Wattov priamovod. K dispozícii sú adaptívne tlmiče FlexRide a tromi režimami nastavenia: Standard, Tour a Sport.

Opel montuje do novej Zafiry Tourer celý rad elektronických pomocníkov. Vďaka nim auto dokáže rozpoznávať dopravné značky, varuje vodiča pred nechceným opustením jazdného pruhu, upravuje svetelný lúč predných svetlometov tak, aby neoslňovalo vodiča pred ním, varuje vodiča pred hroziacou kolízou a keď radar zaznamená, že sa auto rúti k prekážke, ktorej sa už nedá vyhnúť, automaticky začne brzdiť.

Iba turbo

Pre novinku sú na teraz pripravené dve poháňacie jednotky. Zážihový štvorvalec 1,4 Turbo dosahuje - v závislosti od verzie - výkon 88 kW (120 k) alebo 103 kW (140 k). Turbodiesel 2,0 CDTI je dostupný hneď v troch výkonových variantoch - 81 kW (110 k), 96 kW (130 k) a 121 kW (165 k).

Novinka absolvuje výstavnú premiéru na jesennom autosalóne vo Frankfurte.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tri pravidlá, na ktoré inovatívne firmy nikdy nezabúdajú
  2. Vieme, čo môže spôsobovať neplodnosť u mužov a žien
  3. Najkrajšie cyklotrasy na Slovensku nie sú iba v Bratislave
  4. Bývanie v Jarabinkách teraz s kuchynskou linkou v cene bytu
  5. Zákazníkom sme vďaka našim službám ušetrili viac ako milión eur
  6. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť
  7. Zelené Grunty pripravujú nové byty do predaja
  8. Košická Klinika detí a dorastu je opäť krajšia
  9. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk?
  10. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta
  1. Podpredseda vlády Vietnamu podporuje spoluprácu s EU v BA
  2. Zákazníkom sme vďaka našim službám ušetrili viac ako milión eur
  3. Tri pravidlá, na ktoré inovatívne firmy nikdy nezabúdajú
  4. Bývanie v Jarabinkách teraz s kuchynskou linkou v cene bytu
  5. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť
  6. Zelené Grunty pripravujú nové byty do predaja
  7. Poľovníkom sa nestaneš, musíš sa ním narodiť!
  8. Bratislava začína s výstavbou bulváru Mlynské nivy
  9. Tréningové moduly HACCP online
  10. Kuba má záujem o spoluprácu s SPU v Nitre
  1. Toto sú zdravotné problémy, o ktorých muži nehovoria 17 662
  2. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý 15 858
  3. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín 15 803
  4. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta 13 575
  5. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk? 9 709
  6. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť 6 196
  7. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi 5 889
  8. Nenechajte svojich zamestnancov „vyhorieť“! 4 300
  9. Vajíčka, chlebíky či niečo sladké? Kam v Bratislave na raňajky? 3 511
  10. Klima efekt bez klimatizácie 2 963

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Dajte pokoj volebnému obvodu

Voľba podľa regiónov je historický anachronizmus.

DOMOV

Obľúbený hotel Bödöra a Smeru prišiel o eurofondy

Firmy z babindolskej skupiny odstúpili od zmluvy na opravu hotela.

EKONOMIKA

Najlepšie kakao? Granko ani Nesquik to podľa testu nie je

Instantné kakaové nápoje obsahujú zväčša veľa cukru, ukázal test.

Neprehliadnite tiež

Kupujeme ojazdené auto: Na čo si dať pozor, aby ste neskončili pri opravenom vraku?

Celý proces si vyžaduje dostatok času, bystré oko a radu odborníka.

Škoda Kodiaq Sportline a Scout: Keď obyčajné SUV nestačí (test)

Záujemcovia o Kodiaq dostali šancu sa viac odlíšiť, športové ani terénne vlastnosti sa však nezmenili.

Volkswagen zverejnil kompletný cenník Touaregu. Čo ponúkne slovenské SUV?

Novými prvkami je natáčanie zadných kolies aj automatické dovieranie dverí

Ako prepraviť psa v aute jednoduchšie a bezpečnejšie?

Prinášame prehľad príslušenstva, ktoré vám pomôže s prepravou vášho štvornohého pasažiera.

Ako vyzerá dizajn auta v roku 2018? Veľké logá, veľké zadky a račie klepetá

Dizajnéri chcú autá odlíšiť, ale všetci používajú rovnaké prvky.