NOVINKY

Nový Opel Zafira Tourer chce okrem praktickosti, zaujať aj dizajnom

Zafira medzigeneračne výrazne narástla, je krajšia a podľa výrobcu pohodlnejšia. Ponúkne variabilný interiér a výhradne prepĺňané motory.

(Zdroj: Opel)

BRATISLAVA. Preč sú časy, keď rodinné vany boli akýmisi pojazdnými škatuľami na ľudí a ich batožinu. Podobne ako konkurenti, aj Zafira Tourer sa chce páčiť. Preto dizajnéri značky Opel namiešali kokteil z tvarov Insignie, Merivy či štúdie Zafira Tourer Concept a pridali niekoľko zaujímavých detailov.

Medzi ne patria predné svetlomety, ktoré tvoria jeden celok s oterovou lištou a hmlovkami. Výsledok pripomína bumerang, aký Opel použil aj na modeli Ampera. Na karosérii dominujú oblé krivky, nechýba typický prelis v spodnej časti bočných dverí alebo zdvojené predné stĺpiky. Koncové svetlá čiastočne pozostávajú z diód.

Stará Zafira zostáva v ponuke

Novinka meria na dĺžku 4660 mm, o 190 mm viac než predchádzajúca Zafira, ktorá zostáva v ponuke paralelne so svojou modernejšou sestrou Zafirou Tourer a bude predstavovať cenovo výhodnú alternatívu. Medzigeneračne došlo aj k nárastu rázvoru o 57 mm (Zafira Tourer: 2760 mm), i rozchodu predných a zadných kolies o 96, resp. 78 mm (1584/1588 mm).

Palubná doska Zafiry Tourer využíva množstvo komponentov z iných áut Opel. Ide o prístrojový panel, volant, páčky, stredovú konzolu,... Výrobca sľubuje špičkovú kvalitu a najmä variabilitu. Auto je štandardne sedemmiestne, pričom systém Flex7 dovolí sklopiť lavicu v treťom rade do jednej roviny s dnom batožinového priestoru.

Variabilita podľa systému Flex7

V druhom rade sa nachádzajú tri samostatné sedadlá. S každým z nich je možné manipulovať zvlášť a každé z nich môžete pozdĺžne posúvať v rozsahu 210 mm. Ak budú v druhom rade sedieť iba dvaja pasažieri, prostrednú sedačku môžu sklopiť a obe krajné posunúť v priečnom smere, čím vznikne viac miesta na lakte a ramená.

V päťmiestnej konfigurácii má kufor Zafiry Tourer objem 710 litrov, v dvojmiestnej až 1860 l. Jeho kapacitu pri sedemmiestnom usporiadaní interiéru však Opel nezverejnil. Nový van dostane aj niekoľko ďalších praktických prvkov. Napríklad novú generáciu nosiča bicyklov FlexFix, ktorý je zabudovaný do zadného nárazníka.

Veľa elektronických pomocníkov

Platforma kombinuje známe prvky. Predná náprava so vzperami McPherson a priečnymi spodnými ramenami pochádza z Insignie, zadnú charakterizuje jednoduchá konštrukcia s vlečemými ramenami, ktoré dopĺňa Wattov priamovod. K dispozícii sú adaptívne tlmiče FlexRide a tromi režimami nastavenia: Standard, Tour a Sport.

Opel montuje do novej Zafiry Tourer celý rad elektronických pomocníkov. Vďaka nim auto dokáže rozpoznávať dopravné značky, varuje vodiča pred nechceným opustením jazdného pruhu, upravuje svetelný lúč predných svetlometov tak, aby neoslňovalo vodiča pred ním, varuje vodiča pred hroziacou kolízou a keď radar zaznamená, že sa auto rúti k prekážke, ktorej sa už nedá vyhnúť, automaticky začne brzdiť.

Iba turbo

Pre novinku sú na teraz pripravené dve poháňacie jednotky. Zážihový štvorvalec 1,4 Turbo dosahuje - v závislosti od verzie - výkon 88 kW (120 k) alebo 103 kW (140 k). Turbodiesel 2,0 CDTI je dostupný hneď v troch výkonových variantoch - 81 kW (110 k), 96 kW (130 k) a 121 kW (165 k).

Novinka absolvuje výstavnú premiéru na jesennom autosalóne vo Frankfurte.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  3. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  5. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  6. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  7. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  8. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  9. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  10. Všetko, čo by ste mali vedieť o umelom oplodnení
  1. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  2. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  3. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  4. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  5. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  6. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  7. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  8. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  9. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  10. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 389
  2. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 4 366
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 069
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 693
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 2 088
  6. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 553
  7. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 504
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 293
  9. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 274
  10. Päť mýtov, ktoré ste počuli. A možno aj uverili 1 070

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Ficovi nestačila porážka Danka, potreboval ho úplne zosmiešniť

Čo by Fico nesmel urobiť, ak by postupoval podľa ústavy.

KOMENTÁRE

Keď je prezident Zeman bojovníkom za pravdu

Najnovšie ocenenie je mnohým Čechom na smiech.

Neprehliadnite tiež

Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten správny

Zvažujete prechod od spaľovacieho motora k elektrickému? Toto by ste mali predtým vedieť.

Pozreli sme si nové čínske autá. Aký dojem v nás zanechali Wey, Chery a Borgward?

Kým Európania riešia emisie, Čína pripravuje automobilový útok.

Hyundai ide po nemeckej prémii. Predstavil konkurenta pre BMW radu 3

Genesis G70 príde na európsky trh najskôr o dva roky.

Nový Renault Mégane R.S. má natáčanie zadných kolies aj problém s váhou

Vo Frankfurte sa predstavili hneď štyri športové hatchbacky.