NOVINKY

Nový Opel Zafira Tourer chce okrem praktickosti, zaujať aj dizajnom

Zafira medzigeneračne výrazne narástla, je krajšia a podľa výrobcu pohodlnejšia. Ponúkne variabilný interiér a výhradne prepĺňané motory.

(Zdroj: Opel)

BRATISLAVA. Preč sú časy, keď rodinné vany boli akýmisi pojazdnými škatuľami na ľudí a ich batožinu. Podobne ako konkurenti, aj Zafira Tourer sa chce páčiť. Preto dizajnéri značky Opel namiešali kokteil z tvarov Insignie, Merivy či štúdie Zafira Tourer Concept a pridali niekoľko zaujímavých detailov.

Medzi ne patria predné svetlomety, ktoré tvoria jeden celok s oterovou lištou a hmlovkami. Výsledok pripomína bumerang, aký Opel použil aj na modeli Ampera. Na karosérii dominujú oblé krivky, nechýba typický prelis v spodnej časti bočných dverí alebo zdvojené predné stĺpiky. Koncové svetlá čiastočne pozostávajú z diód.

Stará Zafira zostáva v ponuke

Novinka meria na dĺžku 4660 mm, o 190 mm viac než predchádzajúca Zafira, ktorá zostáva v ponuke paralelne so svojou modernejšou sestrou Zafirou Tourer a bude predstavovať cenovo výhodnú alternatívu. Medzigeneračne došlo aj k nárastu rázvoru o 57 mm (Zafira Tourer: 2760 mm), i rozchodu predných a zadných kolies o 96, resp. 78 mm (1584/1588 mm).

Palubná doska Zafiry Tourer využíva množstvo komponentov z iných áut Opel. Ide o prístrojový panel, volant, páčky, stredovú konzolu,... Výrobca sľubuje špičkovú kvalitu a najmä variabilitu. Auto je štandardne sedemmiestne, pričom systém Flex7 dovolí sklopiť lavicu v treťom rade do jednej roviny s dnom batožinového priestoru.

Variabilita podľa systému Flex7

V druhom rade sa nachádzajú tri samostatné sedadlá. S každým z nich je možné manipulovať zvlášť a každé z nich môžete pozdĺžne posúvať v rozsahu 210 mm. Ak budú v druhom rade sedieť iba dvaja pasažieri, prostrednú sedačku môžu sklopiť a obe krajné posunúť v priečnom smere, čím vznikne viac miesta na lakte a ramená.

V päťmiestnej konfigurácii má kufor Zafiry Tourer objem 710 litrov, v dvojmiestnej až 1860 l. Jeho kapacitu pri sedemmiestnom usporiadaní interiéru však Opel nezverejnil. Nový van dostane aj niekoľko ďalších praktických prvkov. Napríklad novú generáciu nosiča bicyklov FlexFix, ktorý je zabudovaný do zadného nárazníka.

Veľa elektronických pomocníkov

Platforma kombinuje známe prvky. Predná náprava so vzperami McPherson a priečnymi spodnými ramenami pochádza z Insignie, zadnú charakterizuje jednoduchá konštrukcia s vlečemými ramenami, ktoré dopĺňa Wattov priamovod. K dispozícii sú adaptívne tlmiče FlexRide a tromi režimami nastavenia: Standard, Tour a Sport.

Opel montuje do novej Zafiry Tourer celý rad elektronických pomocníkov. Vďaka nim auto dokáže rozpoznávať dopravné značky, varuje vodiča pred nechceným opustením jazdného pruhu, upravuje svetelný lúč predných svetlometov tak, aby neoslňovalo vodiča pred ním, varuje vodiča pred hroziacou kolízou a keď radar zaznamená, že sa auto rúti k prekážke, ktorej sa už nedá vyhnúť, automaticky začne brzdiť.

Iba turbo

Pre novinku sú na teraz pripravené dve poháňacie jednotky. Zážihový štvorvalec 1,4 Turbo dosahuje - v závislosti od verzie - výkon 88 kW (120 k) alebo 103 kW (140 k). Turbodiesel 2,0 CDTI je dostupný hneď v troch výkonových variantoch - 81 kW (110 k), 96 kW (130 k) a 121 kW (165 k).

Novinka absolvuje výstavnú premiéru na jesennom autosalóne vo Frankfurte.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Nedocenený génius - prečo chýba v našich knižniciach?
  2. Biznis úver: Lepší tím, stroje, či menej stresu s faktúrami
  3. Park pod Kolibou prepája mesto s prírodou
  4. Keď Slováci krotia morský vietor
  5. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti?
  6. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali
  7. Máte už program pre deti na túto sobotu?
  8. Pätnásť destinácií na letnú dovolenku s odletom z Bratislavy
  9. UNIQA poisťovňa sa sťahuje do Einsteinova Business Center
  10. Chystáte výlet do Rakúska? Toto miesto má najlepšie zážitky
  1. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti?
  2. Keď Slováci krotia morský vietor
  3. Nedocenený génius - prečo chýba v našich knižniciach?
  4. Park pod Kolibou prepája mesto s prírodou
  5. Do we have "Sagans" in language education?
  6. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali
  7. Máte už program pre deti na túto sobotu?
  8. Biznis úver: Lepší tím, stroje, či menej stresu s faktúrami
  9. Síce malí, no výnimoční regionálni dodávatelia. Poznáte ich?
  10. Top trendy 2018 v alternatívnych prístupoch ku zdraviu
  1. Pätnásť destinácií na letnú dovolenku s odletom z Bratislavy 23 056
  2. Chystáte výlet do Rakúska? Toto miesto má najlepšie zážitky 16 192
  3. Jozef Bíreš: Čerstvé potraviny sú pre človeka najhodnotnejšie 11 582
  4. Ako vzniká jeden z najkvalitnejších kolagénov na Slovensku? 8 381
  5. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti? 5 724
  6. Unikátne defilé vojenskej techniky na zemi aj vo vzduchu 4 992
  7. Mladý Slovák vymyslel aplikáciu pre medicínu. 3 494
  8. Zabezpečte si svoje auto doteraz neprekonaným VAM systémom 3 048
  9. „Šťastný domov“ nie je fráza: 4 tipy, ako si ho vytvoriť 2 372
  10. Sú pre nás plesne nebezpečné? 2 147

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kaliňákovi asistuje neznáma právnička, tají, v akej štátnej inštitúcii pracovala

Bývalý minister vnútra za Smer Robert Kaliňák si už vybral poslaneckú asistentku. Jeho šéf Fico zatiaľ nemá nikoho.

PODCAST DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Generál Macko volal o pomoc, SNS armádu rozkladá

Na ministerstve obrany to vrie.

KOŠICE KORZÁR

Branislava Pašku obvinili pre nákup ultrazvukov

Pri spornom tendri mal stáť za machináciami pri verejnom obstarávaní.

Neprehliadnite tiež

Renault zverejnil ceny noviniek. Koľko stojí Mégane R.S. a Twingo GT?

Cenovo sa tretia generácia rýchleho Méganu môže porovnať s Hyundaiom i30 N.

Pre nové pravidlá v prvých dňoch prejdú STK len vyvolení

Stanice technickej kontroly museli prejsť zmenami, hovoria, že sa ešte musia učiť. Štát tiež zníži pokuty a umožní rozšíriť počet staníc.

Autá kráľovskej rodiny: Unikátne limuzíny, športiaky aj nenápadné kombi

Na súkromné účely dostáva kráľovská rodina prakticky každé auto.

Nové autá musia byť bezpečnejšie už o tri roky

Európska komisia zverejnila kompletný zoznam novej povinnej výbavy, ktorá má zlepšiť bezpečnosť na cestách.