Žilinčania sa musia pripraviť na kolóny. Cestári budú opravovať most

Žilinčania a cestujúci sa musia pripraviť na kolóny a dopravné zápchy. V druhej polovici roka bude správa ciest opravovať most za mestom v smere do Martina.

Most pri celulózke je v katastrofálnom stave. Cestári tento rok chystajú opravu a vodičom "sľubujú" kolóny.(Zdroj: MICHAL FILEK)

Autá smerujúce do mesta presmerujú na cestu okolo celulózky.

ŽILINA. Cestári plánujú v druhej polovici tohto roka opraviť most za mestom v smere do Martina. Momentálne prebieha tender na zhotoviteľa, do ktorého sa prihlásilo 7 spoločností. Most je v kritickom stave a kapacita celej cesty vedúcej zo Žiliny do Martina je prekročená takmer štvornásobne.

Tunel vo hviezdach

Situácia na ceste medzi Žilinou a Martinom, popod Strečno, je v kritickom stave. Od začiatku tohto roku sa tu podľa polície stalo 16 dopravných nehôd, pri ktorých bol zranený jeden človek.

Kapacitne je prekročená takmer štvornásobne. Podľa meraní zo záveru minulého roku tadiaľto v priebehu 24 hodín prejde 38 – 42-tisíc automobilov, hoci je naprojektovaná na 11-tisíc.

Odľahčiť dopravu malo vybudovanie diaľničného tunela Višňové – Dubná Skala. S prácami sa po známych peripetiách ani nezačalo. Dokonca ešte neprebehla ani súťaž na zhotoviteľa. Jednoznačnú odpoveď na to, či a kedy sa bude tunel realizovať, nám nedal ani hovorca ministerstva dopravy Martin Krajčovič. Na tento úsek sa ministerstvo, podľa jeho slov, snaží získať čo najvýhodnejšie zdroje.

„Rezort pripravuje Program výs-tavby diaľnic a rýchlostných ciest, ktorý v nasledujúcich týždňoch predloží na pripomienkové konanie. V ňom predstaví víziu ohľadne plánovanej diaľničnej siete vrátene úseku, na ktorom sa nachádza 7,5 km dlhý tunel Višňové,“ povedal. Ministerstvo vraj preskúmava aj alternatívne trasovanie diaľničnej siete.

Most v kritickom stave

Cesta sa však vplyvom hustej premávky opotrebováva. Do kritického stavu sa dostal hneď prvý most za Žilinou, pri celulózke. Slovenská správa ciest ho tento rok plánuje opraviť. Spôsobí to však ďalšie komplikácie v doprave. Už dnes sa tu často vytvárajú obrovské kolóny. Situácia sa však má ešte skomplikovať a kolóny môžu byť o mnoho väčšie. Stane sa tak pravdepodobne v druhej polovici tohto roka.

„Momentálne prebieha verejné obstarávanie na zhotoviteľa. Stavebné práce začnú po jeho ukončení a podpísaní zmluvy. Začiatok sme si naplánovali na jún – júl. Bude to však záležať od ukončenia verejného obstarávania,“ povedala hovorkyňa Slovenskej správy ciest Iveta Fedorová. Do tendra zaslalo cenové ponuky 7 uchádzačov.

most1.jpg

Ešte väčšie zápchy

Fedorová hovorí, že počas rekonštrukcie bude doprava z Martina do Žiliny vedená po miestnych komunikáciách
a v smere zo Žiliny do Martina po opravovanom moste jednosmerne. „Na čas bude doprava v tomto úseku aj vylúčená. O termíne budeme informovať,“ dodala. Informáciu upresnil dopravný inžinier Peter Olejár
z dopravného inšpektorátu v Žiline. Hovorí, že opravu mostu požadujú vykonať po poloviciach. Smer zo Žiliny do Martina pustia po moste a usmernia pomocou prenosného dopravného značenia.

„Opačný smer by mal byť presmerovaný po ceste III. triedy popri celulózke s vyústením na svetelnej signalizácii, ktorá bude dočasne vypnutá. Prednosť v jazde bude upravená aj na križovatke ciest z Rosiny a príjazdovej ceste z I/18, od bývalého kosáku,“ hovorí Olejár.

Dopravu to veľmi skomplikuje. Dopravný inžinier tvrdí, že bude spomalená a počas celého obdobia rekonštrukcie mosta je potrebné rátať s výrazným znížením plynulosti v cestnej premávke a zvýšenými kolónami. „Takisto situácia na ceste popri celulózke sa skomplikuje, najmä pri odbočovaní vľavo na miestne komunikácie, či k domom
a jednotlivým firmám“ upozorňuje.

Aj keď rekonštrukcia bude mať negatívne dôsledky, urobiť ju vraj treba. „Most je v havarijnom stave a ohrozená je aj bezpečnosť a zdravie účastníkov cestnej premávky,“ uzavrel Olejár.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 32 643
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 21 687
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 20 396
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 10 407
  5. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 9 769
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 6 412
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 4 726
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 658
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 791
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 246

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Noční vlci: nielen motorkári, ale aj Putinovi žoldnieri

Gang ruských motorkárov je prepojený na Kremeľ, v Európe môže šíriť nielen propagandu.

ŠPORT

Sagan vie, že vyhrá. Len musím prísť do Paríža, hovorí

Slovák má na čele bodovacej súťaže už prakticky nedostižný náskok.

PRIMÁR

Ako dlho zostane nikotín v tele po poslednej cigarete?

Kedy sa nikotín odbúra z krvi a komu to trvá najdlhšie.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault pritvrdil, Mégane R.S. vo verzii Trophy má až 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky a sedadlá Recaro.