Žilinčania sa musia pripraviť na kolóny. Cestári budú opravovať most

Žilinčania a cestujúci sa musia pripraviť na kolóny a dopravné zápchy. V druhej polovici roka bude správa ciest opravovať most za mestom v smere do Martina.

Most pri celulózke je v katastrofálnom stave. Cestári tento rok chystajú opravu a vodičom "sľubujú" kolóny.(Zdroj: MICHAL FILEK)

Autá smerujúce do mesta presmerujú na cestu okolo celulózky.

ŽILINA. Cestári plánujú v druhej polovici tohto roka opraviť most za mestom v smere do Martina. Momentálne prebieha tender na zhotoviteľa, do ktorého sa prihlásilo 7 spoločností. Most je v kritickom stave a kapacita celej cesty vedúcej zo Žiliny do Martina je prekročená takmer štvornásobne.

Tunel vo hviezdach

Situácia na ceste medzi Žilinou a Martinom, popod Strečno, je v kritickom stave. Od začiatku tohto roku sa tu podľa polície stalo 16 dopravných nehôd, pri ktorých bol zranený jeden človek.

Kapacitne je prekročená takmer štvornásobne. Podľa meraní zo záveru minulého roku tadiaľto v priebehu 24 hodín prejde 38 – 42-tisíc automobilov, hoci je naprojektovaná na 11-tisíc.

Odľahčiť dopravu malo vybudovanie diaľničného tunela Višňové – Dubná Skala. S prácami sa po známych peripetiách ani nezačalo. Dokonca ešte neprebehla ani súťaž na zhotoviteľa. Jednoznačnú odpoveď na to, či a kedy sa bude tunel realizovať, nám nedal ani hovorca ministerstva dopravy Martin Krajčovič. Na tento úsek sa ministerstvo, podľa jeho slov, snaží získať čo najvýhodnejšie zdroje.

„Rezort pripravuje Program výs-tavby diaľnic a rýchlostných ciest, ktorý v nasledujúcich týždňoch predloží na pripomienkové konanie. V ňom predstaví víziu ohľadne plánovanej diaľničnej siete vrátene úseku, na ktorom sa nachádza 7,5 km dlhý tunel Višňové,“ povedal. Ministerstvo vraj preskúmava aj alternatívne trasovanie diaľničnej siete.

Most v kritickom stave

Cesta sa však vplyvom hustej premávky opotrebováva. Do kritického stavu sa dostal hneď prvý most za Žilinou, pri celulózke. Slovenská správa ciest ho tento rok plánuje opraviť. Spôsobí to však ďalšie komplikácie v doprave. Už dnes sa tu často vytvárajú obrovské kolóny. Situácia sa však má ešte skomplikovať a kolóny môžu byť o mnoho väčšie. Stane sa tak pravdepodobne v druhej polovici tohto roka.

„Momentálne prebieha verejné obstarávanie na zhotoviteľa. Stavebné práce začnú po jeho ukončení a podpísaní zmluvy. Začiatok sme si naplánovali na jún – júl. Bude to však záležať od ukončenia verejného obstarávania,“ povedala hovorkyňa Slovenskej správy ciest Iveta Fedorová. Do tendra zaslalo cenové ponuky 7 uchádzačov.

most1.jpg

Ešte väčšie zápchy

Fedorová hovorí, že počas rekonštrukcie bude doprava z Martina do Žiliny vedená po miestnych komunikáciách
a v smere zo Žiliny do Martina po opravovanom moste jednosmerne. „Na čas bude doprava v tomto úseku aj vylúčená. O termíne budeme informovať,“ dodala. Informáciu upresnil dopravný inžinier Peter Olejár
z dopravného inšpektorátu v Žiline. Hovorí, že opravu mostu požadujú vykonať po poloviciach. Smer zo Žiliny do Martina pustia po moste a usmernia pomocou prenosného dopravného značenia.

„Opačný smer by mal byť presmerovaný po ceste III. triedy popri celulózke s vyústením na svetelnej signalizácii, ktorá bude dočasne vypnutá. Prednosť v jazde bude upravená aj na križovatke ciest z Rosiny a príjazdovej ceste z I/18, od bývalého kosáku,“ hovorí Olejár.

Dopravu to veľmi skomplikuje. Dopravný inžinier tvrdí, že bude spomalená a počas celého obdobia rekonštrukcie mosta je potrebné rátať s výrazným znížením plynulosti v cestnej premávke a zvýšenými kolónami. „Takisto situácia na ceste popri celulózke sa skomplikuje, najmä pri odbočovaní vľavo na miestne komunikácie, či k domom
a jednotlivým firmám“ upozorňuje.

Aj keď rekonštrukcia bude mať negatívne dôsledky, urobiť ju vraj treba. „Most je v havarijnom stave a ohrozená je aj bezpečnosť a zdravie účastníkov cestnej premávky,“ uzavrel Olejár.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  2. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  3. Top First moment dovolenky na leto 2018
  4. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  5. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  6. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  7. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok
  8. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a.
  9. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať
  10. Slováci triedia lepšie
  1. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  2. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  3. Riešenia pre hnedú planétu
  4. Veľtrh vzdelávania v Srbsku
  5. Exkurzia študijných programov AKP a PSA SvF STU v Bratislave
  6. Top First moment dovolenky na leto 2018
  7. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  8. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  9. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a.
  1. Top First moment dovolenky na leto 2018 19 017
  2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 6 939
  3. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 5 996
  4. Ako pôjdu vlaky po novom? Mení sa cestovný poriadok 3 134
  5. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 2 461
  6. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 2 000
  7. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a. 1 982
  8. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 743
  9. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová 1 611
  10. Slováci triedia lepšie 1 212

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

SME vás prevedie cez štvrťstoročie

Významné dni si pamätáme aj cez vlastné príbehy. Rozmýšľame, kde sme boli v 1989, komu sme v 1993 tlieskali a čoho sme sa v 1995 báli.

DOMOV

Dobré ráno: Privítajte nových pánov, singularita je tu

O nových pokrokoch vo vývoji umelej inteligencie.

KOMENTÁRE

Mobilizácia Smeru. Kto ďalej dohodí kameňom

Kamene ako najlepšia formu sebaobrany.

Neprehliadnite tiež

Škoda Superb Sportline je ako klaun v obleku (test)

Vďaka upravenému pruženiu ešte lepšie sedí na cestách.

Londýnske čierne taxíky začali jazdiť na elektrinu

Na jedno nabitie prejdú 130 kilometrov, potom sa zapne vstavaný generátor.

Seat Arona patrí k najlepším malým crossoverom (test)

Malé SUV od Seatu vyniká jazdnou dynamikou v segmente, kde by sme ju väčšinou hľadali len ťažko.

Ako prevážať vianočný stromček na aute, aby neuletel

Pri nesprávnom prevážaní nákladu vám hrozí pokuta vo výške päťdesiat eur.