Žilinčania sa musia pripraviť na kolóny. Cestári budú opravovať most

Žilinčania a cestujúci sa musia pripraviť na kolóny a dopravné zápchy. V druhej polovici roka bude správa ciest opravovať most za mestom v smere do Martina.

Most pri celulózke je v katastrofálnom stave. Cestári tento rok chystajú opravu a vodičom "sľubujú" kolóny.(Zdroj: MICHAL FILEK)

Autá smerujúce do mesta presmerujú na cestu okolo celulózky.

ŽILINA. Cestári plánujú v druhej polovici tohto roka opraviť most za mestom v smere do Martina. Momentálne prebieha tender na zhotoviteľa, do ktorého sa prihlásilo 7 spoločností. Most je v kritickom stave a kapacita celej cesty vedúcej zo Žiliny do Martina je prekročená takmer štvornásobne.

Tunel vo hviezdach

Situácia na ceste medzi Žilinou a Martinom, popod Strečno, je v kritickom stave. Od začiatku tohto roku sa tu podľa polície stalo 16 dopravných nehôd, pri ktorých bol zranený jeden človek.

Kapacitne je prekročená takmer štvornásobne. Podľa meraní zo záveru minulého roku tadiaľto v priebehu 24 hodín prejde 38 – 42-tisíc automobilov, hoci je naprojektovaná na 11-tisíc.

Odľahčiť dopravu malo vybudovanie diaľničného tunela Višňové – Dubná Skala. S prácami sa po známych peripetiách ani nezačalo. Dokonca ešte neprebehla ani súťaž na zhotoviteľa. Jednoznačnú odpoveď na to, či a kedy sa bude tunel realizovať, nám nedal ani hovorca ministerstva dopravy Martin Krajčovič. Na tento úsek sa ministerstvo, podľa jeho slov, snaží získať čo najvýhodnejšie zdroje.

„Rezort pripravuje Program výs-tavby diaľnic a rýchlostných ciest, ktorý v nasledujúcich týždňoch predloží na pripomienkové konanie. V ňom predstaví víziu ohľadne plánovanej diaľničnej siete vrátene úseku, na ktorom sa nachádza 7,5 km dlhý tunel Višňové,“ povedal. Ministerstvo vraj preskúmava aj alternatívne trasovanie diaľničnej siete.

Most v kritickom stave

Cesta sa však vplyvom hustej premávky opotrebováva. Do kritického stavu sa dostal hneď prvý most za Žilinou, pri celulózke. Slovenská správa ciest ho tento rok plánuje opraviť. Spôsobí to však ďalšie komplikácie v doprave. Už dnes sa tu často vytvárajú obrovské kolóny. Situácia sa však má ešte skomplikovať a kolóny môžu byť o mnoho väčšie. Stane sa tak pravdepodobne v druhej polovici tohto roka.

„Momentálne prebieha verejné obstarávanie na zhotoviteľa. Stavebné práce začnú po jeho ukončení a podpísaní zmluvy. Začiatok sme si naplánovali na jún – júl. Bude to však záležať od ukončenia verejného obstarávania,“ povedala hovorkyňa Slovenskej správy ciest Iveta Fedorová. Do tendra zaslalo cenové ponuky 7 uchádzačov.

most1.jpg

Ešte väčšie zápchy

Fedorová hovorí, že počas rekonštrukcie bude doprava z Martina do Žiliny vedená po miestnych komunikáciách
a v smere zo Žiliny do Martina po opravovanom moste jednosmerne. „Na čas bude doprava v tomto úseku aj vylúčená. O termíne budeme informovať,“ dodala. Informáciu upresnil dopravný inžinier Peter Olejár
z dopravného inšpektorátu v Žiline. Hovorí, že opravu mostu požadujú vykonať po poloviciach. Smer zo Žiliny do Martina pustia po moste a usmernia pomocou prenosného dopravného značenia.

„Opačný smer by mal byť presmerovaný po ceste III. triedy popri celulózke s vyústením na svetelnej signalizácii, ktorá bude dočasne vypnutá. Prednosť v jazde bude upravená aj na križovatke ciest z Rosiny a príjazdovej ceste z I/18, od bývalého kosáku,“ hovorí Olejár.

Dopravu to veľmi skomplikuje. Dopravný inžinier tvrdí, že bude spomalená a počas celého obdobia rekonštrukcie mosta je potrebné rátať s výrazným znížením plynulosti v cestnej premávke a zvýšenými kolónami. „Takisto situácia na ceste popri celulózke sa skomplikuje, najmä pri odbočovaní vľavo na miestne komunikácie, či k domom
a jednotlivým firmám“ upozorňuje.

Aj keď rekonštrukcia bude mať negatívne dôsledky, urobiť ju vraj treba. „Most je v havarijnom stave a ohrozená je aj bezpečnosť a zdravie účastníkov cestnej premávky,“ uzavrel Olejár.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tri pravidlá, na ktoré inovatívne firmy nikdy nezabúdajú
  2. Vieme, čo môže spôsobovať neplodnosť u mužov a žien
  3. Najkrajšie cyklotrasy na Slovensku nie sú iba v Bratislave
  4. Bývanie v Jarabinkách teraz s kuchynskou linkou v cene bytu
  5. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť
  6. Zákazníkom sme vďaka našim službám ušetrili viac ako milión eur
  7. Zelené Grunty pripravujú nové byty do predaja
  8. Košická Klinika detí a dorastu je opäť krajšia
  9. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk?
  10. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta
  1. Podpredseda vlády Vietnamu podporuje spoluprácu EU v Bratislave
  2. Zákazníkom sme vďaka našim službám ušetrili viac ako milión eur
  3. Tri pravidlá, na ktoré inovatívne firmy nikdy nezabúdajú
  4. Bývanie v Jarabinkách teraz s kuchynskou linkou v cene bytu
  5. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť
  6. Zelené Grunty pripravujú nové byty do predaja
  7. Poľovníkom sa nestaneš, musíš sa ním narodiť!
  8. Bratislava začína s výstavbou bulváru Mlynské nivy
  9. Tréningové moduly HACCP online
  10. Kuba má záujem o spoluprácu s SPU v Nitre
  1. Toto sú zdravotné problémy, o ktorých muži nehovoria 17 790
  2. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý 15 855
  3. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín 15 800
  4. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta 13 570
  5. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk? 9 673
  6. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť 5 941
  7. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi 5 883
  8. Nenechajte svojich zamestnancov „vyhorieť“! 4 300
  9. Vajíčka, chlebíky či niečo sladké? Kam v Bratislave na raňajky? 3 536
  10. Klima efekt bez klimatizácie 2 963

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Dajte pokoj volebnému obvodu

Voľba podľa regiónov je historický anachronizmus.

DOMOV

Obľúbený hotel Bödöra a Smeru prišiel o eurofondy

Firmy z babindolskej skupiny odstúpili od zmluvy na opravu hotela.

EKONOMIKA

Najlepšie kakao? Granko ani Nesquik to podľa testu nie je

Instantné kakaové nápoje obsahujú zväčša veľa cukru, ukázal test.

Neprehliadnite tiež

Kupujeme ojazdené auto: Na čo si dať pozor, aby ste neskončili pri opravenom vraku?

Celý proces si vyžaduje dostatok času, bystré oko a radu odborníka.

Škoda Kodiaq Sportline a Scout: Keď obyčajné SUV nestačí (test)

Záujemcovia o Kodiaq dostali šancu sa viac odlíšiť, športové ani terénne vlastnosti sa však nezmenili.

Volkswagen zverejnil kompletný cenník Touaregu. Čo ponúkne slovenské SUV?

Novými prvkami je natáčanie zadných kolies aj automatické dovieranie dverí

Ako prepraviť psa v aute jednoduchšie a bezpečnejšie?

Prinášame prehľad príslušenstva, ktoré vám pomôže s prepravou vášho štvornohého pasažiera.

Ako vyzerá dizajn auta v roku 2018? Veľké logá, veľké zadky a račie klepetá

Dizajnéri chcú autá odlíšiť, ale všetci používajú rovnaké prvky.