Žilinčania sa musia pripraviť na kolóny. Cestári budú opravovať most

Žilinčania a cestujúci sa musia pripraviť na kolóny a dopravné zápchy. V druhej polovici roka bude správa ciest opravovať most za mestom v smere do Martina.

Most pri celulózke je v katastrofálnom stave. Cestári tento rok chystajú opravu a vodičom "sľubujú" kolóny.(Zdroj: MICHAL FILEK)

Autá smerujúce do mesta presmerujú na cestu okolo celulózky.

ŽILINA. Cestári plánujú v druhej polovici tohto roka opraviť most za mestom v smere do Martina. Momentálne prebieha tender na zhotoviteľa, do ktorého sa prihlásilo 7 spoločností. Most je v kritickom stave a kapacita celej cesty vedúcej zo Žiliny do Martina je prekročená takmer štvornásobne.

Tunel vo hviezdach

Situácia na ceste medzi Žilinou a Martinom, popod Strečno, je v kritickom stave. Od začiatku tohto roku sa tu podľa polície stalo 16 dopravných nehôd, pri ktorých bol zranený jeden človek.

Kapacitne je prekročená takmer štvornásobne. Podľa meraní zo záveru minulého roku tadiaľto v priebehu 24 hodín prejde 38 – 42-tisíc automobilov, hoci je naprojektovaná na 11-tisíc.

Odľahčiť dopravu malo vybudovanie diaľničného tunela Višňové – Dubná Skala. S prácami sa po známych peripetiách ani nezačalo. Dokonca ešte neprebehla ani súťaž na zhotoviteľa. Jednoznačnú odpoveď na to, či a kedy sa bude tunel realizovať, nám nedal ani hovorca ministerstva dopravy Martin Krajčovič. Na tento úsek sa ministerstvo, podľa jeho slov, snaží získať čo najvýhodnejšie zdroje.

„Rezort pripravuje Program výs-tavby diaľnic a rýchlostných ciest, ktorý v nasledujúcich týždňoch predloží na pripomienkové konanie. V ňom predstaví víziu ohľadne plánovanej diaľničnej siete vrátene úseku, na ktorom sa nachádza 7,5 km dlhý tunel Višňové,“ povedal. Ministerstvo vraj preskúmava aj alternatívne trasovanie diaľničnej siete.

Most v kritickom stave

Cesta sa však vplyvom hustej premávky opotrebováva. Do kritického stavu sa dostal hneď prvý most za Žilinou, pri celulózke. Slovenská správa ciest ho tento rok plánuje opraviť. Spôsobí to však ďalšie komplikácie v doprave. Už dnes sa tu často vytvárajú obrovské kolóny. Situácia sa však má ešte skomplikovať a kolóny môžu byť o mnoho väčšie. Stane sa tak pravdepodobne v druhej polovici tohto roka.

„Momentálne prebieha verejné obstarávanie na zhotoviteľa. Stavebné práce začnú po jeho ukončení a podpísaní zmluvy. Začiatok sme si naplánovali na jún – júl. Bude to však záležať od ukončenia verejného obstarávania,“ povedala hovorkyňa Slovenskej správy ciest Iveta Fedorová. Do tendra zaslalo cenové ponuky 7 uchádzačov.

most1.jpg

Ešte väčšie zápchy

Fedorová hovorí, že počas rekonštrukcie bude doprava z Martina do Žiliny vedená po miestnych komunikáciách
a v smere zo Žiliny do Martina po opravovanom moste jednosmerne. „Na čas bude doprava v tomto úseku aj vylúčená. O termíne budeme informovať,“ dodala. Informáciu upresnil dopravný inžinier Peter Olejár
z dopravného inšpektorátu v Žiline. Hovorí, že opravu mostu požadujú vykonať po poloviciach. Smer zo Žiliny do Martina pustia po moste a usmernia pomocou prenosného dopravného značenia.

„Opačný smer by mal byť presmerovaný po ceste III. triedy popri celulózke s vyústením na svetelnej signalizácii, ktorá bude dočasne vypnutá. Prednosť v jazde bude upravená aj na križovatke ciest z Rosiny a príjazdovej ceste z I/18, od bývalého kosáku,“ hovorí Olejár.

Dopravu to veľmi skomplikuje. Dopravný inžinier tvrdí, že bude spomalená a počas celého obdobia rekonštrukcie mosta je potrebné rátať s výrazným znížením plynulosti v cestnej premávke a zvýšenými kolónami. „Takisto situácia na ceste popri celulózke sa skomplikuje, najmä pri odbočovaní vľavo na miestne komunikácie, či k domom
a jednotlivým firmám“ upozorňuje.

Aj keď rekonštrukcia bude mať negatívne dôsledky, urobiť ju vraj treba. „Most je v havarijnom stave a ohrozená je aj bezpečnosť a zdravie účastníkov cestnej premávky,“ uzavrel Olejár.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 10 825
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 344
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 199
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 2 141
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 817
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 590
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 501
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 196
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 853
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 795

Hlavné správy zo Sme.sk

SPIŠ KORZÁR

Deň, ktorý navždy zmenil Vysoké Tatry. Takto to vyzeralo pred trinástimi rokmi

Víchrica zničila 19. novembra 2004 až 12-tisíc hektárov lesa.

TECH

Vo vesmíre znie strašidelné pískanie. Vedci zistili, odkiaľ pochádza

Väčšina častíc je zachytená v pásoch.

ŠPORT

Kaddáfí zachránil nemecký klub. Niečo za to však chcel

Nemecký hokejový tím zachránil diktátor.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.