NOVINKY

Fiat Ducato dostal nové motory a vylepšenú kabínu

Piata generácia úžitkového Fiatu Ducato je na trhu už päť rokov. Výrobca preto rozhodol, že je pravý čas na omladzovaciu kúru. V rámci nej konštruktéri zapracovali najmä na technike a interiéri.

(Zdroj: Fiat)

BRATISLAVA. Piata generácia úžitkového Fiatu Ducato je na trhu už päť rokov. Výrobca preto rozhodol, že je pravý čas na omladzovaciu kúru. V rámci nej konštruktéri zapracovali najmä na technike a interiéri, dizajn karosérie sa nemení.

Aj ponuka verzií zostáva bez zmien. Zákazníci si naďalej môžu vyberať z troch dĺžok rázvoru náprav, štyroch celkových dĺžok auta, troch výšok a ôsmich objemov skriňových verzií Ducata.

Prívetivejšia kabína

Facelift priniesol modifikovanú palubnú dosku, ktorá má lepšie čitateľný prístrojový panel - a to za rôznych svetelných podmienok. V upravenej stredovej konzole našlo azyl nové rádio i ovládače klimatizácie. Na vrchnej časti nechýba adaptér pre pripojenie prenosnej navigácie TomTom.

Taliani myslia na dizajn aj pri úžitkových autách, preto neprekvapí, že Ducato v rámci modernizácie dostalo nové typy farebného čalúnenia a dekorov palubnej dosky. Upravené však boli aj dôležitejšie prvky - kabína je údajne lepšie odhlučnená a klimatizačná jednotka je výkonnejšia.

Tri motory, štyri verzie

Najviac noviniek zaznamenala paleta poháňacích jednotiek. Fiat uviedol tri nové vznetové štvorvalce. Charakterizuje ich liatinový blok a hliníková hlava valcov. Zvýšil sa pracovný tlak priameho vstrekovania paliva z 1600 na 1800 bar. Agregáty majú byť spoľahlivejšie, tichšie, úspornejšie a zároveň ohľaduplnejšie k životnému prostrediu.

Základný dvojliter 115 Multijet II dosahuje výkon 85 kW (115 k) a 280 Nm dostupný od 1500 ot./min. Motor 2,3 Multijet II je vyrábaný v dvoch výkonových variantoch - „130“ (96 kW/130 k, 320 Nm pri 1800 ot./min.) a „150“ (109 kW/148 k), 350 Nm pri 1500 ot./min.).

Najsilnejší diesel aj s robotizovanou prevodovkou

Vrcholnú motorizáciu predstavuje trojlitrový turbodiesel s označením 180 Multijet II Power (130 kW/177 k), 400 Nm pri 1400 ot./min.). V ponuke zostáva aj verzia Natural Power, spaľujúca zemný plyn CNG. Trojlitrový zážihový štvorvalec produkuje 100 kW (136 k) a 350 Nm pri otáčkach 1500 /min.

Najslabší vznetový dvojliter je kombinovaný s päťstupňovou manuálnou prevodovkou, všetky ostatné agregáty sú sériovo spriahnuté so šesťstupňovým „manuálom“. Pre najsilnejší turbodiesel je v ponuke aj šesťstupňová robotizovaná prevodovka. Všetky vznetové modely majú predĺžený servisný interval zo 45 000 na 48 000 kilometrov.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 486
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 757
  3. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 074
  4. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 064
  5. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 170
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 642
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 632
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 433
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 429
  10. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach 1 053

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Armádny generál: S migmi si načas vystačíme, no bude to drahšie

Udržanie starých stíhačiek bude drahé, Rusi si môžu zapýtať viac. Nebo by nám však dočasne mohli ochrániť aj Česi či Poliaci.

Nadhľad Matie Lenickej

Radi by sme mali istotu, že ráno ešte bude svetlo

Rozumieme, komu najviac nahráva a vyhovuje Kiskova kauza.

Komentár Petra Schutza

Gajdošovi sa veriť nedá, pre Danka

V Smer-SNS-Híd je kapitán veľkým pánom.

EKONOMIKA

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky.

Neprehliadnite tiež

Budúcnosť podľa Audi? Umelá inteligencia s empatiou

Vo Frankfurte sme okrem sériových modelov v stánku Audi mohli vidieť aj dva elektrické autonómne koncepty.

BMW X5 prekonáva konkurenciu silným dieselom (test)

Najlepšie veľké SUV na cesty pochádza z Mníchova.

Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten správny

Zvažujete prechod od spaľovacieho motora k elektrickému? Toto by ste mali predtým vedieť.

Pozreli sme si nové čínske autá. Aký dojem v nás zanechali Wey, Chery a Borgward?

Kým Európania riešia emisie, Čína pripravuje automobilový útok.