BRATISLAVA. Piata generácia úžitkového Fiatu Ducato je na trhu už päť rokov. Výrobca preto rozhodol, že je pravý čas na omladzovaciu kúru. V rámci nej konštruktéri zapracovali najmä na technike a interiéri, dizajn karosérie sa nemení.
Aj ponuka verzií zostáva bez zmien. Zákazníci si naďalej môžu vyberať z troch dĺžok rázvoru náprav, štyroch celkových dĺžok auta, troch výšok a ôsmich objemov skriňových verzií Ducata.
Prívetivejšia kabína
Facelift priniesol modifikovanú palubnú dosku, ktorá má lepšie čitateľný prístrojový panel - a to za rôznych svetelných podmienok. V upravenej stredovej konzole našlo azyl nové rádio i ovládače klimatizácie. Na vrchnej časti nechýba adaptér pre pripojenie prenosnej navigácie TomTom.
Taliani myslia na dizajn aj pri úžitkových autách, preto neprekvapí, že Ducato v rámci modernizácie dostalo nové typy farebného čalúnenia a dekorov palubnej dosky. Upravené však boli aj dôležitejšie prvky - kabína je údajne lepšie odhlučnená a klimatizačná jednotka je výkonnejšia.
Tri motory, štyri verzie
Najviac noviniek zaznamenala paleta poháňacích jednotiek. Fiat uviedol tri nové vznetové štvorvalce. Charakterizuje ich liatinový blok a hliníková hlava valcov. Zvýšil sa pracovný tlak priameho vstrekovania paliva z 1600 na 1800 bar. Agregáty majú byť spoľahlivejšie, tichšie, úspornejšie a zároveň ohľaduplnejšie k životnému prostrediu.
Základný dvojliter 115 Multijet II dosahuje výkon 85 kW (115 k) a 280 Nm dostupný od 1500 ot./min. Motor 2,3 Multijet II je vyrábaný v dvoch výkonových variantoch - „130“ (96 kW/130 k, 320 Nm pri 1800 ot./min.) a „150“ (109 kW/148 k), 350 Nm pri 1500 ot./min.).
Najsilnejší diesel aj s robotizovanou prevodovkou
Vrcholnú motorizáciu predstavuje trojlitrový turbodiesel s označením 180 Multijet II Power (130 kW/177 k), 400 Nm pri 1400 ot./min.). V ponuke zostáva aj verzia Natural Power, spaľujúca zemný plyn CNG. Trojlitrový zážihový štvorvalec produkuje 100 kW (136 k) a 350 Nm pri otáčkach 1500 /min.
Najslabší vznetový dvojliter je kombinovaný s päťstupňovou manuálnou prevodovkou, všetky ostatné agregáty sú sériovo spriahnuté so šesťstupňovým „manuálom“. Pre najsilnejší turbodiesel je v ponuke aj šesťstupňová robotizovaná prevodovka. Všetky vznetové modely majú predĺžený servisný interval zo 45 000 na 48 000 kilometrov.
Autor: fg