NOVINKY

Fiat Ducato dostal nové motory a vylepšenú kabínu

Piata generácia úžitkového Fiatu Ducato je na trhu už päť rokov. Výrobca preto rozhodol, že je pravý čas na omladzovaciu kúru. V rámci nej konštruktéri zapracovali najmä na technike a interiéri.

(Zdroj: Fiat)

BRATISLAVA. Piata generácia úžitkového Fiatu Ducato je na trhu už päť rokov. Výrobca preto rozhodol, že je pravý čas na omladzovaciu kúru. V rámci nej konštruktéri zapracovali najmä na technike a interiéri, dizajn karosérie sa nemení.

Aj ponuka verzií zostáva bez zmien. Zákazníci si naďalej môžu vyberať z troch dĺžok rázvoru náprav, štyroch celkových dĺžok auta, troch výšok a ôsmich objemov skriňových verzií Ducata.

Prívetivejšia kabína

Facelift priniesol modifikovanú palubnú dosku, ktorá má lepšie čitateľný prístrojový panel - a to za rôznych svetelných podmienok. V upravenej stredovej konzole našlo azyl nové rádio i ovládače klimatizácie. Na vrchnej časti nechýba adaptér pre pripojenie prenosnej navigácie TomTom.

Taliani myslia na dizajn aj pri úžitkových autách, preto neprekvapí, že Ducato v rámci modernizácie dostalo nové typy farebného čalúnenia a dekorov palubnej dosky. Upravené však boli aj dôležitejšie prvky - kabína je údajne lepšie odhlučnená a klimatizačná jednotka je výkonnejšia.

Tri motory, štyri verzie

Najviac noviniek zaznamenala paleta poháňacích jednotiek. Fiat uviedol tri nové vznetové štvorvalce. Charakterizuje ich liatinový blok a hliníková hlava valcov. Zvýšil sa pracovný tlak priameho vstrekovania paliva z 1600 na 1800 bar. Agregáty majú byť spoľahlivejšie, tichšie, úspornejšie a zároveň ohľaduplnejšie k životnému prostrediu.

Základný dvojliter 115 Multijet II dosahuje výkon 85 kW (115 k) a 280 Nm dostupný od 1500 ot./min. Motor 2,3 Multijet II je vyrábaný v dvoch výkonových variantoch - „130“ (96 kW/130 k, 320 Nm pri 1800 ot./min.) a „150“ (109 kW/148 k), 350 Nm pri 1500 ot./min.).

Najsilnejší diesel aj s robotizovanou prevodovkou

Vrcholnú motorizáciu predstavuje trojlitrový turbodiesel s označením 180 Multijet II Power (130 kW/177 k), 400 Nm pri 1400 ot./min.). V ponuke zostáva aj verzia Natural Power, spaľujúca zemný plyn CNG. Trojlitrový zážihový štvorvalec produkuje 100 kW (136 k) a 350 Nm pri otáčkach 1500 /min.

Najslabší vznetový dvojliter je kombinovaný s päťstupňovou manuálnou prevodovkou, všetky ostatné agregáty sú sériovo spriahnuté so šesťstupňovým „manuálom“. Pre najsilnejší turbodiesel je v ponuke aj šesťstupňová robotizovaná prevodovka. Všetky vznetové modely majú predĺžený servisný interval zo 45 000 na 48 000 kilometrov.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  10. Kam do tepla v januári?
  1. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  5. Alarica – new business project in the market of shoes
  6. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  7. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  8. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  10. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 13 310
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 414
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 219
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 1 947
  5. Kam do tepla v januári? 1 700
  6. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 1 666
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 370
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 186
  9. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej! 896
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 896

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Čipový génius Rado Danilák: Viem, ako súperiť s Intelom

Počítačový výskumník a podnikateľ so slovenskými koreňmi vysvetľuje, ako sa môže presadiť malý hráč.

KOMENTÁRE

Prečo sa Česi rozhodli vyhodiť vlastnú krajinu do povetria

Voliči Mariana Kotlebu a Miloša Zemana sa hnevajú na 21. storočie.

TECH

Historici sa mýlia, čiernu smrť roznieslo čosi iné

Nový výskum naznačuje, ako sa problém šíril.

Neprehliadnite tiež

Diaľničné známky: všetko, čo o nich potrebujete vedieť

Elektronické známky zaviedlo už aj Rakúsko.

Je luxusná Dacia oxymoron? Podľa francúzskeho dizajnéra nie

Jeho realistická počítačová úprava posúva lacnú značku medzi prémiu.

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.

Peugeot čaká elektrifikácia aj návrat do USA

Do roku 2025 bude mať každý model elektrickú verziu.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.