SME
Utorok, 31. január, 2023 | Meniny má Emil

Fiat Ducato dostal nové motory a vylepšenú kabínu

Piata generácia úžitkového Fiatu Ducato je na trhu už päť rokov. Výrobca preto rozhodol, že je pravý čas na omladzovaciu kúru. V rámci nej konštruktéri zapracovali najmä na technike a interiéri.

(Zdroj: Fiat)

BRATISLAVA. Piata generácia úžitkového Fiatu Ducato je na trhu už päť rokov. Výrobca preto rozhodol, že je pravý čas na omladzovaciu kúru. V rámci nej konštruktéri zapracovali najmä na technike a interiéri, dizajn karosérie sa nemení.

Aj ponuka verzií zostáva bez zmien. Zákazníci si naďalej môžu vyberať z troch dĺžok rázvoru náprav, štyroch celkových dĺžok auta, troch výšok a ôsmich objemov skriňových verzií Ducata.

Prívetivejšia kabína

Facelift priniesol modifikovanú palubnú dosku, ktorá má lepšie čitateľný prístrojový panel - a to za rôznych svetelných podmienok. V upravenej stredovej konzole našlo azyl nové rádio i ovládače klimatizácie. Na vrchnej časti nechýba adaptér pre pripojenie prenosnej navigácie TomTom.

Taliani myslia na dizajn aj pri úžitkových autách, preto neprekvapí, že Ducato v rámci modernizácie dostalo nové typy farebného čalúnenia a dekorov palubnej dosky. Upravené však boli aj dôležitejšie prvky - kabína je údajne lepšie odhlučnená a klimatizačná jednotka je výkonnejšia.

Tri motory, štyri verzie

Najviac noviniek zaznamenala paleta poháňacích jednotiek. Fiat uviedol tri nové vznetové štvorvalce. Charakterizuje ich liatinový blok a hliníková hlava valcov. Zvýšil sa pracovný tlak priameho vstrekovania paliva z 1600 na 1800 bar. Agregáty majú byť spoľahlivejšie, tichšie, úspornejšie a zároveň ohľaduplnejšie k životnému prostrediu.

Základný dvojliter 115 Multijet II dosahuje výkon 85 kW (115 k) a 280 Nm dostupný od 1500 ot./min. Motor 2,3 Multijet II je vyrábaný v dvoch výkonových variantoch - „130“ (96 kW/130 k, 320 Nm pri 1800 ot./min.) a „150“ (109 kW/148 k), 350 Nm pri 1500 ot./min.).

Najsilnejší diesel aj s robotizovanou prevodovkou

Vrcholnú motorizáciu predstavuje trojlitrový turbodiesel s označením 180 Multijet II Power (130 kW/177 k), 400 Nm pri 1400 ot./min.). V ponuke zostáva aj verzia Natural Power, spaľujúca zemný plyn CNG. Trojlitrový zážihový štvorvalec produkuje 100 kW (136 k) a 350 Nm pri otáčkach 1500 /min.

Najslabší vznetový dvojliter je kombinovaný s päťstupňovou manuálnou prevodovkou, všetky ostatné agregáty sú sériovo spriahnuté so šesťstupňovým „manuálom“. Pre najsilnejší turbodiesel je v ponuke aj šesťstupňová robotizovaná prevodovka. Všetky vznetové modely majú predĺžený servisný interval zo 45 000 na 48 000 kilometrov.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  2. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  3. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  4. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  5. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  6. SCANDI 2023: prehliadka súčasného severského filmu
  7. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska
  8. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia
  1. Ako možno získať prídavky na dieťa v Nemecku?
  2. Kupujete balenú vodu? Vypočítajte si, koľko za ňu ročne miniete!
  3. Táto váha berie vaše chudnutie vážne: Kalórie počíta za vás!
  4. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  5. Svalovice sa netreba obávať
  6. Students today, innovators tomorrow, learners forever
  7. Study program MANAGEMENT in English language
  8. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 11 724
  2. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 7 036
  3. Zdravie bez liekov. Lekár namiesto nich predpisuje studenú vodu 2 207
  4. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 2 065
  5. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 1 579
  6. Košičanom budeme dodávať teplo za tretinové ceny aj tento rok 1 536
  7. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska 1 490
  8. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 764
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Toyota RAV4 Adventure

Na výsledku sa podpisuje hmotnosť auta.


21 h
Toyota GR86

Malé kupé má všetky predpoklady pre dokonalé šoférske auto.


27. jan
Renault Austral

Od kúpy môže odradiť len cena vyšších výbav.


27. jan
Nové MG HS.

Ide o posledný model značky s benzínovým motorom.


24. jan

Blogy SME

  1. Anna Miľanová: Snívanie... 2022
  2. Irena Šimuneková: Keď sme na SME
  3. Ján Škerko: Všetko ide podľa plánu, Putinovi sa kráti čas
  4. Otilia Horrocks: Šetríte? Šetríme, šetria.
  5. Marek Brenčič: Pár kilometrov od agresora, dva týždne na Ukrajine
  6. Vladimír Krátky: Ako to dopadne na Ukrajine ?
  7. Jano Kováčik: Nové hlavné mestá vznikajú aj v 21. storočí
  8. Lubo Repka: Dostali sa plavebné spoločnosti z krízy?
  1. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 12 259
  2. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 11 005
  3. Martin Plesch: Pán primátor, načo vlastne máme Mestskú políciu v Bratislave? 6 051
  4. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 4 747
  5. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 4 680
  6. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 3 847
  7. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 539
  8. Dušan Koniar: Dzurindov projekt valcuje čítanosť aj diskusie 3 286
  1. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  3. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  6. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  7. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 53. - Antarktída - Druhá Byrdova antarktická expedícia (1933 - 1935)
SkryťZatvoriť reklamu