NOVINKY

Fiat Ducato dostal nové motory a vylepšenú kabínu

Piata generácia úžitkového Fiatu Ducato je na trhu už päť rokov. Výrobca preto rozhodol, že je pravý čas na omladzovaciu kúru. V rámci nej konštruktéri zapracovali najmä na technike a interiéri.

(Zdroj: Fiat)

BRATISLAVA. Piata generácia úžitkového Fiatu Ducato je na trhu už päť rokov. Výrobca preto rozhodol, že je pravý čas na omladzovaciu kúru. V rámci nej konštruktéri zapracovali najmä na technike a interiéri, dizajn karosérie sa nemení.

Aj ponuka verzií zostáva bez zmien. Zákazníci si naďalej môžu vyberať z troch dĺžok rázvoru náprav, štyroch celkových dĺžok auta, troch výšok a ôsmich objemov skriňových verzií Ducata.

Prívetivejšia kabína

Facelift priniesol modifikovanú palubnú dosku, ktorá má lepšie čitateľný prístrojový panel - a to za rôznych svetelných podmienok. V upravenej stredovej konzole našlo azyl nové rádio i ovládače klimatizácie. Na vrchnej časti nechýba adaptér pre pripojenie prenosnej navigácie TomTom.

Taliani myslia na dizajn aj pri úžitkových autách, preto neprekvapí, že Ducato v rámci modernizácie dostalo nové typy farebného čalúnenia a dekorov palubnej dosky. Upravené však boli aj dôležitejšie prvky - kabína je údajne lepšie odhlučnená a klimatizačná jednotka je výkonnejšia.

Tri motory, štyri verzie

Najviac noviniek zaznamenala paleta poháňacích jednotiek. Fiat uviedol tri nové vznetové štvorvalce. Charakterizuje ich liatinový blok a hliníková hlava valcov. Zvýšil sa pracovný tlak priameho vstrekovania paliva z 1600 na 1800 bar. Agregáty majú byť spoľahlivejšie, tichšie, úspornejšie a zároveň ohľaduplnejšie k životnému prostrediu.

Základný dvojliter 115 Multijet II dosahuje výkon 85 kW (115 k) a 280 Nm dostupný od 1500 ot./min. Motor 2,3 Multijet II je vyrábaný v dvoch výkonových variantoch - „130“ (96 kW/130 k, 320 Nm pri 1800 ot./min.) a „150“ (109 kW/148 k), 350 Nm pri 1500 ot./min.).

Najsilnejší diesel aj s robotizovanou prevodovkou

Vrcholnú motorizáciu predstavuje trojlitrový turbodiesel s označením 180 Multijet II Power (130 kW/177 k), 400 Nm pri 1400 ot./min.). V ponuke zostáva aj verzia Natural Power, spaľujúca zemný plyn CNG. Trojlitrový zážihový štvorvalec produkuje 100 kW (136 k) a 350 Nm pri otáčkach 1500 /min.

Najslabší vznetový dvojliter je kombinovaný s päťstupňovou manuálnou prevodovkou, všetky ostatné agregáty sú sériovo spriahnuté so šesťstupňovým „manuálom“. Pre najsilnejší turbodiesel je v ponuke aj šesťstupňová robotizovaná prevodovka. Všetky vznetové modely majú predĺžený servisný interval zo 45 000 na 48 000 kilometrov.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 664
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 968
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 106
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 824
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 669
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 446
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 098
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 020
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 857
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 472

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

KOMENTÁRE

Úrad, ktorý by Slovensku zdvihol reputáciu

To, že prípadný úspech vláda zneužije na marketing, je rub príbehu.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.