GARÁŽ

Motorom roka 2011 je dvojvalec Fiat 0,9 TwinAir

V nemeckom Stuttgarte vyhlásili výsledky nového ročníka medzinárodnej ankety Motor roka. Najviac dôvodov na radosť mali zástupcovia talianskych a nemeckých značiek.

(Zdroj: International Engine of the Year)

BRATISLAVA. V nemeckom Stuttgarte vyhlásili výsledky nového ročníka medzinárodnej ankety Motor roka (International Engine of the Year). Po hlasovaní 76 motoristických novinárov z celého sveta mali najviac dôvodov na radosť zástupcovia talianskej značky Fiat.

Ich malý zážihový dvojvalec TwinAir s objemom 0,9 litra získal titul Motor roka 2011, triumfoval v „ekologickej“ kategórii (Green Engine of the Year 2011) i v objemovej kategórii do jedného litra zdvihového objemu.

Nemcov potiahlo BMW

Úspech talianskych značiek zavŕšil zážihový osemvalec 4,5 l z dielne Ferrari, ktorý bol vyhlásený za najlepší výkonný motor roka a vyhral aj v kategórii nad štyri litre zdvihového objemu.

Článok pokračuje pod video reklamou

Zahanbiť sa však nenechali ani nemeckí výrobcovia. Ich víťaznú šnúru ťahalo už tradične BMW. Mníchovská automobilka slávila úspech v objemovej triede 1,4 - 1,8 l (BMW 1,6 Turbo), 1,8 - 2,0 l (BMW 2,0 Twin-Turbo Diesel), 2,5 - 3,0 l (BMW 3,0 DI Twin-Turbo) a 3,0 - 4,0 l (BMW 4,0 V8). Po jednom víťazstve pridali Audi (2,5 l Turbo) a Volkswagen (1,4 TSI Twincharger).

Výsledky v jednotlivých kategóriách

Najlepší Nový Motor roka 2011:

1. Fiat 0,9 TwinAir (Fiat 500) 352 bodov
2. Nissan electric powertrain (Nissan Leaf) 161 bodov
3. Ford 1,6 Turbo (Ford Mondeo, Focus, C-Max, Volvo S60, V60,...) 154 bodov

Najlepší "Zelený" Motor roka 2011:

1. Fiat 0,9 TwinAir 258 bodov
2. Toyota HSD 1,8 l (Toyota Auris, Prius) 204 bodov
3. Nissan electric powertrain 185 bodov

Najlepší Výkonný Motor roka 2011:

1. Ferrari 4,5 l V8 (Ferrari 458 Italia) 194 bodov
2. Porsche 3,8 l (Porsche GT3, GT3 RS) 126 bodov
3. Mercedes-AMG 6,2 l V8 (Mercedes C63 AMG, SL 63 AMG,...) 119 bodov

Najlepší Motor roka 2011 do 1,0 l:

1. Fiat 0,9 TwinAir 479 bodov
2. Toyota 1,0 l R3 (Toyota Aygo, iQ, Yaris,...) 257 bodov
3. Hyundai/Kia 1,0 l R3 (Hyundai i10, Kia Picanto) 178 bodov

Najlepší Motor roka 2011 1,0 - 1,4 l:

1. VW 1,4 TSI Twincharger (VW Polo, Golf, Audi A1, Seta Ibiza,... 365 bodov
2. Fiat 1,4 MultiAir Turbo (Alfa MiTo, Giulietta, Fiat Bravo,...) 248 bodov
3. VW 1,2 TSI (VW Polo, Golf, Audi A1. Seat Ibiza, Škoda Fabia,...) 196 bodov

Najlepší Motor roka 2011 1,4 - 1,8 l:

1. BMW 1,6 Turbo (Mini) 246 bodov
2. Alfa Romeo 1,75 DI Turbo (alfa Giulietta, 159, Lancia Delta) 226 bodov
3. Toyota HSD 1,8 l 199 bodov

Najlepší Motor roka 2011 1,8 - 2,0 l:

1. BMW 2,0 Twin-Turbo Diesel (BMW 1, X1) 210 bodov
2. Audi 2,0 TFSI (Audi S3, VW Scirocco R, Seat Leon Cupra,...) 204 bodov
3. Audi 2,0 TFSI (Audi A4, A5, VW Scirocco, Golf. Jetta, Seat Exeo,...) 151 bodov

Najlepší Motor roka 2011 2,0 - 2,5 l:

1. Audi 2,5 l R5 Turbo (Audi TT-RS, RS3) 400 bodov
2. Mercedes 2,1 CDI (Mercedes C, E, GLK) 267 bodov
3. Subaru 2,5 l Turbo (Subaru Impreza, Forester,...) 199 bodov

Najlepší Motor roka 2011 2,5 - 3,0 l:

1. BMW 3,0 DI Twin-Turbo (BMW 1 M, 335i,...) 421 bodov
2.

BMW 3,0 Twin-Turbo Diesel (BMW 335d, X5 40d,...)

237 bodov

3. Porsche 2,9 l DI (Porsche Boxter, Cayman) 147 bodov

Najlepší Motor roka 2011 3,0 - 4,0 l:

1. BMW 4,0 V8 (BMW M3) 364 bodov
2. Porsche 3,8 l (Porsche GT3, GT3 RS) 191 bodov
3. McLaren 3,8 l V8 (McLaren MP4-12C) 173 bodov

Najlepší Motor roka 2011 nad 4,0 l:

1. Ferrari 4,5 l V8 230 bodov
2. Mercedes-AMG 6,2 V8 188 bodov
3. BMW 4,4 DI Turbo V8 (BMW 550i,...) 127 bodov

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 36 329
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 084
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 18 579
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 14 492
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 427
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 739
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 4 153
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 433
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 224
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 628

Téma: Fiat Punto, Bravo, 500, Ducato, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Michala Havrana

Európa je civilizácia fake news (píše Michal Havran)

Rimania označili zmŕtvychvstanie ako prvý hoax.

AUTO

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.