V nemeckom Stuttgarte vyhlásili výsledky nového ročníka medzinárodnej ankety Motor roka. Najviac dôvodov na radosť mali zástupcovia talianskych a nemeckých značiek.
BRATISLAVA. V nemeckom Stuttgarte vyhlásili výsledky nového ročníka medzinárodnej ankety Motor roka (International Engine of the Year). Po hlasovaní 76 motoristických novinárov z celého sveta mali najviac dôvodov na radosť zástupcovia talianskej značky Fiat.
Článok pokračuje pod video reklamou
Článok pokračuje pod video reklamou
Ich malý zážihový dvojvalec TwinAir s objemom 0,9 litra získal titul Motor roka 2011, triumfoval v „ekologickej“ kategórii (Green Engine of the Year 2011) i v objemovej kategórii do jedného litra zdvihového objemu.
Nemcov potiahlo BMW
Úspech talianskych značiek zavŕšil zážihový osemvalec 4,5 l z dielne Ferrari, ktorý bol vyhlásený za najlepší výkonný motor roka a vyhral aj v kategórii nad štyri litre zdvihového objemu.
Zahanbiť sa však nenechali ani nemeckí výrobcovia. Ich víťaznú šnúru ťahalo už tradične BMW. Mníchovská automobilka slávila úspech v objemovej triede 1,4 - 1,8 l (BMW 1,6 Turbo), 1,8 - 2,0 l (BMW 2,0 Twin-Turbo Diesel), 2,5 - 3,0 l (BMW 3,0 DI Twin-Turbo) a 3,0 - 4,0 l (BMW 4,0 V8). Po jednom víťazstve pridali Audi (2,5 l Turbo) a Volkswagen (1,4 TSI Twincharger).
Výsledky v jednotlivých kategóriách
Najlepší Nový Motor roka 2011:
1. | Fiat 0,9 TwinAir (Fiat 500) | 352 bodov |
2. | Nissan electric powertrain (Nissan Leaf) | 161 bodov |
3. | Ford 1,6 Turbo (Ford Mondeo, Focus, C-Max, Volvo S60, V60,...) | 154 bodov |
Najlepší "Zelený" Motor roka 2011:
1. | Fiat 0,9 TwinAir | 258 bodov |
2. | Toyota HSD 1,8 l (Toyota Auris, Prius) | 204 bodov |
3. | Nissan electric powertrain | 185 bodov |
Najlepší Výkonný Motor roka 2011:
1. | Ferrari 4,5 l V8 (Ferrari 458 Italia) | 194 bodov |
2. | Porsche 3,8 l (Porsche GT3, GT3 RS) | 126 bodov |
3. | Mercedes-AMG 6,2 l V8 (Mercedes C63 AMG, SL 63 AMG,...) | 119 bodov |
Najlepší Motor roka 2011 do 1,0 l:
1. | Fiat 0,9 TwinAir | 479 bodov |
2. | Toyota 1,0 l R3 (Toyota Aygo, iQ, Yaris,...) | 257 bodov |
3. | Hyundai/Kia 1,0 l R3 (Hyundai i10, Kia Picanto) | 178 bodov |
Najlepší Motor roka 2011 1,0 - 1,4 l:
1. | VW 1,4 TSI Twincharger (VW Polo, Golf, Audi A1, Seta Ibiza,... | 365 bodov |
2. | Fiat 1,4 MultiAir Turbo (Alfa MiTo, Giulietta, Fiat Bravo,...) | 248 bodov |
3. | VW 1,2 TSI (VW Polo, Golf, Audi A1. Seat Ibiza, Škoda Fabia,...) | 196 bodov |
Najlepší Motor roka 2011 1,4 - 1,8 l:
1. | BMW 1,6 Turbo (Mini) | 246 bodov |
2. | Alfa Romeo 1,75 DI Turbo (alfa Giulietta, 159, Lancia Delta) | 226 bodov |
3. | Toyota HSD 1,8 l | 199 bodov |
Najlepší Motor roka 2011 1,8 - 2,0 l:
1. | BMW 2,0 Twin-Turbo Diesel (BMW 1, X1) | 210 bodov |
2. | Audi 2,0 TFSI (Audi S3, VW Scirocco R, Seat Leon Cupra,...) | 204 bodov |
3. | Audi 2,0 TFSI (Audi A4, A5, VW Scirocco, Golf. Jetta, Seat Exeo,...) | 151 bodov |
Najlepší Motor roka 2011 2,0 - 2,5 l:
1. | Audi 2,5 l R5 Turbo (Audi TT-RS, RS3) | 400 bodov |
2. | Mercedes 2,1 CDI (Mercedes C, E, GLK) | 267 bodov |
3. | Subaru 2,5 l Turbo (Subaru Impreza, Forester,...) | 199 bodov |
Najlepší Motor roka 2011 2,5 - 3,0 l:
1. | BMW 3,0 DI Twin-Turbo (BMW 1 M, 335i,...) | 421 bodov |
2. | BMW 3,0 Twin-Turbo Diesel (BMW 335d, X5 40d,...) | 237 bodov |
3. | Porsche 2,9 l DI (Porsche Boxter, Cayman) | 147 bodov |
Najlepší Motor roka 2011 3,0 - 4,0 l:
1. | BMW 4,0 V8 (BMW M3) | 364 bodov |
2. | Porsche 3,8 l (Porsche GT3, GT3 RS) | 191 bodov |
3. | McLaren 3,8 l V8 (McLaren MP4-12C) | 173 bodov |
Najlepší Motor roka 2011 nad 4,0 l:
1. | Ferrari 4,5 l V8 | 230 bodov |
2. | Mercedes-AMG 6,2 V8 | 188 bodov |
3. | BMW 4,4 DI Turbo V8 (BMW 550i,...) | 127 bodov |
Autor: fg