GARÁŽ

Motorom roka 2011 je dvojvalec Fiat 0,9 TwinAir

V nemeckom Stuttgarte vyhlásili výsledky nového ročníka medzinárodnej ankety Motor roka. Najviac dôvodov na radosť mali zástupcovia talianskych a nemeckých značiek.

(Zdroj: International Engine of the Year)

BRATISLAVA. V nemeckom Stuttgarte vyhlásili výsledky nového ročníka medzinárodnej ankety Motor roka (International Engine of the Year). Po hlasovaní 76 motoristických novinárov z celého sveta mali najviac dôvodov na radosť zástupcovia talianskej značky Fiat.

Ich malý zážihový dvojvalec TwinAir s objemom 0,9 litra získal titul Motor roka 2011, triumfoval v „ekologickej“ kategórii (Green Engine of the Year 2011) i v objemovej kategórii do jedného litra zdvihového objemu.

Nemcov potiahlo BMW

Úspech talianskych značiek zavŕšil zážihový osemvalec 4,5 l z dielne Ferrari, ktorý bol vyhlásený za najlepší výkonný motor roka a vyhral aj v kategórii nad štyri litre zdvihového objemu.

Zahanbiť sa však nenechali ani nemeckí výrobcovia. Ich víťaznú šnúru ťahalo už tradične BMW. Mníchovská automobilka slávila úspech v objemovej triede 1,4 - 1,8 l (BMW 1,6 Turbo), 1,8 - 2,0 l (BMW 2,0 Twin-Turbo Diesel), 2,5 - 3,0 l (BMW 3,0 DI Twin-Turbo) a 3,0 - 4,0 l (BMW 4,0 V8). Po jednom víťazstve pridali Audi (2,5 l Turbo) a Volkswagen (1,4 TSI Twincharger).

Výsledky v jednotlivých kategóriách

Najlepší Nový Motor roka 2011:

1. Fiat 0,9 TwinAir (Fiat 500) 352 bodov
2. Nissan electric powertrain (Nissan Leaf) 161 bodov
3. Ford 1,6 Turbo (Ford Mondeo, Focus, C-Max, Volvo S60, V60,...) 154 bodov

Najlepší "Zelený" Motor roka 2011:

1. Fiat 0,9 TwinAir 258 bodov
2. Toyota HSD 1,8 l (Toyota Auris, Prius) 204 bodov
3. Nissan electric powertrain 185 bodov

Najlepší Výkonný Motor roka 2011:

1. Ferrari 4,5 l V8 (Ferrari 458 Italia) 194 bodov
2. Porsche 3,8 l (Porsche GT3, GT3 RS) 126 bodov
3. Mercedes-AMG 6,2 l V8 (Mercedes C63 AMG, SL 63 AMG,...) 119 bodov

Najlepší Motor roka 2011 do 1,0 l:

1. Fiat 0,9 TwinAir 479 bodov
2. Toyota 1,0 l R3 (Toyota Aygo, iQ, Yaris,...) 257 bodov
3. Hyundai/Kia 1,0 l R3 (Hyundai i10, Kia Picanto) 178 bodov

Najlepší Motor roka 2011 1,0 - 1,4 l:

1. VW 1,4 TSI Twincharger (VW Polo, Golf, Audi A1, Seta Ibiza,... 365 bodov
2. Fiat 1,4 MultiAir Turbo (Alfa MiTo, Giulietta, Fiat Bravo,...) 248 bodov
3. VW 1,2 TSI (VW Polo, Golf, Audi A1. Seat Ibiza, Škoda Fabia,...) 196 bodov

Najlepší Motor roka 2011 1,4 - 1,8 l:

1. BMW 1,6 Turbo (Mini) 246 bodov
2. Alfa Romeo 1,75 DI Turbo (alfa Giulietta, 159, Lancia Delta) 226 bodov
3. Toyota HSD 1,8 l 199 bodov

Najlepší Motor roka 2011 1,8 - 2,0 l:

1. BMW 2,0 Twin-Turbo Diesel (BMW 1, X1) 210 bodov
2. Audi 2,0 TFSI (Audi S3, VW Scirocco R, Seat Leon Cupra,...) 204 bodov
3. Audi 2,0 TFSI (Audi A4, A5, VW Scirocco, Golf. Jetta, Seat Exeo,...) 151 bodov

Najlepší Motor roka 2011 2,0 - 2,5 l:

1. Audi 2,5 l R5 Turbo (Audi TT-RS, RS3) 400 bodov
2. Mercedes 2,1 CDI (Mercedes C, E, GLK) 267 bodov
3. Subaru 2,5 l Turbo (Subaru Impreza, Forester,...) 199 bodov

Najlepší Motor roka 2011 2,5 - 3,0 l:

1. BMW 3,0 DI Twin-Turbo (BMW 1 M, 335i,...) 421 bodov
2.

BMW 3,0 Twin-Turbo Diesel (BMW 335d, X5 40d,...)

237 bodov

3. Porsche 2,9 l DI (Porsche Boxter, Cayman) 147 bodov

Najlepší Motor roka 2011 3,0 - 4,0 l:

1. BMW 4,0 V8 (BMW M3) 364 bodov
2. Porsche 3,8 l (Porsche GT3, GT3 RS) 191 bodov
3. McLaren 3,8 l V8 (McLaren MP4-12C) 173 bodov

Najlepší Motor roka 2011 nad 4,0 l:

1. Ferrari 4,5 l V8 230 bodov
2. Mercedes-AMG 6,2 V8 188 bodov
3. BMW 4,4 DI Turbo V8 (BMW 550i,...) 127 bodov

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  7. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  8. Kam do tepla v januári?
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 18 360
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 8 367
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 446
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 199
  5. Kam do tepla v januári? 1 772
  6. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 575
  7. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 1 527
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 432
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 1 114
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 907

Téma: Fiat Punto, Bravo, 500, Ducato, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Štefunko: Nešiel by som do toho, keby som mal byť bezvýznamný hráč

Predseda novej strany Progresívne Slovensko si trúfa vo voľbách na 15 percent. Kandidátov chce nasadiť už do tohtoročných komunáliek.

ŠPORT

Nechcel som, aby Nasťa odišla. Dnes to chápem, tvrdí jej brat

Ako je možné, že Kuzminová vyhráva, a naši nie, čudujú sa Rusi.

KOMENTÁRE

Štefunkov test politických zákonitostí

Vyzerá to, ako keby cielene trolovali voličov nezaujímavými témami.

Neprehliadnite tiež

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.

Peugeot čaká elektrifikácia aj návrat do USA

Do roku 2025 bude mať každý model elektrickú verziu.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.