BRATISLAVA. Niekoľko mesiacov po premiére novej generácie sedanu Audi A6, prichádza jeho praktickejší derivát - kombi s tradičným označením Avant. Dizajnom karosérie možno neprekvapí, zaujme však medzigeneračný nárast rázvoru osí kolies o 67 mm na hodnotu 2910 mm. Ďalšie miery má novinka veľmi podobné so svojim predchodcom. Nové Audi A6 Avant meria na dĺžku 4930 mm (+3 mm), na šírku 1870 mm (+15 mm) a na výšku 1460 mm (-3 mm).
Nižšia hmotnosť
Batožinový priestor má základný objem 565 litrov, po sklopení zadných sedadiel jeho kapacita narastie na 1680 l. Veko kufra môže ovládať elektromotor. Praktickým detailom je senzor v zadnom nárazníku, ktorý ak zaznamená špecifický pohyb nohy, dá automaticky pokyn na otvorenie batožinového priestoru. Vodič tak nemusí položiť nákup napríklad na zem, ak chce sprístupniť kufor. Samozrejme, musí mať pri sebe ovládač bezkľúčového vstupu.
Novinka je v porovnaní s predchádzajúcou generáciou v priemere o 70 kilogramov ľahšia, v závislosti od konkrétnej motorizácie. Samotný skelet karosérie, vyrobený z ocele a hliníka, je ľahší o 30 kg.
Šesť valcov, tri litre a dve turbodúchadlá
Paleta poháňacích jednotiek určených pre Audi A6 Avant kopíruje karosársku verziu sedan. Jedinou novinkou je zavedenie nového vznetového šesťvalca 3,0 TDI Twin Turbo, ktorý prepĺňajú dve turbodúchadlá. Vďaka nim dosahuje výkon 230 kW (313 k). Agregát je štandardne spriahnutý s osemstupňovou automatickou prevodovkou Tiptronic.
Audi A6 Avant 3,0 TDI Twin Turbo akceleruje z pokoja na 100 km/h za 5,4 sekundy, maximálnu rýchlosť limituje elektronický obmedzovač pri obligátnych 250 km/h.
V najbližších mesiacoch Audi rozšíri modelový rad A6 o „off-road“ verziu Allroad a športové varianty S6 a RS6 s prepĺňaným osemvalcom 4,0 TFSI.
Autor: fg