NOVINKY

Audi predstavilo kombi A6 Avant i nový turbodiesel

Praktickejší derivát sedanu Audi A6 prichádza s novým vznetovým šesťvalcom 3,0 TDI, ktorý prepĺňajú dve turbodúchadlá.

(Zdroj: Audi)

BRATISLAVA. Niekoľko mesiacov po premiére novej generácie sedanu Audi A6, prichádza jeho praktickejší derivát - kombi s tradičným označením Avant. Dizajnom karosérie možno neprekvapí, zaujme však medzigeneračný nárast rázvoru osí kolies o 67 mm na hodnotu 2910 mm. Ďalšie miery má novinka veľmi podobné so svojim predchodcom. Nové Audi A6 Avant meria na dĺžku 4930 mm (+3 mm), na šírku 1870 mm (+15 mm) a na výšku 1460 mm (-3 mm).

Nižšia hmotnosť

Batožinový priestor má základný objem 565 litrov, po sklopení zadných sedadiel jeho kapacita narastie na 1680 l. Veko kufra môže ovládať elektromotor. Praktickým detailom je senzor v zadnom nárazníku, ktorý ak zaznamená špecifický pohyb nohy, dá automaticky pokyn na otvorenie batožinového priestoru. Vodič tak nemusí položiť nákup napríklad na zem, ak chce sprístupniť kufor. Samozrejme, musí mať pri sebe ovládač bezkľúčového vstupu.

Novinka je v porovnaní s predchádzajúcou generáciou v priemere o 70 kilogramov ľahšia, v závislosti od konkrétnej motorizácie. Samotný skelet karosérie, vyrobený z ocele a hliníka, je ľahší o 30 kg.

Šesť valcov, tri litre a dve turbodúchadlá

Paleta poháňacích jednotiek určených pre Audi A6 Avant kopíruje karosársku verziu sedan. Jedinou novinkou je zavedenie nového vznetového šesťvalca 3,0 TDI Twin Turbo, ktorý prepĺňajú dve turbodúchadlá. Vďaka nim dosahuje výkon 230 kW (313 k). Agregát je štandardne spriahnutý s osemstupňovou automatickou prevodovkou Tiptronic.

Audi A6 Avant 3,0 TDI Twin Turbo akceleruje z pokoja na 100 km/h za 5,4 sekundy, maximálnu rýchlosť limituje elektronický obmedzovač pri obligátnych 250 km/h.

V najbližších mesiacoch Audi rozšíri modelový rad A6 o „off-road“ verziu Allroad a športové varianty S6 a RS6 s prepĺňaným osemvalcom 4,0 TFSI.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 35 218
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 23 402
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 16 296
  4. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 15 639
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 672
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 437
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 4 918
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 517
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 2 861
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 670

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Môj dom, môj hrad. Sternbergovci si to môžu povedať už 800 rokov

So súrodencami sa tu pretekali na trojkolkách, pre miestnych robili omše. Na súkromnom hrade Český Šternberk hradný pán stále býva.

SVET

Únia zatvára hranice. Opúšťa tým myšlienky Schengenu

Z núdzových opatrení sa stávajú dlhodobé.

PLUS

Prísne tajné. Ako sa zrodila najhoršia zbraň v dejinách

Ako sa vznikla najhoršia zbraň ľudstva.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.