Európska komisia (EK) opätovne požiadala Slovensko spolu s desiatkou ďalších členských krajín, aby si splnili svoju povinnosť zavedením príslušných postupov, ktoré majú zvýšiť bezpečnosť transeurópskej cestnej siete.
Žiadosť už má formu odôvodneného stanoviska a pokiaľ štátne orgány neposkytnú dostatočné vysvetlenie a nenavrhnú nápravné opatrenia do dvoch mesiacov, komisia ich môže pohnať pred Európsky súdny dvor.
Krajiny boli povinné zasadiť smernicu o riadení bezpečnosti cestnej infraštruktúry z roku 2008 do svojho vnútroštátneho práva do 19. decembra 2010.
Spomínaná legislatíva únie vyžaduje právne zakotvenie procesu posudzovania vplyvu bezpečnosti ciest s cieľom ozrejmiť dôsledky rozličných alternatív v plánovaní infraštruktúrnych projektov na bezpečnosť na cestách. Smernica taktiež predpisuje audity bezpečnosti ciest, ktorými by sa mali stanoviť nebezpečné prvky projektu cestnej infraštruktúry, takisto predpisuje pravidlá a postupy riadenia bezpečnosti po tom, ako sa infraštruktúra dostavia.