Slovensko stále nemá platné pravidlá riadenia bezpečnosti na cestách

Európska komisia opätovne požiadala Slovensko, aby si splnili svoju povinnosť zavedením príslušných postupov, ktoré majú zvýšiť bezpečnosť transeurópskej cestnej siete.

Európska komisia (EK) opätovne požiadala Slovensko spolu s desiatkou ďalších členských krajín, aby si splnili svoju povinnosť zavedením príslušných postupov, ktoré majú zvýšiť bezpečnosť transeurópskej cestnej siete.

Žiadosť už má formu odôvodneného stanoviska a pokiaľ štátne orgány neposkytnú dostatočné vysvetlenie a nenavrhnú nápravné opatrenia do dvoch mesiacov, komisia ich môže pohnať pred Európsky súdny dvor.

Krajiny boli povinné zasadiť smernicu o riadení bezpečnosti cestnej infraštruktúry z roku 2008 do svojho vnútroštátneho práva do 19. decembra 2010.

Spomínaná legislatíva únie vyžaduje právne zakotvenie procesu posudzovania vplyvu bezpečnosti ciest s cieľom ozrejmiť dôsledky rozličných alternatív v plánovaní infraštruktúrnych projektov na bezpečnosť na cestách. Smernica taktiež predpisuje audity bezpečnosti ciest, ktorými by sa mali stanoviť nebezpečné prvky projektu cestnej infraštruktúry, takisto predpisuje pravidlá a postupy riadenia bezpečnosti po tom, ako sa infraštruktúra dostavia.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  2. Ako na refinancovanie hypotéky
  3. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  4. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  5. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  6. Splnený sen
  7. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne
  8. Majte všetky svoje účty za energie pod kontrolou
  9. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur
  10. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman
  1. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  2. Top Ten najviac prehliadaných vozidiel na trhu
  3. Vysoká hra o súdne trovy
  4. Pozvánka na verejnú diskusiu o obnove Pisztoryho paláca
  5. 60 rokov európskej integrácie: úspechy a výzvy
  6. Návšteva zo Southwestern University of Finance and Economics
  7. Medzinárodná letná škola EDGE 2017
  8. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  9. Ako na refinancovanie hypotéky
  10. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  1. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 12 485
  2. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 12 351
  3. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman 4 008
  4. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 4 000
  5. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne 3 000
  6. Títo Slováci sa rozhodli zveľadiť svoje okolie 2 511
  7. Splnený sen 1 858
  8. 3 slovenské projekty, ktoré sa nestratia ani vo svete 1 810
  9. Zaparkujte tak, aby ste s vaším vozidlom odišli vy, a nie iný 1 532
  10. Koniec štátnym príspevkom pre mladých 1 278

Téma: Európska únia


Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Vysoká zadlženosť, pravidelné zápchy. Ako žijú ľudia v trnavskom kraji

Trnavskému kraju robia dobré meno kúpele, víno, ale aj golfové ihriská.

SVET

Svätá vojna v českej politike. Ako Okamura bojuje o voličov

Má japonský pôvod, tak predsa nemôže byť rasista.

KOŠICE KORZÁR

Pippa zadržali v Ždiari. Mal šperky a 50 hodiniek

Bol na vrchole zločineckej skupiny, tvrdí polícia.

Neprehliadnite tiež

Výber malých SUV sa stále rozrastá. Aká je ponuka na našom trhu?

Segment malých SUV je stále populárnejší, budúci rok by mali predaje pokoriť hranicu dvoch miliónov.

Japonská oceliareň klamala o kvalite kovov, diely sú v autách aj lietadlách

Rozsah škôd ani miera nedostatkov zatiaľ nie sú známe.

Dopravná hádanka: Ako by ste vyriešili túto križovatku?

Keď sa pravidlo pravej ruky stáva rébusom.