SME
Streda, 1. december, 2021 | Meniny má EdmundKrížovkyKrížovky

Citroën DS4 na slovenskom trhu. Ceny začínajú od 18 390 eur

Druhý zástupca produktovej línie Citroën DS je k dispozícii výhradne s päťdverovou karosériou. Na výber sú štyri motory a tri výbavové verzie.

(Zdroj: Citroen)

BRATISLAVA. Prvý zástupca produktovej línie Citroën DS - model DS3 - robí francúzskej automobilke radosť. V priebehu roka a niekoľkých mesiacov, odkedy je na trhu, si ho kúpilo 90 000 Európanov. Minimálne rovnaké ambície má aj o triedu väčší a praktickejší Citroën DS4. Slovenskú výstavnú premiéru absolvoval na bratislavskom autosalóne. Importér dnes zverejnil cenník a začal prijímať objednávky. Oficiálny predaj odštartuje 13. júna tohto roku.

DS4 zdieľa platformu a niekoľko komponentov s Citroënom C4, takže si musí vystačiť s jednoduchou zadnou nápravou, vybavenou vlečenými ramenami. Podvozok je ale kompletne preladený. Z vlastných skúseností vieme, že Citroën dokáže ponúknuť dve úplne rozdielne charakteristiky rovnakého podvozka (viď. Citroën C3 a DS3). Sme preto veľmi zvedaví, ako bude DS4 jazdiť.

S piatimi dverami

Novinku charakterizujú rozmery 4275 x 1810 x 1532 mm a rázvor 2612 mm. Navonok sa tvári ako trojdverový hatchback, v skutočnosti má ale päť dverí. Dizajnéri použili trik, typický pre Alfu Romeo alebo Seat, a kľučky zadných bočných dverí ukryli do stĺpikov.

Veľké čelné sklo siaha takmer až nad hlavy cestujúcich na predných sedadlách. Hoci DS4 nemá žiadne terénne ambície, ani pohon 4x4, zaujme jeho vyššia svetlá výška a pomerne veľký priestor medzi kolesom a hranou blatníka.

Interiér vychádza z C-štvorky. Vyzerá ale luxusnejšie. Prvé dojmy z neho sme získali v marci na autosalóne v Ženeve. Vo vystavených exemplároch bola známa palubná doska čalúnená kožou. Predné sedadlá majú veľkorysé rozmery a výrazné bočné vedenie. Priestorová ponuka vpredu vyhovuje. Na zadných sedadlách je dosť miesta na nohy, ale málo v oblasti hlavy. Konštruktéri údajne venovali zvýšenú pozornosť odhlučneniu kabíny. Batožinový priestor disponuje základným objemom 359 litrov.

Štyri motory

Paleta poháňacích jednotiek má štyri položky. Zážihové verzie poháňa atmosférický štvorvalec 1,6 VTi (88 kW/120 k) a prepĺňaný agregát 1,6 THP, naladený na výkon 115 kW (156 k), prípadne 148 kW (200 k).

Vznetové motorizácie sú tiež dve. Za označením HDi 110 sa ukrýva turbodiesel 1,6 HDi (82 kW/112 k). V ponuke je aj ekologicky ladená verzia 1,6 e-HDi (82 kW/112 k) so systémom štart/stop a ďalšími doplnkami, ktorá si údajne v priemere vystačí so 4,4 litrami nafty na sto kilometrov. Najsilnejší diesel má zdvihový objem 2,0 litra a produkuje 120 kW (163 k).

Tri výbavové verzie

Na Slovensku sú dostupné tri výbavové verzie - Design, Style a Sport. Základná okrem iného obsahuje šesť airbagov, stabilizačný systém ESP, manuálnu klimatizáciu, 16-palcové zliatinové disky, diódové denné a koncové svetlá, tempomat, kožou čalúnený veniec volantu, rádio s CD a MP3,...

Style pridáva napríklad elektrickú parkovaciu brzdu, čalúnenie v kombinácii koža-látka, automatickú klimatizáciu, dažďový senzor alebo 17-palcové zliatinové kolesá.

Výbavový stupeň Sport má oproti Style navyše kožené čalúnenie, systém monitorujúci mŕtvy uhol, parkovací asistent i 18-palcové zliatinové disky kolies. Priplatiť si treba za „xenóny“ či navigačný systém.

Cenník

Design Style Sport
1,6 VTi (88 kW/120 k) 18 390 eur 20 490 eur
1,6 THP (115 kW/156 k) 22 890 eur
1,6 THP (148 kW/200 k) 24 990 eur
1,6 HDi (82 kW/112 k) 20 590 eur 22 690 eur
1,6 e-HDi (82 kW/112 k) 21 840 eur 23 940 eur
2,0 HDi (120 kW/163 k) 24 490 eur 25 790 eur
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Desať dôvodov, prečo študovať na Trnavskej univerzite
  2. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  3. Buďte v najlepšej spoločnosti!?
  4. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  5. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije?
  6. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie
  7. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor
  8. PRIESKUM: Slováci prezradili, čo by mal spĺňať dokonalý smartfón
  9. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené
  10. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť
  1. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie
  2. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  3. dm a jej zákazníci podporili vznik 15 vzdelávacích centier
  4. Anketu Elektromobil roka 2021 ovládla ŠKODA
  5. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  6. Zmeny v systéme revíznych postupov
  7. Compliance – kto by mal byť zodpovedný?
  8. Tabaková mládež. Čo s ňou?
  9. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  10. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes?
  1. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 29 711
  2. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 15 167
  3. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 11 848
  4. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 7 644
  5. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 7 606
  6. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 5 685
  7. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 5 625
  8. Karnozín – účinná látka s obrovským potenciálom 2 977
  9. Volkswagen predstavuje ďalší elektrický model 2 637
  10. Vianočné nákupy bez stresu? Pozrite sa, či na to idete správne 2 129
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Škoda Karoq

Ponuka motorov ostáva rovnaká.


19 h
Hyundai Ioniq 5

Víťaza vyhlásia vo februári.


29. nov
Toyota Yaris Cross

Všestrannosť zlepšuje pohon všetkých kolies.


28. nov
Parkovanie na chodníku bude od marca 2022 regulované.

Dodržať voľnú šírku chodníka 1,5 metra už nebude stačiť.


26. nov

Blogy SME

  1. Rudolf Pado: Ako prišla armáda o majetok a občania o verejný záujem
  2. Iveta Bakitová: Peru - od conquistádorov po Dänikena
  3. Štefan Vidlár: List Ježiškovi
  4. Ján Šeďo: Kedy je to v záujme občanov a kedy nie, alebo existuje morálny kódex poslanca NRSR ?
  5. Michal Hradil: Trochu (kontroverznej) očkovacej matematiky
  6. Zuzana Rattajová: Juraj Droba, dnes si opustil ľudí
  7. Marek Strapko: Konšpirátori opäť pošteklili primitívne pudy
  8. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  1. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 11 358
  2. Jozef Sitko: Pani prezidentka, jej priateľ a jej exporadca Leško 7 869
  3. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook 6 678
  4. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529? 4 980
  5. Věra Tepličková: Ako chutí moc alebo Ak budeme dobrí, dostaneme limetku 4 955
  6. Monika Nagyova: Poďte bližšie, staré dievky nehryzú. 4 480
  7. Tereza Krajčová: Anglický denník: 18. Najväčší strašiak návratu zo zahraničia? Slovenská mentalita 4 386
  8. Pavel Macko: Špinavý útok voči mojej rodine trvá už šesť rokov! 4 064
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  2. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  3. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  4. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  5. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  6. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  7. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  8. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
Skryť Zatvoriť reklamu