BRATISLAVA. Prvý zástupca produktovej línie Citroën DS - model DS3 - robí francúzskej automobilke radosť. V priebehu roka a niekoľkých mesiacov, odkedy je na trhu, si ho kúpilo 90 000 Európanov. Minimálne rovnaké ambície má aj o triedu väčší a praktickejší Citroën DS4. Slovenskú výstavnú premiéru absolvoval na bratislavskom autosalóne. Importér dnes zverejnil cenník a začal prijímať objednávky. Oficiálny predaj odštartuje 13. júna tohto roku.
DS4 zdieľa platformu a niekoľko komponentov s Citroënom C4, takže si musí vystačiť s jednoduchou zadnou nápravou, vybavenou vlečenými ramenami. Podvozok je ale kompletne preladený. Z vlastných skúseností vieme, že Citroën dokáže ponúknuť dve úplne rozdielne charakteristiky rovnakého podvozka (viď. Citroën C3 a DS3). Sme preto veľmi zvedaví, ako bude DS4 jazdiť.
S piatimi dverami
Novinku charakterizujú rozmery 4275 x 1810 x 1532 mm a rázvor 2612 mm. Navonok sa tvári ako trojdverový hatchback, v skutočnosti má ale päť dverí. Dizajnéri použili trik, typický pre Alfu Romeo alebo Seat, a kľučky zadných bočných dverí ukryli do stĺpikov.
Veľké čelné sklo siaha takmer až nad hlavy cestujúcich na predných sedadlách. Hoci DS4 nemá žiadne terénne ambície, ani pohon 4x4, zaujme jeho vyššia svetlá výška a pomerne veľký priestor medzi kolesom a hranou blatníka.
Interiér vychádza z C-štvorky. Vyzerá ale luxusnejšie. Prvé dojmy z neho sme získali v marci na autosalóne v Ženeve. Vo vystavených exemplároch bola známa palubná doska čalúnená kožou. Predné sedadlá majú veľkorysé rozmery a výrazné bočné vedenie. Priestorová ponuka vpredu vyhovuje. Na zadných sedadlách je dosť miesta na nohy, ale málo v oblasti hlavy. Konštruktéri údajne venovali zvýšenú pozornosť odhlučneniu kabíny. Batožinový priestor disponuje základným objemom 359 litrov.
Štyri motory
Paleta poháňacích jednotiek má štyri položky. Zážihové verzie poháňa atmosférický štvorvalec 1,6 VTi (88 kW/120 k) a prepĺňaný agregát 1,6 THP, naladený na výkon 115 kW (156 k), prípadne 148 kW (200 k).
Vznetové motorizácie sú tiež dve. Za označením HDi 110 sa ukrýva turbodiesel 1,6 HDi (82 kW/112 k). V ponuke je aj ekologicky ladená verzia 1,6 e-HDi (82 kW/112 k) so systémom štart/stop a ďalšími doplnkami, ktorá si údajne v priemere vystačí so 4,4 litrami nafty na sto kilometrov. Najsilnejší diesel má zdvihový objem 2,0 litra a produkuje 120 kW (163 k).
Tri výbavové verzie
Na Slovensku sú dostupné tri výbavové verzie - Design, Style a Sport. Základná okrem iného obsahuje šesť airbagov, stabilizačný systém ESP, manuálnu klimatizáciu, 16-palcové zliatinové disky, diódové denné a koncové svetlá, tempomat, kožou čalúnený veniec volantu, rádio s CD a MP3,...
Style pridáva napríklad elektrickú parkovaciu brzdu, čalúnenie v kombinácii koža-látka, automatickú klimatizáciu, dažďový senzor alebo 17-palcové zliatinové kolesá.
Výbavový stupeň Sport má oproti Style navyše kožené čalúnenie, systém monitorujúci mŕtvy uhol, parkovací asistent i 18-palcové zliatinové disky kolies. Priplatiť si treba za „xenóny“ či navigačný systém.
Cenník
Design | Style | Sport | |
1,6 VTi (88 kW/120 k) | 18 390 eur | 20 490 eur | |
1,6 THP (115 kW/156 k) | 22 890 eur | ||
1,6 THP (148 kW/200 k) | 24 990 eur | ||
1,6 HDi (82 kW/112 k) | 20 590 eur | 22 690 eur | |
1,6 e-HDi (82 kW/112 k) | 21 840 eur | 23 940 eur | |
2,0 HDi (120 kW/163 k) | 24 490 eur | 25 790 eur |
Autor: fg