GARÁŽ

Citroën DS4 na slovenskom trhu. Ceny začínajú od 18 390 eur

Druhý zástupca produktovej línie Citroën DS je k dispozícii výhradne s päťdverovou karosériou. Na výber sú štyri motory a tri výbavové verzie.

(Zdroj: Citroen)

BRATISLAVA. Prvý zástupca produktovej línie Citroën DS - model DS3 - robí francúzskej automobilke radosť. V priebehu roka a niekoľkých mesiacov, odkedy je na trhu, si ho kúpilo 90 000 Európanov. Minimálne rovnaké ambície má aj o triedu väčší a praktickejší Citroën DS4. Slovenskú výstavnú premiéru absolvoval na bratislavskom autosalóne. Importér dnes zverejnil cenník a začal prijímať objednávky. Oficiálny predaj odštartuje 13. júna tohto roku.

DS4 zdieľa platformu a niekoľko komponentov s Citroënom C4, takže si musí vystačiť s jednoduchou zadnou nápravou, vybavenou vlečenými ramenami. Podvozok je ale kompletne preladený. Z vlastných skúseností vieme, že Citroën dokáže ponúknuť dve úplne rozdielne charakteristiky rovnakého podvozka (viď. Citroën C3 a DS3). Sme preto veľmi zvedaví, ako bude DS4 jazdiť.

S piatimi dverami

Novinku charakterizujú rozmery 4275 x 1810 x 1532 mm a rázvor 2612 mm. Navonok sa tvári ako trojdverový hatchback, v skutočnosti má ale päť dverí. Dizajnéri použili trik, typický pre Alfu Romeo alebo Seat, a kľučky zadných bočných dverí ukryli do stĺpikov.

Veľké čelné sklo siaha takmer až nad hlavy cestujúcich na predných sedadlách. Hoci DS4 nemá žiadne terénne ambície, ani pohon 4x4, zaujme jeho vyššia svetlá výška a pomerne veľký priestor medzi kolesom a hranou blatníka.

Interiér vychádza z C-štvorky. Vyzerá ale luxusnejšie. Prvé dojmy z neho sme získali v marci na autosalóne v Ženeve. Vo vystavených exemplároch bola známa palubná doska čalúnená kožou. Predné sedadlá majú veľkorysé rozmery a výrazné bočné vedenie. Priestorová ponuka vpredu vyhovuje. Na zadných sedadlách je dosť miesta na nohy, ale málo v oblasti hlavy. Konštruktéri údajne venovali zvýšenú pozornosť odhlučneniu kabíny. Batožinový priestor disponuje základným objemom 359 litrov.

Štyri motory

Paleta poháňacích jednotiek má štyri položky. Zážihové verzie poháňa atmosférický štvorvalec 1,6 VTi (88 kW/120 k) a prepĺňaný agregát 1,6 THP, naladený na výkon 115 kW (156 k), prípadne 148 kW (200 k).

Vznetové motorizácie sú tiež dve. Za označením HDi 110 sa ukrýva turbodiesel 1,6 HDi (82 kW/112 k). V ponuke je aj ekologicky ladená verzia 1,6 e-HDi (82 kW/112 k) so systémom štart/stop a ďalšími doplnkami, ktorá si údajne v priemere vystačí so 4,4 litrami nafty na sto kilometrov. Najsilnejší diesel má zdvihový objem 2,0 litra a produkuje 120 kW (163 k).

Tri výbavové verzie

Na Slovensku sú dostupné tri výbavové verzie - Design, Style a Sport. Základná okrem iného obsahuje šesť airbagov, stabilizačný systém ESP, manuálnu klimatizáciu, 16-palcové zliatinové disky, diódové denné a koncové svetlá, tempomat, kožou čalúnený veniec volantu, rádio s CD a MP3,...

Style pridáva napríklad elektrickú parkovaciu brzdu, čalúnenie v kombinácii koža-látka, automatickú klimatizáciu, dažďový senzor alebo 17-palcové zliatinové kolesá.

Výbavový stupeň Sport má oproti Style navyše kožené čalúnenie, systém monitorujúci mŕtvy uhol, parkovací asistent i 18-palcové zliatinové disky kolies. Priplatiť si treba za „xenóny“ či navigačný systém.

Cenník

Design Style Sport
1,6 VTi (88 kW/120 k) 18 390 eur 20 490 eur
1,6 THP (115 kW/156 k) 22 890 eur
1,6 THP (148 kW/200 k) 24 990 eur
1,6 HDi (82 kW/112 k) 20 590 eur 22 690 eur
1,6 e-HDi (82 kW/112 k) 21 840 eur 23 940 eur
2,0 HDi (120 kW/163 k) 24 490 eur 25 790 eur

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno?
  2. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc
  3. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk
  4. Talent - vzdelanie - úspech
  5. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu
  6. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s?
  7. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche
  8. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom
  9. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať?
  10. Slovanet spustil LTE internet aj na juhu Tokaja
  1. Zastrašovanie od majiteľov hotela Danube nehoráznosťou!
  2. Naše finančné družstvo - postoj člena vyjadrený básňou
  3. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc
  4. Chceme, aby mali naši zákazníci z nakupovania zážitok
  5. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk
  6. Depresia. Kedy ju treba liečiť?
  7. Bratislavčania môžu žiadať príspevok na polopodzemné kontajnery
  8. Mototechna predala za päť rokov už 40 tisíc áut
  9. HubHub spája sily s Neulogy
  10. Na SPU v Nitre vznikla Konfuciova trieda
  1. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s? 23 135
  2. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc 11 947
  3. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom 9 815
  4. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno? 9 283
  5. Mio MiVue 733 WiFi - snadno přeneste záznam autokamery do mobilu 6 112
  6. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche 5 853
  7. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu 5 316
  8. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať? 4 881
  9. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME 4 479
  10. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk 3 563

Téma: Citroen C4, C3, Xsara, Picasso, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Nemci hokejovú senzáciu nezavŕšili, Rusi rozhodli o zlate v predĺžení

Jedinými premožiteľmi Rusov na olympijskom turnaji boli Slováci.

Neprehliadnite tiež

Šéfdizajnér Seatu: Budúci rok nás čaká výrazná zmena

Alejandro Mesonero-Romanos otvoril v Seate novú kapitolu dizajnu a onedlho načne ďalšiu, ale už bez Cupry.

Cupra Ateca má poriadny výkon a prišla o znak Seat

Stane sa prvým modelom v novej ére samostatnej značky Cupra.

Alkohol zavinil pätinu obetí dopravných nehôd v EÚ

V Európe sa vypije viac aklkoholu ako kdekoľvek inde na svete.

Hyundai ukázal nové SUV. Zamkne sa, aby ste nemohli vystúpiť inému autu do cesty

S novým Santa Fe do premávky nevystúpite ani nevycúvate.