GARÁŽ

Citroën DS4 na slovenskom trhu. Ceny začínajú od 18 390 eur

Druhý zástupca produktovej línie Citroën DS je k dispozícii výhradne s päťdverovou karosériou. Na výber sú štyri motory a tri výbavové verzie.

(Zdroj: Citroen)

BRATISLAVA. Prvý zástupca produktovej línie Citroën DS - model DS3 - robí francúzskej automobilke radosť. V priebehu roka a niekoľkých mesiacov, odkedy je na trhu, si ho kúpilo 90 000 Európanov. Minimálne rovnaké ambície má aj o triedu väčší a praktickejší Citroën DS4. Slovenskú výstavnú premiéru absolvoval na bratislavskom autosalóne. Importér dnes zverejnil cenník a začal prijímať objednávky. Oficiálny predaj odštartuje 13. júna tohto roku.

DS4 zdieľa platformu a niekoľko komponentov s Citroënom C4, takže si musí vystačiť s jednoduchou zadnou nápravou, vybavenou vlečenými ramenami. Podvozok je ale kompletne preladený. Z vlastných skúseností vieme, že Citroën dokáže ponúknuť dve úplne rozdielne charakteristiky rovnakého podvozka (viď. Citroën C3 a DS3). Sme preto veľmi zvedaví, ako bude DS4 jazdiť.

S piatimi dverami

Novinku charakterizujú rozmery 4275 x 1810 x 1532 mm a rázvor 2612 mm. Navonok sa tvári ako trojdverový hatchback, v skutočnosti má ale päť dverí. Dizajnéri použili trik, typický pre Alfu Romeo alebo Seat, a kľučky zadných bočných dverí ukryli do stĺpikov.

Veľké čelné sklo siaha takmer až nad hlavy cestujúcich na predných sedadlách. Hoci DS4 nemá žiadne terénne ambície, ani pohon 4x4, zaujme jeho vyššia svetlá výška a pomerne veľký priestor medzi kolesom a hranou blatníka.

Interiér vychádza z C-štvorky. Vyzerá ale luxusnejšie. Prvé dojmy z neho sme získali v marci na autosalóne v Ženeve. Vo vystavených exemplároch bola známa palubná doska čalúnená kožou. Predné sedadlá majú veľkorysé rozmery a výrazné bočné vedenie. Priestorová ponuka vpredu vyhovuje. Na zadných sedadlách je dosť miesta na nohy, ale málo v oblasti hlavy. Konštruktéri údajne venovali zvýšenú pozornosť odhlučneniu kabíny. Batožinový priestor disponuje základným objemom 359 litrov.

Štyri motory

Paleta poháňacích jednotiek má štyri položky. Zážihové verzie poháňa atmosférický štvorvalec 1,6 VTi (88 kW/120 k) a prepĺňaný agregát 1,6 THP, naladený na výkon 115 kW (156 k), prípadne 148 kW (200 k).

Vznetové motorizácie sú tiež dve. Za označením HDi 110 sa ukrýva turbodiesel 1,6 HDi (82 kW/112 k). V ponuke je aj ekologicky ladená verzia 1,6 e-HDi (82 kW/112 k) so systémom štart/stop a ďalšími doplnkami, ktorá si údajne v priemere vystačí so 4,4 litrami nafty na sto kilometrov. Najsilnejší diesel má zdvihový objem 2,0 litra a produkuje 120 kW (163 k).

Tri výbavové verzie

Na Slovensku sú dostupné tri výbavové verzie - Design, Style a Sport. Základná okrem iného obsahuje šesť airbagov, stabilizačný systém ESP, manuálnu klimatizáciu, 16-palcové zliatinové disky, diódové denné a koncové svetlá, tempomat, kožou čalúnený veniec volantu, rádio s CD a MP3,...

Style pridáva napríklad elektrickú parkovaciu brzdu, čalúnenie v kombinácii koža-látka, automatickú klimatizáciu, dažďový senzor alebo 17-palcové zliatinové kolesá.

Výbavový stupeň Sport má oproti Style navyše kožené čalúnenie, systém monitorujúci mŕtvy uhol, parkovací asistent i 18-palcové zliatinové disky kolies. Priplatiť si treba za „xenóny“ či navigačný systém.

Cenník

Design Style Sport
1,6 VTi (88 kW/120 k) 18 390 eur 20 490 eur
1,6 THP (115 kW/156 k) 22 890 eur
1,6 THP (148 kW/200 k) 24 990 eur
1,6 HDi (82 kW/112 k) 20 590 eur 22 690 eur
1,6 e-HDi (82 kW/112 k) 21 840 eur 23 940 eur
2,0 HDi (120 kW/163 k) 24 490 eur 25 790 eur

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 11 170
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 260
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 140
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 2 047
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 802
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 559
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 353
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 149
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 848
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 605

Téma: Citroen C4, C3, Xsara, Picasso, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

SPIŠ KORZÁR

Deň, ktorý navždy zmenil Vysoké Tatry. Takto to vyzeralo pred trinástimi rokmi

Víchrica zničila 19. novembra 2004 až 12-tisíc hektárov lesa.

TECH

Vo vesmíre znie strašidelné pískanie. Vedci zistili, odkiaľ pochádza

Väčšina častíc je zachytená v pásoch.

ŠPORT

Kaddáfí zachránil nemecký klub. Niečo za to však chcel

Nemecký hokejový tím zachránil diktátor.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.