SME
Nedeľa, 16. jún, 2019 | Meniny má Blanka, Bianka
GARÁŽ

Citroën DS4 na slovenskom trhu. Ceny začínajú od 18 390 eur

Druhý zástupca produktovej línie Citroën DS je k dispozícii výhradne s päťdverovou karosériou. Na výber sú štyri motory a tri výbavové verzie.

(Zdroj: Citroen)

BRATISLAVA. Prvý zástupca produktovej línie Citroën DS - model DS3 - robí francúzskej automobilke radosť. V priebehu roka a niekoľkých mesiacov, odkedy je na trhu, si ho kúpilo 90 000 Európanov. Minimálne rovnaké ambície má aj o triedu väčší a praktickejší Citroën DS4. Slovenskú výstavnú premiéru absolvoval na bratislavskom autosalóne. Importér dnes zverejnil cenník a začal prijímať objednávky. Oficiálny predaj odštartuje 13. júna tohto roku.

DS4 zdieľa platformu a niekoľko komponentov s Citroënom C4, takže si musí vystačiť s jednoduchou zadnou nápravou, vybavenou vlečenými ramenami. Podvozok je ale kompletne preladený. Z vlastných skúseností vieme, že Citroën dokáže ponúknuť dve úplne rozdielne charakteristiky rovnakého podvozka (viď. Citroën C3 a DS3). Sme preto veľmi zvedaví, ako bude DS4 jazdiť.

S piatimi dverami

Novinku charakterizujú rozmery 4275 x 1810 x 1532 mm a rázvor 2612 mm. Navonok sa tvári ako trojdverový hatchback, v skutočnosti má ale päť dverí. Dizajnéri použili trik, typický pre Alfu Romeo alebo Seat, a kľučky zadných bočných dverí ukryli do stĺpikov.

Veľké čelné sklo siaha takmer až nad hlavy cestujúcich na predných sedadlách. Hoci DS4 nemá žiadne terénne ambície, ani pohon 4x4, zaujme jeho vyššia svetlá výška a pomerne veľký priestor medzi kolesom a hranou blatníka.

Interiér vychádza z C-štvorky. Vyzerá ale luxusnejšie. Prvé dojmy z neho sme získali v marci na autosalóne v Ženeve. Vo vystavených exemplároch bola známa palubná doska čalúnená kožou. Predné sedadlá majú veľkorysé rozmery a výrazné bočné vedenie. Priestorová ponuka vpredu vyhovuje. Na zadných sedadlách je dosť miesta na nohy, ale málo v oblasti hlavy. Konštruktéri údajne venovali zvýšenú pozornosť odhlučneniu kabíny. Batožinový priestor disponuje základným objemom 359 litrov.

Štyri motory

Paleta poháňacích jednotiek má štyri položky. Zážihové verzie poháňa atmosférický štvorvalec 1,6 VTi (88 kW/120 k) a prepĺňaný agregát 1,6 THP, naladený na výkon 115 kW (156 k), prípadne 148 kW (200 k).

Vznetové motorizácie sú tiež dve. Za označením HDi 110 sa ukrýva turbodiesel 1,6 HDi (82 kW/112 k). V ponuke je aj ekologicky ladená verzia 1,6 e-HDi (82 kW/112 k) so systémom štart/stop a ďalšími doplnkami, ktorá si údajne v priemere vystačí so 4,4 litrami nafty na sto kilometrov. Najsilnejší diesel má zdvihový objem 2,0 litra a produkuje 120 kW (163 k).

Tri výbavové verzie

Na Slovensku sú dostupné tri výbavové verzie - Design, Style a Sport. Základná okrem iného obsahuje šesť airbagov, stabilizačný systém ESP, manuálnu klimatizáciu, 16-palcové zliatinové disky, diódové denné a koncové svetlá, tempomat, kožou čalúnený veniec volantu, rádio s CD a MP3,...

Style pridáva napríklad elektrickú parkovaciu brzdu, čalúnenie v kombinácii koža-látka, automatickú klimatizáciu, dažďový senzor alebo 17-palcové zliatinové kolesá.

Výbavový stupeň Sport má oproti Style navyše kožené čalúnenie, systém monitorujúci mŕtvy uhol, parkovací asistent i 18-palcové zliatinové disky kolies. Priplatiť si treba za „xenóny“ či navigačný systém.

Cenník

Design Style Sport
1,6 VTi (88 kW/120 k) 18 390 eur 20 490 eur
1,6 THP (115 kW/156 k) 22 890 eur
1,6 THP (148 kW/200 k) 24 990 eur
1,6 HDi (82 kW/112 k) 20 590 eur 22 690 eur
1,6 e-HDi (82 kW/112 k) 21 840 eur 23 940 eur
2,0 HDi (120 kW/163 k) 24 490 eur 25 790 eur

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Keď ide o kožu
  2. Potešte vášho otca kvalitným čítaním
  3. Stavebné pozemky s dobrou dostupnosťou do centra konečne na trhu
  4. Vyberáte dovolenku podľa dĺžky letu?
  5. ​​​​​​​Bratislavský kraj reformuje stredné školstvo
  6. Pivo, káva a horká čokoláda. Na niektoré chute musíme vyzrieť
  7. Mobil ako peňaženku využíva čoraz viac ľudí
  8. Ak miestnosť vonia novotou, buďte opatrní
  9. Výlet do minulosti: Černobyľ a tajomné mesto Pripiať
  10. GlobalLogic oslavuje piate narodeniny a rozširuje pôsobenie
  1. Ako správne pripraviť džem či marmeládu?
  2. Keď ide o kožu
  3. Potešte vášho otca kvalitným čítaním
  4. Najlepšie mliečne produkty vlastnej značky má COOP Jednota
  5. BILLA partnerom jedinečného filmu o M. R. Štefánikovi
  6. Výstupy projektu Restaura na EU v Bratislave
  7. Budova Obchodnej a priemyselnej komory je zrekonštruovaná
  8. Výučba v teréne upevňuje teoretické vedomosti študentov SvF STU
  9. Stavebné pozemky s dobrou dostupnosťou do centra konečne na trhu
  10. Vyberáte dovolenku podľa dĺžky letu?
  1. Ak miestnosť vonia novotou, buďte opatrní 28 531
  2. Výlet do minulosti: Černobyľ a tajomné mesto Pripiať 12 101
  3. Pivo, káva a horká čokoláda. Na niektoré chute musíme vyzrieť 10 960
  4. Vyberáte dovolenku podľa dĺžky letu? 10 551
  5. Potešte vášho otca kvalitným čítaním 7 627
  6. Z Popolušky kráľovná. Poštová známka je vzácna vďaka chybe 5 066
  7. Mobil ako peňaženku využíva čoraz viac ľudí 5 039
  8. Vôňa alebo zápach? Profesionáli otestovali rôzne typy domov 3 972
  9. Stavebné pozemky s dobrou dostupnosťou do centra konečne na trhu 3 930
  10. Skoro 40% detí nešportuje: Ako ich dostať od tabletov k pohybu 2 416

Téma: Citroen C4, C3, Xsara, Picasso, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

AUTORSKÁ STRANA PETRY PROCHÁZKOVEJ

Čo zabilo akademika Legasova, ktorý vedel všetko o Černobyle

Vedec sa vraj zabil deň predtým, ako mal oznámiť výsledok skúmania.

Zničená kontrolná veža štvrtého reaktora.

Sagan naháňa formu pred Tour a cíti sa dobre. Má ešte tri pokusy

Slovák skončil v druhej etape na Okolo Švajčiarska druhý.

Peter Sagan počas časovky.
Dnes píše Zuzana Szatmáry

Keď hovorila svoj prejav, počúvali ju

Moji revoluční druhovia ma na rozdiel od chlapíka s diktafónom nepočúvali nikdy.

Prezidentka Zuzana Čaputová.
Komentár Zuzany Kepplovej

Čo ste robili doteraz? Budovali

Nedá sa viac ako desať rokov žiť z ponôs na privatizáciu a Radičovej vyrušenie.

Zuzana Kepplová, komentátorka denníka SME.

Neprehliadnite tiež

Škoda Octavia Combi

Na Prístavnom moste v Bratislave sa zrazili tri autá

Vodiči sa zdržia aspoň pol hodiny.

Ilustračné foto.

Honda má najrýchlejšiu kosačku na svete, pokorila rýchlosť 240 kilometrov za hodinu

Absurdný počin získal zápis do Guinnessovej knihy rekordov.

BMW radu 3 sa dočkalo praktickej kombi verzie Touring

Zaujímavou verziou je opäť M Sport so šesťvalcom.

BMW radu 3 Touring