SME V RELY

Rely po takmer štvrťstoročí opäť v Topoľčanoch

Centrum Topoľčian zalial rev pretekárskych motorov. Pred miestnym Spoločenským domom dnes slávnostne odštartoval dvanásty ročník Rally Tríbeč.

(Zdroj: Štefan Glovičko)

TOPOĽČANY. Po dlhých 24 rokoch centrum Topoľčian opäť zalial rev pretekárskych motorov. Pred miestnym Spoločenským domom dnes slávnostne odštartoval dvanásty ročník Rally Tríbeč. Štartovou rampou prešlo 39 posádok jazdiacich v majstrovstvách Slovenska, DMACK Tyres RALLY 2011, a ďalších 25 účastníkov Slovenského Rally Pohára.

Najväčšieho potlesku od prítomných divákov sa dočkali domáce posádky - Dezider a Milan Krajčovičovci so Škodou 130 LR/B a Jaroslav Melichárek s Richardom Lasevičom v kokpite Mitsubishi Lancer WRC 05. Slovensko-český tandem patrí medzi najväčších favoritov na absolútne víťazstvo.

Článok pokračuje pod video reklamou

Bude sa však musieť vysporiadať s dlhým radom silných konkurentov, na čele s úradujúcimi majstrami republiky Jozefom Bérešom jun. a Róbertom Mullerom (Škoda Fabia S2000). Zabudnúť na neúspech z predošlej Rally Prešov chcú Poliaci Grzegorz Grzyb s Robertom Hundlom, ktorí opäť osedlali pekný Ford Focus WRC 08.

Igor Drotár je jedným z mála jazdcov na štarte XII. Rally Tríbeč, ktorí v Topoľčanoch štartovali aj pred takmer štvrťstoročím. Či mu to pomôže v boji o víťazstvo, sa dozvieme zajtra. Isté je, že Igora v kokpite Subaru Impreza S12B WRC doplnil ostrieľaný Vladimír Bánoci.

Zoznam zahraničných favorizovaných posádok otvára už spomenutý Grzyb. S vozidlom najvyššej špecifikácie WRC, konkrétne so Škodou Fabia WRC, odštartovali aj Česi Karel Trněný s Václavom Pritzlom. Maďari András Hadik s Istvánom Juhászom, Poliaci Wojtek Chuchala s Kamilom Hellerom, ktorí v Prešove príjemne prekvapili svojou rýchlosťou, a Česi Jaromír Tomaštík s Markétou Filákovou sa budú usilovať o prvenstvo medzi produkčnými vozidlami (trieda 3).

Priebežní lídri slovenského šampionátu v tomto hodnotení - Radovan Mozner a Peter Vejačka - sa teda budú musieť poriadne obracať. Navyše, všetky štyri posádky štartujú na vozidlách Subaru Impreza, hoci odlišných evolúcií.

Svoju tohtoročnú premiéru na slovenských tratiach v Topoľčanoch absolvujú bratia Lapdavskí s Peugeotom 207 S2000 alebo Martin Vaško s Ivanom Kissom na Mitsubishi Lancer Evo IX. Po dlhom čase si do kokpitu súťažného auta sadol Peter Gavlák, hoci tentoraz netradične, na sedadlo spolujazdca vedľa Ivana Mutňanského (Mitsubishi Lancer Evo IX).

Topoľčianske podujatie prilákalo aj jazdcov z iných odvetví motoristického športu. Rely si prišiel vyskúšať Martin Koiš. Naviguje ho Miroslav Reľovský a spoločne osedlali Ford Fiesta R2. Na kopcoch i okruhoch sme v ostatnom čase zvykli vídať Jána Miloňa. Na Rally Tríbeč sa vybral s Pavlom Katerinčinom a Škodou Fabia WRC.

Podujatie síce odštartovalo už dnes, v piatok, no ostré súboje o čas prídu na rad až zajtra. Na účastníkov majstrovstiev Slovenska čaká trať s celkovou dĺžkou 327,5 kilometra, z nich 83,5 km tvorí deväť rýchlostných skúšok. Harmonogram obsahuje tri úseky: RS Topoľčianská (6,0 km), RS Uhrovecká (8,55 km) a RS Tríbečská (13,3 km). Každý z nich posádky absolvujú trikrát.

Pre posádky jazdiace v Slovenskom Rally Pohári je pripravená skrátená trať. Meria 150,35 kilometra (z nich je 33,85 km meraných) a obsahuje dva prejazdy skúškou Topoľčianská a po jednom prejazde testami Uhrovecká a Tríbečská.

Viac informácií o podujatí a jeho priebehu na www.rallytribec.sk.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  4. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  1. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  2. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  8. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  9. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  10. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 23 766
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 17 698
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 16 554
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 12 147
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 8 891
  6. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 4 075
  7. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 3 967
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 3 243
  9. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 2 575
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 2 033

Hlavné správy zo Sme.sk

Komentár Zuzany Kepplovej

Ak si Trump niečo myslí, povie to. Politika sa deje až potom

Za nezhody s republikánmi Trumpa Voloďa nepochváli.

KULTÚRA

Čím je starší, tým je horší? Merčiak má zodpovednosť, akú si nikto neželá

Niekto má smolu, že jeho práca nie je anonymná.

Neprehliadnite tiež

Tri omyly o milovaní v aute

Čo robíte v aute, robíte na verejnosti.

Zapnutý bezpečnostný pás môže zachrániť život. Aj v autobuse

Niektoré miesta v autobuse sú bezpečnejšie ako iné, pás je povinný na všetkých.

Tesla podvádzala v Nemecku, zákazníkov to bude stáť 4000 eur

Auto s "Cenou od" si nikto nemohol kúpiť.

So starým Zetorom do Švédska? Pre nadšenca z Čiech žiaden problém

Do Göteborgu ho čaká cesta dlhá 1300 kilometrov.