SME V RELY

Rely po takmer štvrťstoročí opäť v Topoľčanoch

Centrum Topoľčian zalial rev pretekárskych motorov. Pred miestnym Spoločenským domom dnes slávnostne odštartoval dvanásty ročník Rally Tríbeč.

(Zdroj: Štefan Glovičko)

TOPOĽČANY. Po dlhých 24 rokoch centrum Topoľčian opäť zalial rev pretekárskych motorov. Pred miestnym Spoločenským domom dnes slávnostne odštartoval dvanásty ročník Rally Tríbeč. Štartovou rampou prešlo 39 posádok jazdiacich v majstrovstvách Slovenska, DMACK Tyres RALLY 2011, a ďalších 25 účastníkov Slovenského Rally Pohára.

Najväčšieho potlesku od prítomných divákov sa dočkali domáce posádky - Dezider a Milan Krajčovičovci so Škodou 130 LR/B a Jaroslav Melichárek s Richardom Lasevičom v kokpite Mitsubishi Lancer WRC 05. Slovensko-český tandem patrí medzi najväčších favoritov na absolútne víťazstvo.

Bude sa však musieť vysporiadať s dlhým radom silných konkurentov, na čele s úradujúcimi majstrami republiky Jozefom Bérešom jun. a Róbertom Mullerom (Škoda Fabia S2000). Zabudnúť na neúspech z predošlej Rally Prešov chcú Poliaci Grzegorz Grzyb s Robertom Hundlom, ktorí opäť osedlali pekný Ford Focus WRC 08.

Igor Drotár je jedným z mála jazdcov na štarte XII. Rally Tríbeč, ktorí v Topoľčanoch štartovali aj pred takmer štvrťstoročím. Či mu to pomôže v boji o víťazstvo, sa dozvieme zajtra. Isté je, že Igora v kokpite Subaru Impreza S12B WRC doplnil ostrieľaný Vladimír Bánoci.

Zoznam zahraničných favorizovaných posádok otvára už spomenutý Grzyb. S vozidlom najvyššej špecifikácie WRC, konkrétne so Škodou Fabia WRC, odštartovali aj Česi Karel Trněný s Václavom Pritzlom. Maďari András Hadik s Istvánom Juhászom, Poliaci Wojtek Chuchala s Kamilom Hellerom, ktorí v Prešove príjemne prekvapili svojou rýchlosťou, a Česi Jaromír Tomaštík s Markétou Filákovou sa budú usilovať o prvenstvo medzi produkčnými vozidlami (trieda 3).

Priebežní lídri slovenského šampionátu v tomto hodnotení - Radovan Mozner a Peter Vejačka - sa teda budú musieť poriadne obracať. Navyše, všetky štyri posádky štartujú na vozidlách Subaru Impreza, hoci odlišných evolúcií.

Svoju tohtoročnú premiéru na slovenských tratiach v Topoľčanoch absolvujú bratia Lapdavskí s Peugeotom 207 S2000 alebo Martin Vaško s Ivanom Kissom na Mitsubishi Lancer Evo IX. Po dlhom čase si do kokpitu súťažného auta sadol Peter Gavlák, hoci tentoraz netradične, na sedadlo spolujazdca vedľa Ivana Mutňanského (Mitsubishi Lancer Evo IX).

Topoľčianske podujatie prilákalo aj jazdcov z iných odvetví motoristického športu. Rely si prišiel vyskúšať Martin Koiš. Naviguje ho Miroslav Reľovský a spoločne osedlali Ford Fiesta R2. Na kopcoch i okruhoch sme v ostatnom čase zvykli vídať Jána Miloňa. Na Rally Tríbeč sa vybral s Pavlom Katerinčinom a Škodou Fabia WRC.

Podujatie síce odštartovalo už dnes, v piatok, no ostré súboje o čas prídu na rad až zajtra. Na účastníkov majstrovstiev Slovenska čaká trať s celkovou dĺžkou 327,5 kilometra, z nich 83,5 km tvorí deväť rýchlostných skúšok. Harmonogram obsahuje tri úseky: RS Topoľčianská (6,0 km), RS Uhrovecká (8,55 km) a RS Tríbečská (13,3 km). Každý z nich posádky absolvujú trikrát.

Pre posádky jazdiace v Slovenskom Rally Pohári je pripravená skrátená trať. Meria 150,35 kilometra (z nich je 33,85 km meraných) a obsahuje dva prejazdy skúškou Topoľčianská a po jednom prejazde testami Uhrovecká a Tríbečská.

Viac informácií o podujatí a jeho priebehu na www.rallytribec.sk.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 17 477
  2. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 6 886
  3. Moskva alebo Petrohrad? 6 141
  4. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 3 282
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 400
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 895
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 853
  8. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 1 807
  9. Chcela vyliečiť syna, vyvinula prírodnú kozmetiku Ťuli a Ťuli 1 726
  10. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 444

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Lesník: Tetrov z lesov nemizne preto, že tam ťažíme

Riaditeľ odštepného závodu Lesov SR v Liptovskom Hrádku JÁN VRBENSKÝ hovorí, že za holé časti národných parkov môžu kalamity, nie lesníci.

KOMENTÁRE

Už opäť Air Kiska

Kiskov portrét zaujíma v obrazárni nepriateľov Fica (Smeru a SNS) stále popredné miesto.

DOMOV

Ochranár, pred ktorým cúvli lesníci aj štát

Za dlhodobý prínos získal Bielu vranu Erik Baláž.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.