TECHNOLÓGIE

Mazda 1,3 Skyactiv-G: nový motor so spotrebou 3,3 l/100 km

Malý zážihový štvorvalec disponuje priamym vstrekovaním paliva, vysokým kompresným pomerom a niektorými zaujímavými technickými prvkami. Bežného zákazníka upúta najmä malým apetítom.

(Zdroj: Mazda)

BRATISLAVA. Automobilka z japonskej Hirošimy ešte vlani avizovala nástup nových poháňacích jednotiek, prevodoviek, skeletov karosérií a ďalších konštrukčných prvkov automobilov, ktoré majú jej modelom zabezpečiť nižšiu hmotnosť, spotrebu paliva i produkciu emisií.

Bez turba

Jedným z najnovších výsledkov práce konštruktérov Mazdy je atmosférický zážihový štvorvalec 1,3 Skyactiv-G. Pri pohľade do technickej špecifikácie tohto agregátu, okrem iného, zaujme vysoký kompresný pomer 14,0:1. Jeho vyššia hodnota býva často príčinou nepríjemného „klepania“ motora. Mazde sa údajne tomuto neduhu podarilo vyhnúť, napríklad aj optimalizovaným tvarom dutín v piestoch.

Samotné piesty dostali krúžky s povlakom, znižujúcim trenie. Nižšie straty spôsobené trením dosahuje aj kompaktnejší kľukový hriadeľ.

Palivo do valcov privádza systém priameho vstrekovania s viacotvorovými vstrekovačmi. Dvojité sekvenčné časovanie ventilov S-VT motoru dovolí pracovať v takzvanom Millerovom cykle, kedy sú sacie ventily uzatvárané o čosi neskôr ako zvyčajne a časť zmesi sa pri kompresii vráti späť do sacieho potrubia. Fáza kompresie je tak v porovnaní s expanziou relatívne dlhšia.

Výkonom neprekvapí

Bežného zákazníka však technické detaily zrejme zaujímať nebudú. Podstatnejšie sú preň čísla. Mazda uvádza, že jej agregát 1,3 Skyactiv-G produkuje výkon 62 kW (84 k) pri 5400 ot./min. a najvyšší krútiaci moment 112 Nm pri otáčkach 4000/min. V porovnaní s konkurenciou nejde o žiadne šokujúce hodnoty.

Prioritou Japoncov bolo prekvapiť spotrebou benzínu. Technici ju merali japonským testom „10-15“ a dopracovali sa k 3,3 litrom na 100 kilometrov. Nápomocným pri snahe znížiť apetít agregátu na minimum je systém štart/stop.

Nový motor začnú montovať do Mazdy2. Predaj bude spustený najprv v Japonsku, kde ho skombinujú s bezstupňovou prevodovkou CVT. Automobilka presnejšie nešpecifikovala, kedy sa dostane aj k nám.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  2. Ako na refinancovanie hypotéky
  3. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  4. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  5. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  6. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  7. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  8. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  9. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  10. Splnený sen
  1. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  2. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  3. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  4. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  5. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  6. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  7. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  8. Top Ten najviac prehliadaných vozidiel na trhu
  9. Vysoká hra o súdne trovy
  10. 60 rokov európskej integrácie: úspechy a výzvy
  1. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 14 121
  2. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 9 346
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 4 734
  4. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne 2 791
  5. Splnený sen 1 915
  6. Títo Slováci sa rozhodli zveľadiť svoje okolie 1 763
  7. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman 1 499
  8. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 1 308
  9. Majte všetky svoje účty za energie pod kontrolou 985
  10. Ako na refinancovanie hypotéky 966

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Španielsko pozastaví Katalánsku autonómiu

Puigdemont pohrozil Madridu vyhlásením nezávislosti.

KOMENTÁRE

Kotleba. Chlap, ktorý postavil Slovensko do pozoru

Zaprášený a vyblednutý strašiak v poli nás zmobilizoval.

Neprehliadnite tiež

Honda Civic jazdí lahodne a konečne vyzerá dobre (test)

Dojem trochu kazí ovládanie elektroniky na palube.

Malé autá sú čoraz drahšie, ľudia chcú výbavu z veľkých áut

Zákazníci si aj pri kompaktných autách radi priplatia za bohatú výbavu a možnosť prispôsobiť si vzhľad.

Jazdené auto sa samo nepredá. Ako mu pomôcť

Atraktivitu auta môžete zvýšiť už za pár eur.

Volvo spúšťa značku športových áut Polestar, prvý model je hybrid

Športový hybrid Polestar 1 prichádza s výkonom 600 koní a karbónovou karosériou.