SME
Štvrtok, 9. február, 2023 | Meniny má Zdenko

Nové palivá Shell majú znižovať spotrebu

Na trhu pohonných látok v našej krajine sa objavili nové pohonné látky. Podľa ich tvorcu by mali motoristom pomáhať znižovať spotrebu.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - Shell)

Benzín FuelSave Natural 95 a nafta FuelSave Diesel nahradia na čerpacích staniciach Shell štandardné pohonné látky a budú sa predávať popri existujúcich prémiových.

Podľa toho, čo nám povedal Andreas Schäfer, šéf vývoja pohonných látok spoločnosti Shell, každých 50 natankovaných litrov by malo pomôcť ušetriť 1 liter paliva. Tento údaj zistili, keď porovnávali v mestskej premávke spotrebu doteraz predávanej 95-ky prípadne nafty s novými palivami.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Urobili sme rozsiahli prieskum medzi zákazníkmi a zistili sme, že si želajú palivá, ktoré by pomohli znížiť spotrebu. Nechcú platiť navyše za prémiové palivo," uviedol Schäfer.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Ako nám povedal Andreas Schäfer, v porovnaní s prémiovými palivami má nový benzín a nafta menej prísad a aj iné zloženie. Zatiaľ, čo prémiové palivá sú orientované na zvýšenie výkonu motora napríklad vo vzťahu k maximálnej rýchlosti alebo k zrýchleniu, pohonné látky s označením FuelSave sa zameriavajú na zvyšovanie efektívnosti pohonu vo vzťahu k šetreniu palív.

Ako by malo palivo šetriť palivo

Nový benzín v sebe obsahuje aditíva, ktoré by mali pomôcť udržiavať nasávacie ventily čisté a tým pomáhať efektívnejšiemu spaľovaniu.

Ďalšia súčasť benzínu by podľa Schäfera mala znižovať straty energie v motore tým, že premazáva časti, kde nie je motorový olej tak účinný - napríklad horný piestový krúžok. Znížením trenia sa môže viac energie použiť na poháňanie kolies auta.

SkryťVypnúť reklamu

Do novej nafty pridali prísady, ktoré by mali umožniť efektívnejšie vznietenie a spaľovanie oproti bežnej nafte. Mali by znížiť oneskorenie vznietenia nafty Zároveň sa časť aditív stará o usadené nečistoty tak, že ich odstraňuje.

Čo pomôže viac - viac paliva alebo aditíva?

Toto všetko by malo zvyšovať účinnosť motora a teda znižovať spotrebu. Lenže autá jazdia na pohonnú látku a nie na prísady v nej. Teoreticky by teda menej benzínu v pohonnej látke malo znižovať výkon.

"Odpoveď je nepochybne áno, no testovali sme palivá v nezávislom laboratóriu, ktoré preukázateľne zistilo na každom testovanom aute, že pridaním aditív sa efektívnosť motora zvýšila. A to sa prejavilo ušetrením 1 litra paliva na 50 natankovaných. Testovali sa pritom na rôznych typoch vozidiel. Preto môžem povedať, že nedochádza k strate efektivity paliva," povedal Schäfer.

SkryťVypnúť reklamu

V súvislosti s uvedením nových pohonných látok na Slovensku za cenu predchádzajúcej generácie, sa vynára otázka, či je to ekonomicky zmysluplné pre spoločnosť postupovať takýmto spôsobom. Najmä, keď prezentovaným benefitom pre motoristov je znižovanie spotreby motorových palív.

Andreas Schäfer k tomu povedal, že si to uvedomujú, Na druhej strane, podľa jeho slov, znižovanie spotreby palív samotnými palivami má byť ich konkurenčná výhoda, ktorá by im mala vykryť straty z nižšej spotreby nových palív.

Prieskum: vodiči chcú tankovať palivá, ktoré znižujú spotrebu

Podľa prieskumu agentúry GfK, ktorý bol realizovaný v mesiacoch apríl a máj na reprezentatívnej vzorke viac ako 1 000 aktívnych šoférov, 95 % slovenských vodičov si myslí, že úsporná jazda je dôležitý faktor pri šetrení peňazí.

SkryťVypnúť reklamu

Viac ako 66 % opýtaných realizuje aktivity na zníženie spotreby paliva. Medzi týmito aktivitami sa najčastejšie nachádzali plynulá jazda, dodržiavanie rýchlostných limitov a kontrolovanie tlaku v pneumatikách.

Takmer 54 % vodičov uviedlo, že aktuálna ekonomická situácia vôbec neovplyvnila počet ich jázd, viac ako 40 % jazdí o málo menej. Len 6 % opýtaných výrazne obmedzilo používanie svojho auta.

Prieskum tiež ukázal, že takmer 98 % opýtaných by privítalo možnosť tankovať palivo, ktoré by im pomohlo znižovať spotrebu. 10 % opýtaných by tak urobilo aj v prípade, že by si za nové palivo museli priplatiť.

Nové palivá sú od dnešného dňa k dispozícií slovenským vodičom na 93% čerpacích staníc Shell. Na zvyšných siedmych budú k dispozícií najneskôr v stredu 25. mája.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Lesníctvo, drevárstvo, ekológia a technika sú životný štýl!
  2. Sme Univerzita, ktorá nosí úspech v mene
  3. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  4. SME ženy a Jamie Oliver: Toto menu platí iba vo februári
  5. Nový diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  6. Európu sužuje chrípka nebývalých rozmerov. Ako sa chrániť?
  7. INDEX: Prečo stále nemáme diaľnicu do Košíc
  8. Vyšlo februárové Doma v záhrade
  1. Bezpečnosť pri šoférovaní vychádza z dobrého videnia
  2. Lesníctvo, drevárstvo, ekológia a technika sú životný štýl!
  3. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  4. Sme Univerzita, ktorá nosí úspech v mene
  5. SME ženy a Jamie Oliver: Toto menu platí iba vo februári
  6. Chýbajúce zuby? Toto je trvácne riešenie, ktoré nebolí
  7. Na bezpečnom internete záleží
  8. Ako vyzerá inteligentný bytový dom? Tajomstvo je v technológiách
  1. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 4 849
  2. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu 4 027
  3. Chýbajúce zuby? Toto je trvácne riešenie, ktoré nebolí 3 370
  4. Dodajte vašej pokožke šťavu 3 235
  5. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery 838
  6. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model 709
  7. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka 683
  8. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 349
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Matúš Lazúr: Teplý obed je mýtus. V bohatom Nórsku deti v škole obed nemajú.
  2. Tupou Ceruzou: Norbert Bödör je obžalovaný v ďalšej kauze
  3. Júlia Piraňa Mikolášiková: Prišiel si pozrieť korupčný prípad Lipšicovho nominanta. Súd mu nariadil sledovať kauzy
  4. Jozef Stasík: EU a roboty
  5. Marek Mačuha: Falošný poplach - 2. Klimatické modely
  6. Roman Daniel Baranek: Varíme s Medveďom - Tekvica + cuketa v jednom jedle
  7. Pavel Macko: 8. február - deň, ktorý mal vojsť do dejín.
  8. Tomáš Vodvářka: Morálka nebo prachy?
  1. Peter Sarkocy: 4 dôvody prečo by som si už nekúpil Škodu Enyaq 30 037
  2. Štefan Vrátny: Pohľad zvonku na Budajove vzťahy s ŠtB 18 527
  3. Richard Sulík: Ako sme vyriešili najväčší problém tejto krajiny a teraz ponúkame reštart 9 483
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 6 848
  5. Jana Melišová: Vdýchava drevu nový život a dušu 4 611
  6. Igor André: Dve poznámky ku „rómskemu Kanaánu“ vo Veľkej Británii 3 377
  7. Ľudmila Križanovská: Veľká Británia a USA sú najväčšie zlo na svete 2 524
  8. Helena Smihulova Laucikova: Predtým ako som zostarla 2 388
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Východniarom tu čas beží rýchlejšie
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 56. - Arktída - Edmund Hillary, Neil Armstrong a ich výlet na severný pól (1985)
  3. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  4. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  5. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  7. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  8. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
SkryťZatvoriť reklamu