SME

Nové palivá Shell majú znižovať spotrebu

Na trhu pohonných látok v našej krajine sa objavili nové pohonné látky. Podľa ich tvorcu by mali motoristom pomáhať znižovať spotrebu.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - Shell)

Benzín FuelSave Natural 95 a nafta FuelSave Diesel nahradia na čerpacích staniciach Shell štandardné pohonné látky a budú sa predávať popri existujúcich prémiových.

Podľa toho, čo nám povedal Andreas Schäfer, šéf vývoja pohonných látok spoločnosti Shell, každých 50 natankovaných litrov by malo pomôcť ušetriť 1 liter paliva. Tento údaj zistili, keď porovnávali v mestskej premávke spotrebu doteraz predávanej 95-ky prípadne nafty s novými palivami.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Urobili sme rozsiahli prieskum medzi zákazníkmi a zistili sme, že si želajú palivá, ktoré by pomohli znížiť spotrebu. Nechcú platiť navyše za prémiové palivo," uviedol Schäfer.

SkryťVypnúť reklamu

Ako nám povedal Andreas Schäfer, v porovnaní s prémiovými palivami má nový benzín a nafta menej prísad a aj iné zloženie. Zatiaľ, čo prémiové palivá sú orientované na zvýšenie výkonu motora napríklad vo vzťahu k maximálnej rýchlosti alebo k zrýchleniu, pohonné látky s označením FuelSave sa zameriavajú na zvyšovanie efektívnosti pohonu vo vzťahu k šetreniu palív.

Ako by malo palivo šetriť palivo

Nový benzín v sebe obsahuje aditíva, ktoré by mali pomôcť udržiavať nasávacie ventily čisté a tým pomáhať efektívnejšiemu spaľovaniu.

Ďalšia súčasť benzínu by podľa Schäfera mala znižovať straty energie v motore tým, že premazáva časti, kde nie je motorový olej tak účinný - napríklad horný piestový krúžok. Znížením trenia sa môže viac energie použiť na poháňanie kolies auta.

SkryťVypnúť reklamu

Do novej nafty pridali prísady, ktoré by mali umožniť efektívnejšie vznietenie a spaľovanie oproti bežnej nafte. Mali by znížiť oneskorenie vznietenia nafty Zároveň sa časť aditív stará o usadené nečistoty tak, že ich odstraňuje.

Čo pomôže viac - viac paliva alebo aditíva?

Toto všetko by malo zvyšovať účinnosť motora a teda znižovať spotrebu. Lenže autá jazdia na pohonnú látku a nie na prísady v nej. Teoreticky by teda menej benzínu v pohonnej látke malo znižovať výkon.

"Odpoveď je nepochybne áno, no testovali sme palivá v nezávislom laboratóriu, ktoré preukázateľne zistilo na každom testovanom aute, že pridaním aditív sa efektívnosť motora zvýšila. A to sa prejavilo ušetrením 1 litra paliva na 50 natankovaných. Testovali sa pritom na rôznych typoch vozidiel. Preto môžem povedať, že nedochádza k strate efektivity paliva," povedal Schäfer.

SkryťVypnúť reklamu

V súvislosti s uvedením nových pohonných látok na Slovensku za cenu predchádzajúcej generácie, sa vynára otázka, či je to ekonomicky zmysluplné pre spoločnosť postupovať takýmto spôsobom. Najmä, keď prezentovaným benefitom pre motoristov je znižovanie spotreby motorových palív.

Andreas Schäfer k tomu povedal, že si to uvedomujú, Na druhej strane, podľa jeho slov, znižovanie spotreby palív samotnými palivami má byť ich konkurenčná výhoda, ktorá by im mala vykryť straty z nižšej spotreby nových palív.

Prieskum: vodiči chcú tankovať palivá, ktoré znižujú spotrebu

Podľa prieskumu agentúry GfK, ktorý bol realizovaný v mesiacoch apríl a máj na reprezentatívnej vzorke viac ako 1 000 aktívnych šoférov, 95 % slovenských vodičov si myslí, že úsporná jazda je dôležitý faktor pri šetrení peňazí.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Viac ako 66 % opýtaných realizuje aktivity na zníženie spotreby paliva. Medzi týmito aktivitami sa najčastejšie nachádzali plynulá jazda, dodržiavanie rýchlostných limitov a kontrolovanie tlaku v pneumatikách.

Takmer 54 % vodičov uviedlo, že aktuálna ekonomická situácia vôbec neovplyvnila počet ich jázd, viac ako 40 % jazdí o málo menej. Len 6 % opýtaných výrazne obmedzilo používanie svojho auta.

Prieskum tiež ukázal, že takmer 98 % opýtaných by privítalo možnosť tankovať palivo, ktoré by im pomohlo znižovať spotrebu. 10 % opýtaných by tak urobilo aj v prípade, že by si za nové palivo museli priplatiť.

Nové palivá sú od dnešného dňa k dispozícií slovenským vodičom na 93% čerpacích staníc Shell. Na zvyšných siedmych budú k dispozícií najneskôr v stredu 25. mája.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 16 380
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 271
  3. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 554
  4. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 4 434
  5. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 3 945
  6. Plátené tašky a opakované použitie 3 526
  7. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 3 427
  8. Iónske alebo Dodekanské ostrovy? Grécke leto má stovky tvárí 2 071
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Vladimír Krátky: Matovič bol génius !
  2. Irena Šimuneková: Makové políčka
  3. Janka Bittó Cigániková: Šialený zákon na ochranu kňazov schválený. Od 1. júla ich musia pustiť všade - aj na gynekologické a detské oddelenia
  4. Irena Šimuneková: Okolie Banskej Bystrice, Pancierovské travertíny
  5. Ivan Mlynár: Ako si Robert Fico strčil do vrecka európskych politikov a zahral si pingpong s Bohom.
  6. Martin Pollák: Kreslený humor XVIII História
  7. Ivan Čáni: Klamár Kéry sa točil ako had.
  8. Martin Fronk: Brhlovce: Krumplová diera vytesaná do skaly
  1. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 25 487
  2. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 12 036
  3. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 11 999
  4. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 10 958
  5. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 8 435
  6. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 8 089
  7. Janka Bittó Cigániková: Šialený zákon na ochranu kňazov schválený. Od 1. júla ich musia pustiť všade - aj na gynekologické a detské oddelenia 6 459
  8. Ján Valchár: No a tie Orešniky gďe? 4 748
  1. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  2. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  3. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  4. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  5. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  6. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  7. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
  8. Věra Tepličková: Šok v Bratislave (voľné pokračovanie Šoku v Levoči)
reklama
SkryťZatvoriť reklamu