
. V Českej republike sa už predaj rozbehol, na Slovensku sa predaj novej Ford Fiesty zatiaľ odkladá práve kvôli zmene importéra. Zúčastnení mohli porovnať novú Fiestu s jej konkurentmi v segmente malých automobilov. Nová Fiesta bola porovnávaná s vozidlami, o ktorých má verejnosť už dostatok informácii. Dve verzie Fiesty, prvú so zážihovým motorom s objemom 1,4i 16V/80 k, druhú so vznetovým 1,4 TDCi/70 k a vstrekovaním Common Rail sme porovnávali s piatimi vozidlami B-segmentu. Škoda Fabia SDI, Renault Clio 1,4 16V, Peugeot 206 HDi, Opel Corsa 1,2i a VW Polo 1,4 16V ukázali, že na našom trhu je skutočne z čoho vyberať. Jazdilo sa po cestách druhej triedy a podvozky všetkých áut dostali pekne zabrať.
Fiesta 1,4i vs Corsa 1,2i: Nápadne podobné „zadky“ sú asi jediným spoločným znakom týchto dvoch šikovných „malých“ automobilov. Podvozok má Fiesta výrazne prepracovanejší oproti konkurentovi, tiež odhlučnenie interiéru, radenie rýchlostí a ergonómia ovládacích prvkov na palubnej doske je o dosť vpredu.
Fiesta TDCi vs Fabia SDI: Nová naftová pohonná jednotka vo Fieste je spoločným projektom s koncernom PSA, takže francúzsky diesel s nemeckým podvozkom sa zdá byť tá najlepšia kombinácia. Napriek tomu je Fabia schopným konkurentom. Dobrý podvozok a slušný jazdný komfort, no s nepreplňovaným motorom treba vo Fabii viac radiť a je to poznať na zrýchlení na všetkých prevodových stupňoch.
Fiesta 1,4 16V vs Renault Clio 1,4 16V: Clio je vydarené auto, čo vidno aj na predajných číslach. V porovnaní s Fiestou je motor o niečo pružnejší, vnútorný hluk je u obidvoch vozidiel približne na tej istej úrovni. Za spomenutie stojí tvrdší a športovejší podvozok pri Fieste a presnešie radenie s kratšou dráhou pri radení prevodov.
Fiesta TDCi vs Peugeot 206 Hdi: Typický mäkký francúzsky podvozok mal na pomerne zlých cestách čo robiť, Fiesta sa s ním vysporiadala o dosť lepšie. Dobré odhlučnenie a vyšší krútiaci moment v Peugeote boli znateľne lepšie, ale porovnávali sme „pežoťácke“ HDI-čko o 20 koní vyšším výkonom.
Fiesta 1,4 16V vs VW Polo 1,4 16V: Nemecká dôkladnosť ich asi posunula na miesta najvyššie. Polo je lepšie odhlučnené a príjemnejšie pôsobí mohutný interiér, s ergonómiou je to už horšie, v tom ja na tom lepšie v Fiesta. Podvozková časť a dynamika sa nám pozdávala viac vo Fieste. Batožinový priestor a priestor pre cestujúcich vo Fieste priestrannejší.
Autor: gld-ml