SME
reklama

Kupujeme ojazdené auto: Ford Mondeo

V roku 1993 uviedla automobilka Ford nový model strednej triedy Mondeo. Už o rok neskôr získal Mondeo titul Automobil roku a zaradil sa medzi špičku automobilov svojej triedy

. Výrobca ho ponúka v troch karosárskych vyhotoveniach: ako päťdverový hatchback, štvordverovú limuzínu a päťdverové kombi. Široký výber poskytuje aj množstvo pohonných jednotiek.

K dispozícii sú okrem dieselových a štvorvalcových benzínových aj výkonné šesťvalce Zetec (od roku 1994). Trochu vyššiu hlučnosť kompenzujú akceptovateľnou spotrebou. Veľký dôraz je u Mondea kladený na aktívnu a pasívnu bezpečnosť. Ako prvý mal hneď od začiatku výroby v sériovej výbave airbagy pre vodiča a spolujazdca a ABS. V prvých rokoch výroby vzbudzoval rozpaky iba trochu neurčito a trochu japonsky pôsobiaci dizajn, na ktorom nebolo nič výnimočného. V roku 1996 absolvoval Mondeo facelift, ktorým získal svoju „tvár“.  Bezpečnosť posilnili väčšie airbagy.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V roku 1998 prešla inováciou brzdová sústava a súčasťou výbavy sa stali bočné airbagy. Pri vymenúvaní nedostatkov ide skôr o drobnosti, ktoré postihujú hlavne najstaršie exempláre a u nových sa s nimi takmer nestretávame. Na počiatku výroby to bola najmä priemerná kvalita spracovania, nepresný palivomer, opotrebované tlmiče, či kmitajúca ručička tachometra.

U mladších automobilov sa s nimi už prakticky nestretávame. Občas sa môžu prejaviť poruchy elektroinštalácie a pri nešetrnom zaobchádzaní začne hnevať prevodovka. Výsledkom snaženia výrobcu je po všetkých stránkach spoľahlivý automobil. Karoséria s atraktívnym dizajnom má okrem robustnej konštrukcie aj kvalitnú protikoróznu ochranu. Úžitkovú hodnotu automobilu zvyšuje veľmi veľký a variabilný batožinový priestor a nízke vedľajšie výdavky. Od roku 2000 je na trhu úplne nové Mondeo, čím sa rozšírila ponuka zaujímavých kusov medzi ojazdenými automobilmi.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Typické slabé miesta
zavesenie predných kolies, tesnenie pod hlavou valcov, netesný systém klimatizácie

+
veľmi dobré jazdné vlastnosti
bohatá sériová výbava
veľký a variabilný batožinový priestor
bohatá bezpečnostná výbava
dostatok miesta vo vnútri karosérie
presné riadenie
-
kvalita spracovania (začiatok výroby do roku 1997)
vyššia spotreba šesťvalcových motorov
horší výhľad dozadu
Odporúčané druhy motorov
1,6 l benzínový s výkonom 90/95 k. Základný motor, menej kultivovaný chod. Spotreba 9-10 l/100 km.
1,8 l benzínový s výkonom 115 k. Temperamentnejší ako základný motor. Spotreba 10,5 l/100 km.
1,8 l turbodiesel s výkonom 88/90 k. Menej kultivovaný, ale silný a úsporný. Spotreba 8 l/100 km.

Ceny
Ceny Ford Mondo zodpovedajú základnému modelu v rámci jednotlivých generácií:
R. v. 2001 - 651 200,- Sk
R. v  2000 - 529 100,- Sk
R. v. 1999 - 431 700,- Sk
R. v. 1998 - 352 500,-Sk
R. v. 1997 - 287 600,- Sk
R. v. 1996 - 233 500,- Sk
R. v. 1995 - 200 500,- Sk
R. v. 1994 - 171 200,- Sk
R. v. 1993 - 146 600,- Sk

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Uvedené ceny platia pre model so základným motorom a výbavou, stavom primeraným veku a počtu najazdených kilometrov zodpovedajúcim triede automobilov. Ceny sú platné za predpokladu, že automobil nie je po havárii, absolvoval predpísané prehliadky, má kompletnú servisnú knižku a bol zakúpený u autorizovaného predajcu značky. Cenu možno zvýšiť o príplatkovú výbavu, ktorej hodnotu však tiež treba amortizovať.

Autor: Martina Skurkovál, pripravené v spolupráci s www.eurotax.sk

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  2. Revolučný Nissan X-Trail mení pravidlá hry
  3. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  4. Ako zlepšiť povedomie o cirkulárnej ekonomike?
  5. Prémiové bývanie pod lesom. Objavte Stockerka Prémium
  6. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  7. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  8. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  1. Relaxačný raj v resorte Drevenice Terchová
  2. Koniec bolesti! Využite výstavné dotácie na masážne kreslo
  3. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  4. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  5. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  6. Ako zlepšiť povedomie o cirkulárnej ekonomike?
  7. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  8. Prémiové bývanie pod lesom. Objavte Stockerka Prémium
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 750
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 7 458
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 4 441
  4. Nebudete veriť, že toto skrýva Albánsko. Jeho pláže vyrazia dych 3 741
  5. Krátky, ale veľmi úspešný príbeh Kardiocentra AGEL Košice-Šaca 3 721
  6. Ako prišiel Boris Kollár k miliónom 3 486
  7. Výborná pre diabetikov aj pre lepšie trávenie. Poznáte Aróniu? 3 431
  8. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 3 014
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Matúš Pavle: Ako pomôcť Ozbrojeným silám Ukrajiny (ukrajinskej armáde)
  2. Marek Tocimák: Prelomenie
  3. Michal Ježek: Nedeľný príhovor súdruha Blahu
  4. Ondřej Havelka: Buddhistický festival v himálajském klášteře Lamayuru nabízí ASMR vibe AF
  5. Viktor Pamula: Pozvánka na protest
  6. Michaela Vaníková Svoboda: Základy ľudštiny, časť prvá
  7. Martin Bača: Bola si to ty...
  8. Martin Zielosko: Ripley
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 109 071
  2. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 40 823
  3. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 518
  4. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 35 118
  5. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 123
  6. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 19 644
  7. Ján Šeďo: Ktorý slovenský senior oželie z dôchodku 400 EUR mesačne ? 11 219
  8. Viktor Pamula: Slovenský MiG nad Ukrajinou 8 208
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
  8. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
reklama
SkryťZatvoriť reklamu