SME
reklama

Citroën C3 – moderný päťdverový haatchback

Vraj všetko tu už raz bolo. Na prvý pohľad aj malý Citroën C3 svojimi oblúkovitými tvarmi vzdialene pripomína škaredé kačiatko, starý slávny 2 CV. Model C3 predstavil Citroën vlani na jeseň na autosalóne vo Frankfurte


. Výrobca ním vyplnil medzeru medzi menším Saxom a väčšou Xsarou.

Spojitosť medzi kačiatkom a moderným päťdverovým hatchbackom však môže byť v tom, že ten starý citroën bol vo svojej dobe veľkým miláčikom predovšetkým mladých, zatiaľ čo posledná novinka francúzskeho výrobcu sa ním môže stať. Francúzski konštruktéri značky dvojitého šípa postavili moderný automobil s technickými vymoženosťami zo začiatku tretieho tisícročia. A tak C3 ako malý automobil určený cenovo širším vrstvám zákazníkov prináša špičkové technické prvky a najmodernejšie technológie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zvláštnosťou u C3-ky preto nie je ani elektronický stabilizačný systém, protipreklzový systém, tempomat,  dažďový snímač, samočinné rozsvecovanie varovných svetiel, samočinný spúšťač stieračov - čo testovaný automobil nemal, zato ABS s rozdeľovačom brzdnej sily a brzdovým asistentom bolo príplatkovou výbavou testovaného automobilu. Aj svetlomety s čírym sklom, až šesť airbagov, manuálna klimatizácia, velúrové čalúnenie sedadiel, disky kolies z ľahkých zliatin, metalíza, autorádio s CD prehrávačom a šesť reproduktorov, ktoré však značne zvyšujú cenu. Testovaný C3 mal strednú výbavu Pack, nižšia je Plus, vyššia Max.

Cétrojka zaujme už na prvý pohľad zaujímavou a dizajnérsky veľmi vydarenou karosériou. Kdekoľvek na ňu siahnete, všade samý oblúk, žiadna hrana. Nové kačiatko napriek svojim neveľkým rozmerom, dĺžke 385 cm, šírke takmer 167 cm i nadpriemernej výške 152 cm ponúka veľmi priestranný interiér a batožinový priestor - s 305 litrami najväčší vo svojej kategórii. Interiér pôsobí prívetivo, dizajnom i farebným riešením. Vpredu je dostatok miesta pre nohy, nad hlavou i okolo ramien, vzadu menej len pre nohy cestujúcich vyššieho vzrastu.  Prístrojová doska je elegantná, dosť netradične riešená.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na kombináciu digitálnych (rýchlomer) a analógových (otáčkomer) ukazovateľov so svietiacimi diódami (teplomer a palivomer) si treba nejaký čas zvykať. Na čo si netreba zvykať sú pohodlné sedadlá, vodičovo aj s výškovým nastavením, s vysokým operadlovou i dlhšou sedákovou časťou a jemným velúrovým poťahom. Podobne výškovo, ale aj pozdĺžne je nastaviteľný elegantný trojramenný volant. Veľké zasklené plochy dovoľujú dobrý výhľad dopredu, ale aj do strán a dozadu. Pobyt v kabíne počas jazdy môžu spríjemniť odkladacie priestory, ktorých je na výber – pred spolujazdcom hneď dve otváracie skrinky s vekom, dvojprepážkový priestor v oboch predných dverách, ďalší pod sedadlom spolujazdca.

Veľmi praktický je batožinový priestor s dvojitým dnom s delenou plastovou medzipodlahou – tzv. systém Moduboard. Zväčšiť podľa potreby ho možno po sklopení delených zadných operadiel.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Z bohatej ponuky pohonných jednotiek mal testovaný automobil nový preplňovaný vznetový motor 1,4 Hdi s výkonom 68 k – tichý v každom režime otáčok, s dobrým záťahom a veľmi úsporný. S nádržou so 45 litrami nafty sme najazdili vyše 850 km a nádrž nebola prázdna. Isto aj vďaka manuálnej prevodovke s „dlhším“ odstupňovaním. Jazda s C3-kou je príjemná, auto dobre drží stopu, a ani pri razantnom prechádzaní zákrut vodič nestráca istotu. Citroën C3 je automobil vhodný na každodenné používanie do mesta, pre vysoký jazdný komfort však aj na dlhšie trasy, a je vítaným spestrením v segmente malých automobilov.


TECNICKÉ ÚDAJE
Citroën C3 1,4 HDi Pack 

Motor
Kvapalinou chladený preplňovaný vznetový štvorvalec uložený vpredu naprieč s priamym vstrekovaním Commom Rail. Ventilový rozvod OHC poháňaný ozubeným remeňom. Dva ventily v každom valci. Zdvihový objem 1398 cm3, vŕtanie a zdvih 73,7/82,0 mm. Kompresný pomer 17,9:1. Najväčší výkon 50 kW/68 k pri otáčkach 4000 min-1. Najvyšší krútiaci moment 150 Nm pri otáčkach 1750.min-1. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Tlakové obežné mazanie s plnoprietokovým čističom oleja. Uzavretá chladiaca sústava s elektrickým ventilátorom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prevodové ústrojenstvo
Pohon predných kolies. Jednokotúčová suchá spojka. Päťstupňová mechanická prevodovka s ručným radením. Prevodové stupne 3,42 – 1,81 – 1,17 - 0,85 - 0,68, R – 3,33. Stály prevod hnanej nápravy 3,76.

Podvozok
Bezrámová konštrukcia. Všetky kolesá nezávisle zavesené, vpredu typ pseudo McPherson so spodnými trojuholníkovými ramenami. Zadná na vlečených ramenách spojených priečkou.  Odpruženie vinutými pružinami a teleskopickými tlmičmi. Vpredu i vzadu priečny skrutný stabilizátor. Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom brzdného účinku, vpredu kotúčové s vnútorným hladením, vzadu bubnové. Parkovacia brzda ručná s pôsobením na zadné kolesá. Hrebeňové riadenie s posilňovačom. Pneumatiky 175/65 R 14.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška 3850/1670/1520 mm, rázvor náprav 2460 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1440/1440 mm. Pohotovostná hmotnosť 1000 kg. Objem batožinového priestoru 305/1310 dm³. Objem palivovej nádrže 45 l.

Jazdné výkony
Najvyššia rýchlosť 165 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h  za 14,8 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 5,1/3,8/4,2 l/100 km.

Karoséria
Samonosná oceľová,  päťdverový päťmiestny hatchback.

Ceny
Citroen C3 1,1i – 369 900 Sk
Citroen C3 1,4 HDi Pack - 494 400 Sk

Namerané hodnoty
Akcelerácia 0 – 100 km/h 14,8 s
Zrýchľovanie
60 – 100 km/h (III/IV) –  7,6/9,8 s 
80 – 120 km/h (IV/V) – 10,4/14,6 s
Max.  rýchlosť 165 km/h
Spotreba počas testu 4,7 l/100 km

 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Porovnanie s automobilmi rovnakej triedy:

Peugeot 206 1,4 HDi X-line
Zdvih. objem 1398 cm³
Výkon 50 kW/68 k
Krút. mom. 150/1750 Nm.min-1
0 – 100 km/h 14,7 s
Max. rých. 168 km/h
Spotreba mesto 5,5 l/100 km
mimo mesta 3,6 l/100 km
kombinovaná 4,3 l/100 km
Cena 477 900 Sk                                   

Renault Clio 1,5 dCi Expression
Zdvih. objem 1461 cm³
Výkon 48 kW/65 k
Krút. mom. 160/2000 Nm.min-1
0 – 100 km/h 15,0 s
Max. rých. 163 km/h
Spotreba mesto . l/100 km
mimo mesta . l/100 km
kombinovaná 4,3 l/100 km
Cena 460 900 Sk

SkryťVypnúť reklamu
reklama

VW Polo 1,4 TDI Comfortline
Zdvih. objem 1422 cm³
Výkon 55 kW/75 k
Krút. mom. 195/2200 Nm.min-1
0 – 100 km/h 13,6 s
Max. rých. 170 km/h
Spotreba mesto 5,6 l/100 km
mimo mesta 4,0 l/100 km
kombinovaná 4,5 l/100 km
Cena 482 100 Sk

Autor: gold

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  2. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  3. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  4. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  5. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  6. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  7. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  8. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  1. Deň narcisov už po piatykrát v dm
  2. Nissan Qashqai: Facelift prináša množstvo inovatívnych vylepšení
  3. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  4. Gymnazisti z Nového Mesta nad Váhom sa h3kovali
  5. Aj jedenáste ocenenie Slovak Superbrands Award putuje do dm
  6. Autocentrá AAA AUTO už za prvý štvrťrok predali 26 000 vozidiel
  7. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  8. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 845
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 8 664
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 5 199
  4. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy 4 079
  5. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 3 141
  6. Veľká zmena pre ľudí s postihnutím 2 916
  7. Náš prvý prezident sa nebál hovoriť o mravnosti v politike 2 384
  8. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte 2 226
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Věra Tepličková: Ak Huliak hulí, je to celkom normálne, ak hulí do črepníka...
  2. Lucia Nicholsonová: List rastlinke, do ktorej sa vyfajčil Huliak
  3. Ján Šeďo: "Krásne" tričko v E-shope za príspevok na muníciu pre Ukrajinu.
  4. Irena Šimuneková: Červená studňa –Paradajs - Tanád – Ottergrund - Červená studňa časť 2..
  5. Marek Mačuha: O dôchodcoch bez emócií
  6. Viktor Pamula: Súdna rada bez predsedu
  7. Marek Strapko: Ja mám základné vzdelanie!!!
  8. Irena Šimuneková: Červená studňa –Paradajs - Tanád – Ottergrund - Červená studňa časť 1.
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 101 712
  2. Lucia Nicholsonová: List zápasníkovi Véghovi 80 453
  3. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 41 321
  4. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 34 117
  5. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 31 733
  6. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 641
  7. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí? 18 840
  8. Lucia Nicholsonová: List ministerke s hollywoodskym úsmevom 12 771
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
reklama
SkryťZatvoriť reklamu