SME
Streda, 23. jún, 2021 | Meniny má SidóniaKrížovkyKrížovky
REDAKČNÝ TEST

Citroën C3 – moderný päťdverový haatchback

Vraj všetko tu už raz bolo. Na prvý pohľad aj malý Citroën C3 svojimi oblúkovitými tvarmi vzdialene pripomína škaredé kačiatko, starý slávny 2 CV. Model C3 predstavil Citroën vlani na jeseň na autosalóne vo Frankfurte


. Výrobca ním vyplnil medzeru medzi menším Saxom a väčšou Xsarou.

Spojitosť medzi kačiatkom a moderným päťdverovým hatchbackom však môže byť v tom, že ten starý citroën bol vo svojej dobe veľkým miláčikom predovšetkým mladých, zatiaľ čo posledná novinka francúzskeho výrobcu sa ním môže stať. Francúzski konštruktéri značky dvojitého šípa postavili moderný automobil s technickými vymoženosťami zo začiatku tretieho tisícročia. A tak C3 ako malý automobil určený cenovo širším vrstvám zákazníkov prináša špičkové technické prvky a najmodernejšie technológie.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Zvláštnosťou u C3-ky preto nie je ani elektronický stabilizačný systém, protipreklzový systém, tempomat,  dažďový snímač, samočinné rozsvecovanie varovných svetiel, samočinný spúšťač stieračov - čo testovaný automobil nemal, zato ABS s rozdeľovačom brzdnej sily a brzdovým asistentom bolo príplatkovou výbavou testovaného automobilu. Aj svetlomety s čírym sklom, až šesť airbagov, manuálna klimatizácia, velúrové čalúnenie sedadiel, disky kolies z ľahkých zliatin, metalíza, autorádio s CD prehrávačom a šesť reproduktorov, ktoré však značne zvyšujú cenu. Testovaný C3 mal strednú výbavu Pack, nižšia je Plus, vyššia Max.

Cétrojka zaujme už na prvý pohľad zaujímavou a dizajnérsky veľmi vydarenou karosériou. Kdekoľvek na ňu siahnete, všade samý oblúk, žiadna hrana. Nové kačiatko napriek svojim neveľkým rozmerom, dĺžke 385 cm, šírke takmer 167 cm i nadpriemernej výške 152 cm ponúka veľmi priestranný interiér a batožinový priestor - s 305 litrami najväčší vo svojej kategórii. Interiér pôsobí prívetivo, dizajnom i farebným riešením. Vpredu je dostatok miesta pre nohy, nad hlavou i okolo ramien, vzadu menej len pre nohy cestujúcich vyššieho vzrastu.  Prístrojová doska je elegantná, dosť netradične riešená.

Skryť Vypnúť reklamu

Na kombináciu digitálnych (rýchlomer) a analógových (otáčkomer) ukazovateľov so svietiacimi diódami (teplomer a palivomer) si treba nejaký čas zvykať. Na čo si netreba zvykať sú pohodlné sedadlá, vodičovo aj s výškovým nastavením, s vysokým operadlovou i dlhšou sedákovou časťou a jemným velúrovým poťahom. Podobne výškovo, ale aj pozdĺžne je nastaviteľný elegantný trojramenný volant. Veľké zasklené plochy dovoľujú dobrý výhľad dopredu, ale aj do strán a dozadu. Pobyt v kabíne počas jazdy môžu spríjemniť odkladacie priestory, ktorých je na výber – pred spolujazdcom hneď dve otváracie skrinky s vekom, dvojprepážkový priestor v oboch predných dverách, ďalší pod sedadlom spolujazdca.

Veľmi praktický je batožinový priestor s dvojitým dnom s delenou plastovou medzipodlahou – tzv. systém Moduboard. Zväčšiť podľa potreby ho možno po sklopení delených zadných operadiel.

Skryť Vypnúť reklamu

Z bohatej ponuky pohonných jednotiek mal testovaný automobil nový preplňovaný vznetový motor 1,4 Hdi s výkonom 68 k – tichý v každom režime otáčok, s dobrým záťahom a veľmi úsporný. S nádržou so 45 litrami nafty sme najazdili vyše 850 km a nádrž nebola prázdna. Isto aj vďaka manuálnej prevodovke s „dlhším“ odstupňovaním. Jazda s C3-kou je príjemná, auto dobre drží stopu, a ani pri razantnom prechádzaní zákrut vodič nestráca istotu. Citroën C3 je automobil vhodný na každodenné používanie do mesta, pre vysoký jazdný komfort však aj na dlhšie trasy, a je vítaným spestrením v segmente malých automobilov.


TECNICKÉ ÚDAJE
Citroën C3 1,4 HDi Pack 

Motor
Kvapalinou chladený preplňovaný vznetový štvorvalec uložený vpredu naprieč s priamym vstrekovaním Commom Rail. Ventilový rozvod OHC poháňaný ozubeným remeňom. Dva ventily v každom valci. Zdvihový objem 1398 cm3, vŕtanie a zdvih 73,7/82,0 mm. Kompresný pomer 17,9:1. Najväčší výkon 50 kW/68 k pri otáčkach 4000 min-1. Najvyšší krútiaci moment 150 Nm pri otáčkach 1750.min-1. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Tlakové obežné mazanie s plnoprietokovým čističom oleja. Uzavretá chladiaca sústava s elektrickým ventilátorom.

Skryť Vypnúť reklamu

Prevodové ústrojenstvo
Pohon predných kolies. Jednokotúčová suchá spojka. Päťstupňová mechanická prevodovka s ručným radením. Prevodové stupne 3,42 – 1,81 – 1,17 - 0,85 - 0,68, R – 3,33. Stály prevod hnanej nápravy 3,76.

Podvozok
Bezrámová konštrukcia. Všetky kolesá nezávisle zavesené, vpredu typ pseudo McPherson so spodnými trojuholníkovými ramenami. Zadná na vlečených ramenách spojených priečkou.  Odpruženie vinutými pružinami a teleskopickými tlmičmi. Vpredu i vzadu priečny skrutný stabilizátor. Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom brzdného účinku, vpredu kotúčové s vnútorným hladením, vzadu bubnové. Parkovacia brzda ručná s pôsobením na zadné kolesá. Hrebeňové riadenie s posilňovačom. Pneumatiky 175/65 R 14.

Skryť Vypnúť reklamu

Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška 3850/1670/1520 mm, rázvor náprav 2460 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1440/1440 mm. Pohotovostná hmotnosť 1000 kg. Objem batožinového priestoru 305/1310 dm³. Objem palivovej nádrže 45 l.

Jazdné výkony
Najvyššia rýchlosť 165 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h  za 14,8 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 5,1/3,8/4,2 l/100 km.

Karoséria
Samonosná oceľová,  päťdverový päťmiestny hatchback.

Ceny
Citroen C3 1,1i – 369 900 Sk
Citroen C3 1,4 HDi Pack - 494 400 Sk

Namerané hodnoty
Akcelerácia 0 – 100 km/h 14,8 s
Zrýchľovanie
60 – 100 km/h (III/IV) –  7,6/9,8 s 
80 – 120 km/h (IV/V) – 10,4/14,6 s
Max.  rýchlosť 165 km/h
Spotreba počas testu 4,7 l/100 km

 

Skryť Vypnúť reklamu

Porovnanie s automobilmi rovnakej triedy:

Peugeot 206 1,4 HDi X-line
Zdvih. objem 1398 cm³
Výkon 50 kW/68 k
Krút. mom. 150/1750 Nm.min-1
0 – 100 km/h 14,7 s
Max. rých. 168 km/h
Spotreba mesto 5,5 l/100 km
mimo mesta 3,6 l/100 km
kombinovaná 4,3 l/100 km
Cena 477 900 Sk                                   

Renault Clio 1,5 dCi Expression
Zdvih. objem 1461 cm³
Výkon 48 kW/65 k
Krút. mom. 160/2000 Nm.min-1
0 – 100 km/h 15,0 s
Max. rých. 163 km/h
Spotreba mesto . l/100 km
mimo mesta . l/100 km
kombinovaná 4,3 l/100 km
Cena 460 900 Sk

Skryť Vypnúť reklamu

VW Polo 1,4 TDI Comfortline
Zdvih. objem 1422 cm³
Výkon 55 kW/75 k
Krút. mom. 195/2200 Nm.min-1
0 – 100 km/h 13,6 s
Max. rých. 170 km/h
Spotreba mesto 5,6 l/100 km
mimo mesta 4,0 l/100 km
kombinovaná 4,5 l/100 km
Cena 482 100 Sk

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Od 1. septembra je predprimárne vzdelávanie povinné
  2. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku
  3. Nemecko-slovenská spoločnosť ETL/GR je už v desiatke najlepších
  4. Kam patria rolky z toaletného papiera? Dávať dole etikety zo sklenených nádob?
  5. Ako ochrániť svoje peniaze pred infláciou
  6. Vedci z BMC SAV vo vlakoch nový koronavírus nenašli
  7. Výber auta na lízing môže byť slobodnejší, ako ste si mysleli
  8. V centre Bratislavy vznikajú apartmány určené na predaj
  9. Kde sa dá elektromobil nabiť a za koľko? Veľký prehľad nabíjania
  10. Viete, prečo by nás mala zaujímať ochrana biodiverzity?
  1. Čo by som urobil inak, keby som znovu staval dom?
  2. Prvé mesiace 2021 vzrástol počet susedských sporov
  3. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  4. Václav Vydra: Ako nedostať pokutu v úseku kde je meraná rýchlosť
  5. Holenie je umenie. A vy môžete byť jeho majstrom
  6. Od 1. septembra je predprimárne vzdelávanie povinné
  7. Nemecko-slovenská spoločnosť ETL/GR je už v desiatke najlepších
  8. Viete, prečo by nás mala zaujímať ochrana biodiverzity?
  9. Stiahnite si stovky e-kníh
  10. Recyklovať PET fľaše a plechovky môžu už aj obyvatelia Krupiny
  1. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový? 9 972
  2. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku 8 612
  3. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku 7 205
  4. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 7 123
  5. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom 4 899
  6. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom 3 674
  7. Crème de la crème po slovensky 3 251
  8. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 3 225
  9. Nový Volkswagen Polo je najšikovnejšie malé auto 2 904
  10. Stiahnite si stovky e-kníh 2 411
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Pandémia Covid-19 si vyžiadala 12 502 obetí.


a 4 ďalší 11 h
Zápchy na D2 sú časté.

Oprava mosta má trvať do konca prázdnin.


17 h
Branislav Harabin na zasadnutí Súdnej rady.

Súdna rada už dočasne odstavila zvolenského sudcu Miľana.


16 h
Cynická obluda

Žiaden iný kostlivec v skrini na súčasných konšpirátorsko-antivaxersko-zadubených voličov nemal horší účinok.


Neprehliadnite tiež

Škoda Fabia

Štvorvalcový motor príde neskôr, automat je s najsilnejším trojvalcom.


21 h

Klimatizáciu treba používať efektívne a s rozvahou.


31. júl
Mercedes-Benz Marco Polo

Zakotvili sme pri tatranskom mori - Liptovskej Mare.


22. jún
Volkswagen Golf Limited

V zvýhodnenej výbave Limited nechýba adaptívny tempomat ani cúvacia kamera.


18. jún