SME
Sobota, 20. august, 2022 | Meniny má Anabela

Citroën C3 – moderný päťdverový haatchback

Vraj všetko tu už raz bolo. Na prvý pohľad aj malý Citroën C3 svojimi oblúkovitými tvarmi vzdialene pripomína škaredé kačiatko, starý slávny 2 CV. Model C3 predstavil Citroën vlani na jeseň na autosalóne vo Frankfurte


. Výrobca ním vyplnil medzeru medzi menším Saxom a väčšou Xsarou.

Spojitosť medzi kačiatkom a moderným päťdverovým hatchbackom však môže byť v tom, že ten starý citroën bol vo svojej dobe veľkým miláčikom predovšetkým mladých, zatiaľ čo posledná novinka francúzskeho výrobcu sa ním môže stať. Francúzski konštruktéri značky dvojitého šípa postavili moderný automobil s technickými vymoženosťami zo začiatku tretieho tisícročia. A tak C3 ako malý automobil určený cenovo širším vrstvám zákazníkov prináša špičkové technické prvky a najmodernejšie technológie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Zvláštnosťou u C3-ky preto nie je ani elektronický stabilizačný systém, protipreklzový systém, tempomat,  dažďový snímač, samočinné rozsvecovanie varovných svetiel, samočinný spúšťač stieračov - čo testovaný automobil nemal, zato ABS s rozdeľovačom brzdnej sily a brzdovým asistentom bolo príplatkovou výbavou testovaného automobilu. Aj svetlomety s čírym sklom, až šesť airbagov, manuálna klimatizácia, velúrové čalúnenie sedadiel, disky kolies z ľahkých zliatin, metalíza, autorádio s CD prehrávačom a šesť reproduktorov, ktoré však značne zvyšujú cenu. Testovaný C3 mal strednú výbavu Pack, nižšia je Plus, vyššia Max.

Cétrojka zaujme už na prvý pohľad zaujímavou a dizajnérsky veľmi vydarenou karosériou. Kdekoľvek na ňu siahnete, všade samý oblúk, žiadna hrana. Nové kačiatko napriek svojim neveľkým rozmerom, dĺžke 385 cm, šírke takmer 167 cm i nadpriemernej výške 152 cm ponúka veľmi priestranný interiér a batožinový priestor - s 305 litrami najväčší vo svojej kategórii. Interiér pôsobí prívetivo, dizajnom i farebným riešením. Vpredu je dostatok miesta pre nohy, nad hlavou i okolo ramien, vzadu menej len pre nohy cestujúcich vyššieho vzrastu.  Prístrojová doska je elegantná, dosť netradične riešená.

SkryťVypnúť reklamu

Na kombináciu digitálnych (rýchlomer) a analógových (otáčkomer) ukazovateľov so svietiacimi diódami (teplomer a palivomer) si treba nejaký čas zvykať. Na čo si netreba zvykať sú pohodlné sedadlá, vodičovo aj s výškovým nastavením, s vysokým operadlovou i dlhšou sedákovou časťou a jemným velúrovým poťahom. Podobne výškovo, ale aj pozdĺžne je nastaviteľný elegantný trojramenný volant. Veľké zasklené plochy dovoľujú dobrý výhľad dopredu, ale aj do strán a dozadu. Pobyt v kabíne počas jazdy môžu spríjemniť odkladacie priestory, ktorých je na výber – pred spolujazdcom hneď dve otváracie skrinky s vekom, dvojprepážkový priestor v oboch predných dverách, ďalší pod sedadlom spolujazdca.

Veľmi praktický je batožinový priestor s dvojitým dnom s delenou plastovou medzipodlahou – tzv. systém Moduboard. Zväčšiť podľa potreby ho možno po sklopení delených zadných operadiel.

SkryťVypnúť reklamu

Z bohatej ponuky pohonných jednotiek mal testovaný automobil nový preplňovaný vznetový motor 1,4 Hdi s výkonom 68 k – tichý v každom režime otáčok, s dobrým záťahom a veľmi úsporný. S nádržou so 45 litrami nafty sme najazdili vyše 850 km a nádrž nebola prázdna. Isto aj vďaka manuálnej prevodovke s „dlhším“ odstupňovaním. Jazda s C3-kou je príjemná, auto dobre drží stopu, a ani pri razantnom prechádzaní zákrut vodič nestráca istotu. Citroën C3 je automobil vhodný na každodenné používanie do mesta, pre vysoký jazdný komfort však aj na dlhšie trasy, a je vítaným spestrením v segmente malých automobilov.


TECNICKÉ ÚDAJE
Citroën C3 1,4 HDi Pack 

Motor
Kvapalinou chladený preplňovaný vznetový štvorvalec uložený vpredu naprieč s priamym vstrekovaním Commom Rail. Ventilový rozvod OHC poháňaný ozubeným remeňom. Dva ventily v každom valci. Zdvihový objem 1398 cm3, vŕtanie a zdvih 73,7/82,0 mm. Kompresný pomer 17,9:1. Najväčší výkon 50 kW/68 k pri otáčkach 4000 min-1. Najvyšší krútiaci moment 150 Nm pri otáčkach 1750.min-1. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Tlakové obežné mazanie s plnoprietokovým čističom oleja. Uzavretá chladiaca sústava s elektrickým ventilátorom.

SkryťVypnúť reklamu

Prevodové ústrojenstvo
Pohon predných kolies. Jednokotúčová suchá spojka. Päťstupňová mechanická prevodovka s ručným radením. Prevodové stupne 3,42 – 1,81 – 1,17 - 0,85 - 0,68, R – 3,33. Stály prevod hnanej nápravy 3,76.

Podvozok
Bezrámová konštrukcia. Všetky kolesá nezávisle zavesené, vpredu typ pseudo McPherson so spodnými trojuholníkovými ramenami. Zadná na vlečených ramenách spojených priečkou.  Odpruženie vinutými pružinami a teleskopickými tlmičmi. Vpredu i vzadu priečny skrutný stabilizátor. Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom brzdného účinku, vpredu kotúčové s vnútorným hladením, vzadu bubnové. Parkovacia brzda ručná s pôsobením na zadné kolesá. Hrebeňové riadenie s posilňovačom. Pneumatiky 175/65 R 14.

SkryťVypnúť reklamu

Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška 3850/1670/1520 mm, rázvor náprav 2460 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1440/1440 mm. Pohotovostná hmotnosť 1000 kg. Objem batožinového priestoru 305/1310 dm³. Objem palivovej nádrže 45 l.

Jazdné výkony
Najvyššia rýchlosť 165 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h  za 14,8 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 5,1/3,8/4,2 l/100 km.

Karoséria
Samonosná oceľová,  päťdverový päťmiestny hatchback.

Ceny
Citroen C3 1,1i – 369 900 Sk
Citroen C3 1,4 HDi Pack - 494 400 Sk

Namerané hodnoty
Akcelerácia 0 – 100 km/h 14,8 s
Zrýchľovanie
60 – 100 km/h (III/IV) –  7,6/9,8 s 
80 – 120 km/h (IV/V) – 10,4/14,6 s
Max.  rýchlosť 165 km/h
Spotreba počas testu 4,7 l/100 km

 

SkryťVypnúť reklamu

Porovnanie s automobilmi rovnakej triedy:

Peugeot 206 1,4 HDi X-line
Zdvih. objem 1398 cm³
Výkon 50 kW/68 k
Krút. mom. 150/1750 Nm.min-1
0 – 100 km/h 14,7 s
Max. rých. 168 km/h
Spotreba mesto 5,5 l/100 km
mimo mesta 3,6 l/100 km
kombinovaná 4,3 l/100 km
Cena 477 900 Sk                                   

Renault Clio 1,5 dCi Expression
Zdvih. objem 1461 cm³
Výkon 48 kW/65 k
Krút. mom. 160/2000 Nm.min-1
0 – 100 km/h 15,0 s
Max. rých. 163 km/h
Spotreba mesto . l/100 km
mimo mesta . l/100 km
kombinovaná 4,3 l/100 km
Cena 460 900 Sk

SkryťVypnúť reklamu

VW Polo 1,4 TDI Comfortline
Zdvih. objem 1422 cm³
Výkon 55 kW/75 k
Krút. mom. 195/2200 Nm.min-1
0 – 100 km/h 13,6 s
Max. rých. 170 km/h
Spotreba mesto 5,6 l/100 km
mimo mesta 4,0 l/100 km
kombinovaná 4,5 l/100 km
Cena 482 100 Sk

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem
  2. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run
  3. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  4. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
  5. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou
  6. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás
  7. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur
  8. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  1. Majstrovstvá Slovenska v hode telefónom sa uskutočnia v sobotu
  2. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem
  3. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run
  4. Shell myslí na slovenské komunity
  5. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  6. Čakáte bábätko? Union má preň nachystané veľké množstvo výhod
  7. Agrokomplex 2022
  8. 365.bank si naďalej upevňuje svoju pozíciu plnoformátovej banky
  1. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur 39 734
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 14 136
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 10 501
  4. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu 7 164
  5. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás 5 254
  6. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run 4 537
  7. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom. 4 257
  8. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem 3 365
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračná foto.

Minulý rok si meno alebo priezvisko zmenilo 1 912 ľudí.


17. aug
Nájomné byty na Bajkalskej ulici v Prešove.

Na byty s regulovaným nájmom by mali dosiahnuť aj lepšie zarábajúci.


12 h
Predseda vlády Eduard Heger z OĽaNO.

Od 6. júla sa strany k vyriešeniu krízy kompromisom nepriblížili.


10 h
Víkendový výber SME

Pravidelná dávka víkendového čítania.


5 h

Blogy SME

  1. Ján Chomík: Viva México - čokoláda & káva
  2. Peter Biščo: Smer sa trasie strachom, Hlas žobre, Jankovská plače a ostatní sa modlia všemocnému § 363.
  3. Štefan Vidlár: Málí sa mi, málí
  4. Štefan Vidlár: Je suis fan
  5. Ján Šeďo: Heger navrhuje o.i. aj tresty za osobné útoky, tvrdí SaS.
  6. Miroslav Makyta: Svet podľa Fica a Matoviča
  7. Jana Júdová: Príbeh zúfalého pacienta, muža, ktorý sadil stromy
  8. Marián Kozák: Výlet do Bratislavy a Viedne v roku 2015
  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 8 894
  2. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 7 010
  3. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 6 788
  4. Tereza Krajčová: Severné Poľsko: Očarujúci Gdansk, piesočné pláže Sopotu a moderná Gdyňa 4 698
  5. Ján Valchár: Ubjegáj, zájčik, ubjegáj! 4 057
  6. Roman Kebísek: Jánošík prepadával ľudí na cestách vyše roka. Od jesene 1711 do zimy 1712/3 4 000
  7. Pavel Macko: Máme ľutovať podnikateľa Hambálka alebo vojnové obete jeho kumpánov? 3 665
  8. Marián Viskupič: Rozvrat verejných financií alebo grécka cesta Igora Matoviča 3 653
  1. Jiří Ščobák: Fungujú sankcie proti Rusku? Nečaká krach aj nás?
  2. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  4. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  5. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  6. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  7. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  8. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
SkryťZatvoriť reklamu