SME

Citroën C3 – moderný päťdverový haatchback

Vraj všetko tu už raz bolo. Na prvý pohľad aj malý Citroën C3 svojimi oblúkovitými tvarmi vzdialene pripomína škaredé kačiatko, starý slávny 2 CV. Model C3 predstavil Citroën vlani na jeseň na autosalóne vo Frankfurte


. Výrobca ním vyplnil medzeru medzi menším Saxom a väčšou Xsarou.

Spojitosť medzi kačiatkom a moderným päťdverovým hatchbackom však môže byť v tom, že ten starý citroën bol vo svojej dobe veľkým miláčikom predovšetkým mladých, zatiaľ čo posledná novinka francúzskeho výrobcu sa ním môže stať. Francúzski konštruktéri značky dvojitého šípa postavili moderný automobil s technickými vymoženosťami zo začiatku tretieho tisícročia. A tak C3 ako malý automobil určený cenovo širším vrstvám zákazníkov prináša špičkové technické prvky a najmodernejšie technológie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Zvláštnosťou u C3-ky preto nie je ani elektronický stabilizačný systém, protipreklzový systém, tempomat,  dažďový snímač, samočinné rozsvecovanie varovných svetiel, samočinný spúšťač stieračov - čo testovaný automobil nemal, zato ABS s rozdeľovačom brzdnej sily a brzdovým asistentom bolo príplatkovou výbavou testovaného automobilu. Aj svetlomety s čírym sklom, až šesť airbagov, manuálna klimatizácia, velúrové čalúnenie sedadiel, disky kolies z ľahkých zliatin, metalíza, autorádio s CD prehrávačom a šesť reproduktorov, ktoré však značne zvyšujú cenu. Testovaný C3 mal strednú výbavu Pack, nižšia je Plus, vyššia Max.

Cétrojka zaujme už na prvý pohľad zaujímavou a dizajnérsky veľmi vydarenou karosériou. Kdekoľvek na ňu siahnete, všade samý oblúk, žiadna hrana. Nové kačiatko napriek svojim neveľkým rozmerom, dĺžke 385 cm, šírke takmer 167 cm i nadpriemernej výške 152 cm ponúka veľmi priestranný interiér a batožinový priestor - s 305 litrami najväčší vo svojej kategórii. Interiér pôsobí prívetivo, dizajnom i farebným riešením. Vpredu je dostatok miesta pre nohy, nad hlavou i okolo ramien, vzadu menej len pre nohy cestujúcich vyššieho vzrastu.  Prístrojová doska je elegantná, dosť netradične riešená.

SkryťVypnúť reklamu

Na kombináciu digitálnych (rýchlomer) a analógových (otáčkomer) ukazovateľov so svietiacimi diódami (teplomer a palivomer) si treba nejaký čas zvykať. Na čo si netreba zvykať sú pohodlné sedadlá, vodičovo aj s výškovým nastavením, s vysokým operadlovou i dlhšou sedákovou časťou a jemným velúrovým poťahom. Podobne výškovo, ale aj pozdĺžne je nastaviteľný elegantný trojramenný volant. Veľké zasklené plochy dovoľujú dobrý výhľad dopredu, ale aj do strán a dozadu. Pobyt v kabíne počas jazdy môžu spríjemniť odkladacie priestory, ktorých je na výber – pred spolujazdcom hneď dve otváracie skrinky s vekom, dvojprepážkový priestor v oboch predných dverách, ďalší pod sedadlom spolujazdca.

Veľmi praktický je batožinový priestor s dvojitým dnom s delenou plastovou medzipodlahou – tzv. systém Moduboard. Zväčšiť podľa potreby ho možno po sklopení delených zadných operadiel.

SkryťVypnúť reklamu

Z bohatej ponuky pohonných jednotiek mal testovaný automobil nový preplňovaný vznetový motor 1,4 Hdi s výkonom 68 k – tichý v každom režime otáčok, s dobrým záťahom a veľmi úsporný. S nádržou so 45 litrami nafty sme najazdili vyše 850 km a nádrž nebola prázdna. Isto aj vďaka manuálnej prevodovke s „dlhším“ odstupňovaním. Jazda s C3-kou je príjemná, auto dobre drží stopu, a ani pri razantnom prechádzaní zákrut vodič nestráca istotu. Citroën C3 je automobil vhodný na každodenné používanie do mesta, pre vysoký jazdný komfort však aj na dlhšie trasy, a je vítaným spestrením v segmente malých automobilov.


TECNICKÉ ÚDAJE
Citroën C3 1,4 HDi Pack 

Motor
Kvapalinou chladený preplňovaný vznetový štvorvalec uložený vpredu naprieč s priamym vstrekovaním Commom Rail. Ventilový rozvod OHC poháňaný ozubeným remeňom. Dva ventily v každom valci. Zdvihový objem 1398 cm3, vŕtanie a zdvih 73,7/82,0 mm. Kompresný pomer 17,9:1. Najväčší výkon 50 kW/68 k pri otáčkach 4000 min-1. Najvyšší krútiaci moment 150 Nm pri otáčkach 1750.min-1. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Tlakové obežné mazanie s plnoprietokovým čističom oleja. Uzavretá chladiaca sústava s elektrickým ventilátorom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prevodové ústrojenstvo
Pohon predných kolies. Jednokotúčová suchá spojka. Päťstupňová mechanická prevodovka s ručným radením. Prevodové stupne 3,42 – 1,81 – 1,17 - 0,85 - 0,68, R – 3,33. Stály prevod hnanej nápravy 3,76.

Podvozok
Bezrámová konštrukcia. Všetky kolesá nezávisle zavesené, vpredu typ pseudo McPherson so spodnými trojuholníkovými ramenami. Zadná na vlečených ramenách spojených priečkou.  Odpruženie vinutými pružinami a teleskopickými tlmičmi. Vpredu i vzadu priečny skrutný stabilizátor. Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom brzdného účinku, vpredu kotúčové s vnútorným hladením, vzadu bubnové. Parkovacia brzda ručná s pôsobením na zadné kolesá. Hrebeňové riadenie s posilňovačom. Pneumatiky 175/65 R 14.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška 3850/1670/1520 mm, rázvor náprav 2460 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1440/1440 mm. Pohotovostná hmotnosť 1000 kg. Objem batožinového priestoru 305/1310 dm³. Objem palivovej nádrže 45 l.

Jazdné výkony
Najvyššia rýchlosť 165 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h  za 14,8 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 5,1/3,8/4,2 l/100 km.

Karoséria
Samonosná oceľová,  päťdverový päťmiestny hatchback.

Ceny
Citroen C3 1,1i – 369 900 Sk
Citroen C3 1,4 HDi Pack - 494 400 Sk

Namerané hodnoty
Akcelerácia 0 – 100 km/h 14,8 s
Zrýchľovanie
60 – 100 km/h (III/IV) –  7,6/9,8 s 
80 – 120 km/h (IV/V) – 10,4/14,6 s
Max.  rýchlosť 165 km/h
Spotreba počas testu 4,7 l/100 km

 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Porovnanie s automobilmi rovnakej triedy:

Peugeot 206 1,4 HDi X-line
Zdvih. objem 1398 cm³
Výkon 50 kW/68 k
Krút. mom. 150/1750 Nm.min-1
0 – 100 km/h 14,7 s
Max. rých. 168 km/h
Spotreba mesto 5,5 l/100 km
mimo mesta 3,6 l/100 km
kombinovaná 4,3 l/100 km
Cena 477 900 Sk                                   

Renault Clio 1,5 dCi Expression
Zdvih. objem 1461 cm³
Výkon 48 kW/65 k
Krút. mom. 160/2000 Nm.min-1
0 – 100 km/h 15,0 s
Max. rých. 163 km/h
Spotreba mesto . l/100 km
mimo mesta . l/100 km
kombinovaná 4,3 l/100 km
Cena 460 900 Sk

SkryťVypnúť reklamu
reklama

VW Polo 1,4 TDI Comfortline
Zdvih. objem 1422 cm³
Výkon 55 kW/75 k
Krút. mom. 195/2200 Nm.min-1
0 – 100 km/h 13,6 s
Max. rých. 170 km/h
Spotreba mesto 5,6 l/100 km
mimo mesta 4,0 l/100 km
kombinovaná 4,5 l/100 km
Cena 482 100 Sk

Autor: gold

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 119
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 9 467
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 261
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 151
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 035
  6. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 2 947
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 439
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 293
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Anton Kovalčík: Druhá svetová a James Bond z Vatikánu. Prvá časť.
  2. Tomáš Susko: Slnko v sieti pre Vlny? Prečo ocenený scenár nefunguje.
  3. Soňa Kallová: Zelený štvrtok v Tesco
  4. Michal Michňák: Vlastné bývanie? Pre mnohých Slovákov už len sen
  5. Eva Bachletová: Veľkonočný zázrak života
  6. Viktor Pamula: Rozmohol sa nám tu taký nešvár.
  7. Tomáš Vodvářka: Velký pátek jako příležitost
  8. Vladimír Bojničan: Pluralita nie je len nejaký rozmar modernity. Je to náš civilizačný základ
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 46 122
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 21 680
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 20 390
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 691
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 18 555
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 838
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 360
  8. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 9 782
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
reklama
SkryťZatvoriť reklamu