Prvá jazda s novým malým dieselom od Renaultu

Dve tretiny nových dielcov, výborný ťah v nízkych otáčkach, rýchla odozva na plynový pedál a inšpirácia technikou Formuly 1. Okrem sľubovanej spotreby 4,4 litra splnil všetko, čo konštruktéri sľúbili.

Hoci je motor horúcou novinkou, automobilka na ňom začala pracovať v roku 2006 a jeho vývoj stál 230 miliónov eur. Jeho štvorcová architektúra bude základom pre ďalšie motory so zníženým objemom.(Zdroj: autor)

PARÍŽ, MORTEFONTAINE. Rodinný kompaktný van Renault Grand Scenic dostal úplne nový motor, ktorý v podstate vystriedal starší a hlavne väčší štvorvalec 1,9 dCi. Novinka s nižším objemom dosahuje rovnaký výkon, je tichšia a hlavne má byť úspornejšia.

Presne v čase, keď francúzska automobilka zverejnila nové, prísnejšie kritériá na označovanie motorov symbolom eco2, prišiel nový diesel, ktorý ich má splniť.

Motor 1,6 dCi z radu Renault Energy dostal nový systém stop-štart, rozvodovú reťaz namiesto remeňa, olejové čerpadlo s variabilným účinkom, piestne krúžky z F1 a na diesel dosť netradičný, krátky zdvih piestov.

V Scenicu sa správal výborne, akurát ešte v surovom stave nesplnil sľubovanú spotrebu 4,4 litra na sto kilometrov. V pomerne husto zastavanej oblasti sme dosiahli priemer 5,9 litra na sto kilometrov. Pri troche radosti z jazdy to bolo vyše šesť litrov.

Nový motor sa zatiaľ neponúka s automatickou dvojspojkovou prevodovkou EDC, pretože tá je navrhnutá na krútiaci moment maximálne 280 Nm a nový motor má 320 Nm a výkon 96 kW.

Dostal však výbornú šesťstupňovú prevodovku. Na šiestom stupni pri 90-kilometrovej rýchlosti otáčky motora neprekročia 1700 za minútu, čo je vlastne vrchol krútiaceho momentu.

Presne od tejto hranice štvorvalec výborne ťahá a nezvyklo rýchlo reaguje na pohyb plynového pedálu. Rýchlosťou reakcie sa vyznamenal nový stop-štart systém. Stačí sa sotva dotknúť pedálu spojky a už motor štartuje bez toho, aby zatriasol autom. Celkovo kultúra chodu bez veľkých vibrácií je na vysokej úrovni.

Cena novinky, ktorá je v mnohých ohľadoch výrazným krokom vpred zrejme mierne prekročí odchádzajúcu verziu 1,9 dCi. V porovnaní s dieselom 1,9 dCi sa má 1,6 dCi v zime rýchlo ohrievať, aby konkuroval benzínovým motorom a netrpela studeným štartom a krátkou jazdou v meste. Renault tvrdí, že tento motor bol testovaný na životný cyklus 300.000 km alebo 20 rokov.

Cestu redaktora hradila spoločnosť Renault.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Register partnerov verejného sektora v rukách profesionálov
  2. Ďalšia stovka si našla ten svoj
  3. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  7. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  8. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  10. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  1. Ďalšia stovka si našla ten svoj
  2. Register partnerov verejného sektora v rukách profesionálov
  3. Jakub Mankovecký z SPU v Nitre bol opäť úspešný v reze viniča
  4. Hitparáda štiav
  5. 14. ročník AmCham „Job Fair“ v Košiciach
  6. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  7. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  8. Malé knedličky, veľké dojmy
  9. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  10. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 10 761
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 752
  3. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 6 027
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 5 470
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 389
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 362
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 435
  8. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo 2 732
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 2 329
  10. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa 2 190

Téma: Renault Megane, Clio, Scenic, Laguna, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Zoznam vecí, na ktorých chce ušetriť štátna zdravotná poisťovňa

Výber úsporných opatrení, ako ho navrhla Všeobecná zdravotná poisťovňa.

TECH

BlackBerry vstáva z mŕtvych, chystá novinku s klávesnicou

Klávesnica, touchpad, dobre čitateľný displej a kvalitné fotoaparáty.

KOMENTÁRE

Pozrime sa na pád predsedu Danka z výslnia

Aj keby výložky z pyžamy neodpáral, určite im už bozkami lásku neprejavuje.

Neprehliadnite tiež

Mercedes-Benz piano kupé predstavili pred 40 rokmi v Ženeve

Športovo-elegantné kupé sa vyrábalo osem rokov. Vzniklo bezmála stotisíc exemplárov.

Vettel bol najrýchlejší v prvej časti pondelňajších testov

Pilot Ferrari Sebastian Vettel stanovil najrýchlejší čas prvej pondelňajšej časti, ktorou sa začali testy pred nadchádzajúcou sezónou motoristickej F1.

Lichtenštajnská firma predstavila elektromobil, do ktorého sa dolieva palivo

So 48-voltovým systémom bude bezpečnejší a ekonomickejší.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop