Prvá jazda s novým malým dieselom od Renaultu

Dve tretiny nových dielcov, výborný ťah v nízkych otáčkach, rýchla odozva na plynový pedál a inšpirácia technikou Formuly 1. Okrem sľubovanej spotreby 4,4 litra splnil všetko, čo konštruktéri sľúbili.

Hoci je motor horúcou novinkou, automobilka na ňom začala pracovať v roku 2006 a jeho vývoj stál 230 miliónov eur. Jeho štvorcová architektúra bude základom pre ďalšie motory so zníženým objemom.(Zdroj: autor)

PARÍŽ, MORTEFONTAINE. Rodinný kompaktný van Renault Grand Scenic dostal úplne nový motor, ktorý v podstate vystriedal starší a hlavne väčší štvorvalec 1,9 dCi. Novinka s nižším objemom dosahuje rovnaký výkon, je tichšia a hlavne má byť úspornejšia.

Presne v čase, keď francúzska automobilka zverejnila nové, prísnejšie kritériá na označovanie motorov symbolom eco2, prišiel nový diesel, ktorý ich má splniť.

Motor 1,6 dCi z radu Renault Energy dostal nový systém stop-štart, rozvodovú reťaz namiesto remeňa, olejové čerpadlo s variabilným účinkom, piestne krúžky z F1 a na diesel dosť netradičný, krátky zdvih piestov.

V Scenicu sa správal výborne, akurát ešte v surovom stave nesplnil sľubovanú spotrebu 4,4 litra na sto kilometrov. V pomerne husto zastavanej oblasti sme dosiahli priemer 5,9 litra na sto kilometrov. Pri troche radosti z jazdy to bolo vyše šesť litrov.

Nový motor sa zatiaľ neponúka s automatickou dvojspojkovou prevodovkou EDC, pretože tá je navrhnutá na krútiaci moment maximálne 280 Nm a nový motor má 320 Nm a výkon 96 kW.

Dostal však výbornú šesťstupňovú prevodovku. Na šiestom stupni pri 90-kilometrovej rýchlosti otáčky motora neprekročia 1700 za minútu, čo je vlastne vrchol krútiaceho momentu.

Presne od tejto hranice štvorvalec výborne ťahá a nezvyklo rýchlo reaguje na pohyb plynového pedálu. Rýchlosťou reakcie sa vyznamenal nový stop-štart systém. Stačí sa sotva dotknúť pedálu spojky a už motor štartuje bez toho, aby zatriasol autom. Celkovo kultúra chodu bez veľkých vibrácií je na vysokej úrovni.

Cena novinky, ktorá je v mnohých ohľadoch výrazným krokom vpred zrejme mierne prekročí odchádzajúcu verziu 1,9 dCi. V porovnaní s dieselom 1,9 dCi sa má 1,6 dCi v zime rýchlo ohrievať, aby konkuroval benzínovým motorom a netrpela studeným štartom a krátkou jazdou v meste. Renault tvrdí, že tento motor bol testovaný na životný cyklus 300.000 km alebo 20 rokov.

Cestu redaktora hradila spoločnosť Renault.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  2. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  3. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  4. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  5. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  6. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  7. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  8. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  9. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  10. Top First moment dovolenky na leto 2018
  1. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  2. Vianočný bázar chalaňov
  3. Vianočné mecheche 2017
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  5. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  6. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  7. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  8. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  9. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  10. Rekonštrukcia v zime? Prečo nie?
  1. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 7 443
  2. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 6 168
  3. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 3 937
  4. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 2 327
  5. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 2 173
  6. Top First moment dovolenky na leto 2018 2 027
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 891
  8. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 1 696
  9. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť 1 609
  10. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 1 348

Téma: Renault


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Potrebujete liek? e-Zdravie môže výdaj skomplikovať

Čítačku kariet elektronického systému receptov, stále 40 percent lekárnikov.

DOMOV

Dobré ráno: Nové Hviezdne vojny? Ako sa z hanby stal zázrak

Hviezdne vojny môžu byť filmom roka.

ŽENA

Dobrý deň, vyzlečte sa

Na pracovných pohovoroch som získala pocit, že so mnou nie je niečo v poriadku.

Neprehliadnite tiež

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.

Študenti z STU postavili auto so zrýchlením superšportu

Cenový odhad tohtoročného modelu je vyše 120-tisíc eur.

Fiat Punto dostal nula hviezdičiek za bezpečnosť, najhoršie hodnotenie v histórii

Sklamali aj viaceré modely, ktoré v základnej výbave dostali iba tri z piatich hviezdičiek za bezpečnosť.

Autá dostanú novú povinnú výbavu: núdzové volanie eCall

Každé auto si bude vedieť privolať sanitku v prípade nehody.