Prvá jazda s novým malým dieselom od Renaultu

Dve tretiny nových dielcov, výborný ťah v nízkych otáčkach, rýchla odozva na plynový pedál a inšpirácia technikou Formuly 1. Okrem sľubovanej spotreby 4,4 litra splnil všetko, čo konštruktéri sľúbili.

Hoci je motor horúcou novinkou, automobilka na ňom začala pracovať v roku 2006 a jeho vývoj stál 230 miliónov eur. Jeho štvorcová architektúra bude základom pre ďalšie motory so zníženým objemom.(Zdroj: autor)

PARÍŽ, MORTEFONTAINE. Rodinný kompaktný van Renault Grand Scenic dostal úplne nový motor, ktorý v podstate vystriedal starší a hlavne väčší štvorvalec 1,9 dCi. Novinka s nižším objemom dosahuje rovnaký výkon, je tichšia a hlavne má byť úspornejšia.

Presne v čase, keď francúzska automobilka zverejnila nové, prísnejšie kritériá na označovanie motorov symbolom eco2, prišiel nový diesel, ktorý ich má splniť.

Motor 1,6 dCi z radu Renault Energy dostal nový systém stop-štart, rozvodovú reťaz namiesto remeňa, olejové čerpadlo s variabilným účinkom, piestne krúžky z F1 a na diesel dosť netradičný, krátky zdvih piestov.

V Scenicu sa správal výborne, akurát ešte v surovom stave nesplnil sľubovanú spotrebu 4,4 litra na sto kilometrov. V pomerne husto zastavanej oblasti sme dosiahli priemer 5,9 litra na sto kilometrov. Pri troche radosti z jazdy to bolo vyše šesť litrov.

Nový motor sa zatiaľ neponúka s automatickou dvojspojkovou prevodovkou EDC, pretože tá je navrhnutá na krútiaci moment maximálne 280 Nm a nový motor má 320 Nm a výkon 96 kW.

Dostal však výbornú šesťstupňovú prevodovku. Na šiestom stupni pri 90-kilometrovej rýchlosti otáčky motora neprekročia 1700 za minútu, čo je vlastne vrchol krútiaceho momentu.

Presne od tejto hranice štvorvalec výborne ťahá a nezvyklo rýchlo reaguje na pohyb plynového pedálu. Rýchlosťou reakcie sa vyznamenal nový stop-štart systém. Stačí sa sotva dotknúť pedálu spojky a už motor štartuje bez toho, aby zatriasol autom. Celkovo kultúra chodu bez veľkých vibrácií je na vysokej úrovni.

Cena novinky, ktorá je v mnohých ohľadoch výrazným krokom vpred zrejme mierne prekročí odchádzajúcu verziu 1,9 dCi. V porovnaní s dieselom 1,9 dCi sa má 1,6 dCi v zime rýchlo ohrievať, aby konkuroval benzínovým motorom a netrpela studeným štartom a krátkou jazdou v meste. Renault tvrdí, že tento motor bol testovaný na životný cyklus 300.000 km alebo 20 rokov.

Cestu redaktora hradila spoločnosť Renault.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  4. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  1. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  2. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  3. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  4. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  5. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  9. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  10. Životné jubileum prof. Ing. Jaroslava Valáška, PhD.
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 16 836
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 13 611
  3. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 985
  4. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 8 150
  5. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 7 182
  6. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 5 610
  7. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 4 707
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 4 180
  9. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 2 906
  10. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto 2 446

Téma: Renault


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Viac stíhačiek ako my kúpili z okolitých krajín len Poliaci

Náklady na letovú hodinu majú americké F-16 rádovo vyššie ako gripeny.

Autorská strana Beaty Balogovej

Trump sa hrá so svetom ako rozmaznané dieťa

Je to najveľkolepejšia telenovela akú Biely Dom doteraz vysielal.

Neprehliadnite tiež

Extrémne rýchla kosačka zaujala na okruhu v Goodwoode

Jej maximálna rýchlosť je až 240 kilometrov za hodinu.

Polícia skúša na motorkárov na Jahodnej optickú brzdu

V nebezpečných úsekoch pribudli čiarové spomaľovače.

Doprava na Mlynských nivách sa komplikuje. Prestavba prináša zmeny

Treba sa pripraviť na väčšiu trpezlivosť.