Prvá jazda s novým malým dieselom od Renaultu

Dve tretiny nových dielcov, výborný ťah v nízkych otáčkach, rýchla odozva na plynový pedál a inšpirácia technikou Formuly 1. Okrem sľubovanej spotreby 4,4 litra splnil všetko, čo konštruktéri sľúbili.

Hoci je motor horúcou novinkou, automobilka na ňom začala pracovať v roku 2006 a jeho vývoj stál 230 miliónov eur. Jeho štvorcová architektúra bude základom pre ďalšie motory so zníženým objemom.(Zdroj: autor)

PARÍŽ, MORTEFONTAINE. Rodinný kompaktný van Renault Grand Scenic dostal úplne nový motor, ktorý v podstate vystriedal starší a hlavne väčší štvorvalec 1,9 dCi. Novinka s nižším objemom dosahuje rovnaký výkon, je tichšia a hlavne má byť úspornejšia.

Presne v čase, keď francúzska automobilka zverejnila nové, prísnejšie kritériá na označovanie motorov symbolom eco2, prišiel nový diesel, ktorý ich má splniť.

Motor 1,6 dCi z radu Renault Energy dostal nový systém stop-štart, rozvodovú reťaz namiesto remeňa, olejové čerpadlo s variabilným účinkom, piestne krúžky z F1 a na diesel dosť netradičný, krátky zdvih piestov.

V Scenicu sa správal výborne, akurát ešte v surovom stave nesplnil sľubovanú spotrebu 4,4 litra na sto kilometrov. V pomerne husto zastavanej oblasti sme dosiahli priemer 5,9 litra na sto kilometrov. Pri troche radosti z jazdy to bolo vyše šesť litrov.

Nový motor sa zatiaľ neponúka s automatickou dvojspojkovou prevodovkou EDC, pretože tá je navrhnutá na krútiaci moment maximálne 280 Nm a nový motor má 320 Nm a výkon 96 kW.

Dostal však výbornú šesťstupňovú prevodovku. Na šiestom stupni pri 90-kilometrovej rýchlosti otáčky motora neprekročia 1700 za minútu, čo je vlastne vrchol krútiaceho momentu.

Presne od tejto hranice štvorvalec výborne ťahá a nezvyklo rýchlo reaguje na pohyb plynového pedálu. Rýchlosťou reakcie sa vyznamenal nový stop-štart systém. Stačí sa sotva dotknúť pedálu spojky a už motor štartuje bez toho, aby zatriasol autom. Celkovo kultúra chodu bez veľkých vibrácií je na vysokej úrovni.

Cena novinky, ktorá je v mnohých ohľadoch výrazným krokom vpred zrejme mierne prekročí odchádzajúcu verziu 1,9 dCi. V porovnaní s dieselom 1,9 dCi sa má 1,6 dCi v zime rýchlo ohrievať, aby konkuroval benzínovým motorom a netrpela studeným štartom a krátkou jazdou v meste. Renault tvrdí, že tento motor bol testovaný na životný cyklus 300.000 km alebo 20 rokov.

Cestu redaktora hradila spoločnosť Renault.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tri pravidlá, na ktoré inovatívne firmy nikdy nezabúdajú
  2. Bývanie v Jarabinkách teraz s kuchynskou linkou v cene bytu
  3. Bayer posilňuje svoju značku
  4. Nový rekord SME.sk: Za 2 roky takmer 2-krát viac predplatiteľov
  5. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike
  6. Ružička Csekes je už po šiesty krát Právnickou firmou roka
  7. Zákazníkom sme vďaka našim službám ušetrili viac ako milión eur
  8. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť
  9. Zelené Grunty pripravujú nové byty do predaja
  10. Košická Klinika detí a dorastu je opäť krajšia
  1. Navštívte OMV na bratislavskom Autosalóne
  2. Za katastrofálny stav chodníkov je zodpovedný starosta Števčík
  3. BILLA štartuje spoluprácu s lyžiarmi Žampovcami
  4. Bieloruský veľvyslanec sa stretol s rektorom SPU v Nitre
  5. Navštívte OMV na bratislavskom Autosalóne
  6. Ružička Csekes je už po šiesty krát Právnickou firmou roka
  7. Bayer posilňuje svoju značku
  8. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike
  9. Nový rekord SME.sk: Za 2 roky takmer 2-krát viac predplatiteľov
  10. O2 a Matej Tóth otvárajú druhý ročník O2 Športovej akadémie
  1. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť 15 987
  2. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín 15 955
  3. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike 14 288
  4. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta 14 045
  5. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk? 11 330
  6. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý 9 038
  7. Toto sú zdravotné problémy, o ktorých muži nehovoria 6 801
  8. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi 6 130
  9. Nenechajte svojich zamestnancov „vyhorieť“! 4 320
  10. Vieme, čo môže spôsobovať neplodnosť u mužov a žien 3 260

Téma: Renault


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Zdravotný pohár vína je mýtus. Ako a prečo vznikol

Vedecké poznatky pribúdajú rýchlejšie, ako ich kultúra dokáže vstrebať alebo zahodiť.

DOMOV

Kritizoval ma Fico, kritizoval ma aj Dzurinda

Diskusia NAŽIVO o slobode, médiách a ich kvalite.

ŠPORT

Slováci podľahli Rusom a vo štvrťfinále narazia na Švédsko

Slovensko bojovalo s Ruskom o druhé miesto v skupine.

Neprehliadnite tiež

Začína sa bratislavský autosalón. Čo sa oplatí vidieť?

Okrem noviniek vyrábaných na Slovensku zaujme aj výkonnými športiakmi a elektromobilmi.

Elektrický Volkswagen I.D. R zrýchľuje lepšie ako Formula

Špeciál sa dostane na stovku za 2,25 sekundy, chystá sa pokoriť legendárne preteky do vrchu v rekordnom čase.

Odborníci: Tesla spravila rovnaké chyby ako automobilky v osemdesiatych rokoch

Tesla sa nepoučila a príliš sa spoliehala na robotov.

Kupujeme ojazdené auto: Na čo si dať pozor, aby ste neskončili pri opravenom vraku?

Celý proces si vyžaduje dostatok času, bystré oko a radu odborníka.

Škoda Kodiaq Sportline a Scout: Keď obyčajné SUV nestačí (test)

Záujemcovia o Kodiaq dostali šancu sa viac odlíšiť, športové ani terénne vlastnosti sa však nezmenili.