SME
Utorok, 7. december, 2021 | Meniny má AmbrózKrížovkyKrížovky

Prvá jazda s novým malým dieselom od Renaultu

Dve tretiny nových dielcov, výborný ťah v nízkych otáčkach, rýchla odozva na plynový pedál a inšpirácia technikou Formuly 1. Okrem sľubovanej spotreby 4,4 litra splnil všetko, čo konštruktéri sľúbili.

Hoci je motor horúcou novinkou, automobilka na ňom začala pracovať v roku 2006 a jeho vývoj stál 230 miliónov eur. Jeho štvorcová architektúra bude základom pre ďalšie motory so zníženým objemom.Hoci je motor horúcou novinkou, automobilka na ňom začala pracovať v roku 2006 a jeho vývoj stál 230 miliónov eur. Jeho štvorcová architektúra bude základom pre ďalšie motory so zníženým objemom. (Zdroj: autor)

PARÍŽ, MORTEFONTAINE. Rodinný kompaktný van Renault Grand Scenic dostal úplne nový motor, ktorý v podstate vystriedal starší a hlavne väčší štvorvalec 1,9 dCi. Novinka s nižším objemom dosahuje rovnaký výkon, je tichšia a hlavne má byť úspornejšia.

Presne v čase, keď francúzska automobilka zverejnila nové, prísnejšie kritériá na označovanie motorov symbolom eco2, prišiel nový diesel, ktorý ich má splniť.

Motor 1,6 dCi z radu Renault Energy dostal nový systém stop-štart, rozvodovú reťaz namiesto remeňa, olejové čerpadlo s variabilným účinkom, piestne krúžky z F1 a na diesel dosť netradičný, krátky zdvih piestov.

V Scenicu sa správal výborne, akurát ešte v surovom stave nesplnil sľubovanú spotrebu 4,4 litra na sto kilometrov. V pomerne husto zastavanej oblasti sme dosiahli priemer 5,9 litra na sto kilometrov. Pri troche radosti z jazdy to bolo vyše šesť litrov.

Nový motor sa zatiaľ neponúka s automatickou dvojspojkovou prevodovkou EDC, pretože tá je navrhnutá na krútiaci moment maximálne 280 Nm a nový motor má 320 Nm a výkon 96 kW.

Dostal však výbornú šesťstupňovú prevodovku. Na šiestom stupni pri 90-kilometrovej rýchlosti otáčky motora neprekročia 1700 za minútu, čo je vlastne vrchol krútiaceho momentu.

Presne od tejto hranice štvorvalec výborne ťahá a nezvyklo rýchlo reaguje na pohyb plynového pedálu. Rýchlosťou reakcie sa vyznamenal nový stop-štart systém. Stačí sa sotva dotknúť pedálu spojky a už motor štartuje bez toho, aby zatriasol autom. Celkovo kultúra chodu bez veľkých vibrácií je na vysokej úrovni.

Cena novinky, ktorá je v mnohých ohľadoch výrazným krokom vpred zrejme mierne prekročí odchádzajúcu verziu 1,9 dCi. V porovnaní s dieselom 1,9 dCi sa má 1,6 dCi v zime rýchlo ohrievať, aby konkuroval benzínovým motorom a netrpela studeným štartom a krátkou jazdou v meste. Renault tvrdí, že tento motor bol testovaný na životný cyklus 300.000 km alebo 20 rokov.

Cestu redaktora hradila spoločnosť Renault.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť
  2. Získaj náskok pred štartom
  3. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu
  4. Pomáhajú firmám zarábať viac. Polepšili si aj živnostníci
  5. Diplom, na ktorý budeš právom hrdý. Študuj u nás
  6. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  7. Vytvor si svoju budúcnosť podľa vlastných predstáv!
  8. O prideľovanie štátnych grantov sa môže starať softvér
  9. Nadácia Orange s neziskovakmi pomôže na Vianoce ľuďom v núdzi
  10. Budúcnosť je v komplexnej ponuke financovania a v digitalizácii.
  1. Zázračné účinky Arónie na zdravie
  2. PPA CONTROLL: Zamestnanecká privatizácia štartom úspešnej éry
  3. Nadácia Orange s neziskovakmi pomôže na Vianoce ľuďom v núdzi
  4. Budúcnosť je v komplexnej ponuke financovania a v digitalizácii.
  5. PUR pena či minerálna vlna: ktorou zatepliť šikmú strechu?
  6. Ako sa obliekať štýlovo a zároveň udržateľne?
  7. Darujte predplatné SME.sk a vyhrajte
  8. V Mecome sa nosili rúška už dávno pred Covidom
  9. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  10. Nadácia Orange podporí digitálne zručnosti učiteľov a žiakov
  1. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie 19 230
  2. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos 11 627
  3. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 6 152
  4. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 5 316
  5. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 4 221
  6. Kto sú páni slovenskej zimy? Niektorí z nich sa ukrývajú 4 111
  7. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 3 770
  8. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 3 595
  9. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené 3 186
  10. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 2 827
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračné foto

Mutácia z južnej Afriky prináša mnoho otázok.


17 h
Koronavírus na Slovevnsku

PCR testy odhalili viac ako 739-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 15 004 obetí. Lockdown opäť obmedzil život na Slovensku, platí zákaz vychádzania.


a 5 ďalší 11 h

Neprehliadnite tiež

Mazda 2 Hybrid

Spolupráce pri znižovaní emisií budú čoraz častejšie.


22 h
Mercedes-Benz S400d Long 4Matic a BMW 740Ld xDrive

Víťaz závisí aj od toho, či radšej sedíte vzadu alebo za volantom.


a 1 ďalší 3. dec
Toyota Corolla Cross

Prvé autá prídu majiteľom budúci rok na jeseň.


3. dec

Blogy SME

  1. Marcel Škvarka: Útoky na novinárov - Robert Fico
  2. Zuzanna Zittová: Zomrel nezničiteľný
  3. Dušan Koniar: Zákon 255/1946 zvýhodňoval vybranú skupinu
  4. Martin Pilnik: Povinné očkovanie? Fakt? Ak jedným prikážete, iným musíte očkovanie zakázať
  5. Samuel Ivančák: Jedno leto s hudbou
  6. Martin Greguš: Aký vplyv má miera zaočkovanosti na počet úmrtí na COVID 19....nemci v tom už majú jasno...štatistika nepustí...
  7. Vlasta Žampová: Marián Robovi „Ak budem mať pokoj, ty budeš premiérom“
  8. Miroslav Galovič: Na Igora mi nesiahajte! (Dnes bez servítky).
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook 17 319
  2. Radovan Kazda: TOP 7 dôvodov, prečo 500 miliónov pre seniorov nie je dobrý nápad 5 045
  3. Mišo Šesták: V duši sedliaka žije pohanský duch 4 936
  4. Tomáš Sedliačik: Ako sa baviť s konšpirátorom 4 708
  5. Zuzana Rattajová: Juraj Droba, dnes si opustil ľudí 4 437
  6. Martin Greguš: Istropolis zbúrajú...starosta Kusý obrátil kabát...Je to vôbec možné? Architekt a primátor Vallo mlčí... 4 009
  7. Tereza Krajčová: Paríž: Mesto dychberúcej architektúry a nestarnúceho umenia 3 941
  8. Vanda Tuchyňová: "Spod zadku“ nám berú vlastné pozemky, rozoberajú majetok Žiliny a mesto sa len prizerá ! 3 773
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  2. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  3. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  4. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  5. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  6. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  7. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
  8. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
Skryť Zatvoriť reklamu