Kia vyrobila na Slovensku už milión motorov

Kia vyrába na Slovensku motrory od roku 2006. Denne vyrobí 1350 kusov. Do rozšírenia kapacít na výrobu motorov investovala spoločnosť sto miliónov eur.

BRATISLAVA. Jubilejný, miliónty, je benzínový motor s objemom 1,4 litra, ktorý sa v závode produkuje od spustenia sériovej výroby v novembri 2006. Zároveň je najvyrábanejším motorom v celej histórii. Doteraz zišlo z montážnej linky viac ako 355 000 kusov tohto typu.

Benzínové motory tvoria približne 60 percent z celkovej produkcie od roku 2006 doteraz. Kia aktuálne vyrába v trojzmennej prevádzke viac ako 1 350 motorov denne. Celková výrobná kapacita závodu je 300 000 vyrobených kusov za rok. Po spustení sériovej výroby v druhom závode na výrobu motorov sa zvýši na 450 000 kusov.

Komponenty do motorov dodávajú firmy zo Slovenska. Spoločnosť Nemak poskytuje závodu hlavy motorov a ZF Zachs dodáva spojkové zostavy pre motory montované do športovo-úžitkových modelov.

V apríli 2010 začala Kia s rozširovaním výrobných kapacít na výrobu motorov a v apríli 2011 ukončila výstavbu haly na výrobu motorov a vykonala aj inštaláciu výrobných zariadení. Začiatkom mája 2011 bola spustená testovacia prevádzka. Sériová výroba motorov je naplánovaná na druhú polovicu roku 2011.

V oboch halách na výrobu motorov Kia zamestnáva viac ako 600 ľudí z celkového počtu 3 000 zamestnancov.

V súčasnosti Kia vyrába benzínové motory s objemom 1,4 a 1,6 litra a dieselové motory s objemom 1,4, 1,6 a 1,7 litra. Časť motorov dodáva sesterskej Hyundai Motor Manufacturing Czech v Nošoviciach, kde sú montované do modelov Hyundai ix20 a Hyundai i30.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  10. Kam do tepla v januári?
  1. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  5. Alarica – new business project in the market of shoes
  6. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  7. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  8. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  10. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 12 644
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 333
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 191
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 1 997
  5. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 1 828
  6. Kam do tepla v januári? 1 714
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 372
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 125
  9. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej! 1 011
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 896

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Čipový génius Rado Danilák: Viem, ako súperiť s Intelom

Počítačový výskumník a podnikateľ so slovenskými koreňmi vysvetľuje, ako sa môže presadiť malý hráč.

KOMENTÁRE

Prečo sa Česi rozhodli vyhodiť vlastnú krajinu do povetria

Voliči Mariana Kotlebu a Miloša Zemana sa hnevajú na 21. storočie.

TECH

Historici sa mýlia, čiernu smrť roznieslo čosi iné

Nový výskum naznačuje, ako sa problém šíril.

Neprehliadnite tiež

Diaľničné známky: všetko, čo o nich potrebujete vedieť

Elektronické známky zaviedlo už aj Rakúsko.

Je luxusná Dacia oxymoron? Podľa francúzskeho dizajnéra nie

Jeho realistická počítačová úprava posúva lacnú značku medzi prémiu.

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.

Peugeot čaká elektrifikácia aj návrat do USA

Do roku 2025 bude mať každý model elektrickú verziu.