Tri nové úseky na rýchlostnej ceste R1 otvoria do 28. septembra

Vyše 14-kilometrový úsek R1 Beladice - Tekovské Nemce, ktorý mal byť pôvodne odovzdaný do užívania koncom júla, sprejazdnia do konca septembra.

Vyše 14-kilometrový úsek R1 Beladice - Tekovské Nemce, ktorý mal byť pôvodne odovzdaný do užívania koncom júla, sprejazdnia do konca septembra spolu s takmer 13-kilometrovým úsekom Nitra - Selenec a 19-kilometrovým úsekom Selenec - Beladice.

BRATISLAVA. Tri úseky na rýchlostnej ceste R1 medzi Nitrou a Tekovskými Nemcami v dĺžke 46 kilometrov, ktoré stavia spoločnosť Granvia Construction, s.r.o. zo súkromných peňazí cez projekt PPP, budú odovzdané do predčasného užívania do 28. septembra.

Vyše 14-kilometrový úsek Beladice - Tekovské Nemce mal byť pôvodne sprevádzkovaný koncom júla, jeho odovzdanie sa posúva o dva mesiace pre spomalenie prác v dôsledku vlaňajších povodní. Takmer 13-kilometrový úsek Nitra - Selenec a 19 kilometrový úsek Selenec - Beladice budú otvorené o štyri mesiace podľa plánu. Posledný, štvrtý úsek na súkromnej komunikácii, ktorým je severný obchvat Banskej Bystrice v dĺžke 5,7 kilometra, má byť sprístupnený v júli 2012.

Článok pokračuje pod video reklamou

Po odovzdaní spomínaných troch úsekov R1 budú môcť motoristi plynule jazdiť z Bratislavy do Banskej Bystrice po diaľnici D1 po Trnavu a odtiaľ ďalej po R1.

Povodne odsunuli sprevádzkovanie úsekov R1

Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR a koncesionár R1, spoločnosť Granvia, a.s. už odsúhlasili posun dátumu otvorenia úseku Beladice - Tekovské Nemce.

Dôsledkom nepriaznivého počasia, ktoré sprevádzali výdatné dažde a následné povodne na jar minulého roka, bol postup prác na R1, hlavne na úseku Beladice - Tekovské Nemce, výrazne spomalený a niekde pozastavený. Ministerstvo dopravy tiež potvrdilo, že predmetom náročných rokovaní medzi koncesionárom a verejným obstarávateľom prvého PPP projektu na Slovensku boli i niektoré ďalšie možné ústupky vyplývajúce z koncesnej zmluvy. Tieto požiadavky spoločnosti Granvia však ministerstvo zamietlo.

"Napriek našej snahe sa nám nepodarilo zabezpečiť také opatrenia, ktoré by úplne dokázali vykryť toto oneskorenie. Z tohto dôvodu vznikol časový posun pri dokončovaní stavebných prác na treťom úseku. Realizácia stavebných prác na tomto úseku sa tak posunie najviac o dva mesiace, čo znamená, že úsek bude sprejazdnený najneskôr 28. septembra 2011 spolu s prvým a druhým úsekom," povedal riaditeľ spoločnosti Granvia, a.s. Eric Delobel.

Určenie obdobia, kedy od apríla do júna 2010 prevládali mimoriadne nepriaznivé poveternostné podmienky, potvrdil aj nezávislý dozor. Vlaňajšie silné dažde patrili podľa spoločnosti historicky k najvýdatnejším. Stavbári nemohli pracovať podľa stanoveného harmonogramu. Pri definovaní týchto okolností sa podľa Delobela vychádzalo z príslušných ustanovení koncesnej zmluvy.

Granvia: sprevádzkovanie troch úsekov je v prospech bezpečnosti

Sprejazdnenie prvých troch úsekov naraz je z hľadiska bezpečnosti na R1 podľa riaditeľa Granvie na prospech vodičom, všetkým užívateľom cesty a pracovníkom, ktorí sa podieľajú na výstavbe. "Bezpečnosť je pre nás na prvom mieste a tešíme sa, že odovzdáme prvé tri bezpečné, moderné a spoľahlivé úseky novej rýchlostnej cesty, aby mali vodiči pôžitok z pohodlnej jazdy," dodal Delobel.

Otvorenie tretieho úseku súčasne s prvým a druhým úsekom podľa neho zabezpečí plynulejšiu a bezpečnejšiu premávku.

Zhotoviteľ stavby Granvia Construction je členom stavebnej skupiny Eurovia CS. Úseky R1 od Nitry po Tekovské Nemce a severný obchvat Banskej Bystrice realizuje na základe koncesnej zmluvy, ktorú uzatvorila SR zastúpená ministerstvom dopravy so spoločnosťou Granvia 23. marca 2009.

Koncesionársku spoločnosť Granvia založili rovnakým podielom firmy Vinci Concessions a Meridian Infrastructure Fund. Cena celého PPP projektu sa skladá z dvoch častí - ceny stavebných prác a 30-ročnej prevádzky cesty, za ktorú bude platiť štát koncesionárovi ročné platby. PPP projekt na R1 bol finančne uzatvorený 27. augusta 2009, o deň neskôr začali stavebné práce.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  2. S dobrým pivom leto chutí
  3. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  4. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  5. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  6. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  7. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  8. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  1. Spomaľovači internetu v mobile – 5 tipov ako s nimi zatočíte
  2. Create your own map in a new museum
  3. Ako bojovať proti plesniam v interiéri
  4. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  5. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  6. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  7. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  8. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  9. S dobrým pivom leto chutí
  10. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  1. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 25 205
  2. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 24 537
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 22 297
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 10 810
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 8 185
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 586
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 987
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 287
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 011
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 942