Tri nové úseky na rýchlostnej ceste R1 otvoria do 28. septembra

Vyše 14-kilometrový úsek R1 Beladice - Tekovské Nemce, ktorý mal byť pôvodne odovzdaný do užívania koncom júla, sprejazdnia do konca septembra.

Vyše 14-kilometrový úsek R1 Beladice - Tekovské Nemce, ktorý mal byť pôvodne odovzdaný do užívania koncom júla, sprejazdnia do konca septembra spolu s takmer 13-kilometrovým úsekom Nitra - Selenec a 19-kilometrovým úsekom Selenec - Beladice.

BRATISLAVA. Tri úseky na rýchlostnej ceste R1 medzi Nitrou a Tekovskými Nemcami v dĺžke 46 kilometrov, ktoré stavia spoločnosť Granvia Construction, s.r.o. zo súkromných peňazí cez projekt PPP, budú odovzdané do predčasného užívania do 28. septembra.

Vyše 14-kilometrový úsek Beladice - Tekovské Nemce mal byť pôvodne sprevádzkovaný koncom júla, jeho odovzdanie sa posúva o dva mesiace pre spomalenie prác v dôsledku vlaňajších povodní. Takmer 13-kilometrový úsek Nitra - Selenec a 19 kilometrový úsek Selenec - Beladice budú otvorené o štyri mesiace podľa plánu. Posledný, štvrtý úsek na súkromnej komunikácii, ktorým je severný obchvat Banskej Bystrice v dĺžke 5,7 kilometra, má byť sprístupnený v júli 2012.

Po odovzdaní spomínaných troch úsekov R1 budú môcť motoristi plynule jazdiť z Bratislavy do Banskej Bystrice po diaľnici D1 po Trnavu a odtiaľ ďalej po R1.

Povodne odsunuli sprevádzkovanie úsekov R1

Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR a koncesionár R1, spoločnosť Granvia, a.s. už odsúhlasili posun dátumu otvorenia úseku Beladice - Tekovské Nemce.

Dôsledkom nepriaznivého počasia, ktoré sprevádzali výdatné dažde a následné povodne na jar minulého roka, bol postup prác na R1, hlavne na úseku Beladice - Tekovské Nemce, výrazne spomalený a niekde pozastavený. Ministerstvo dopravy tiež potvrdilo, že predmetom náročných rokovaní medzi koncesionárom a verejným obstarávateľom prvého PPP projektu na Slovensku boli i niektoré ďalšie možné ústupky vyplývajúce z koncesnej zmluvy. Tieto požiadavky spoločnosti Granvia však ministerstvo zamietlo.

"Napriek našej snahe sa nám nepodarilo zabezpečiť také opatrenia, ktoré by úplne dokázali vykryť toto oneskorenie. Z tohto dôvodu vznikol časový posun pri dokončovaní stavebných prác na treťom úseku. Realizácia stavebných prác na tomto úseku sa tak posunie najviac o dva mesiace, čo znamená, že úsek bude sprejazdnený najneskôr 28. septembra 2011 spolu s prvým a druhým úsekom," povedal riaditeľ spoločnosti Granvia, a.s. Eric Delobel.

Určenie obdobia, kedy od apríla do júna 2010 prevládali mimoriadne nepriaznivé poveternostné podmienky, potvrdil aj nezávislý dozor. Vlaňajšie silné dažde patrili podľa spoločnosti historicky k najvýdatnejším. Stavbári nemohli pracovať podľa stanoveného harmonogramu. Pri definovaní týchto okolností sa podľa Delobela vychádzalo z príslušných ustanovení koncesnej zmluvy.

Granvia: sprevádzkovanie troch úsekov je v prospech bezpečnosti

Sprejazdnenie prvých troch úsekov naraz je z hľadiska bezpečnosti na R1 podľa riaditeľa Granvie na prospech vodičom, všetkým užívateľom cesty a pracovníkom, ktorí sa podieľajú na výstavbe. "Bezpečnosť je pre nás na prvom mieste a tešíme sa, že odovzdáme prvé tri bezpečné, moderné a spoľahlivé úseky novej rýchlostnej cesty, aby mali vodiči pôžitok z pohodlnej jazdy," dodal Delobel.

Otvorenie tretieho úseku súčasne s prvým a druhým úsekom podľa neho zabezpečí plynulejšiu a bezpečnejšiu premávku.

Zhotoviteľ stavby Granvia Construction je členom stavebnej skupiny Eurovia CS. Úseky R1 od Nitry po Tekovské Nemce a severný obchvat Banskej Bystrice realizuje na základe koncesnej zmluvy, ktorú uzatvorila SR zastúpená ministerstvom dopravy so spoločnosťou Granvia 23. marca 2009.

Koncesionársku spoločnosť Granvia založili rovnakým podielom firmy Vinci Concessions a Meridian Infrastructure Fund. Cena celého PPP projektu sa skladá z dvoch častí - ceny stavebných prác a 30-ročnej prevádzky cesty, za ktorú bude platiť štát koncesionárovi ročné platby. PPP projekt na R1 bol finančne uzatvorený 27. augusta 2009, o deň neskôr začali stavebné práce.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  4. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  5. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  6. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  7. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  2. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  5. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  6. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  7. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 12 553
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 9 453
  3. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 4 052
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 3 390
  5. Moskva alebo Petrohrad? 2 831
  6. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 2 626
  7. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 2 336
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 2 320
  9. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 815
  10. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 733

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Danko v dume dvoril Rusom, keď prekrúcajú ´68, mlčí

Danko je absolútne mimo reality, ohodnotil proruský sentiment šéfa slovenského parlamentu politológ Grigorij Mesežnikov.

EKONOMIKA

Analytici ukázali, v akom stave je naozaj výstavba diaľnic

Štát chce D1 do Košíc dokončiť v roku 2026. Pozrite si mapu.

REPORTÁŽ

Prežil pochod púšťou, aby si zaraftoval v Líbyi

Zostať doma, sa stáva luxusom.

Neprehliadnite tiež

Vedec, ktorý vyvíja palivá: Motory majú problémy, aké sme roky nevideli

Benzíny a nafty sa musia vyvíjať s motormi, hovorí Andreas Schäfer.

Volkswagen Polo opäť dvihlo latku vo svojej triede (test)

Trojvalec 1,0 TSI v Pole funguje najlepšie zo všetkých áut koncernu.

Do dražby evidenčných čísel sa v Emirátoch zapojil aj 12-ročný chlapec

Kúpa je dobrou investíciou do budúcnosti a mnohí neváhajú zaplatiť milióny.

Nový Aston Martin Vantage je ľahší, silnejší a rýchlejší

Najmenší model v ponuke dostane 510 koní a nový elektronický diferenciál.

Škoda na veľtrhu predstavila nový elektrobus E'City

Plzenský výrobca tak reaguje na zvýšený dopyt po ekologickej doprave.