TRENČÍN. Štvrté preteky seriálu AZ pneu AutoSlalom pod záštitou firmy AUTOGLYM priviedli slalomársku perepúť na hladučký betón trenčianskeho letiska.
Záujem o štart sa zdal byť veľký, v predvečer pretekov bolo zaregistrovaných 116 jazdcov a predpoveď počasia nemohla byť lepšia. Lenže človek mieni a... veď to poznáte.
Ideálna trať
Trenčianske letisko je pre tento šport takmer ideálnou lokalitou, veľmi podobnou letiskám, na akých jazdia najväčší nemeckí špecialisti. Povrch tvorí hladký betón, položený tesne po nežnej revolúcii, dráhy letiska sú široké a celková dĺžka trate dosahuje 1550 náročných metrov, pokrútených medzi 57 bránkami.
Najsilnejšie mašiny dosahujú rýchlosti okolo 130 km/h. Žiadne terénne prekážky, nekonečné trávnaté výbehové zóny a k tomu výhľad na panorámu mesta korunovanú majestátnym hradom nad mestom. Čo viac si priať?
Menej, ale rýchlejšie
Preteky IV. AZ pneu AutoSlalom AUTOGLYM sa tradične zaobišli bez kolízií, napokon, ide zrejme o subjektívne najbezpečnejší areál v celom seriáli. Priebeh registrácií bol na výbornú, celkovo sa však na štartovú listinu dostalo iba 88 jazdcov, opäť bol štandardný „odpad“ v počte 20 neprítomných jazdcov.
Vďaka tomu tréningová i ostré jazdy odsýpali veľmi rýchlo a všetko nasvedčovalo tomu, že po prvýkrát v sezóne 2011 sa stihne odjazdiť aj bonusová, piata jazda.
Nemalú časť jazdeckého poľa zlákal slalom započítavaný do šampionátu zóny strednej Európy, ktorý sa v rovnakom termíne konal v neďalekom Zlíne a niektorí neverníci vraj dokonca šprintovali na pretekoch v zrýchlení na letisku v Senici.
Vrásky však organizátorom namiesto jazdcov nečakane narobilo počasie. Krásne slnečné dopoludnie skončilo s príchodom prvých mrakov. Vzduchom začali lietať blesky a tie si spolu s neúprosne prichádzajúcim lejakom vynútili prerušenie pretekov uprostred druhej ostrej jazdy.
Vynútená pauza
Organizátorom neostávalo nič iné, ako stiahnuť z trate komisárov a v suchu áut počkať, kým sa búrka presunie ponad letisko ďalej. Celková dĺžka pauzy napokon dosiahla 80 minút.
Ďalším dôležitým faktorom bola radikálna zmena podmienok, keďže po reštarte sa pokračovalo na mokrom povrchu. Ten, pochopiteľne, nahrával najmä silným štvorkolkám. Aby tých zmien nebolo málo, po ustatí dažďa trať rýchlo obschla a tí, čo taktizovali s výberom pneu, mohli opäť prezúvať.
Viac jazdenia
Hladký priebeh pretekov s menším počtom jazdcov a stále dobrý medzičas umožnil i napriek neplánovanému prestoju ohlásiť 4. ostrú jazdu. Tá napokon celkom zamiešala poradím, takže pre veľký úspech bude realizovaná vždy, keď to bude možné.
Každopádne, počas dňa sa bolo na čo pozerať i mimo dráhy. Igor Zajac tradične čaroval so spomínanou autokozmetikou, najprv na nádhernom čiernom Caterhame a neskôr ochotne i na autách slalomárov ťistil šmuhy, ktoré na spodku auta narobili zrazené kužele.
Ako prebehli preteky
V najmenšej kategórii S1 do 1400 ccm kraľoval Stano Krivák, ktorý sa už dokonale zžil so svojim Peugeotom 106. Potlesk patrí určite Adamovi Čaneckému, ktorý jazdí na takmer sériovom Suzuki Swift 1,3 a skončil druhý, tesne pred tradične skvelo pripraveným Zolom Lovásom na ďalšej 106-ke. Rozdiel súčtu časov druhého a tretieho jazdca bol iba 238 tisícin sekundy.
Pódium v kategórii S2 do 1600 ccm ovládli francúzske autá. Prvý Michal Novák s Citroenom Saxo VTS naložil druhému Mirovi Balážovi s Renaultom Twingo v súčte časov celé tri sekundy. Po dlhšom čase sa na pódium opäť postavil aj Peter Ponec s Peugeotom 106 GTi, ktorému rýchle trate očividne sedia.
Kategória S3 do 2000 ccm sa najmä vďaka otvoreniu kategórie SS scvrkla tentokrát na deväť jazdcov. Prvenstvo ukoristil Tomáš Krchnavý za volantom Renault Clio Sport, jeden z najskalnejších účastníkov seriálu AutoSlalom. Za ním skončil s odstupom troch sekúnd Peter Granát s Nissanom Almera GTI. Tretie miesto patrí Andrejovi Bogymu, ktorý v sezóne 2011 presedlal z neperspektívneho Fordu Probe na vhodnejšie náradie – Seat Ibiza Cupra.
Poradie v S4 nad 2000 ccm bolo pre oprávnený protest na podvozok jazdca Heňa Štugela na Mercedese 190 zmenené. Heňo bol dodatočne preradený do kategórie SS3+1600 ccm. Prvé miesto si nenechal utiecť skvelo jazdiaci Tomáš Polerecký s EVO9, druhá priečka patrí Braňovi Gogovi s Hondou S2000 turbo, ktorému trenčianska trať očividne sadla a tretie miesto patrí Štefanovi Hevešimu na Renaulte Mégane RS dCi.
Dve tretiny pódia v kategórii SS2 do 1 600 ccm si privlastnili juniori. Prvenstvo si s náskokom troch sekúnd uchránil Miki Čambal, na druhom a treťom mieste mu sekundovali obaja bratia Demeterovci – Matej a Štefan, striedajúci sa za volantom Suzuki Swift.
Kategória SS3 patrila profesorsky jazdiacemu Alešovi Hrehovi na Honde S2000. Za ním sa umiestnil Vilo Zmeták s Lotusom Exige S, ktorý v súčte časov o neuveriteľnú jednu tisícinu porazil tretieho Juraja Kočára ml. s vlastnoručne postavenou replikou Lotus 7. Juraj si vrtochy počasia užil zrejme najintenzívnejšie, keďže jeho špeciál nedisponuje zbytočnosťami ako je strecha či čelné sklo. O systémoch ako trakčná kontrola či ABS tiež auto nechyruje.
Dámsku kategóriu poznačila neúčasť favoritiek z ČR, takže poradie na pódiu je nasledovné: víťazkou sa stala Alenka Vavrincová na Honde Civic, ktorá sa zlepšuje od pretekov k pretekom. Za ňou sa umiestnila Jana Cintulová na Suzuki Ignis a tretiu pozíciu a zároveň premiérové umiestnenie na pódiu zaznamenala Barbora Vaňová na Honde S2000 Turbo.
Juniorská trieda sa stala korisťou bratov Demetrovcov so Suzuki Swift, v poradí Matej 1. a Štefan 2., na tretí stupienok sa postavil Stano Pecha s VW Polo, ktorý rovnako ako Demeterovci bojuje aj v CarPoint Junior Cupe o body medzi juniormi rôznych odvetví na konci sezóny.
Víťazi jednotlivých kategórií
IV.AZ Pneu AutoSlalom AUTOGLYM2011
kat. S1 do 1 400 ccm
I. miesto | št. č. 306 | Stanislav KRIVÁK | Peugeot 106 Rally | 2:45.916 |
II. miesto | št. č. 088 | Adam ČANECKÝ | Suzuki Swift 1.3 | 2:46.131 |
III. miesto | št. č. 905 | Zoltán LOVÁSZ | Peugeot 106 Rally | 2:46.417 |
kat. S2 do 1 600 ccm
I. miesto | št. č. 456 | Michal NOVÁK | Citroen Saxo VTS | 2:41.920 |
II. miesto | št. č. 008 | Miro BALÁŽ | Renault Twingo RS | 2:44.905 |
III. miesto | št. č. 050 | Peter PONEC | Peugeot 106 GTI | 2:45.219 |
kat. S3 do 2 000 ccm
I. miesto | št. č. | 082 Tomáš KRCHNAVÝ | Renault Clio 182 | 2:50.671 |
II. miesto | št. č. | 026 Peter GRANÁT | Nissan Almera GTi | 2:53.481 |
III. miesto | št. č. | 321 Andy BOGY | Seat Ibiza Cupra II | 2:55.237 |
kat. S4 nad 2 000 ccm
I. miesto | št. č. 098 | Tomáš POLERECKÝ | Mitsubishi EVO VIII | 2:39.214 |
II. miesto | št. č. 124 | Branislav GOGA | Honda S2000 turbo | 2:44.800 |
III. miesto | št. č. 076 | Štefan HEVEŠI | Renault Mégane RS dCi | 2:47.068 |
kat. SS2 špeciál do 1 600 ccm
I. miesto | št. č. 007 | Miki ČAMBAL | Citroen Saxo VTS | 2:41.380 |
II. miesto | št. č. 221 | Matej DEMETER | Suzuki Swift GTO | 2:44.702 |
III. miesto | št. č. 907 | Štefan DEMETER | Suzuki Swift GTO | 2:45.795 |
kat. SS3 špeciál nad 1 600 ccm
I. miesto | št. č. 906 | Aleš HREHA | Honda S2000 AP2 | 2:32.118 |
II. miesto | št. č. 727 | Viliam ZMETAK | Lotus Exige S | 2:36.305 |
III. miesto | št. č. 134 | Juraj KOČAR ml. | Lotus 7 replika | 2:36.306 |
kat. D - dámy
I. miesto | št. č. 950 | Alena VAVRINCOVÁ | Honda Civic | 3:06.067 |
II. miesto | št. č. 078 | Jana CINTULOVÁ | Suzuki Ignis | 3:07.956 |
III. miesto | št. č. 910 | Barbora VAŇOVÁ | Honda S2000 turbo | 3:16.077 |
kat. J - juniori
I. miesto | št. č. 221 | Matej DEMETER | Suzuki Swift GTO | 2:44.702 |
II. miesto | št. č. 907 | Štefan DEMETER | Suzuki Swift GTO | 2:45.795 |
III. miesto | št. č. 888 | Stano PECHA | VW Polo | 3:05.855 |
Seriál AZ pneu AutoSlalom pokračuje v sobotu 11. júna na polygóne v Púchove. Toto podujatie bude opäť súčasťou oficiálnych MSR v automobilovom slalome. Online predregistrácia začína vždy 7 dní vopred (teda 04.06.) na www.autoslalom.sk
Autor: www.autoslalom.sk