Autoslalom v Trenčíne prerušil dážď

V poradí štvrté pokračovanie autoslalomárskej sezóny sa konalo na letisku v Trenčíne. Napriek dažďu stihli pretekári odjazdiť všetky povinné jazdy.

TRENČÍN. Štvrté preteky seriálu AZ pneu AutoSlalom pod záštitou firmy AUTOGLYM priviedli slalomársku perepúť na hladučký betón trenčianskeho letiska.

Záujem o štart sa zdal byť veľký, v predvečer pretekov bolo zaregistrovaných 116 jazdcov a predpoveď počasia nemohla byť lepšia. Lenže človek mieni a... veď to poznáte.

Ideálna trať

Trenčianske letisko je pre tento šport takmer ideálnou lokalitou, veľmi podobnou letiskám, na akých jazdia najväčší nemeckí špecialisti. Povrch tvorí hladký betón, položený tesne po nežnej revolúcii, dráhy letiska sú široké a celková dĺžka trate dosahuje 1550 náročných metrov, pokrútených medzi 57 bránkami.

Najsilnejšie mašiny dosahujú rýchlosti okolo 130 km/h. Žiadne terénne prekážky, nekonečné trávnaté výbehové zóny a k tomu výhľad na panorámu mesta korunovanú majestátnym hradom nad mestom. Čo viac si priať?

Menej, ale rýchlejšie

Preteky IV. AZ pneu AutoSlalom AUTOGLYM sa tradične zaobišli bez kolízií, napokon, ide zrejme o subjektívne najbezpečnejší areál v celom seriáli. Priebeh registrácií bol na výbornú, celkovo sa však na štartovú listinu dostalo iba 88 jazdcov, opäť bol štandardný „odpad“ v počte 20 neprítomných jazdcov.

Vďaka tomu tréningová i ostré jazdy odsýpali veľmi rýchlo a všetko nasvedčovalo tomu, že po prvýkrát v sezóne 2011 sa stihne odjazdiť aj bonusová, piata jazda.

Nemalú časť jazdeckého poľa zlákal slalom započítavaný do šampionátu zóny strednej Európy, ktorý sa v rovnakom termíne konal v neďalekom Zlíne a niektorí neverníci vraj dokonca šprintovali na pretekoch v zrýchlení na letisku v Senici.

Vrásky však organizátorom namiesto jazdcov nečakane narobilo počasie. Krásne slnečné dopoludnie skončilo s príchodom prvých mrakov. Vzduchom začali lietať blesky a tie si spolu s neúprosne prichádzajúcim lejakom vynútili prerušenie pretekov uprostred druhej ostrej jazdy.

Vynútená pauza

Organizátorom neostávalo nič iné, ako stiahnuť z trate komisárov a v suchu áut počkať, kým sa búrka presunie ponad letisko ďalej. Celková dĺžka pauzy napokon dosiahla 80 minút.

Ďalším dôležitým faktorom bola radikálna zmena podmienok, keďže po reštarte sa pokračovalo na mokrom povrchu. Ten, pochopiteľne, nahrával najmä silným štvorkolkám. Aby tých zmien nebolo málo, po ustatí dažďa trať rýchlo obschla a tí, čo taktizovali s výberom pneu, mohli opäť prezúvať.

Viac jazdenia

Hladký priebeh pretekov s menším počtom jazdcov a stále dobrý medzičas umožnil i napriek neplánovanému prestoju ohlásiť 4. ostrú jazdu. Tá napokon celkom zamiešala poradím, takže pre veľký úspech bude realizovaná vždy, keď to bude možné.

Každopádne, počas dňa sa bolo na čo pozerať i mimo dráhy. Igor Zajac tradične čaroval so spomínanou autokozmetikou, najprv na nádhernom čiernom Caterhame a neskôr ochotne i na autách slalomárov ťistil šmuhy, ktoré na spodku auta narobili zrazené kužele.

Ako prebehli preteky

V najmenšej kategórii S1 do 1400 ccm kraľoval Stano Krivák, ktorý sa už dokonale zžil so svojim Peugeotom 106. Potlesk patrí určite Adamovi Čaneckému, ktorý jazdí na takmer sériovom Suzuki Swift 1,3 a skončil druhý, tesne pred tradične skvelo pripraveným Zolom Lovásom na ďalšej 106-ke. Rozdiel súčtu časov druhého a tretieho jazdca bol iba 238 tisícin sekundy.

Pódium v kategórii S2 do 1600 ccm ovládli francúzske autá. Prvý Michal Novák s Citroenom Saxo VTS naložil druhému Mirovi Balážovi s Renaultom Twingo v súčte časov celé tri sekundy. Po dlhšom čase sa na pódium opäť postavil aj Peter Ponec s Peugeotom 106 GTi, ktorému rýchle trate očividne sedia.

Kategória S3 do 2000 ccm sa najmä vďaka otvoreniu kategórie SS scvrkla tentokrát na deväť jazdcov. Prvenstvo ukoristil Tomáš Krchnavý za volantom Renault Clio Sport, jeden z najskalnejších účastníkov seriálu AutoSlalom. Za ním skončil s odstupom troch sekúnd Peter Granát s Nissanom Almera GTI. Tretie miesto patrí Andrejovi Bogymu, ktorý v sezóne 2011 presedlal z neperspektívneho Fordu Probe na vhodnejšie náradie – Seat Ibiza Cupra.

Poradie v S4 nad 2000 ccm bolo pre oprávnený protest na podvozok jazdca Heňa Štugela na Mercedese 190 zmenené. Heňo bol dodatočne preradený do kategórie SS3+1600 ccm. Prvé miesto si nenechal utiecť skvelo jazdiaci Tomáš Polerecký s EVO9, druhá priečka patrí Braňovi Gogovi s Hondou S2000 turbo, ktorému trenčianska trať očividne sadla a tretie miesto patrí Štefanovi Hevešimu na Renaulte Mégane RS dCi.

Dve tretiny pódia v kategórii SS2 do 1 600 ccm si privlastnili juniori. Prvenstvo si s náskokom troch sekúnd uchránil Miki Čambal, na druhom a treťom mieste mu sekundovali obaja bratia Demeterovci – Matej a Štefan, striedajúci sa za volantom Suzuki Swift.

Kategória SS3 patrila profesorsky jazdiacemu Alešovi Hrehovi na Honde S2000. Za ním sa umiestnil Vilo Zmeták s Lotusom Exige S, ktorý v súčte časov o neuveriteľnú jednu tisícinu porazil tretieho Juraja Kočára ml. s vlastnoručne postavenou replikou Lotus 7. Juraj si vrtochy počasia užil zrejme najintenzívnejšie, keďže jeho špeciál nedisponuje zbytočnosťami ako je strecha či čelné sklo. O systémoch ako trakčná kontrola či ABS tiež auto nechyruje.

Dámsku kategóriu poznačila neúčasť favoritiek z ČR, takže poradie na pódiu je nasledovné: víťazkou sa stala Alenka Vavrincová na Honde Civic, ktorá sa zlepšuje od pretekov k pretekom. Za ňou sa umiestnila Jana Cintulová na Suzuki Ignis a tretiu pozíciu a zároveň premiérové umiestnenie na pódiu zaznamenala Barbora Vaňová na Honde S2000 Turbo.

Juniorská trieda sa stala korisťou bratov Demetrovcov so Suzuki Swift, v poradí Matej 1. a Štefan 2., na tretí stupienok sa postavil Stano Pecha s VW Polo, ktorý rovnako ako Demeterovci bojuje aj v CarPoint Junior Cupe o body medzi juniormi rôznych odvetví na konci sezóny.

Víťazi jednotlivých kategórií
IV.AZ Pneu AutoSlalom AUTOGLYM2011

kat. S1 do 1 400 ccm

I. miesto št. č. 306 Stanislav KRIVÁK Peugeot 106 Rally 2:45.916
II. miesto št. č. 088 Adam ČANECKÝ Suzuki Swift 1.3 2:46.131
III. miesto št. č. 905 Zoltán LOVÁSZ Peugeot 106 Rally 2:46.417

kat. S2 do 1 600 ccm

I. miesto št. č. 456 Michal NOVÁK Citroen Saxo VTS 2:41.920
II. miesto št. č. 008 Miro BALÁŽ Renault Twingo RS 2:44.905
III. miesto št. č. 050 Peter PONEC Peugeot 106 GTI 2:45.219

kat. S3 do 2 000 ccm

I. miesto št. č. 082 Tomáš KRCHNAVÝ Renault Clio 182 2:50.671
II. miesto št. č. 026 Peter GRANÁT Nissan Almera GTi 2:53.481
III. miesto št. č. 321 Andy BOGY Seat Ibiza Cupra II 2:55.237

kat. S4 nad 2 000 ccm

I. miesto št. č. 098 Tomáš POLERECKÝ Mitsubishi EVO VIII 2:39.214
II. miesto št. č. 124 Branislav GOGA Honda S2000 turbo 2:44.800
III. miesto št. č. 076 Štefan HEVEŠI Renault Mégane RS dCi 2:47.068

kat. SS2 špeciál do 1 600 ccm

I. miesto št. č. 007 Miki ČAMBAL Citroen Saxo VTS 2:41.380
II. miesto št. č. 221 Matej DEMETER Suzuki Swift GTO 2:44.702
III. miesto št. č. 907 Štefan DEMETER Suzuki Swift GTO 2:45.795

kat. SS3 špeciál nad 1 600 ccm

I. miesto št. č. 906 Aleš HREHA Honda S2000 AP2 2:32.118
II. miesto št. č. 727 Viliam ZMETAK Lotus Exige S 2:36.305
III. miesto št. č. 134 Juraj KOČAR ml. Lotus 7 replika 2:36.306

kat. D - dámy

I. miesto št. č. 950 Alena VAVRINCOVÁ Honda Civic 3:06.067
II. miesto št. č. 078 Jana CINTULOVÁ Suzuki Ignis 3:07.956
III. miesto št. č. 910 Barbora VAŇOVÁ Honda S2000 turbo 3:16.077

kat. J - juniori

I. miesto št. č. 221 Matej DEMETER Suzuki Swift GTO 2:44.702
II. miesto št. č. 907 Štefan DEMETER Suzuki Swift GTO 2:45.795
III. miesto št. č. 888 Stano PECHA VW Polo 3:05.855

Seriál AZ pneu AutoSlalom pokračuje v sobotu 11. júna na polygóne v Púchove. Toto podujatie bude opäť súčasťou oficiálnych MSR v automobilovom slalome. Online predregistrácia začína vždy 7 dní vopred (teda 04.06.) na www.autoslalom.sk

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  10. Kam do tepla v januári?
  1. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  5. Alarica – new business project in the market of shoes
  6. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  7. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  8. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  10. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 15 673
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 718
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 267
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 1 994
  5. Kam do tepla v januári? 1 758
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 392
  7. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 336
  8. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 1 288
  9. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 942
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 898

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Prečo sa Česi rozhodli vyhodiť vlastnú krajinu do povetria

Voliči Mariana Kotlebu a Miloša Zemana sa hnevajú na 21. storočie.

ŽENA

Prečo ľudia podvádzajú? Prieskum dal jasnú odpoveď

Prečo sú aj šťastní ľudia neverní?

Neprehliadnite tiež

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.

Peugeot čaká elektrifikácia aj návrat do USA

Do roku 2025 bude mať každý model elektrickú verziu.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.