NOVINKY

Audi A1 clubsport šokuje výkonom

Pod kapotu náležite rozšíreného a upraveného Audi A1 pribudol vyladený prepĺňaný päťvalec s výkonom prekračujúcim 500 konských síl. Vznikol tak prototyp pretekárskeho auta pre amatérov, ktoré Audi predstavilo na zraze pri Wörthersee.

(Zdroj: Audi)

BRATISLAVA. Keď ide o športovo ladené autá, tým z Ingolstadtu zvyknú novinári vyčítať, že sú príliš civilizované a málo bezprostredné. Toto však zrejme nie je prípad Audi A1 clubsport, jedného z vrcholov tradičného zrazu vozidiel koncernu Volkswagen pri rakúskom jazere Wörthersee.

Obrovské otvory v prednom nárazníku, o 60 mm rozšírené blatníky, masívny spojler na tretích dverách alebo difúzor pod zadným nárazníkom sú len začiatok. Krv v žilách ešte viac rozprúdi koncovka výfuku vyvedená pred ľavým zadným blatníkom a nezvyčajné 19-palcové disky kolies, tvarom pripomínajúce turbíny. Sú na nich obuté pneumatiky rozmeru 255/30.

Päťvalec odhalil svoj potenciál

Ozajstné „peklo“ sa ukrýva v útrobách auta. Konštruktéri pod kapotu najmenšieho Audi nasťahovali prepĺňaný zážihový päťvalec s objemom 2,5 litra. Agregát známy z Audi TT RS a RS3 bol náležite vyladený, aby 1390 kilogramov vážiacej A-jednotke náhodou nechýbal výkon.

Po úpravách dosahuje 370 kW (503 k) a 660 Nm krútiaceho momentu. Oba tieto parametre sa prenášajú cez poctivú šesťstupňovú manuálnu prevodovku (žiadny dvojspojkový automat...) na všetky štyri kolesá.

Podobne, ako už spomenuté TT-čko RS či Audi RS3, aj A1 má poháňaciu jednotku uloženú vpredu naprieč, preto využíva pohon všetkých kolies Quattro s medzinápravovou spojkou Haldex.

Rýchle napriek obmedzovaču

Výrobca uviedol, že prototyp A1 clubsport zrýchli z pokoja na 100 kmn/h za 3,7 sekundy, o ďalších 7,2 sekundy neskôr ručička rýchlomera ukáže hodnotu „200“. Z 80 na 120 km/h pri zaradenom štvrtom prevodovom stupni auto akceleruje za 2,4 sekundy.

V ďalšom rozlete ho zastaví výkonný brzdový systém s karbónkeramickými kotúčmi vpredu a oceľovými vzadu, prípadne obmedzovač maximálnej rýchlosti, ktorý zasiahne pri 250 km/h. Inak by zrejme atakovalo magickú tristovku.

Pretekárska atmosféra

Audi zdôrazňuje, že A1 clubsport je iba štúdia a vyrábať ju nebudú ani v obmedzenej sérii. Údajne však niektoré prvky z tohto konceptu uvidíme v bežne predávaných A-jednotkách.

Možno medzi nimi budú aj detaily z interiéru. Ten je v prípade verzie clubsport dvojmiestny. Obaja pasažieri majú k dispozícii anatomické sedadlá so štvorbodovými pásmi, pochádzajúce z Audi R8 GT.

Aj v zbytku kabíny vládne atmosféra pretekárskych áut. Väčšinu plastových dielcov pokrýva alcantara a nechýbajú ani časti zhotovené z karbónu. Za sedadlami je dokonca priestor na odloženie dvoch prilieb. Audi totiž túto štúdiu špecifikuje ako vozidlo určené amatérskym vyznavačom okruhových pretekov. Tým by k šťastiu popri všetkých doplnkoch asi chýbal ešte bezpečnostný rám.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  4. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  5. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  6. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  7. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  2. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  5. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  6. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  7. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 7 116
  2. Moskva alebo Petrohrad? 5 617
  3. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 126
  4. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 2 800
  5. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 2 283
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 266
  7. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 2 218
  8. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 405
  9. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 281
  10. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 180

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Ak sa bude chcieť pacient objednať, vyšetrenie nech si zaplatí sám

Minister zdravotníctva Tomáš Drucker chce zmeniť spôsob objednávania pacientov.

DOMOV

Dobré ráno: Fico má strach? Zase sa pustil do prezidenta

Prečo Fico zaútočil na Kisku? A čo sa deje v Smere?

KOMENTÁRE

Akékoľvek súkromné peniaze do zdravotníctva sú vítané

Ľudia si za doplnkové ordinačné hodiny priplatia.

ŠPORT

Neapol s Hamšíkom sa udržal v hre o postup, Dortmund končí

Real strelil v Nikózii šesť gólov.

Neprehliadnite tiež

Škoda na veľtrhu predstavila nový elektrobus E'City

Plzenský výrobca tak reaguje na zvýšený dopyt po ekologickej doprave.

Uber má novinky pre vodičov aj cestujúcich. Spoplatní čakanie

Zákazník má dve minúty na zrušenie jazdy aj dobehnutie k autu

PSA bude v Trnave vyrábať elektromobily. Model je tajomný

Koncern PSA Groupe na Slovensku vyrába Citroën C3 a Peugeot 208.

Renault po cestách už jazdí s autom pre rok 2023

Experimentálny koncept ukazuje, ako budú vyzerať Renaulty o niekoľko rokov.