NOVINKY

Audi A1 clubsport šokuje výkonom

Pod kapotu náležite rozšíreného a upraveného Audi A1 pribudol vyladený prepĺňaný päťvalec s výkonom prekračujúcim 500 konských síl. Vznikol tak prototyp pretekárskeho auta pre amatérov, ktoré Audi predstavilo na zraze pri Wörthersee.

(Zdroj: Audi)

BRATISLAVA. Keď ide o športovo ladené autá, tým z Ingolstadtu zvyknú novinári vyčítať, že sú príliš civilizované a málo bezprostredné. Toto však zrejme nie je prípad Audi A1 clubsport, jedného z vrcholov tradičného zrazu vozidiel koncernu Volkswagen pri rakúskom jazere Wörthersee.

Obrovské otvory v prednom nárazníku, o 60 mm rozšírené blatníky, masívny spojler na tretích dverách alebo difúzor pod zadným nárazníkom sú len začiatok. Krv v žilách ešte viac rozprúdi koncovka výfuku vyvedená pred ľavým zadným blatníkom a nezvyčajné 19-palcové disky kolies, tvarom pripomínajúce turbíny. Sú na nich obuté pneumatiky rozmeru 255/30.

Päťvalec odhalil svoj potenciál

Ozajstné „peklo“ sa ukrýva v útrobách auta. Konštruktéri pod kapotu najmenšieho Audi nasťahovali prepĺňaný zážihový päťvalec s objemom 2,5 litra. Agregát známy z Audi TT RS a RS3 bol náležite vyladený, aby 1390 kilogramov vážiacej A-jednotke náhodou nechýbal výkon.

Po úpravách dosahuje 370 kW (503 k) a 660 Nm krútiaceho momentu. Oba tieto parametre sa prenášajú cez poctivú šesťstupňovú manuálnu prevodovku (žiadny dvojspojkový automat...) na všetky štyri kolesá.

Podobne, ako už spomenuté TT-čko RS či Audi RS3, aj A1 má poháňaciu jednotku uloženú vpredu naprieč, preto využíva pohon všetkých kolies Quattro s medzinápravovou spojkou Haldex.

Rýchle napriek obmedzovaču

Výrobca uviedol, že prototyp A1 clubsport zrýchli z pokoja na 100 kmn/h za 3,7 sekundy, o ďalších 7,2 sekundy neskôr ručička rýchlomera ukáže hodnotu „200“. Z 80 na 120 km/h pri zaradenom štvrtom prevodovom stupni auto akceleruje za 2,4 sekundy.

V ďalšom rozlete ho zastaví výkonný brzdový systém s karbónkeramickými kotúčmi vpredu a oceľovými vzadu, prípadne obmedzovač maximálnej rýchlosti, ktorý zasiahne pri 250 km/h. Inak by zrejme atakovalo magickú tristovku.

Pretekárska atmosféra

Audi zdôrazňuje, že A1 clubsport je iba štúdia a vyrábať ju nebudú ani v obmedzenej sérii. Údajne však niektoré prvky z tohto konceptu uvidíme v bežne predávaných A-jednotkách.

Možno medzi nimi budú aj detaily z interiéru. Ten je v prípade verzie clubsport dvojmiestny. Obaja pasažieri majú k dispozícii anatomické sedadlá so štvorbodovými pásmi, pochádzajúce z Audi R8 GT.

Aj v zbytku kabíny vládne atmosféra pretekárskych áut. Väčšinu plastových dielcov pokrýva alcantara a nechýbajú ani časti zhotovené z karbónu. Za sedadlami je dokonca priestor na odloženie dvoch prilieb. Audi totiž túto štúdiu špecifikuje ako vozidlo určené amatérskym vyznavačom okruhových pretekov. Tým by k šťastiu popri všetkých doplnkoch asi chýbal ešte bezpečnostný rám.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Najvýhodnejšie ročné online predplatné SME.sk len za 29€
  3. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  4. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  5. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  6. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  7. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  8. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  9. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  10. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Najvýhodnejšie ročné online predplatné SME.sk len za 29€
  3. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  4. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  5. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  6. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  7. Alarica – new business project in the market of shoes
  8. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  9. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  10. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  1. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 6 838
  2. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 6 323
  3. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke 4 968
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 3 421
  5. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 068
  6. Najvýhodnejšie ročné online predplatné SME.sk len za 29€ 2 642
  7. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej! 2 553
  8. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 259
  9. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018? 1 838
  10. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 503

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kosík na videu z afrického väzenia odpovedá Kaliňákovi

Gašpar s Kaliňákom spochybňovali pravosť vyhlásenia bývalého siskára Ľuboša Kosíka o únose prezidentovho syna. Kosík poslal video ako dôkaz.

TV

Kosík vo videohovore z afrického väzenia: Zaručte mi bezpečnosť

Bývalý siskár potvrdzuje svoju totožnosť.

SVET

Zeman ťahal Drahoša do bahna, no on sa nedal. Znamená to prehru?

Český prezident sa vôbec sa nezmenil.

Neprehliadnite tiež

Hyundai Kona priniesol svieži vietor do segmentu SUV (test)

Výstredný dizajn autu neuberá zo schopností v ľahkom teréne.

Pozrite si, ako budú musieť dávať autá prednosť chodcom. Možno už budúci rok

Slovenské dopravné predpisy sa majú viac podobať na rakúske.

Diaľničné známky: všetko, čo o nich potrebujete vedieť

Elektronické známky zaviedlo už aj Rakúsko.

Je luxusná Dacia oxymoron? Podľa francúzskeho dizajnéra nie

Jeho realistická počítačová úprava posúva lacnú značku medzi prémiu.