NOVINKY

Audi A1 clubsport šokuje výkonom

Pod kapotu náležite rozšíreného a upraveného Audi A1 pribudol vyladený prepĺňaný päťvalec s výkonom prekračujúcim 500 konských síl. Vznikol tak prototyp pretekárskeho auta pre amatérov, ktoré Audi predstavilo na zraze pri Wörthersee.

(Zdroj: Audi)

BRATISLAVA. Keď ide o športovo ladené autá, tým z Ingolstadtu zvyknú novinári vyčítať, že sú príliš civilizované a málo bezprostredné. Toto však zrejme nie je prípad Audi A1 clubsport, jedného z vrcholov tradičného zrazu vozidiel koncernu Volkswagen pri rakúskom jazere Wörthersee.

Obrovské otvory v prednom nárazníku, o 60 mm rozšírené blatníky, masívny spojler na tretích dverách alebo difúzor pod zadným nárazníkom sú len začiatok. Krv v žilách ešte viac rozprúdi koncovka výfuku vyvedená pred ľavým zadným blatníkom a nezvyčajné 19-palcové disky kolies, tvarom pripomínajúce turbíny. Sú na nich obuté pneumatiky rozmeru 255/30.

Päťvalec odhalil svoj potenciál

Ozajstné „peklo“ sa ukrýva v útrobách auta. Konštruktéri pod kapotu najmenšieho Audi nasťahovali prepĺňaný zážihový päťvalec s objemom 2,5 litra. Agregát známy z Audi TT RS a RS3 bol náležite vyladený, aby 1390 kilogramov vážiacej A-jednotke náhodou nechýbal výkon.

Po úpravách dosahuje 370 kW (503 k) a 660 Nm krútiaceho momentu. Oba tieto parametre sa prenášajú cez poctivú šesťstupňovú manuálnu prevodovku (žiadny dvojspojkový automat...) na všetky štyri kolesá.

Podobne, ako už spomenuté TT-čko RS či Audi RS3, aj A1 má poháňaciu jednotku uloženú vpredu naprieč, preto využíva pohon všetkých kolies Quattro s medzinápravovou spojkou Haldex.

Rýchle napriek obmedzovaču

Výrobca uviedol, že prototyp A1 clubsport zrýchli z pokoja na 100 kmn/h za 3,7 sekundy, o ďalších 7,2 sekundy neskôr ručička rýchlomera ukáže hodnotu „200“. Z 80 na 120 km/h pri zaradenom štvrtom prevodovom stupni auto akceleruje za 2,4 sekundy.

V ďalšom rozlete ho zastaví výkonný brzdový systém s karbónkeramickými kotúčmi vpredu a oceľovými vzadu, prípadne obmedzovač maximálnej rýchlosti, ktorý zasiahne pri 250 km/h. Inak by zrejme atakovalo magickú tristovku.

Pretekárska atmosféra

Audi zdôrazňuje, že A1 clubsport je iba štúdia a vyrábať ju nebudú ani v obmedzenej sérii. Údajne však niektoré prvky z tohto konceptu uvidíme v bežne predávaných A-jednotkách.

Možno medzi nimi budú aj detaily z interiéru. Ten je v prípade verzie clubsport dvojmiestny. Obaja pasažieri majú k dispozícii anatomické sedadlá so štvorbodovými pásmi, pochádzajúce z Audi R8 GT.

Aj v zbytku kabíny vládne atmosféra pretekárskych áut. Väčšinu plastových dielcov pokrýva alcantara a nechýbajú ani časti zhotovené z karbónu. Za sedadlami je dokonca priestor na odloženie dvoch prilieb. Audi totiž túto štúdiu špecifikuje ako vozidlo určené amatérskym vyznavačom okruhových pretekov. Tým by k šťastiu popri všetkých doplnkoch asi chýbal ešte bezpečnostný rám.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  4. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  1. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  2. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  3. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  4. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  5. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  9. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  10. Životné jubileum prof. Ing. Jaroslava Valáška, PhD.
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 19 116
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 14 732
  3. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 10 625
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 9 970
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 8 376
  6. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 6 325
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 4 849
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 3 713
  9. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 2 611
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 2 262