SME
Streda, 8. február, 2023 | Meniny má Zoja

Isuzu prišlo na Slovensko

Tradičný výrobca nákladných automobilov vstúpil na slovenský trh prvý krát vo svojej takmer storočnej histórii. Po ľahkých nákladných automobiloch pribudnú v ponuke úžitkové vozidlá série pick-up.

Isuzu série N bude prvým ľahkým nákladným automobilom v testoch auto.sme.sk.Isuzu série N bude prvým ľahkým nákladným automobilom v testoch auto.sme.sk. (Zdroj: ISUZU)

BRATISLAVA. Katastrofa v japonskej Fukušime dala inak radostnej udalosti, akou je vstup značky na trh, smutnú príchuť. „Dovoľte vyjadriť poďakovanie za akúkoľvek pomoc a podporu Japonsku zo strany Slovenska v jeho ťažkých chvíľach,“ otvoril poďakovaním oficiálny program uvedenia na trh Hiroyuki Koijima, riaditeľ Isuzu Motors Europe.

Isuzu bude ďalšou z približne štyroch desiatok japonských firiem podnikajúcich na Slovensku. Napriek tomu, že ničivá vlna tsunami zasiahla ekonomiku Japonska, výroba nákladných automobilov nemusela byť obmedzená.

Jednotka očakáva lepšie časy

Napriek globalizácii automobilového priemyslu sú všetky nákladné Isuzu vyrábané v Japonsku, kde je značka pochopiteľne trhovou jednotkou a tento post jej patrí tiež celosvetovo. Napríklad v roku 2010 vyrobili a predali vyše 230 000 vozidiel N série v triede od 3,5 do 7,5 tony.

Podľa Jaroslava Šrola, generálneho riaditeľa Isuzu Truck Slovakia je na vstup značky na náš trh napriek obrovskému prepadu predaja ľahkých nákladných automobilov na Slovensku v minulých rokoch správny čas. Krivka predaja začala od najväčšieho pádu na polovičné predaje v roku 2009 postupne stúpať.

Ručia tri roky

Pre potreby stredoeurópskeho trhu a teda Slovenska bude Isuzu ponúkať trojročnú záruku bez obmedzenia počtu najazdených kilometrov. Zatiaľ bude k dispozícii päť servisno-predajných centier (Bratislava, Žilina, Liptovský Mikuláš, Svidník a Košice), ktoré vyrástli už vo fungujúcich servisných centrách nákladných vozidiel.

Dodávky náhradných dielov zabezpečí stredoeurópska sieť s centrálnym skladom, ktorý dokáže dodať náhradné diely v závislosti od ich charakteru od 24 do 48 hodín.

Po rozbehnutí predaja nákladných vozidiel N (3,5-7,5 ton) a F (10-12 ton) série pribudnú približne v horizonte jedného roka ľahké úžitkové automobily série pick-up.

Otestujeme prvý náklaďák

Nový typ kabíny, trojlitrový naftový motor a prevodovku už onedlho otestujeme v rámci redakčného testu Isuzu radu N v základnej konfigurácii rázvoru a nosnosti 3,5 tony.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  2. Európu sužuje chrípka nebývalých rozmerov. Ako sa chrániť?
  3. Nový diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  4. INDEX: Prečo stále nemáme diaľnicu do Košíc
  5. Vyšlo februárové Doma v záhrade
  6. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu
  7. Turisti ešte v Egypte neobjavili veľa miest, hovorí delegátka
  8. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  1. Chýbajúce zuby? Toto je trvácne riešenie, ktoré nebolí
  2. Na bezpečnom internete záleží
  3. Ako vyzerá inteligentný bytový dom? Tajomstvo je v technológiách
  4. Podporujme imunitu aj vysokočistým beta glukánom
  5. Môjobchod posilňuje svoju pozíciu v Košickom kraji
  6. Európu sužuje chrípka nebývalých rozmerov. Ako sa chrániť?
  7. Nový diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  8. O2 predstavilo novú generáciu O2 Paušálov
  1. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 5 390
  2. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu 3 983
  3. Dodajte vašej pokožke šťavu 3 265
  4. Chýbajúce zuby? Toto je trvácne riešenie, ktoré nebolí 3 235
  5. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery 846
  6. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model 704
  7. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka 666
  8. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 372
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Tupou Ceruzou: Norbert Bödör je obžalovaný v ďalšej kauze
  2. Júlia Piraňa Mikolášiková: Prišiel si pozrieť korupčný prípad Lipšicovho nominanta. Súd mu nariadil sledovať kauzy
  3. Roman Daniel Baranek: Varíme s Medveďom - Tekvica + cuketa v jednom jedle
  4. Jozef Stasík: EU a roboty
  5. Marek Mačuha: Falošný poplach - 2. Klimatické modely
  6. Pavel Macko: 8. február - deň, ktorý mal vojsť do dejín.
  7. Tomáš Vodvářka: Morálka nebo prachy?
  8. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými Kalváriami - Nitrianska Blatnica
  1. Peter Sarkocy: 4 dôvody prečo by som si už nekúpil Škodu Enyaq 30 018
  2. Štefan Vrátny: Pohľad zvonku na Budajove vzťahy s ŠtB 18 437
  3. Richard Sulík: Ako sme vyriešili najväčší problém tejto krajiny a teraz ponúkame reštart 9 401
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 6 960
  5. Jana Melišová: Vdýchava drevu nový život a dušu 4 611
  6. Igor André: Dve poznámky ku „rómskemu Kanaánu“ vo Veľkej Británii 3 325
  7. Rastislav Jusko: Krvavá minulosť komunistickej prokuratúry. Je nám súdené prežiť ju znova? 2 513
  8. Ľudmila Križanovská: Veľká Británia a USA sú najväčšie zlo na svete 2 512
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Východniarom tu čas beží rýchlejšie
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 56. - Arktída - Edmund Hillary, Neil Armstrong a ich výlet na severný pól (1985)
  3. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  4. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  5. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  7. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
SkryťZatvoriť reklamu