BRATISLAVA. Katastrofa v japonskej Fukušime dala inak radostnej udalosti, akou je vstup značky na trh, smutnú príchuť. „Dovoľte vyjadriť poďakovanie za akúkoľvek pomoc a podporu Japonsku zo strany Slovenska v jeho ťažkých chvíľach,“ otvoril poďakovaním oficiálny program uvedenia na trh Hiroyuki Koijima, riaditeľ Isuzu Motors Europe.
Isuzu bude ďalšou z približne štyroch desiatok japonských firiem podnikajúcich na Slovensku. Napriek tomu, že ničivá vlna tsunami zasiahla ekonomiku Japonska, výroba nákladných automobilov nemusela byť obmedzená.
Jednotka očakáva lepšie časy
Napriek globalizácii automobilového priemyslu sú všetky nákladné Isuzu vyrábané v Japonsku, kde je značka pochopiteľne trhovou jednotkou a tento post jej patrí tiež celosvetovo. Napríklad v roku 2010 vyrobili a predali vyše 230 000 vozidiel N série v triede od 3,5 do 7,5 tony.
Podľa Jaroslava Šrola, generálneho riaditeľa Isuzu Truck Slovakia je na vstup značky na náš trh napriek obrovskému prepadu predaja ľahkých nákladných automobilov na Slovensku v minulých rokoch správny čas. Krivka predaja začala od najväčšieho pádu na polovičné predaje v roku 2009 postupne stúpať.
Ručia tri roky
Pre potreby stredoeurópskeho trhu a teda Slovenska bude Isuzu ponúkať trojročnú záruku bez obmedzenia počtu najazdených kilometrov. Zatiaľ bude k dispozícii päť servisno-predajných centier (Bratislava, Žilina, Liptovský Mikuláš, Svidník a Košice), ktoré vyrástli už vo fungujúcich servisných centrách nákladných vozidiel.
Dodávky náhradných dielov zabezpečí stredoeurópska sieť s centrálnym skladom, ktorý dokáže dodať náhradné diely v závislosti od ich charakteru od 24 do 48 hodín.
Po rozbehnutí predaja nákladných vozidiel N (3,5-7,5 ton) a F (10-12 ton) série pribudnú približne v horizonte jedného roka ľahké úžitkové automobily série pick-up.
Otestujeme prvý náklaďák
Nový typ kabíny, trojlitrový naftový motor a prevodovku už onedlho otestujeme v rámci redakčného testu Isuzu radu N v základnej konfigurácii rázvoru a nosnosti 3,5 tony.