SME

Isuzu prišlo na Slovensko

Tradičný výrobca nákladných automobilov vstúpil na slovenský trh prvý krát vo svojej takmer storočnej histórii. Po ľahkých nákladných automobiloch pribudnú v ponuke úžitkové vozidlá série pick-up.

Isuzu série N bude prvým ľahkým nákladným automobilom v testoch auto.sme.sk.Isuzu série N bude prvým ľahkým nákladným automobilom v testoch auto.sme.sk. (Zdroj: ISUZU)

BRATISLAVA. Katastrofa v japonskej Fukušime dala inak radostnej udalosti, akou je vstup značky na trh, smutnú príchuť. „Dovoľte vyjadriť poďakovanie za akúkoľvek pomoc a podporu Japonsku zo strany Slovenska v jeho ťažkých chvíľach,“ otvoril poďakovaním oficiálny program uvedenia na trh Hiroyuki Koijima, riaditeľ Isuzu Motors Europe.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Isuzu bude ďalšou z približne štyroch desiatok japonských firiem podnikajúcich na Slovensku. Napriek tomu, že ničivá vlna tsunami zasiahla ekonomiku Japonska, výroba nákladných automobilov nemusela byť obmedzená.

SkryťVypnúť reklamu

Jednotka očakáva lepšie časy

Napriek globalizácii automobilového priemyslu sú všetky nákladné Isuzu vyrábané v Japonsku, kde je značka pochopiteľne trhovou jednotkou a tento post jej patrí tiež celosvetovo. Napríklad v roku 2010 vyrobili a predali vyše 230 000 vozidiel N série v triede od 3,5 do 7,5 tony.

Podľa Jaroslava Šrola, generálneho riaditeľa Isuzu Truck Slovakia je na vstup značky na náš trh napriek obrovskému prepadu predaja ľahkých nákladných automobilov na Slovensku v minulých rokoch správny čas. Krivka predaja začala od najväčšieho pádu na polovičné predaje v roku 2009 postupne stúpať.

Ručia tri roky

Pre potreby stredoeurópskeho trhu a teda Slovenska bude Isuzu ponúkať trojročnú záruku bez obmedzenia počtu najazdených kilometrov. Zatiaľ bude k dispozícii päť servisno-predajných centier (Bratislava, Žilina, Liptovský Mikuláš, Svidník a Košice), ktoré vyrástli už vo fungujúcich servisných centrách nákladných vozidiel.

SkryťVypnúť reklamu

Dodávky náhradných dielov zabezpečí stredoeurópska sieť s centrálnym skladom, ktorý dokáže dodať náhradné diely v závislosti od ich charakteru od 24 do 48 hodín.

Po rozbehnutí predaja nákladných vozidiel N (3,5-7,5 ton) a F (10-12 ton) série pribudnú približne v horizonte jedného roka ľahké úžitkové automobily série pick-up.

Otestujeme prvý náklaďák

Nový typ kabíny, trojlitrový naftový motor a prevodovku už onedlho otestujeme v rámci redakčného testu Isuzu radu N v základnej konfigurácii rázvoru a nosnosti 3,5 tony.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  1. Musí veda odpovedať na všetky naše otázky?
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  3. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  4. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  5. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  6. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  8. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 17 837
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 641
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 539
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 3 230
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 054
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 855
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 743
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 708
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Vladimír Bojničan: Demokracia znesie len jeden prívlastok: liberálna. Všetky ostatné sú len maskou tyranie.
  2. Juraj Tušš: Dobro vs. zlo
  3. Rado Surovka: Zrátali to korupčníkom
  4. Peter Blaškovitš: Čo dnes hýbe spoločnosťou
  5. Miroslav Daniš: NESÚHLASÍM s návrhom Urbanistickej štúdie zóny Staré letisko Vajnory
  6. Peter Lacina: Toskánsko za humnami: Spring '25
  7. Eva Bachletová: Naše svetlo
  8. Štefan Šturdzík: Hamas vs Izrael.
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 31 165
  2. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 468
  3. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 805
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 610
  5. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 15 594
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 224
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 9 674
  8. Martin Fronk: Hrady pre milionárov: Ako biznis oživí ruiny, ktoré štát ignoruje 6 704
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu