GARÁŽ

Americký Passat útočí nízkymi cenami. Začínajú od 13 880 eur

Z továrne Chattanooga v štáte Tennessee schádzajú prvé sériové exempláre Volkswagenu Passat, určeného pre severoamerický trh. Je väčší a lacnejší než európsky, no bez najmodernejších bezpečnostných prvkov.

(Zdroj: Volkswagen)

BRATISLAVA. Z továrne Chattanooga v štáte Tennessee schádzajú prvé sériové exempláre Volkswagenu Passat, určeného pre severoamerický trh. Hoci je názov auta zhodný s európskym modelom a dizajn veľmi podobný, americký Passat sa od toho nášho líši.

V prvom rade rozmermi, keďže je dlhší (meria 4869 mm), má väčší rázvor osí kolies (2804 mm) a je aj širší (1840 mm). Základným objemom batožinového priestoru 539 litrov však za rovnomenným sedanom, určeným pre Európu, zaostáva.

Bez technických noviniek

Jednoduché tvary výlučne štvordverovej karosérie by sa podľa výrobcu mali pomalšie „opozerať“. Dizajn prednej časti i koncových svetiel pripomína európske modely Volkswagen. Striedme krivky nachádzame aj v interiéri. Konštruktéri v ňom - zrejme kvôli úspore nákladov - využili viacero známych ukazovateľov a ovládačov.

Americký VW Passat nevyužíva rôzne bezpečnostné prvky, s ktorými nedávno vyrukoval európsky Passat B7. Američania sa uspokoja s - v danej triede obligátnou - výbavou, zahŕňajúcou dvojzónovú automatickú klimatizáciu, navigačný systém, šesť airbagov, stabilizačný systém, tempomat,...

Volkswagen lacnejší než Chevrolet

Zato je však výrazne lacnejší. Ceny začínajú pri čiastke v prepočte 13 880 eur za verziu so zážihovým päťvalcom 2,5 l (125 kW/170 k) a päťstupňovou manuálnou prevodovkou. Passat je tak v USA lacnejší napríklad než Chevrolet Malibu.

Variant so vznetovým motorom 2,0 TDI Clean Diesel (103 kW/140 k) a šesťstupňovou manuálnou prevodovkou predávajú od v prepočte 18 040 eur. Pre porovnanie, cenníkové ceny Volkswagenu Passat na Slovensku začínajú od hranice 21 960 eur za verziu 1,4 TSI (90 kW/122 k) Trendline.

Nemeckej automobilke sa doposiaľ za morom výraznejšie nedarilo. Modely Jetta a Passat majú túto situáciu zmeniť ruka v ruke s agresívnou cenovou politikou.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  7. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  8. Kam do tepla v januári?
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  1. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  2. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  5. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  6. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  7. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  8. Denník SME oslavuje 25 rokov rekordným počtom predplatiteľov
  9. Najinzerovanejšie zánovné auto roku 2017? Mnohých to prekvapí
  10. Stavebná fakulta STU pozýva na Deň otvorených dverí!
  1. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 16 503
  2. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 6 462
  3. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 5 301
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 531
  5. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 518
  6. Kam do tepla v januári? 2 463
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 374
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 102
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 275
  10. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa 1 078

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Svitko na Dakare skončil, doplatil na ťažký pád

Slovák bol priebežne na ôsmom mieste.

Neprehliadnite tiež

V Európe sa vlani predalo vyše 15 miliónov áut, prvýkrát za desať rokov

Predaje rástli v Taliansku a Španielsku, Británia prepadla.

Fisker sa po bankrote vracia. Trúfa si na Teslu aj nemeckú prémiu

Zákazníkov priláka netradičným otváraním dverí aj rýchlym nabíjaním.

Športový Peugeot potrebuje pevnú ruku skúseného vodiča (test)

Modelu 308 GTi chýba šťava, ale nie rýchlosť.

Diaľnica D1 pri Trenčíne je už prejazdná s obmedzením

Na ceste pod Strečnom sa skrížil kamión.

Hyundai odhalil nový Veloster. Zvláštne dvere ostali, pribudla ostrá verzia N

Druhá generácia sa už do Európy zrejme nedostane.