BRATISLAVA. Z továrne Chattanooga v štáte Tennessee schádzajú prvé sériové exempláre Volkswagenu Passat, určeného pre severoamerický trh. Hoci je názov auta zhodný s európskym modelom a dizajn veľmi podobný, americký Passat sa od toho nášho líši.
V prvom rade rozmermi, keďže je dlhší (meria 4869 mm), má väčší rázvor osí kolies (2804 mm) a je aj širší (1840 mm). Základným objemom batožinového priestoru 539 litrov však za rovnomenným sedanom, určeným pre Európu, zaostáva.
Bez technických noviniek
Jednoduché tvary výlučne štvordverovej karosérie by sa podľa výrobcu mali pomalšie „opozerať“. Dizajn prednej časti i koncových svetiel pripomína európske modely Volkswagen. Striedme krivky nachádzame aj v interiéri. Konštruktéri v ňom - zrejme kvôli úspore nákladov - využili viacero známych ukazovateľov a ovládačov.
Americký VW Passat nevyužíva rôzne bezpečnostné prvky, s ktorými nedávno vyrukoval európsky Passat B7. Američania sa uspokoja s - v danej triede obligátnou - výbavou, zahŕňajúcou dvojzónovú automatickú klimatizáciu, navigačný systém, šesť airbagov, stabilizačný systém, tempomat,...
Volkswagen lacnejší než Chevrolet
Zato je však výrazne lacnejší. Ceny začínajú pri čiastke v prepočte 13 880 eur za verziu so zážihovým päťvalcom 2,5 l (125 kW/170 k) a päťstupňovou manuálnou prevodovkou. Passat je tak v USA lacnejší napríklad než Chevrolet Malibu.
Variant so vznetovým motorom 2,0 TDI Clean Diesel (103 kW/140 k) a šesťstupňovou manuálnou prevodovkou predávajú od v prepočte 18 040 eur. Pre porovnanie, cenníkové ceny Volkswagenu Passat na Slovensku začínajú od hranice 21 960 eur za verziu 1,4 TSI (90 kW/122 k) Trendline.
Nemeckej automobilke sa doposiaľ za morom výraznejšie nedarilo. Modely Jetta a Passat majú túto situáciu zmeniť ruka v ruke s agresívnou cenovou politikou.
Autor: fg