BRATISLAVA. Anglické automobilky MG a Rover po obrovských finančných ťažkostiach našli pomocnú ruku v Číne. Spoločnosť SAIC Motor do nich naliala už miliardu libier. Vďaka finančnej injekcii vznikli nové modely, predávané najmä na čínskom trhu.
Ďalšia asi 2,2-miliardová investícia má podľa Automotive News pomôcť MG pri návrate na trhy kontinentálnej Európy. Rover (dnes vystupujúci pod značkou Roewe) podobné ambície zatiaľ nemá.
Najprv liftback MG5
Prvou lastovičkou bude kompaktný model MG5, ktorý vo Veľkej Británii začali predávať už v apríli. Auto montujú priamo v britskom Longbridge (hoci z dielov vyrobených v Číne), pričom jeho zásadnou nevýhodou je zatiaľ chýbajúci vznetový agregát v ponuke motorizácií. Situácia sa má zmeniť už na budúci rok, kedy MG5 oficiálne vstúpi na prvé trhy kontinentálnej Európy.
Konkurencieschopnosť MG3 overia Briti
Po ňom by mala nasledovať ofenzíva nových modelov, ktoré sa aktuálne nachádzajú v rôznom štádiu vývoja. Malý hatchback MG3 si už môžu kúpiť čínski zákazníci. Briti sa k nemu dostanú koncom budúceho roka. Ich odozva rozhodne, či MG3 zavíta aj do ďalších európskych krajín.
MG5 bude jedným z ťažiskových modelov značky MG. Ide o potenciálneho konkurenta Volkswagenu Golf alebo Fordu Focus. Jeho štúdia debutovala na aprílovom šanghajskom autosalóne. Predaj má odštartovať v roku 2013. O rok neskôr ho doplní kompaktný crossover, ako konkurent pre Nissan Qashqai.
Nástupcu dostane aj roadster MG TF
Na rok 2014 je naplánovaný aj debut vlajkovej lode - MG7. Tá údajne bude postavená na platforme Epsilon 2, ktorú využíva napríklad Opel Insignia. Novodobého nástupcu dostane aj obľúbený roadster MGF, neskôr predávaný pod označením MG TF. Detaily k nemu zatiaľ chýbajú. S jeho nástupom na trh sa ráta v roku 2016.
Autor: fg