BERLÍN. Porsche Panamera prechádza uličkou provizórneho mesta na berlínskom letisku Tempelhof. Nepočuť však zvuk benzínového šesťvalca, ale len elektromotor, pretože svet sa mení a tradičný výrobca športových áut postavil hybridnú verziu.
Podujatie organizované pneumatikárskym koncernom Michelin na príklade produktov stoviek vystavovateľov jasne ukazuje, kde sme sa dopracovali a čo nás čaká.
Paradoxne, automobilové firmy, ktoré postavili pred desaťročiami svoj biznis na automobiloch, dnes hlasno kričia, čo všetko autá spôsobili.
V sebareflexii automobilových výrobcov sa črtá blízka budúcnosť v elektrine. Tá dominovala nad vodíkom alebo solárnym pohonom automobilov.
„Nie, teraz nie je elektromobil k dispozícii na jazdu lebo sa nabíja. Skúste popoludní,“ znela odpoveď na našu snahu vyskúšať vystavené autá na trati.
Napokon hybridný smer, ktorý pred rokmi naznačila Toyota, naberá otáčky a spolu s ním tiež pokusy, ako lacno vyrobiť vodík alebo ako vyprodukovať e-plyn.
Asi najprístupnejším riešením sú existujúce modely áut prerobené na elektrický pohon, pretože po stránke bezpečnosti a komfortu sú už na vysokej úrovni.
Na vlastnej koži sme sa presvedčili, že jazdné vlastnosti väčšiny elektromobilov sú prijateľné, zrýchľujú dobre a neobťažujú hlukom. Tam v podstate niet čo testovať. Na druhej strane majú obmedzený dojazd, vysokú cenu a dlhý čas nabíjania.
Nahliadnite spolu s nami na veľtrh budúcnosti, kde sa dozviete, že autá budú mať desaťpalcové pneumatiky a návesy kamiónov iba dve nápravy.
Cestu redaktora hradila spoločnosť Michelin.