BRATISLAVA. Organizátori očakávajú, že štvordňové stretnutie vozidiel koncernu VW Group na brehu rakúskeho jazera Wörthersee navštívi okolo 120 000 priaznivcov. Dve hlavné novinky predstavilo Audi s modelom A1 clubsport a Škoda s netradičným roadsterom Fabia RS 2000. Zahanbiť sa ale nedali ani Volkswagen a Seat.
Golf GTI oslavuje narodeniny
Expozícia wolfsburskej značky sa nesie v duchu osláv 35. výročia legendárneho VW Golf GTI. Okrem „veteránov“, ktoré mapujú jeho históriu, nechýba ani špeciálny Golf GTI Edition 35. Má pozmenené tvary predného nárazníka, bohatšiu výbavu a pod kapotou prepĺňaný dvojliter TSI s výkonom zvýšeným z pôvodných 155 kW (211 k) na 173 kW (235 k). Cena exkluzívnej verzie je stanovená na 30 425 eur.
Do sériovej výroby sa zatiaľ rozhodne nechystajú štúdie Volkswagen Golf GTI Cabrio Concept a Golf R Cabrio Concept. Nemecká automobilka implantovala techniku a dizajnové prvky dvoch najvýkonnejších Golfov do nového kabrioletu s plátenou strechou. V prípade variantu GTI výrobca technické údaje nezverejnil. Okolie má totiž upútať najmä agresívnym vzhľadom, ktorý dotvárajú rozšírené blatníky a neprehliadnuteľné dvojfarebné disky kolies.
Golf R Cabrio má pod kapotou turbomotor 2,0 TSI, vyladený na výkon 199 kW (270 k), ktorý poháňa všetky štyri kolesá. Vzhľad modrého kabrioletu dotvárajú doplnky vyrobené z karbónu a 19-palcové kolesá.
Španieli prezentujú svoj športový imidž
Seat má byť v nemeckom koncerne najšportovejšou značkou, preto nečudo, že sa pri Wörthersee prezentuje predovšetkým pretekárskymi špeciálmi. Čerstvou novinkou je Ibiza SC Trophy. V útrobách rozšírenej karosérie pracuje technika z Ibizy Cupra - kompresorom a turbodúchadlom prepĺňaný štvorvalec 1,4 TSI (132 kW/180 k), spojený so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG.
Toto okruhové náradie má o 13 mm dlhší rázvor náprav, o výrazných 170 mm širší rozchod kolies vpredu a o 29 mm vzadu. Svetlá výška auta klesla o 40 mm a hmotnosť vďaka odľahčeniu na 1063 kilogramov. Brzdy pochádzajú z Leonu Cupra. V interiéri sa nachádza iba to najdôležitejšie - jednoduchá palubná doska, sedadlo, hasiaci systém a bezpečnostný rám.
Naopak, pohárový Seat Leon Supercopa už rozhodne nie je novinkou. Veď okruhové série s identickými kompaktnými Seatmi sa v Európe jazdia už od roku 2004. Leon Supercopa využíva prepĺňaný agregát 2,0 TSI, naladený na výkon 222 kW (301 k) a 340 Nm krútiaceho momentu.
Tieto parametre sa prostredníctvom šesťstupňovej prevodovky DSG a mechanického samosvorného diferenciálu prenášajú na predné kolesá.
Španieli zároveň na stretnutí ukazujú všetky svoje športové verzie, vybavené rôznymi optickými doplnkami.
Autor: fg