BRATISLAVA. Americká automobilka oznámila, že na jesennom autosalóne vo Frankfurte predstaví sériovú verziu prepĺňaného zážihového trojvalca 1,0 EcoBoost. Vývojové práce na agregáte prebiehajú v technologickom centre značky Ford v britskom Duntone. Novinka sa dostane pod kapoty nielen európskych modelov. Predávať ju budú aj v Severnej Amerike.
Éra downsizingu pokračuje
Ford uviedol, že doteraz nikdy vo svojej histórii nepostavil menší ako štvorvalcový motor. Litrový trojvalec tak pre modrý ovál s viac ako storočnou históriou predstavuje istú premiéru. Konštruktéri si vraj dali záležať na optimalizácii chladiaceho systému s cieľom, aby sa poháňacia jednotka čo najrýchlejšie zahriala na pracovnú teplotu.
Malý trojvalcový agregát dostal všetky technické prvky, typické pre motory radu EcoBoost - prepĺňanie turbodúchadlom, priame vstrekovanie paliva a dvojité nezávislé variabilné časovanie ventilov Ti-VCT.
Výkony zatiaľ neprezradili
Konkrétne výkonové parametre si výrobca necháva na frankfurtskú premiéru. V súvislosti s nimi spomenul iba to, že motor 1,0 EcoBoost dosiahne rovnaké, prípadne vyššie hodnoty výkonu a krútiaceho momentu ako väčšina atmosférických jedna-šestiek pri nižšej spotrebe paliva a produkcii emisií CO2.
Novinka by sa spočiatku mala objaviť pod kapotou Fiesty a MPV Ford B-Max. Neskôr ju začnú montovať aj do ďalších modelov.
Ford tiež potvrdil vývoj novej osemstupňovej automatickej prevodovky. Nespomenul však, či bude určená aj pre európske modely.
Autor: fg