SME
Štvrtok, 9. február, 2023 | Meniny má Zdenko

Ford vyvíja najmenší motor vo svojej histórii

Nový prepĺňaný trojvalec 1,0 EcoBoost má v portfóliu modrého oválu nahradiť atmosférické agregáty s objemami do 1,6 litra. Premiéru absolvuje na jeseň tohto roku.

Prototyp motora 1,0 EcoBoost debutoval vlani pod kapotou štúdie Ford Start.Prototyp motora 1,0 EcoBoost debutoval vlani pod kapotou štúdie Ford Start. (Zdroj: Ford)

BRATISLAVA. Americká automobilka oznámila, že na jesennom autosalóne vo Frankfurte predstaví sériovú verziu prepĺňaného zážihového trojvalca 1,0 EcoBoost. Vývojové práce na agregáte prebiehajú v technologickom centre značky Ford v britskom Duntone. Novinka sa dostane pod kapoty nielen európskych modelov. Predávať ju budú aj v Severnej Amerike.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Éra downsizingu pokračuje

Ford uviedol, že doteraz nikdy vo svojej histórii nepostavil menší ako štvorvalcový motor. Litrový trojvalec tak pre modrý ovál s viac ako storočnou históriou predstavuje istú premiéru. Konštruktéri si vraj dali záležať na optimalizácii chladiaceho systému s cieľom, aby sa poháňacia jednotka čo najrýchlejšie zahriala na pracovnú teplotu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Malý trojvalcový agregát dostal všetky technické prvky, typické pre motory radu EcoBoost - prepĺňanie turbodúchadlom, priame vstrekovanie paliva a dvojité nezávislé variabilné časovanie ventilov Ti-VCT.

Výkony zatiaľ neprezradili

Konkrétne výkonové parametre si výrobca necháva na frankfurtskú premiéru. V súvislosti s nimi spomenul iba to, že motor 1,0 EcoBoost dosiahne rovnaké, prípadne vyššie hodnoty výkonu a krútiaceho momentu ako väčšina atmosférických jedna-šestiek pri nižšej spotrebe paliva a produkcii emisií CO2.

Novinka by sa spočiatku mala objaviť pod kapotou Fiesty a MPV Ford B-Max. Neskôr ju začnú montovať aj do ďalších modelov.

Ford tiež potvrdil vývoj novej osemstupňovej automatickej prevodovky. Nespomenul však, či bude určená aj pre európske modely.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Lesníctvo, drevárstvo, ekológia a technika sú životný štýl!
  2. Sme Univerzita, ktorá nosí úspech v mene
  3. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  4. SME ženy a Jamie Oliver: Toto menu platí iba vo februári
  5. Nový diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  6. Európu sužuje chrípka nebývalých rozmerov. Ako sa chrániť?
  7. INDEX: Prečo stále nemáme diaľnicu do Košíc
  8. Vyšlo februárové Doma v záhrade
  1. Bezpečnosť pri šoférovaní vychádza z dobrého videnia
  2. Lesníctvo, drevárstvo, ekológia a technika sú životný štýl!
  3. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  4. Sme Univerzita, ktorá nosí úspech v mene
  5. SME ženy a Jamie Oliver: Toto menu platí iba vo februári
  6. Chýbajúce zuby? Toto je trvácne riešenie, ktoré nebolí
  7. Na bezpečnom internete záleží
  8. Ako vyzerá inteligentný bytový dom? Tajomstvo je v technológiách
  1. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 4 816
  2. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu 4 029
  3. Chýbajúce zuby? Toto je trvácne riešenie, ktoré nebolí 3 383
  4. Dodajte vašej pokožke šťavu 3 200
  5. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery 832
  6. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model 709
  7. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka 680
  8. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 342
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Matúš Lazúr: Teplý obed je mýtus. V bohatom Nórsku deti v škole obed nemajú.
  2. Tupou Ceruzou: Norbert Bödör je obžalovaný v ďalšej kauze
  3. Jozef Stasík: EU a roboty
  4. Júlia Piraňa Mikolášiková: Prišiel si pozrieť korupčný prípad Lipšicovho nominanta. Súd mu nariadil sledovať kauzy
  5. Roman Daniel Baranek: Varíme s Medveďom - Tekvica + cuketa v jednom jedle
  6. Marek Mačuha: Falošný poplach - 2. Klimatické modely
  7. Pavel Macko: 8. február - deň, ktorý mal vojsť do dejín.
  8. Tomáš Vodvářka: Morálka nebo prachy?
  1. Peter Sarkocy: 4 dôvody prečo by som si už nekúpil Škodu Enyaq 30 042
  2. Štefan Vrátny: Pohľad zvonku na Budajove vzťahy s ŠtB 18 557
  3. Richard Sulík: Ako sme vyriešili najväčší problém tejto krajiny a teraz ponúkame reštart 9 496
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 6 829
  5. Jana Melišová: Vdýchava drevu nový život a dušu 4 611
  6. Igor André: Dve poznámky ku „rómskemu Kanaánu“ vo Veľkej Británii 3 389
  7. Ľudmila Križanovská: Veľká Británia a USA sú najväčšie zlo na svete 2 527
  8. Helena Smihulova Laucikova: Predtým ako som zostarla 2 394
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Východniarom tu čas beží rýchlejšie
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 56. - Arktída - Edmund Hillary, Neil Armstrong a ich výlet na severný pól (1985)
  3. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  4. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  5. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  7. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  8. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
SkryťZatvoriť reklamu