NOVINKY

BMW ukázalo novú Jednotku

Najmenšie BMW narástlo, aby sa na jeho zadné sedadlá zmestili aj dospelí. Z ponuky motorizácií vypustilo atmosférické agregáty a dostalo „prepínač jazdných zážitkov“.

(Zdroj: BMW)

BRATISLAVA. BMW rado provokuje, aj keď jeho dizajnové oddelenie už nevedie kontroverzný Chris Bangle. Dôkazom je nová Jednotka. Základné tvary kompaktného hatchbacku síce kopírujú predchodcu, no dlhá predná kapota a dozadu posunutá kabína pôsobia v nižšej strednej triede aj tak dostatočne exoticky.

Ešte viac však upúta stvárnenie predných partií. Predchádzajúca Jednotka sa tvárila relatívne prívetivo, novinku charakterizuje výrazne agresívnejší pohľad. Na svedomí to má tvar svetlometov a o čosi väčšie ľadvinky - alias maska chladiča. Vzadu sa - s výnimkou koncových svetiel - medzigeneračne veľa nezmenilo.

Viac priestoru vzadu

Útly prístrojový panel na palubnej doske kontrastuje s masívnou stredovou konzolou. Tá je tradične natočená smerom k vodičovi. Najmenšie BMW môže mať prvýkrát vo výbave multifunkčný ovládač iDrive.

Marketingové oddelenie mníchovskej značky označilo volič jazdných režimov ako „prepínač jazdných zážitkov“. V závislosti od verzie sú k dispozícii štyri módy: Confort, Sport, Eco Pro a Sport+.

BMW vypočulo kritické hlasy a miery novej Jednotky zväčšilo tak, aby sa na zadných sedadlách odviezli aj dospelí. Nárast rozmerov nie je dramatický - dĺžka +85 mm, rázvor náprav +30 mm, ale Mníchovčania tvrdia, že to stačí. Polepšil si aj batožinový priestor, ktorý v základnom usporiadaní pojme až 360 litrov nákladu.

Bez atmosféry

Základná koncepcia kompaktného BMW 1 zostáva nezmenená - motor je uložený pozdĺžne za prednou nápravou a poháňa zadné kolesá. Predná náprava využíva vzpery McPherson, vzadu je päťprvkové zavesenie.

Štandardný elektrický posilňovač riadenia v niektorých verziách nahrádza Servotronic s premenlivým účinkom. Vrcholom je riadenie Variable Sport Steering, ktoré v závislosti od uhla natočenia volantu meniť svoju strmosť.

S nástupom novej generácie BMW 1 sa z palety motorizácií vytratili atmosférické agregáty. Namiesto nich zostala v ponuke zážihových verzií iba jedna-šestka prepĺňaná dvojkomorovým turbodúchadlom typu Twin-Scroll. Zákazník si môže vybrať z dvoch výkonových variantov - 100 kW (136 k) a 125 kW (170 k).

Prvýkrát s osemstupňovou prevodovkou

Medzi vznetovými agregátmi už BMW na downsizingu tak tvrdohlavo netrvá. K dispozícii je totiž iba dvojliter, naladený na výkon 85 kW (116 k), 105 kW (143 k) a 135 kW (184 k).

Všetky agregáty spolupracujú so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Do niektorých verzií si je možné doobjednať aj osemstupňový automat, ktorý v tomto segmente oslavuje premiéru.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  2. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  3. Legendárna Transsibírska magistrála
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  5. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  6. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  7. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  8. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  10. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  3. Vianočný bázar chalaňov
  4. Vianočné mecheche 2017
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  7. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  8. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  9. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  10. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 9 813
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 8 570
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 5 491
  4. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 4 620
  5. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 2 489
  6. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 865
  7. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 1 797
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 706
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 632
  10. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť 1 117

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Slovenskí hokejisti prehrali s Rusmi po predĺžení na turnaji v Nórsku

Slováci v zápase vyhrávali 1:0 i prehrávali 1:2.

KOMENTÁRE

Prečo sa v kostoloch nediskutuje

Chromík a Kuffa kázali proti Istanbulskému dohovoru. Vraj veď násilie na ženách nikto nechce.

DOMOV

Na policajtov útočili autom členovia bankomatovej mafie

Policajný prezident Tibor Gašpar informoval o incidente v obci Opoj.

Neprehliadnite tiež

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.

Študenti z STU postavili auto so zrýchlením superšportu

Cenový odhad tohtoročného modelu je vyše 120-tisíc eur.