NOVINKY

BMW ukázalo novú Jednotku

Najmenšie BMW narástlo, aby sa na jeho zadné sedadlá zmestili aj dospelí. Z ponuky motorizácií vypustilo atmosférické agregáty a dostalo „prepínač jazdných zážitkov“.

(Zdroj: BMW)

BRATISLAVA. BMW rado provokuje, aj keď jeho dizajnové oddelenie už nevedie kontroverzný Chris Bangle. Dôkazom je nová Jednotka. Základné tvary kompaktného hatchbacku síce kopírujú predchodcu, no dlhá predná kapota a dozadu posunutá kabína pôsobia v nižšej strednej triede aj tak dostatočne exoticky.

Ešte viac však upúta stvárnenie predných partií. Predchádzajúca Jednotka sa tvárila relatívne prívetivo, novinku charakterizuje výrazne agresívnejší pohľad. Na svedomí to má tvar svetlometov a o čosi väčšie ľadvinky - alias maska chladiča. Vzadu sa - s výnimkou koncových svetiel - medzigeneračne veľa nezmenilo.

Viac priestoru vzadu

Útly prístrojový panel na palubnej doske kontrastuje s masívnou stredovou konzolou. Tá je tradične natočená smerom k vodičovi. Najmenšie BMW môže mať prvýkrát vo výbave multifunkčný ovládač iDrive.

Marketingové oddelenie mníchovskej značky označilo volič jazdných režimov ako „prepínač jazdných zážitkov“. V závislosti od verzie sú k dispozícii štyri módy: Confort, Sport, Eco Pro a Sport+.

BMW vypočulo kritické hlasy a miery novej Jednotky zväčšilo tak, aby sa na zadných sedadlách odviezli aj dospelí. Nárast rozmerov nie je dramatický - dĺžka +85 mm, rázvor náprav +30 mm, ale Mníchovčania tvrdia, že to stačí. Polepšil si aj batožinový priestor, ktorý v základnom usporiadaní pojme až 360 litrov nákladu.

Bez atmosféry

Základná koncepcia kompaktného BMW 1 zostáva nezmenená - motor je uložený pozdĺžne za prednou nápravou a poháňa zadné kolesá. Predná náprava využíva vzpery McPherson, vzadu je päťprvkové zavesenie.

Štandardný elektrický posilňovač riadenia v niektorých verziách nahrádza Servotronic s premenlivým účinkom. Vrcholom je riadenie Variable Sport Steering, ktoré v závislosti od uhla natočenia volantu meniť svoju strmosť.

S nástupom novej generácie BMW 1 sa z palety motorizácií vytratili atmosférické agregáty. Namiesto nich zostala v ponuke zážihových verzií iba jedna-šestka prepĺňaná dvojkomorovým turbodúchadlom typu Twin-Scroll. Zákazník si môže vybrať z dvoch výkonových variantov - 100 kW (136 k) a 125 kW (170 k).

Prvýkrát s osemstupňovou prevodovkou

Medzi vznetovými agregátmi už BMW na downsizingu tak tvrdohlavo netrvá. K dispozícii je totiž iba dvojliter, naladený na výkon 85 kW (116 k), 105 kW (143 k) a 135 kW (184 k).

Všetky agregáty spolupracujú so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Do niektorých verzií si je možné doobjednať aj osemstupňový automat, ktorý v tomto segmente oslavuje premiéru.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naučme sa správne dochucovať ryby
  2. Od septembra opäť po starom
  3. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  4. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  5. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  6. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  7. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  8. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  1. Naučme sa správne dochucovať ryby
  2. 10 vecí, ktoré môžete dostať od zdravotnej poisťovne zadarmo
  3. Úspech na Majstrovstvách sveta v Quadrathlone
  4. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  5. Od septembra opäť po starom
  6. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš?
  7. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  8. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  9. Business Smartphones Connected to Public Wi-Fi Can Be in Danger
  10. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 808
  2. Od septembra opäť po starom 6 277
  3. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd 4 869
  4. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom? 3 597
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 674
  6. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte 1 667
  7. Naučme sa správne dochucovať ryby 1 431
  8. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš? 1 257
  9. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 173
  10. Leto nekončí! 1 085

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Obchvat Ružomberka: už mal byť hotový, nakoniec bude meškať roky

Úsek D1 medzi Hubovou a Ivachnovou, ktorého súčasťou je aj obchvat mesta s 27-tisíc obyvateľmi, plánujú dokončiť až v roku 2021.

ŠPORT

Neapol hrá ako Real. Hamšíkovi sa vernosť môže oplatiť

Ľudia sa rozprávajú len o zápase, tvrdí Hamšík.

KOMENTÁRE

Fico môže stratiť viac než Danko

V prípade vabanku môže Smer stratiť viac než SNS. Už teraz má preň kauza nepríjemné dôsledky.

Neprehliadnite tiež

Škoda predstaví vo Frankfurte nový elektromobil

Oproti prvému konceptu sa zmenil dizajn predného nárazníka.

Volkswagen ukázal svoje najmenšie SUV, volá sa T-Roc

Už v základe ponúkne bohatú výbavu a možnosti individualizácie.

Ferrari nečakane nahrádza Californiu modelom Portofino

Maximálna rýchlosť sa zvýšila na 320 kilometrov za hodinu.

Legendárny mikrobus od Volkswagenu sa vráti do výroby

Prví zákazníci sa ho dočkajú v roku 2022 v podobe elektromobilu.