NOVINKY

Nový Mercedes ML: 1550 kilometrov na jednu nádrž?

Tretia generácia stredne veľkého SUV od Mercedesu dostala uhladenejší dizajn, nové bezpečnostné prvky a pod kapotu aj úsporný vznetový štvorvalec.

(Zdroj: Mercedes-Benz)

BRATISLAVA. Stredne veľké športovo-úžitkové vozidlo s označením ML patrí tradične k najobľúbenejším modelom značky Mercedes-Benz. Jeho tretia generácia síce na obrázkoch nepôsobí tak mohutne ako predchodca, reálne je však dlhšia a širšia. Základné rozmery auta majú hodnoty 4800 x 1930 x 1800 mm, rázvor osí kolies dosahuje 2920 mm.

Konzervatívnejší

Menej svalnatý a viac uhladený dizajn zrejme zaujme tých, ktorí nepotrebujú byť za každých okolností nápadní. Plynulé línie sa odrazili aj na aerodynamike. Koeficient odporu vzduchu 0,32 patrí medzi najlepšie v segmente.

Stvárnenie interiéru - hlavne palubnej dosky - čerpá z aktuálneho štylistického jazyka značky Mercedes-Benz. Charakteristický je napríklad stredovou konzolou, v ktorej je displej navigačného systému umiestnený medzi zvislými výduchmi klimatizácie. K štandardnej výbave patrí deväť airbagov i systém detekcie únavy vodiča.

Opäť so štvorvalcom

Paleta poháňacích jednotiek má tri položky. Mercedes ML dostal druhýkrát v histórii pod kapotu štvorvalec. Ide o turbodiesel s dvojitým prepĺňaním a objemom 2,1 litra, ktorý sa úspešne etabloval aj v útrobách limuzíny Mercedes triedy S. V ML-ku produkuje výkon 150 kW (204 k) a 500 Nm krútiaceho momentu. Novinka s ním zrýchli z pokoja na 100 km/h za deväť sekúnd, vyvinie najvyššiu rýchlosť 210 km/h a v priemere vraj spotrebuje len šesť litrov nafty na sto kilometrov.

K malému apetítu prispieva systém štart/stop alebo pneumatiky s nízkym valivým odporom. Systém katalytickej redukcie radikálne znižuje množstvo oxidov dusíka vo výfukových plynoch. Táto motorizácia preto v predstihu plní emisnú normu Euro 6.

Výrobca za príplatok nahradí štandardnú 70-litrovú palivovú nádrž za väčšiu, s objemom 93 litrov. Teoretický dojazd na jedno natankovanie vďaka tomu stúpne na 1550 kilometrov.

Doplňme, že základný vznetový agregát je, podobne ako ostatné dve motorizácie, kombinovaný so sedemstupňovou automatickou prevodovkou.

Premiéra na jeseň

Výkonnejší diesel má šesť valcov a objem 3,0 litra. Dosahuje 190 kW (258 k) a 620 Nm krútiaceho momentu. Lepšie dynamické parametre oproti štvorvalcu - akcelerácia z 0 na 100 km/h za 7,4 s. a najvyššia rýchlosť 224 km/h - sú vykúpené o 0,8 l vyššou udávanou priemernou spotrebou. Rovnako tento motor už plní normu Euro 6.

Vyznavači benzínu siahnu po 3,5-litrovom šesťvalci (225 kW/306 k, 370 Nm), pričom Mercedes aj v tomto prípade avizuje atraktívnu spotrebu, tentoraz na úrovni 8,5 l/100 km.

Nový Mercedes-Benz ML absolvuje výstavnú premiéru na jesennom autosalóne IAA vo Frankfurte.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  3. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  5. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  6. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  7. Žilina Voce Magna 2017 – Medzinárodná súťaž zborového umenia
  8. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  3. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  4. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  5. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  6. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  7. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  9. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  10. Samsung Galaxy Note8 umožňuje tvoriť veľké veci
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 306
  2. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 4 730
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 994
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 614
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 767
  6. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 578
  7. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 556
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 217
  9. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 214
  10. Päť mýtov, ktoré ste počuli. A možno aj uverili 1 142

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Ficovi nestačila porážka Danka, potreboval ho úplne zosmiešniť

Čo by Fico nesmel urobiť, ak by postupoval podľa ústavy.

KOMENTÁRE

Zosmiešnil Trump seba či rovno Ameriku?

Lídri Činy, Ruska a Nemecka si Trumpovu reč v OSN neprišli ani vypočuť.

BLOG CAFÉ EURÓPA

Café Európa: Ako dobehnúť západné platy v EÚ?

Môže sa sociálna úroveň medzi východom a západom priblížiť?

Neprehliadnite tiež

Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten správny

Zvažujete prechod od spaľovacieho motora k elektrickému? Toto by ste mali predtým vedieť.

Pozreli sme si nové čínske autá. Aký dojem v nás zanechali Wey, Chery a Borgward?

Kým Európania riešia emisie, Čína pripravuje automobilový útok.

Hyundai ide po nemeckej prémii. Predstavil konkurenta pre BMW radu 3

Genesis G70 príde na európsky trh najskôr o dva roky.

Nový Renault Mégane R.S. má natáčanie zadných kolies aj problém s váhou

Vo Frankfurte sa predstavili hneď štyri športové hatchbacky.