NOVINKY

Nový Mercedes ML: 1550 kilometrov na jednu nádrž?

Tretia generácia stredne veľkého SUV od Mercedesu dostala uhladenejší dizajn, nové bezpečnostné prvky a pod kapotu aj úsporný vznetový štvorvalec.

(Zdroj: Mercedes-Benz)

BRATISLAVA. Stredne veľké športovo-úžitkové vozidlo s označením ML patrí tradične k najobľúbenejším modelom značky Mercedes-Benz. Jeho tretia generácia síce na obrázkoch nepôsobí tak mohutne ako predchodca, reálne je však dlhšia a širšia. Základné rozmery auta majú hodnoty 4800 x 1930 x 1800 mm, rázvor osí kolies dosahuje 2920 mm.

Konzervatívnejší

Menej svalnatý a viac uhladený dizajn zrejme zaujme tých, ktorí nepotrebujú byť za každých okolností nápadní. Plynulé línie sa odrazili aj na aerodynamike. Koeficient odporu vzduchu 0,32 patrí medzi najlepšie v segmente.

Stvárnenie interiéru - hlavne palubnej dosky - čerpá z aktuálneho štylistického jazyka značky Mercedes-Benz. Charakteristický je napríklad stredovou konzolou, v ktorej je displej navigačného systému umiestnený medzi zvislými výduchmi klimatizácie. K štandardnej výbave patrí deväť airbagov i systém detekcie únavy vodiča.

Opäť so štvorvalcom

Paleta poháňacích jednotiek má tri položky. Mercedes ML dostal druhýkrát v histórii pod kapotu štvorvalec. Ide o turbodiesel s dvojitým prepĺňaním a objemom 2,1 litra, ktorý sa úspešne etabloval aj v útrobách limuzíny Mercedes triedy S. V ML-ku produkuje výkon 150 kW (204 k) a 500 Nm krútiaceho momentu. Novinka s ním zrýchli z pokoja na 100 km/h za deväť sekúnd, vyvinie najvyššiu rýchlosť 210 km/h a v priemere vraj spotrebuje len šesť litrov nafty na sto kilometrov.

K malému apetítu prispieva systém štart/stop alebo pneumatiky s nízkym valivým odporom. Systém katalytickej redukcie radikálne znižuje množstvo oxidov dusíka vo výfukových plynoch. Táto motorizácia preto v predstihu plní emisnú normu Euro 6.

Výrobca za príplatok nahradí štandardnú 70-litrovú palivovú nádrž za väčšiu, s objemom 93 litrov. Teoretický dojazd na jedno natankovanie vďaka tomu stúpne na 1550 kilometrov.

Doplňme, že základný vznetový agregát je, podobne ako ostatné dve motorizácie, kombinovaný so sedemstupňovou automatickou prevodovkou.

Premiéra na jeseň

Výkonnejší diesel má šesť valcov a objem 3,0 litra. Dosahuje 190 kW (258 k) a 620 Nm krútiaceho momentu. Lepšie dynamické parametre oproti štvorvalcu - akcelerácia z 0 na 100 km/h za 7,4 s. a najvyššia rýchlosť 224 km/h - sú vykúpené o 0,8 l vyššou udávanou priemernou spotrebou. Rovnako tento motor už plní normu Euro 6.

Vyznavači benzínu siahnu po 3,5-litrovom šesťvalci (225 kW/306 k, 370 Nm), pričom Mercedes aj v tomto prípade avizuje atraktívnu spotrebu, tentoraz na úrovni 8,5 l/100 km.

Nový Mercedes-Benz ML absolvuje výstavnú premiéru na jesennom autosalóne IAA vo Frankfurte.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ste si istí, že máte zdravé srdce? Skontrolujte si ho zadarmo
  2. Nedocenený génius - prečo chýba v našich knižniciach?
  3. Biznis úver: Lepší tím, stroje, či menej stresu s faktúrami
  4. Nižšie náklady vo firme? Tri tipy, kde sa dá ušetriť
  5. Park pod Kolibou prepája mesto s prírodou
  6. Vynovená OMV v Košiciach ponúka príjemnú atmosféru i nové služby
  7. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti?
  8. Keď Slováci krotia morský vietor
  9. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali
  10. Máte už program pre deti na túto sobotu?
  1. Vynovená OMV v Košiciach ponúka príjemnú atmosféru i nové služby
  2. Nižšie náklady vo firme? Tri tipy, kde sa dá ušetriť
  3. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti?
  4. Keď Slováci krotia morský vietor
  5. Nedocenený génius - prečo chýba v našich knižniciach?
  6. Park pod Kolibou prepája mesto s prírodou
  7. Do we have "Sagans" in language education?
  8. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali
  9. Máte už program pre deti na túto sobotu?
  10. Biznis úver: Lepší tím, stroje, či menej stresu s faktúrami
  1. Pätnásť destinácií na letnú dovolenku s odletom z Bratislavy 24 376
  2. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti? 22 003
  3. Chystáte výlet do Rakúska? Toto miesto má najlepšie zážitky 15 042
  4. Ako vzniká jeden z najkvalitnejších kolagénov na Slovensku? 5 328
  5. Jozef Bíreš: Čerstvé potraviny sú pre človeka najhodnotnejšie 4 062
  6. Unikátne defilé vojenskej techniky na zemi aj vo vzduchu 3 626
  7. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali 3 245
  8. Mladý Slovák vymyslel aplikáciu pre medicínu. 3 104
  9. Nedocenený génius - prečo chýba v našich knižniciach? 2 596
  10. UNIQA poisťovňa sa sťahuje do Einsteinova Business Center 1 898

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Prieskum AKO: Smeru sa nedarí zvrátiť pokles, nové strany výraznejšie nestúpli

Prieskum sa realizoval po ohlásení Kisku, že nebude opäť kandidovať.

EKONOMIKA

Slovensko je vo finále súboja o novú automobilku, tvrdí Kažimír

Môže u nás vyrásť piata automobilka.

EKONOMIKA

Fenomén McDonald´s, prečo Slováci obľubujú americký fastfood?

Fast food prekonáva doterajšie rekordy.

Neprehliadnite tiež

Medveď sa v USA vlámal do auta a zanechal po sebe spúšť

Podobných prípadov v americkom Connecticute pribúda.

Porsche pre vysoké emisie zvoláva takmer 60 000 luxusných SUV

Zvolávacia akcia sa týka modelov Cayenne aj Macan, ide opäť o podvádzanie pri testoch.

Poľskí zlodeji ukradli prototyp Mercedesu v štádiu vývoja

Pre automobilku je hodnota dielov nevyčísliteľná.

Škoda Rapid skončí, Felicia sa zrejme vráti už budúci rok

Za zmenou zamerania majú byť slabé predaje súčasného Rapidu v Európe.