BRATISLAVA. Stredne veľké športovo-úžitkové vozidlo s označením ML patrí tradične k najobľúbenejším modelom značky Mercedes-Benz. Jeho tretia generácia síce na obrázkoch nepôsobí tak mohutne ako predchodca, reálne je však dlhšia a širšia. Základné rozmery auta majú hodnoty 4800 x 1930 x 1800 mm, rázvor osí kolies dosahuje 2920 mm.
Konzervatívnejší
Menej svalnatý a viac uhladený dizajn zrejme zaujme tých, ktorí nepotrebujú byť za každých okolností nápadní. Plynulé línie sa odrazili aj na aerodynamike. Koeficient odporu vzduchu 0,32 patrí medzi najlepšie v segmente.
Stvárnenie interiéru - hlavne palubnej dosky - čerpá z aktuálneho štylistického jazyka značky Mercedes-Benz. Charakteristický je napríklad stredovou konzolou, v ktorej je displej navigačného systému umiestnený medzi zvislými výduchmi klimatizácie. K štandardnej výbave patrí deväť airbagov i systém detekcie únavy vodiča.
Opäť so štvorvalcom
Paleta poháňacích jednotiek má tri položky. Mercedes ML dostal druhýkrát v histórii pod kapotu štvorvalec. Ide o turbodiesel s dvojitým prepĺňaním a objemom 2,1 litra, ktorý sa úspešne etabloval aj v útrobách limuzíny Mercedes triedy S. V ML-ku produkuje výkon 150 kW (204 k) a 500 Nm krútiaceho momentu. Novinka s ním zrýchli z pokoja na 100 km/h za deväť sekúnd, vyvinie najvyššiu rýchlosť 210 km/h a v priemere vraj spotrebuje len šesť litrov nafty na sto kilometrov.
K malému apetítu prispieva systém štart/stop alebo pneumatiky s nízkym valivým odporom. Systém katalytickej redukcie radikálne znižuje množstvo oxidov dusíka vo výfukových plynoch. Táto motorizácia preto v predstihu plní emisnú normu Euro 6.
Výrobca za príplatok nahradí štandardnú 70-litrovú palivovú nádrž za väčšiu, s objemom 93 litrov. Teoretický dojazd na jedno natankovanie vďaka tomu stúpne na 1550 kilometrov.
Doplňme, že základný vznetový agregát je, podobne ako ostatné dve motorizácie, kombinovaný so sedemstupňovou automatickou prevodovkou.
Premiéra na jeseň
Výkonnejší diesel má šesť valcov a objem 3,0 litra. Dosahuje 190 kW (258 k) a 620 Nm krútiaceho momentu. Lepšie dynamické parametre oproti štvorvalcu - akcelerácia z 0 na 100 km/h za 7,4 s. a najvyššia rýchlosť 224 km/h - sú vykúpené o 0,8 l vyššou udávanou priemernou spotrebou. Rovnako tento motor už plní normu Euro 6.
Vyznavači benzínu siahnu po 3,5-litrovom šesťvalci (225 kW/306 k, 370 Nm), pričom Mercedes aj v tomto prípade avizuje atraktívnu spotrebu, tentoraz na úrovni 8,5 l/100 km.
Nový Mercedes-Benz ML absolvuje výstavnú premiéru na jesennom autosalóne IAA vo Frankfurte.
Autor: fg