NOVINKY

Nový Mercedes ML: 1550 kilometrov na jednu nádrž?

Tretia generácia stredne veľkého SUV od Mercedesu dostala uhladenejší dizajn, nové bezpečnostné prvky a pod kapotu aj úsporný vznetový štvorvalec.

(Zdroj: Mercedes-Benz)

BRATISLAVA. Stredne veľké športovo-úžitkové vozidlo s označením ML patrí tradične k najobľúbenejším modelom značky Mercedes-Benz. Jeho tretia generácia síce na obrázkoch nepôsobí tak mohutne ako predchodca, reálne je však dlhšia a širšia. Základné rozmery auta majú hodnoty 4800 x 1930 x 1800 mm, rázvor osí kolies dosahuje 2920 mm.

Konzervatívnejší

Menej svalnatý a viac uhladený dizajn zrejme zaujme tých, ktorí nepotrebujú byť za každých okolností nápadní. Plynulé línie sa odrazili aj na aerodynamike. Koeficient odporu vzduchu 0,32 patrí medzi najlepšie v segmente.

Stvárnenie interiéru - hlavne palubnej dosky - čerpá z aktuálneho štylistického jazyka značky Mercedes-Benz. Charakteristický je napríklad stredovou konzolou, v ktorej je displej navigačného systému umiestnený medzi zvislými výduchmi klimatizácie. K štandardnej výbave patrí deväť airbagov i systém detekcie únavy vodiča.

Opäť so štvorvalcom

Paleta poháňacích jednotiek má tri položky. Mercedes ML dostal druhýkrát v histórii pod kapotu štvorvalec. Ide o turbodiesel s dvojitým prepĺňaním a objemom 2,1 litra, ktorý sa úspešne etabloval aj v útrobách limuzíny Mercedes triedy S. V ML-ku produkuje výkon 150 kW (204 k) a 500 Nm krútiaceho momentu. Novinka s ním zrýchli z pokoja na 100 km/h za deväť sekúnd, vyvinie najvyššiu rýchlosť 210 km/h a v priemere vraj spotrebuje len šesť litrov nafty na sto kilometrov.

K malému apetítu prispieva systém štart/stop alebo pneumatiky s nízkym valivým odporom. Systém katalytickej redukcie radikálne znižuje množstvo oxidov dusíka vo výfukových plynoch. Táto motorizácia preto v predstihu plní emisnú normu Euro 6.

Výrobca za príplatok nahradí štandardnú 70-litrovú palivovú nádrž za väčšiu, s objemom 93 litrov. Teoretický dojazd na jedno natankovanie vďaka tomu stúpne na 1550 kilometrov.

Doplňme, že základný vznetový agregát je, podobne ako ostatné dve motorizácie, kombinovaný so sedemstupňovou automatickou prevodovkou.

Premiéra na jeseň

Výkonnejší diesel má šesť valcov a objem 3,0 litra. Dosahuje 190 kW (258 k) a 620 Nm krútiaceho momentu. Lepšie dynamické parametre oproti štvorvalcu - akcelerácia z 0 na 100 km/h za 7,4 s. a najvyššia rýchlosť 224 km/h - sú vykúpené o 0,8 l vyššou udávanou priemernou spotrebou. Rovnako tento motor už plní normu Euro 6.

Vyznavači benzínu siahnu po 3,5-litrovom šesťvalci (225 kW/306 k, 370 Nm), pričom Mercedes aj v tomto prípade avizuje atraktívnu spotrebu, tentoraz na úrovni 8,5 l/100 km.

Nový Mercedes-Benz ML absolvuje výstavnú premiéru na jesennom autosalóne IAA vo Frankfurte.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  4. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  5. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  6. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  10. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  1. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. S dobrým pivom leto chutí
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  10. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 36 752
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 797
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 21 042
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 687
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 134
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 6 007
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 646
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 583
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 344
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 762

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kaliňáka k únosu Vietnamca doteraz nikto nevypočul

Bývalého ministra vnútra ani nepredvolali.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Prečo sa gang financovaný Kremľom usídlil na Slovensku

Aké je posolstvo Nočných vlkov u nás.

ŠPORT

Šliapať v úniku? Je to nudné, vraví Sagan

Cez víkend nelenil. Majster sveta najazdil za dva dni dvesto kilometrov v únikoch.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.