NOVINKY

Nový Mercedes ML: 1550 kilometrov na jednu nádrž?

Tretia generácia stredne veľkého SUV od Mercedesu dostala uhladenejší dizajn, nové bezpečnostné prvky a pod kapotu aj úsporný vznetový štvorvalec.

(Zdroj: Mercedes-Benz)

BRATISLAVA. Stredne veľké športovo-úžitkové vozidlo s označením ML patrí tradične k najobľúbenejším modelom značky Mercedes-Benz. Jeho tretia generácia síce na obrázkoch nepôsobí tak mohutne ako predchodca, reálne je však dlhšia a širšia. Základné rozmery auta majú hodnoty 4800 x 1930 x 1800 mm, rázvor osí kolies dosahuje 2920 mm.

Konzervatívnejší

Menej svalnatý a viac uhladený dizajn zrejme zaujme tých, ktorí nepotrebujú byť za každých okolností nápadní. Plynulé línie sa odrazili aj na aerodynamike. Koeficient odporu vzduchu 0,32 patrí medzi najlepšie v segmente.

Stvárnenie interiéru - hlavne palubnej dosky - čerpá z aktuálneho štylistického jazyka značky Mercedes-Benz. Charakteristický je napríklad stredovou konzolou, v ktorej je displej navigačného systému umiestnený medzi zvislými výduchmi klimatizácie. K štandardnej výbave patrí deväť airbagov i systém detekcie únavy vodiča.

Opäť so štvorvalcom

Paleta poháňacích jednotiek má tri položky. Mercedes ML dostal druhýkrát v histórii pod kapotu štvorvalec. Ide o turbodiesel s dvojitým prepĺňaním a objemom 2,1 litra, ktorý sa úspešne etabloval aj v útrobách limuzíny Mercedes triedy S. V ML-ku produkuje výkon 150 kW (204 k) a 500 Nm krútiaceho momentu. Novinka s ním zrýchli z pokoja na 100 km/h za deväť sekúnd, vyvinie najvyššiu rýchlosť 210 km/h a v priemere vraj spotrebuje len šesť litrov nafty na sto kilometrov.

K malému apetítu prispieva systém štart/stop alebo pneumatiky s nízkym valivým odporom. Systém katalytickej redukcie radikálne znižuje množstvo oxidov dusíka vo výfukových plynoch. Táto motorizácia preto v predstihu plní emisnú normu Euro 6.

Výrobca za príplatok nahradí štandardnú 70-litrovú palivovú nádrž za väčšiu, s objemom 93 litrov. Teoretický dojazd na jedno natankovanie vďaka tomu stúpne na 1550 kilometrov.

Doplňme, že základný vznetový agregát je, podobne ako ostatné dve motorizácie, kombinovaný so sedemstupňovou automatickou prevodovkou.

Premiéra na jeseň

Výkonnejší diesel má šesť valcov a objem 3,0 litra. Dosahuje 190 kW (258 k) a 620 Nm krútiaceho momentu. Lepšie dynamické parametre oproti štvorvalcu - akcelerácia z 0 na 100 km/h za 7,4 s. a najvyššia rýchlosť 224 km/h - sú vykúpené o 0,8 l vyššou udávanou priemernou spotrebou. Rovnako tento motor už plní normu Euro 6.

Vyznavači benzínu siahnu po 3,5-litrovom šesťvalci (225 kW/306 k, 370 Nm), pričom Mercedes aj v tomto prípade avizuje atraktívnu spotrebu, tentoraz na úrovni 8,5 l/100 km.

Nový Mercedes-Benz ML absolvuje výstavnú premiéru na jesennom autosalóne IAA vo Frankfurte.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  2. Čo prinieslo tohtoročné Záhradnícke fórum?
  3. Diplomaciu v praxi na EU v BA otvorila veľvyslankyňa Nórska
  4. Študenti z rôznych kútov sveta prichádzajú študovať na EU v BA
  5. 10 faktov o ovocí a zelenine, ktoré musíte vedieť!
  6. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  7. Montážne konferencie - Novinky aj vzdelávanie o suchej výstavbe
  8. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  9. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  10. Medzinárodná súťaž FIRST LEGO League na Fakulte informatiky PEVŠ
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 8 718
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 8 682
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 8 180
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 7 033
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 543
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 624
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 277
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 086
  9. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 3 890
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 739

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Spasí nás univerzálny základný príjem?

Stroje a automatizácia prinesú v budúcnosti stratu polovice pracovných miest. Spolu s tým príde ešte väčší hnev ľudí bez práce. Bude to znamenať pád demokracie?

TECH

Svety mimo slnečnej sústavy? Pozrite si najkrajšie exoplanéty

Okolo každej hviezdy zrejme krúži aspoň jedna planéta.

EKONOMIKA

Ľudia ju zbierajú pri lese, jej pestovanie podporí štát

Štát chce podporiť ovocie, ktoré na Slovensku pestuje len zopár ľudí.

Neprehliadnite tiež

Škoda modernizovala modely Rapid a Rapid Spaceback

Dvojitým predným svetlometom na štýl Octavie sa Škoda vyhla.

Mercedesy sa budú vyrábať už aj v Rusku

Výroba má v novom závode neďaleko Moskvy odštartovať v roku 2019.

Autosalón Ženeva 2017: Pozrite si prehľad najočakávanejších noviniek

Vo svetovej premiére sa v Ženeve ukáže Honda Civic Type R, Seat Ibiza, Subaru XV, Suzuki Swift či Volkswagen Arteon.

Nie v každej hmle treba zapnúť hmlovky

Predné a zadné hmlové svetlá plnia rôzne funkcie. Treba nad nimi premýšľať osobitne a nezapínať jedny naraz s druhými.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop