Volvo chce nabíjať elektromobily bezdrôtovo

Volvo spolupracuje so špecialistami z Belgicka pri vývoji indukčného nabíjania elektrických vozidiel. Má fungovať bez káblov a zásuviek.

(Zdroj: Volvo)

BRATISLAVA. Belgickí špecialisti a spoločnosť Volvo spolupracujú na projekte bezdrôtového nabíjania elektromobilov. Projektu CED - Continuous Electric Drive (Nepretržitý elektrický pohon) sa zúčastňuje aj výrobca autobusov Van Hool a výrobca električiek Bombardier.

Do spoločnosti Flanders´ Drive už bolo prevezené Volvo C30 Electric, kde ho upravia na indukčné nabíjanie. „Cieľom je prirodzene to, že použitie by malo byť tak pohodlné, ako vlastniť a používať elektrické vozidlo,“ vysvetľuje Johan Konnberg, zo spoločnosti Volvo.

Bezdrôtový prenos energie

Pri tomto spôsobe nabíjania je nabíjacia plocha zabudovaná v zemi, napríklad na príjazdovej ceste k domu, kde parkuje vozidlo. Súčasťou tejto plochy je cievka, ktorá generuje magnetické pole.

V prípade, že vozidlo zaparkuje nad touto plochou, energia sa presunie bez fyzického kontaktu do indukčného snímača na vozidle. Prenesená energia je striedavý prúd, ktorý je následne prekonvertovaný na jednosmerný prostredníctvom usmerňovača napätia zabudovaného vo vozidle a následne dobíja batérie vozidla.

Plné nabitie batérií aké sú v modeli C30 Electric, 24kWh, by malo trvať hodinu a dvadsať minút a deklaruje dojazd 150 kilometrov. Úvodných 250 kusov tohto modelu vyjde na cesty v druhej polovici tohto roka.

Napriek snahám mnohých expertov zatiaľ nikto nevytvoril kompletné riešenie pre indukčné nabíjanie. A tak si na bezdrôtové „tankovanie“ z platne v zemi ešte chvíľu počkáme.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  4. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  5. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  7. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  8. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl?
  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  3. BILLA a ÚNSS skontrolovali zrak 10 380 slovenským deťom
  4. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  5. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  6. Borguľa žiada vyrúbenie dane pre americkú ambasádu
  7. Stanovisko Klubu pre BA k mimoriadnemu rokovaniu zastupiteľstva
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  9. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  1. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 9 391
  2. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 8 501
  3. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 3 183
  4. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 3 093
  5. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 2 414
  6. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 158
  7. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 653
  8. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 1 217
  9. Zvládnete tento test o jablkách a cideroch? Otestujte sa 976
  10. Cestujte intenzívnejšie s poznávacími zájazdmi 904

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Poistky môžu opäť zdražieť, Kažimír zvažuje DPH z poistného

DPH by nahradila dve mimoriadne dane, ktoré teraz poisťovne platia z poistenia nehnuteľností či áut.

Neprehliadnite tiež

Riaditeľ Stella centra: Nedobré zvyky vodičov akoby pribúdali (rozhovor)

Situáciu na diaľnici D1 komplikujú viac vodiči ako stavbári, hovorí Viliam Brtáň.

Test Suzuki Ignis: Aká je najlacnejšia štvorkolka na trhu?

Vďaka mušej váhe je Ignis zábavný aj úsporný.

Diaľnicu D1 zablokovala hromadná dopravná nehoda (fotogaléria)

Nehoda sa stala na 17. kilometri D1 v smere z Bratislavy do Senca.

Diaľnicu uzavreli na hodiny, autá otočili do protismeru (Minúta po minúte)

Cesta z Bratislavy do Senca a naspäť trvala niektorým päť hodín.