Inšpektorát práce si v lete posvieti na vodičov autobusov

V minulom roku v letnom období skontrolovali inšpektori práce na Slovensku takmer 500 vodičov autobusov a zistili 439 nedostatkov. Tento rok budú kontrolovať znovu.

BRATISLAVA/KOŠICE. Vodiči autobusov budú v lete pod drobnohľadom inšpektorov práce. Národný inšpektorát práce od začiatku júna posilnil kontroly vodičov zájazdových a diaľkových autobusov.

Inšpektori sa v záujme bezpečnosti zameriavajú predovšetkým na dodržiavanie času jazdy a kontrolu zdravotnej spôsobilosti vodičov. Vodičom pri porušení predpisov hrozí pokuta až 165 eur, ak sa však ukáže, že ich zamestnávatelia im zle organizujú pracovný čas, minimálna pokuta pre dopravnú spoločnosť je niekoľkonásobne vyššia.

Článok pokračuje pod video reklamou

Ako informoval Igor Holéczy z Národného inšpektorátu práce, skúsenosti z predchádzajúcich kontrol preukázali, že vodiči často ani nemôžu dodržať predpisy. "Spôsobujú to najmä chybne zostavené cestovné poriadky a neprimerane stanovené jazdy do dovolenkových destinácií v zahraničí zo strany zamestnávateľov. Nesprávne zostavené cestovné poriadky patria k najčastejším zisteniam, ktoré inšpektori práce pri kontrole v dopravných spoločnostiach zistia," uviedol v tlačovej správe.

Holéczy upozornil, že hoci sa kontroly inšpektorov práce v niektorých prípadoch stretávajú s nevôľou cestujúcich, hlavným cieľom kontrol je práve ich bezpečnosť. V minulom roku v letnom období skontrolovali inšpektori práce na Slovensku takmer 500 vodičov autobusov a zistili 439 nedostatkov. Vodičom a dopravným spoločnostiam uložili 150 pokút v celkovej výške takmer 12-tisíc eur.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 36 163
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 012
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 18 166
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 14 707
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 447
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 697
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 4 260
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 445
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 168
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 625

Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Michala Havrana

Európa je civilizácia fake news (píše Michal Havran)

Rimania označili zmŕtvychvstanie ako prvý hoax.

AUTO

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

PLUS

Boli sme u posledného grófa Šternberka zo Šternberka

Po hrade jazdili na trojkolkách, aj robili omše.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.